PS4-spelet The Order: 1886 orkar inte upp i 60fps

Robot
PS4-spelet The Order: 1886 orkar inte upp i 60fps
Medlem
PS4-spelet The Order: 1886 orkar inte upp i 60fps

Let the rage begin

Medlem

Det är så roligt att framerate har blivit viktigt helt plötsligt, under förra generationens konsoler så tycktes det vara okej att ge ut spel som ibland flöt i ca. 20 fps. Det är ju bra att dom åtminstone inte släpper det under 30 nu, men varför var inte detta lika viktigt för 2-3 år sedan?

Medlem

Meanwhile on PC... 120fps OCH 1080p

Medlem

"Satsar på 30 FPS" - Betyder det att det kommer gå i 20 då som normalt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MEG
Medlem

Frågan är om det är något kommande spel som orkar upp till 60fps, skeptisk.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Luftman:

Det är så roligt att framerate har blivit viktigt helt plötsligt, under förra generationens konsoler så tycktes det vara okej att ge ut spel som ibland flöt i ca. 20 fps. Det är ju bra att dom åtminstone inte släpper det under 30 nu, men varför var inte detta lika viktigt för 2-3 år sedan?

Du har en poäng. Jag själv är PC-skadad så jag är ju FPS-galen speciellt sen jag skaffade min 120 Hz skärm, trots det så har jag ju faktiskt inte stört mig på FPSen när jag kört t.ex. Gears of War på 360 som säkert inte är högre än 30.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Luftman:

Det är så roligt att framerate har blivit viktigt helt plötsligt, under förra generationens konsoler så tycktes det vara okej att ge ut spel som ibland flöt i ca. 20 fps. Det är ju bra att dom åtminstone inte släpper det under 30 nu, men varför var inte detta lika viktigt för 2-3 år sedan?

Folk förväntade sig inte hög framerate från så pass dålig hårdvara.

men folk förväntar sig 1080p 60fps som minimum, som NEXT GEN konsol.

Medlem

Den här videon säger mycket som jag håller med om:

Medlem

Snart en kvart sedan FZ publicerade nyheten och fortfarande ingen PC-Master-race-kommentar??

Avstängd
Skrivet av Luftman:

Det är så roligt att framerate har blivit viktigt helt plötsligt, under förra generationens konsoler så tycktes det vara okej att ge ut spel som ibland flöt i ca. 20 fps. Det är ju bra att dom åtminstone inte släpper det under 30 nu, men varför var inte detta lika viktigt för 2-3 år sedan?

I mina ögon har det alltid varit lika viktigt och det finns många som tycker samma sak.

Det finns ju i princip inga spel som flyter bra på PS3, vilket är riktigt tråkigt i mina ögon. Undantaget skulle väl vara Wipeout. Tröttnade på Red Dead Redemption då det hackade för mycket.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Det är så roligt att framerate har blivit viktigt helt plötsligt, under förra generationens konsoler så tycktes det vara okej att ge ut spel som ibland flöt i ca. 20 fps. Det är ju bra att dom åtminstone inte släpper det under 30 nu, men varför var inte detta lika viktigt för 2-3 år sedan?

Fast det är inte nu, det var bra mycket liv under förra generationen, mycket mer än vad jag hört nu. Men det är ju för att det är massa PRfolk som tror att det är bra att säga att de kan leverera i 60fps när verkligheten är en helt annan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

När var PC sämre än konsol? Förstår inte varför man jämför? Klart en pc för 10000kr kör spel bättre än en konsol för 5000kr.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Meanwhile on PC... 120fps OCH 1080p

Det släpps inte ens på PC så 0fps OCH 0p

Medlem

Fail


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Saltomortal:

När var PC sämre än konsol? Förstår inte varför man jämför? Klart en pc för 10000kr kör spel bättre än en konsol för 5000kr.

du menar en pc för 5000 kr va? för du får en bättre pc för 5000 kr om du bygger ihopa själv(utan skärm givetvis)

10 000 då får du en monsterdator som klarar sig bra och väl länge, ända du kmr behöva byta ut är grafik kortet efter 1-1.5 år och processorn klarar sig galant minst lika länge, och detta är endast om du ska köra på ultra grafik utan lagg inräknat detta behövs klarar du dig på high/normal klarar sig det mycket mycket längre. pressen på spel idag sätts mer på grafik kortet och ramen än processorn(iaf på pc då våra processorer är mycket starkare än dom som sitter i konsolerna.

Medlem

Det är nice att spela på PC med 2560x1440p120fps!

