Veckans mobilsvep – Det bästa på Android, Ios och Win Phone

Robot
Veckans mobilsvep – Det bästa på Android, Ios och Win Phone
Inaktiv
Veckans mobilsvep – Det bästa på Android, Ios och Win Phone

"Har du du andra tips på bra mobilspel får du gärna dela med dig i kommentarsfältet."

http://apps.microsoft.com/windows/sv-se/app/65b83f9f-839f-406...

Detta är riktigt bra. Det kostar, men man får mycket spel för pengarna.

Medlem

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

På plattan är det ju kul att spela.

Medlem

Fastnar sällan för mobilspel men jag köpte kingdom rush häromdagen och det är fan kul. Såpass kul att jag tänker köpa det på steam!


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Problem med att folk gör det?

phi
Medlem
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Om jag ska vara brutalt ärlig så har jag hittat fler intressanta indiespel på mobilsidan (främst på iPad) än spelvärda AAA-titlar på PC och konsol det senaste året.

Är man en "riktig gamer" så vidgar man vyerna och ger mobilspelen en chans istället för att avfärda det som skit.

Medlem
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Jag spelar på mobilen. När jag sitter på buss/tåg, när jag sitter på muggen, när jag har rast på jobbet, när jag tittar lite halvintresserat på TV med ena ögat. Finns en hel del bra titlar.

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Om jag ska vara brutalt ärlig så har jag hittat fler intressanta indiespel på mobilsidan (främst på iPad) än spelvärda AAA-titlar på PC och konsol det senaste året.

Är man en "riktig gamer" så vidgar man vyerna och ger mobilspelen en chans istället för att avfärda det som skit.

Nu kommer du få folk efter dig med facklor och högrepar, blanda aldrig ihop "om man är en riktig gamer så" ihop med mobilspel. Fast jag håller med dig på alla punkter.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Om jag ska vara brutalt ärlig så har jag hittat fler intressanta indiespel på mobilsidan (främst på iPad) än spelvärda AAA-titlar på PC och konsol det senaste året.

Är man en "riktig gamer" så vidgar man vyerna och ger mobilspelen en chans istället för att avfärda det som skit.

Håller med dig här. I mitt arbete spelar jag igenom 4-6 spel i veckan. Blir att jag automatiskt söker mig till de spelen som är annorlunda. Och de hittar man oftast bland mobil- och PC-titlarna. Där utvecklare inte är lika hårt styrda och vågar föra spel "framåt" när det kommer till berättande. Att vidga vyerna skadar liksom inte. Snarare tvärtom. Visst, det är en djungel med allt som släpps. Men det finns så många guldkorn. Det gäller bara att hitta dem. Något jag är till för här på FZ


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Jag spelar på mobilen. När jag sitter på buss/tåg, när jag sitter på muggen, när jag har rast på jobbet, när jag tittar lite halvintresserat på TV med ena ögat. Finns en hel del bra titlar.

Jag får inte till det själv, hittar inget som jag gillar. Men då åker jag sällan kollektivtrafik och har bra fart i magen

Men ska säga att det finns ett undantag som har några timmar nerplöjt och det har funnits på mina androidenheter sedan tidigt 2010: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kmagic.soli...

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av robbis:

Sitter folk och spelar på mobiler? Har aldrig lagt mer än 5 minuter på ett ios spel...

Problem med att folk gör det?

Nej jag förstår bara inte hur folk orkar. Själv föredrar jag pc, konsol och en dedikerad bärbar spelkonsol med riktiga knappar än att försöka styra med en touchskärm

Medlem

Inget WP spel? Själv hatar jag allt som heter mobilspel och tröttnar så fort jag satt på det typ.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag tänkte jag måste tipsa om mitt senaste mobilspel Skrotjakt, eller Scrap Hunt som det heter på osvenska.

Man kör flygplan/ubåt/borr, förstör fiender och samlar skrot. Det är en så kallad endless runner med stort fokus på uppdrag och story. Gratis med reklam, som man på iOS-versionen kan köpa bort.

iOS: http://itunes.apple.com/app/scrap-hunt/id595929507?l=sv&ls=1&...
Android: http://play.google.com/store/apps/details?id=com.antonhultdin...

Det har fått ett väldigt positivt mottagande. Jag var nyligen en av vinnarna av något som heter Skaparpriset i Umeå för spelet, bland massa filmare, musiker, författare och konstnärer m.m. Det var roligt!

Spelet är inte nytt, det släpptes i mars/april förra året och fick en stor uppdatering i november.

Medlem

Nice work miss Alex, får spana in när jag får tid


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar