Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mabec:

Ingen av er som spelat Grim Dawn ännu?

Det märks nästan.

Spelade Alphan eller vad det var man fick tillgång till. Hoppas det i slutändan inte kommer se ut som en dålig Titan Quest mod

Håller med, Titan Quest är mitt favorit hack and slash även med dess många problem, Grim Dawn tycker jag är rätt skoj för att vara i Alpha men hoppas dem inte kommer förändra allt för mycket från TQ.

Det var väl inget fel på Titan Quest? Eller? Hade lite performance problem i multiplayer dock. Lätt ett av mina favoritspel.

Jag förstår fan inte allt jäkla whine om D3. Det är INTE Diablo 2, get over it. Att det inte levde upp till värdig uppföljarstatus gjorde kanske inte. Men ren och skär gameplay var det inget fel på. Balans och loot var och är fortfarande helt åt helvete, men det ska ju fixas nu när Jay Wilson inte styr spelet mot alla isberg. Ett företag är bara så starkt som den svagaste länken, och lyckligtvis så har de kapat bort den. D3 på konsolerna visar ju att det var menat att vara bättre, och det spelet var Josh Mosqueira som ansvarat för. Och numera är det han som sköter D3 på pc. Och allt han har redan sagt och visat upp är vad alla gnällspikar tjatar om.

F.ö. Tyckte inte PoE var speciellt roligt, kändes för stelt på nåt vis. Dock körde jag open beta ett par veckor. Tror jag förväntade mig en mmo version av Titan Quest men det var det ju tyvärr inte.

Medlem

Spelat det sedan stängd beta började och måste säga att ännu är det lika roligt..medans diablo 3 var ju kul sisådära ca en genomspelning.

Medlem

desynk suger hårt.
gör spelet tyvärr ospelbart emellanåt.

Medlem
Skrivet av OneMinuteAgo:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Gillette:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det ingen som ska klaga på att det inte finns en lan-funktion och att man måste vara uppkopplad för att spel?

Är det ingen som ska klaga på att man måste vara uppkopplad för att ladda ner spelet kostnadsfritt?

Ladda ner spelet spelet sure, men varför måste man vara uppkopplad för att spela? Jag kan just nu inte åka ut i min stuga och spela det här spelet. Diverse liknande saker var argument till att Diablo III suger så med andra ord borde väl det här spelet suga då också, eller? Nej förstås inte, bara när det gäller Diablo.

Men vänta, Path of Exile är ett online spel och dess online-läge kräver att man...

Snälla... Det här spelet behövde aldrig egentligen ha något med "online" att göra. Kunde lätt ha varit ett spel man kunnat tanka hem och spela med vänner över lan sedan att man måste logga in med sin användare för att få spela på nätet, then again nästan alla har ju internet så inga problem right? Tydligen var det problem när det gällde Diablo.

Skrivet av wrajjt:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det ingen som ska klaga på att det inte finns en lan-funktion och att man måste vara uppkopplad för att spel?

Skillnad när man inte behöver punga ut med pengar för spelet faktiskt...

Så bara för du inte betalar för spelet ska man inte "klaga"?

Skrivet av Stag:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det ingen som ska klaga på att det inte finns en lan-funktion och att man måste vara uppkopplad för att spel?

Precis. Men det var ju inte EA som låg bakom spelet nu, så nu är det okej.

Precis Så fort EA gör något ska man bara gnälla, vad än det nu är som händer.

Diablo 3 var ett dåligt spel och även om man hade kunnat spela det offline hade det varit skräp mer eller mindre.
Och ja det känns löjligt att klaga över något som är gratis. Är du inte nöjd med det nehe låt bli då.

Jag klagar inte, försöker bara förstå hur folk tänker.

Har själv spelat spelet och tycker det är riktigt bra, men det så fort man hörde att det var konstant uppkoppling till Diablo III så blev det redan då "boykott".

Path of Exile? Ingenting.

Just för att det är gratis. JA.

Du är inte entitled till nånting om det är gratis. Så tyst med dig och njut av spelet eller spela inte alls.

Kan vi inte alla bara vara kompisar istället?

Medlem
Skrivet av flopper:

desynk suger hårt.
gör spelet tyvärr ospelbart emellanåt.

