SOE jobbar på hemligt MMO – för SWG-fansen
Ribban ligger inte direkt lågt ifall de ska försöka tillfredsställa oss gamla SWG-rävar.
Hoppas dom inte gör som Bioware och använder världens sämsta spelmotor till spelet. Hade varit roligt med ett riktigt Star Wars MMO som fungerar bra på en dator.
Så djävla sant! Uppgraderade min dator här för två dagar sedan för att kunna spela Old republic men icke!
Hade inte swg ett väldigt bra craftingsystem? Jag har bara hört folk nämna det i positiva ordalag, är det i stil med det i ultimata online?
Bättre än väldigt bra. Allt som "fanns" ingame var crafted, hus, fordon, vapen you name it. Det var inte förran senare det började droppa "epic" loot osv. Dock hade de lite problem med hur ekonomisystem spårade ur totalt. Jag hade runt 2-3 miljarder credits efter en månads spelande. Vilket bara steg och steg.
Hade inte swg ett väldigt bra craftingsystem? Jag har bara hört folk nämna det i positiva ordalag, är det i stil med det i ultimata online?
det fanns olika material och det skiljde sig från kvalité till kvalité. Gjorde du till exempel en blaster med dåliga material så syntes det på statsen.
Minns så väl att jag "skapade" Banthas med DNA av Womp Rats typ, vilket gjorde att dom kunde bara bli level 10-ish vilket va tillräckligt för att alla spelare kunde använda dom och göra dom "mountable". Va fan nu kommer jag ha nostalgikänsla hela söndagen!
blev inte swg hemskt när dom revampade hela spelet, eller hur var det ?
Jo spelet sabbades vid revampen (Jedi) anser än idag att spelet var långt mycket roligare och bättre än WoW tex.
Saknar tiden från SWG men kommer inte sätta mig ner igen med ett mmorpg. Men de spelet hade allt.
Hade inte swg ett väldigt bra craftingsystem? Jag har bara hört folk nämna det i positiva ordalag, är det i stil med det i ultimata online?
Bästa jag sett hittils i något spel. Unika vapen craftade av unika resources. Inte som i Wow där alla går omkring med identiska "Super axe of the monkey", dessutom märkt med "Unique".
blev inte swg hemskt när dom revampade hela spelet, eller hur var det ?
Jo det blev helkasst. När jag fick för mig att spela det igen efter att de förstört allt så körde jag enbart crafting, som jag tidigare aladrig hade provat på.
SWG var lite av ett sandbox-mmo i mina ögon. Det var många som sket i stridandet och bara slog upp portarna för en egen butik där de sålde sina varor. Varje gång jag tar upp SWG-ämnet så tänker jag på Jim-Bob's, en ingame-kock som hade en affär där han sålde den bästa buffmaten på hela servern. Alla som kände till stället handlade där. Gillar tanken med att man kan bygga upp ett sånt rykte i ett spel
Jag spelade det under någon gratisperiod under första eller andra året. Men då jag var för ung för att riktigt förstå och pga kostnaden så blev det inget mer efter det.
Men om mitt minne inte sviker mig så, av det jag förstod så var det ett riktigt bra mmo som jag skulle vilja ser mer av.
Hoppas dom inte gör som Bioware och använder världens sämsta spelmotor till spelet. Hade varit roligt med ett riktigt Star Wars MMO som fungerar bra på en dator.
Så djävla sant! Uppgraderade min dator här för två dagar sedan för att kunna spela Old republic men icke!
Imo så har Bioware gjort ett riktigt dåligt jobb med motorn för Swtor men jag har inte gett upp hoppet. Motorn kändes mycket bättre optimerad och designad när jag testade Elder Scrolls Online betan
Game long and prosper
För er som spelade SWG pre-cu, www.swgemu.com arbetar fortfarande på deras "emulator". Jag har följt dem och deras uppdateringar sedan.... 2006-2007 kanske? Har tagit ett bra jävla tag, men de har kommit en bra bit på vägen! Här har ni projektstatus: http://www.swgemu.com/forums/showthread.php?t=75
Felet de flesta spel gör nuförtiden är att sånt som droppar oftast är bättre än vad någon kan crafta, i Ultima online var det aldrig säkert att man lyckades även om man var grandmaster, och långt ifrån säkert att saken fick bra stats, vilket alltid var random. Använde man sedan bättre material och bättre verktyg, så fick eventuellt grejerna fler stats. Dessutom var man tvungen att utöva det yrke man ville bli bättre på, och inte döda 10 råttor och sen fördela poängen på den skillen man ville öka.