Medlem

jag ser ändå ingen störe skillnad på 30fps och 60fps men det det är ändå det sista jag bryr mig om bara spelet är kul att köra så är jag nöjd.

och jag Tycker det är roligt att läsa runt på forum som FZ osv där alla tycker 60fps 1080p är det viktigaste som finns och skiter fullständigt i om spelet är bra eller inte

Medlem
Skrivet av Bennii:

Snart en kvart sedan FZ publicerade nyheten och fortfarande ingen PC-Master-race-kommentar??

Jag räknar tre stycken innan dig, kolla igen.

Inaktiv
Skrivet av Saltomortal:

När var PC sämre än konsol? Förstår inte varför man jämför? Klart en pc för 10000kr kör spel bättre än en konsol för 5000kr.

En PC för 5000kr, som inte är någons märke/tantlösning, är bättre än en konsol för samma pris. Sen är också spelen billigare och framförallt spelbara. Spelutbudet till konsol motsvarar ungefär att hålla ner playknappen på en videofilm för att den ska rulla vidare.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Jag har inte några problem med att spela i 30FPS, eller 60, eller 120, men jag har problem med att nedgradera mig av någon anledning.

När jag skaffade min 120hz skärm kände jag knappt någon skillnad mellan 60 och 120, inget märkvärdigt. Nu efter flera månader om jag går ner till 60 igen känns det som allt laggar. Samma gäller spel, fast om jag börjar spela, låt säga, Skyrim i 30FPS känns det helt okej faktiskt. Stör mig inte på det, men om jag sedan testar med 60 eller 120 blir det väldigt svårt att gå tillbaka till 30 fps. (Dark Souls var ett bra test mellan 30 och 60 fps...det var svårt att gå tillbaka till 30.)

Så om det börjar med 30 fps har jag inga problem med det. Men givetvis vore det härligare med en högre framerate - men jag kommer antagligen inte märka av det så värst mycket när jag väl spelar(såvida jag inte har möjligheten att prova på en högre framerate).

Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Saltomortal:

När var PC sämre än konsol? Förstår inte varför man jämför? Klart en pc för 10000kr kör spel bättre än en konsol för 5000kr.

En PC för 5000kr, som inte är någons märke/tantlösning, är bättre än en konsol för samma pris. Sen är också spelen billigare och framförallt spelbara. Spelutbudet till konsol motsvarar ungefär att hålla ner playknappen på en videofilm för att den ska rulla vidare.

Jag håller inte med om att en dator för 5000kr går att jämföra med en konsol för 4000~5000kr. Visst, prestandamässigt kanske de faller på samma linje men jag är nog något bortskämd när det kommer till PC. Jag ser inte poängen med att ha en PC för gaming ifall du ändå inte strävar efter att uppnå den högsta potentialen, det vill säga de högsta inställningarna i minst 60fps. Om du är ute efter 30-60fps på low/medium och kanske något på High så kör jag mycket hellre på konsol, färre irritationsmoment för min del.

Det stör mig enormt att gå in i grafikinställningar och behöva optimera så mycket som möjligt, särskilt när det mesta hamnar under de högsta inställningarna, vilket isåfall innebär ett nytt grafikkort eller CPU, i värsta fall rubbet(om jag behöver byta sockel), vilket plötsligt faller på en högre summa än bara 5000kr(för bortskämda PC användare som jag).

Nej, jag är för konsol, absolut. Köp spelet, starta spelet utan några bekymmer om att gå in i grafikinställningar och störas på faktumet att du inte kan spela på det högsta. (Kanske en tvångstanke, inte vet jag, men även om det ser något sämre ut än på PC så kan jag lättare acceptera det.)

Den enda stora fördelen med PC för min del är MODS.

Medlem

Klart att man kan pumpa ut 60fps i vilket spel som helst i 1080p om man man satsar på flyt före detaljrikedom. Här har ju utvecklarna satsat på grafiken före 60fps.

Antingen gör de spelen halvsnygga med hög framerate, eller så gör de spelen snygga med stabila 30. Det sistnämnda fungerar alldeles utmärkt för spel i den här genren.

Medlem

Varför är det så viktigt för en del PC-ägare att påpeka att deras PC är bättre än konsoler i varenda tråd om konsoler och konsolspel? Är de rädda att PC-spelande försvinner om detta inte upprepas om och om igen eller är de rädda för något annat?

"Tänk om det är någon som tror att en konsol kan ha högre prestanda än en PC - bäst jag påminner alla igen".

Medlem

Det var ju ett jävla tjat om fps.. Ge mig ett färdigt, intressant spel istället (det var ett tag sedan nu)..