Jag har också märkt lite desync, men inte så illa att det är ospelbart. Mer som... tungt lagg. Att mobs typ "hoppar" 5 meter ibland och så.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Fast det är pay-to-win om du kan köpa större utrymme till dina bags och bankutrymme..

Medlem
Skrivet av muSPK:

Fast det är pay-to-win om du kan köpa större utrymme till dina bags och bankutrymme..

Man kan inte köpa mer utrymme i sina bags, man kan bara köpa extra tabbar till sin stash. Man har 4 tabbar att börja med och tycker man inte det räcker så kan man köpa extra tabbar eller skapa ett extra konto (vilket är helt gratis) och få 4 extra tabbar där. Livet blir dock enklare om man köper extra tabbar samt betalar för att kunna namnge sina tabbar.

Medlem

Det bästa A-rpg:et. Och det säger en actionrollspel-fantast som har spelat Diablo, Dungeon Siege, Sacred, Titan Quest, Torchlight etc.

Har 30 timmars speltid än så länge och spelet blir bara djupare och djupare och mer beroendeframkallande.

Medlem

Spelytan är bättre än d3, men det är relativt stelt animerat i jämförelse tycker jag. Inte så det förstör spelet eller så men man önskar att man magiskt kunde slå ihop spelen med det bästa ur varje.

Medlem

Jag gick in full ut för D3, och gillade det hur mycket som helst till en början. Efter att ha tröttnat på att farma Act3 på Inferno efter items som aldrig droppade så la jag ner totalt.
Har många gånger hört uttrycket "det här är det riktiga Diablo 3" men även om jag provade PoE lite i betan så är det inte förrän att ha spelat det till akt 3 på normal (efter releasen) som jag till fullo kan hålla med.

Det enda jag stör mig på nu är skillträdet. Spelar 2 klasser, Ranger och Maraudern, och medans jag planerat mina skills till ca lvl 65 på Rangern så har jag i skrivande stund 9 osenderade skill på Maraudern. Är så svårt att i ett så tidigt skede bestämma ifall han ska kör med Dual Wield eller en 2-handare, för att inte tala om att lägga skills på vapentyp som yxa eller svärd innan jag vet vad jag kommer hitta.

Det här är det som vissa tyckte var så dåligt med D3 till skillnad från D2...förstår inte det, är det så kul att levla en karaktär till max för att sedan börja om pga alla misstag man gjorde första gången? Är rätt trött på upprepningar just nu

Medlem

Tyckte spelet hade massor med potential, dock var det för enkelt för att jag skulle orka spela igenom det.
Något som torchlight faktiskt gjorde väldigt bra, var ju att man kunde ändra svårighets grad, utan att först behöva spela igenom spelet.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Tyckte spelet hade massor med potential, dock var det för enkelt för att jag skulle orka spela igenom det.
Något som torchlight faktiskt gjorde väldigt bra, var ju att man kunde ändra svårighets grad, utan att först behöva spela igenom spelet.

Första svårighetsgraden är väldigt enkel, i andra så börjar det bli lite lurigare, och i tredje får man vara på sin vakt i princip hela tiden.

Medlem
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av Annanaz:

Tyckte spelet hade massor med potential, dock var det för enkelt för att jag skulle orka spela igenom det.
Något som torchlight faktiskt gjorde väldigt bra, var ju att man kunde ändra svårighets grad, utan att först behöva spela igenom spelet.

Första svårighetsgraden är väldigt enkel, i andra så börjar det bli lite lurigare, och i tredje får man vara på sin vakt i princip hela tiden.

Mjo många har sagt att det blir svårt på tredje svårighetsgraden, men, det är just det som är problemet. Jag vill inte spela igenom ett spel 2 gånger innan jag kan få en utmaning.

Klarar knappt att spela 30minuter innan jag tröttnar. (så sitter och spelar små sessioner åt gången)


signatur

Rwa?

Medlem

Usch. spelade detta i 4-5 timmar. gav det ett försök men tröttnade på det.
Kändes som en dålig diablo kopia, så jag vet inte vad folk pratar om att det är så här diablo borde ha varit.
Men alla tycker olika.
Kanske spelet blivit bättre sen jag spelade det.

123
Skriv svar