Yakuza3 blev av med innehåll..

Inaktiv
Yakuza3 blev av med innehåll..

..och användare på FZ klagade på att det var dåligt av utvecklarna att göra så.
Jag nämnde då att skulle dom grejerna som togs bort, varit kvar när spelet släpptes i Sverige så skulle det skapa stora artiklar i nyheterna om hur Japanska spel gör si och så, medans vi som Svenskar är så otroligt mycket renare och mer utvecklade än Japaner, för att tycka om sånna scener i spel.
Som vanligt på TrollZone så sköts mina åsikter ner och stämplades som helt överdrivna.
Det jag tänker på när jag säger scener som blev klippta ur Yakuza 3 så tänker jag mest på Kyabakura (vad det nu heter på Engelska..), där man går till klubbar för att betala tjejer för att umgås med en, dricka, äta och prata.
Det skulle direkt stemplas som Prostitutions-Simulator av dom allt för anala Svenskarna, ansåg då jag....Nej sa ni;

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article68842...

My case, it is resting

Medlem

Självklart skulle det skapa rubriker. Aftonbladet och deras gelikar blir "upprörda" och "chockade" över allt som kan sälja lösnummer. Frågan är väl snarare om vi spelare skulle reagera på samma sätt.

Medlem

Ja, vi borde verkligen romantisera prostitution och japansk kvinnosyn!

Edit: Och självklart överfallsvåldtäkter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

It wont be missed.

Medlem

det du länkade handlar ju om ett annat spel som går ut på att våldta tjejer? vad har det med yakuza3 att göra?

FD3, menar du att det var för lite våld? Var går gränsen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

jag menar att det innehåll som togs bort i Yakuza togs bort för att västerlänningar är för trångsynta för att förstå sig på det innehållet.

Rapeplay är lika mycket en våldtäcktssimulator som GTA4..
precis som när gamers inte håller med medias åsikter om GTA4, så håller jag inte med medias åsikter om Rapeplay.

Skulle man kunna gå på Kyabakura/Hostess Klubbar i Yakuza så skulle det ju direkt rankas som någon slags simulator.
För att inte glömma "gamers har inget liv eller flickvänner och måste spela Yakuza för att få en chans o snacka med tjejer"-snacket som oxå skulle komma upp.

I slutet så bryr jag mig inte allt för mycket om vad för content som inte kom med i Yakuza3.. vill jag spela varesig Rapeplay eller Ryu Ga Gotoku3 så finns det sätt för mig att göra det.
Ville mest bara visa det jag skrev om i Yakuza3 tråden om att Hostes Klubbarna och massa annat content skulle varit med i EU/US utgåvan av spelet så skulle det bli massa problem och feministerna skulle få nått att klaga på om under dom kommande 3åren

Medlem
Skrivet av F3D:

jag menar att det innehåll som togs bort i Yakuza togs bort för att västerlänningar är för trångsynta för att förstå sig på det innehållet.

I japan censurerades scenen på flygplatsen i MW2. Asiater är för trångsynta för att förstå sig på det innehållet.

Medlem

F3D, du skriver verkligen BARA om västerlänningarnas syn på japaner/asiater här på FZ, får jag känslan av. Vem är det som är trångsynt egentligen?

Medlem

F3D: Sjukt trångsynt av dig att se det som ett problem skapat av "feministerna", som du dessutom antyder är negativt.
Gråt hos någon annan för att den breda allmänheten inte tycker det är okej med tecknad barnporr och våldtäktsspel.

Sitta och kasta sten i ditt japanska glashus ut mot resten av världen blir just nu bara löjligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar