Crunch – Skräckhistorier från spelutvecklare
Så glad jag är att jag valde den stressfria akutsjukvården istället...
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Vilket arbetsliv jag har att ser fram emot
Arbeta på DiCE. Där finns det bevisligen ingen som tvingar någon att göra klart sitt arbete innan release.
DICE crunchar ändå ganska hårt för att vara Sverige...
Det finns en hel del spelutvecklare som har som policy att inte jobba övertid. Så jävla svårt är det inte, det handlar bara om att inte vara kass på att planera. Tyvärr är det sällan de som gör misstagen som sedan får sota för det, det är kanske därför som producenter, projektledare och visionärer inte blir bättre...
Man jobbar ju för att produkten skall bli bra (det finns många som sätter käppar i hjulen dock), på vintern kan man därför jobba dygnet runt för det suger att göra något annat ändå, på sommaren är det sjysst att vara ute lite ibland med.
Dock skall det ju vara frivilligt, inlåst låter ju inte så kul.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Vilket arbetsliv jag har att ser fram emot
Arbeta på DiCE. Där finns det bevisligen ingen som tvingar någon att göra klart sitt arbete innan release.
dom är extremt pressade på dice vad jag hört...
Hen skojade bara.
Jag lägger helt ansvaret på cheferna och ledningen. Det är upp till dem att det avläggs den tid och de resurser som behövs för att göra produkterna. Håller inte kalkylen är det ägarna som får ta smälllen, inte arbetarna.
Övertid är och ska alltid vara ett medel för oförutsägbara, plötsliga och temporära omständigheter.
Bonusen täcker väl upp crunchen, dom fick 30 000 kr i artikeln, det är ju typ en månadslön. Rätt många övertidstimmar bara det.
10 -12 timmar om dagen, sex dagar i veckan. På två månader har du jobbar arbetstiden av tre månader med 40-timmars vecka. Du borde alltså få 6 månadslöner mer betalt allt som allt.
För att inte tala om den enorma olägenhet det är att jobba 150%.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Jag lägger helt ansvaret på cheferna och ledningen. Det är upp till dem att det avläggs den tid och de resurser som behövs för att göra produkterna. Håller inte kalkylen är det ägarna som får ta smälllen, inte arbetarna.
Övertid är och ska alltid vara ett medel för oförutsägbara, plötsliga och temporära omständigheter.
Bonusen täcker väl upp crunchen, dom fick 30 000 kr i artikeln, det är ju typ en månadslön. Rätt många övertidstimmar bara det.
10 -12 timmar om dagen, sex dagar i veckan. På två månader har du jobbar arbetstiden av tre månader med 40-timmars vecka. Du borde alltså få 6 månadslöner mer betalt allt som allt.
För att inte tala om den enorma olägenhet det är att jobba 150%.
Dom lär ju inte cruncha året runt precis. Visst det är hårt men finns nog många andra yrken där det är värre, där man inte får bonus ens!
Jag lägger helt ansvaret på cheferna och ledningen. Det är upp till dem att det avläggs den tid och de resurser som behövs för att göra produkterna. Håller inte kalkylen är det ägarna som får ta smälllen, inte arbetarna.
Övertid är och ska alltid vara ett medel för oförutsägbara, plötsliga och temporära omständigheter.
Bonusen täcker väl upp crunchen, dom fick 30 000 kr i artikeln, det är ju typ en månadslön. Rätt många övertidstimmar bara det.
10 -12 timmar om dagen, sex dagar i veckan. På två månader har du jobbar arbetstiden av tre månader med 40-timmars vecka. Du borde alltså få 6 månadslöner mer betalt allt som allt.
För att inte tala om den enorma olägenhet det är att jobba 150%.
Dom lär ju inte cruncha året runt precis. Visst det är hårt men finns nog många andra yrken där det är värre, där man inte får bonus ens!
I USA är normalt sett bonus deras sätt att kompensera för övertid då dem generellt saknar OB eller övertidsersättning.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Vilket arbetsliv jag har att ser fram emot
Arbeta på DiCE. Där finns det bevisligen ingen som tvingar någon att göra klart sitt arbete innan release.
Så får du tänka på att det är EA som bestämmer release date, så DICE måste följa den planen. Klart som fan dom inte hinner arbeta färdigt
IDIOT!
Tänk efter innan du skriver
Tänkte du efter, innan du skrev det där?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Vilket arbetsliv jag har att ser fram emot
Arbeta på DiCE. Där finns det bevisligen ingen som tvingar någon att göra klart sitt arbete innan release.
Så får du tänka på att det är EA som bestämmer release date, så DICE måste följa den planen. Klart som fan dom inte hinner arbeta färdigt
IDIOT!
Tänk efter innan du skriver
Tänkte du efter, innan du skrev det där?
Hans två första inlägg består i att kalla någon idiot... :/
Välkommen till FZ för övrigt.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"