Hoppas dom inte gör som Bioware och använder världens sämsta spelmotor till spelet. Hade varit roligt med ett riktigt Star Wars MMO som fungerar bra på en dator.
Tråkigt nog så tror jag inte att det blir ett starwars spel om dom inte på något sätt trixat till sig licensen.
Hoppas dom inte gör som Bioware och använder världens sämsta spelmotor till spelet. Hade varit roligt med ett riktigt Star Wars MMO som fungerar bra på en dator.
Så djävla sant! Uppgraderade min dator här för två dagar sedan för att kunna spela Old republic men icke!
Imo så har Bioware gjort ett riktigt dåligt jobb med motorn för Swtor men jag har inte gett upp hoppet. Motorn kändes mycket bättre optimerad och designad när jag testade Elder Scrolls Online betan
Bioware köpte en tidig alpha av Hero motorn som inte var redo eller gjord för multiplayer.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Http://www.therepopulation.com - om man inte orkar vänta 4-5år på Smedley & SOE.
Hoppas verkligen det blir som spelet var från början. Spelet vart sjukt hemskt när de gjorde om spelet.
Först så var det verkligen så, såg man en jedi så stannade man och kollade på hur awsome snubben var.
Fan efter så sprang ju fan alla runt som jedi och charmen med spelet försvann. Om jag inte minns helt fel så kunde man då kita max levlade npc när man var ca 20-30 lvls under. Bra balanserat liksom.
Hoppas dom inte gör som Bioware och använder världens sämsta spelmotor till spelet. Hade varit roligt med ett riktigt Star Wars MMO som fungerar bra på en dator.
Så djävla sant! Uppgraderade min dator här för två dagar sedan för att kunna spela Old republic men icke!
Imo så har Bioware gjort ett riktigt dåligt jobb med motorn för Swtor men jag har inte gett upp hoppet. Motorn kändes mycket bättre optimerad och designad när jag testade Elder Scrolls Online betan
Bioware köpte en tidig alpha av Hero motorn som inte var redo eller gjord för multiplayer.
Ja, det var ju minst sagt....idiotiskt^^
Game long and prosper
Nej, ni kommer icke se ett nytt SWG-mmo från Smedley på ett bra tag. Tidigast 2023, EA och Disney har skrivit ett 10-årigt kontrakt.
http://massively.joystiq.com/2013/11/20/ea-holds-onto-star-wa...
Dock ett liknande SWG i en annan miljö är ju förstås mycket möjligt.
Hoppas verkligen det blir som spelet var från början. Spelet vart sjukt hemskt när de gjorde om spelet.
Först så var det verkligen så, såg man en jedi så stannade man och kollade på hur awsome snubben var.
Fan efter så sprang ju fan alla runt som jedi och charmen med spelet försvann. Om jag inte minns helt fel så kunde man då kita max levlade npc när man var ca 20-30 lvls under. Bra balanserat liksom.
De som va de roliga med spelet å gjorde att folk kunde "leva" på att crafta vapen å buffar som gjorde spelare extremt boostade jämfört med andra. Man fick fråga sig fram till små byar som sålde allt good stuff för samma pris som amatörer som gick å skrek utanför airportsen.
Minns geo-caves att vi först gick in där som raid med 20 man eller nåt å knappt fixa de sen stack man dit med rätt spec å rätt vapen så kunde man göra det med 4-5 pers
Mycket intressant med SWG i ny tappning. Lirade det väldigt mycket tills det vart taget i röven av all influens av WoW med NGE patchen. Ska oxo bli intressant att se hur det kommer stå sig i mot "Star Citizen" och "Elite: Dangerues" som jag antar båda funnits i alla fall något år minst.
Hoppas dom inte gör som Bioware och använder världens sämsta spelmotor till spelet. Hade varit roligt med ett riktigt Star Wars MMO som fungerar bra på en dator.
Tråkigt nog så tror jag inte att det blir ett starwars spel om dom inte på något sätt trixat till sig licensen.
Gör ett rymd spel, kalla det för random namn. Om nu inte det finns patent på laser svärd så dom måste betala för att använda något sånt så kan dom göra mer eller mindre en star wars klon och kalla det för något annat. Vad ska disney göra i sådana fall?