Medlem

som det stå i artikeln "Han förklarar att 60 fps må vara viktigt i fps- och fighting-spel, men att de med sin tredjepersonsvy istället prioriterar 1080p och en filmisk upplevelse med spektakulära effekter"

håller med.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Margy:

Varför är det så viktigt för en del PC-ägare att påpeka att deras PC är bättre än konsoler i varenda tråd om konsoler och konsolspel? Är de rädda att PC-spelande försvinner om detta inte upprepas om och om igen eller är de rädda för något annat?

PC spelande är döende. Vi får bara nerdummat skit som Diablo 3 och Hearthstone.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Meanwhile on PC... 120fps OCH 1080p

...om man har en dator för 30 000.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Margy:

Varför är det så viktigt för en del PC-ägare att påpeka att deras PC är bättre än konsoler i varenda tråd om konsoler och konsolspel? Är de rädda att PC-spelande försvinner om detta inte upprepas om och om igen eller är de rädda för något annat?

PC spelande är döende. Vi får bara nerdummat skit som Diablo 3 och Hearthstone.

Det mest stödda kickstarter-spelet någonsin (37$ miljoner)
PC EXKLUSIVT.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag har inte några problem med att spela i 30FPS, eller 60, eller 120, men jag har problem med att nedgradera mig av någon anledning.

När jag skaffade min 120hz skärm kände jag knappt någon skillnad mellan 60 och 120, inget märkvärdigt. Nu efter flera månader om jag går ner till 60 igen känns det som allt laggar. Samma gäller spel, fast om jag börjar spela, låt säga, Skyrim i 30FPS känns det helt okej faktiskt. Stör mig inte på det, men om jag sedan testar med 60 eller 120 blir det väldigt svårt att gå tillbaka till 30 fps. (Dark Souls var ett bra test mellan 30 och 60 fps...det var svårt att gå tillbaka till 30.)

Så om det börjar med 30 fps har jag inga problem med det. Men givetvis vore det härligare med en högre framerate - men jag kommer antagligen inte märka av det så värst mycket när jag väl spelar(såvida jag inte har möjligheten att prova på en högre framerate).

Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Saltomortal:

När var PC sämre än konsol? Förstår inte varför man jämför? Klart en pc för 10000kr kör spel bättre än en konsol för 5000kr.

En PC för 5000kr, som inte är någons märke/tantlösning, är bättre än en konsol för samma pris. Sen är också spelen billigare och framförallt spelbara. Spelutbudet till konsol motsvarar ungefär att hålla ner playknappen på en videofilm för att den ska rulla vidare.

Jag håller inte med om att en dator för 5000kr går att jämföra med en konsol för 4000~5000kr. Visst, prestandamässigt kanske de faller på samma linje men jag är nog något bortskämd när det kommer till PC. Jag ser inte poängen med att ha en PC för gaming ifall du ändå inte strävar efter att uppnå den högsta potentialen, det vill säga de högsta inställningarna i minst 60fps. Om du är ute efter 30-60fps på low/medium och kanske något på High så kör jag mycket hellre på konsol, färre irritationsmoment för min del.

Det stör mig enormt att gå in i grafikinställningar och behöva optimera så mycket som möjligt, särskilt när det mesta hamnar under de högsta inställningarna, vilket isåfall innebär ett nytt grafikkort eller CPU, i värsta fall rubbet(om jag behöver byta sockel), vilket plötsligt faller på en högre summa än bara 5000kr(för bortskämda PC användare som jag).

Nej, jag är för konsol, absolut. Köp spelet, starta spelet utan några bekymmer om att gå in i grafikinställningar och störas på faktumet att du inte kan spela på det högsta. (Kanske en tvångstanke, inte vet jag, men även om det ser något sämre ut än på PC så kan jag lättare acceptera det.)

Den enda stora fördelen med PC för min del är MODS.

Och konsoler uppnår bästa grafiken? eller vad vart det du ville få sagt?

du får 60 plus fps stabilt och bättre kvailite på spelen, sen om du vill ha handkontrol kan du köpa det.

utan exklusiva titlar hade inte många köpt konsoler ska jag berätta för dig, och det är bra att dom finns faktist!

För dom som är lata och ej har iq att starta eller lära sig hur man installerar ett program på pc

Medlem
Skrivet av Margy:

Varför är det så viktigt för en del PC-ägare att påpeka att deras PC är bättre än konsoler i varenda tråd om konsoler och konsolspel? Är de rädda att PC-spelande försvinner om detta inte upprepas om och om igen eller är de rädda för något annat?

"Tänk om det är någon som tror att en konsol kan ha högre prestanda än en PC - bäst jag påminner alla igen".

För att vi har ledsnat på att konsolerna parasiterar den marknaden som kunde ha varit. Spelen hade varit så mycket mer utvecklade om inte konsolmarkaden höll utvecklingen tillbaka.

Skriv svar