Rebellion: Xbox One "ett helvete att komma igång med".

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

konsolerna kostar 4-5 tusen, och presterar därefter.
4k kan du kyssa och säga farväl till med den budgeten.

Medlem

Ändå skönt att veta att microsoft ska släppa en uppdatering till ''SDK'' Om det gör någon skillnad, få vi ju se

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One?

Jo, det är Carl som skrivet nyheten som har fel för sig, Tomb Raider körs i native 1080p på Xbox One.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One?

Jo, det är Carl som skrivet nyheten som har fel för sig, Tomb Raider körs i native 1080p på Xbox One.

Inte alltid tydligen:

Citat:

PlayStation 4 users get a comfortably delivered 1080p presentation backed up with a post-process FXAA solution that has minimal impact on texture quality, sporting decent coverage across the scene, bar some shimmer around more finely detailed objects. Meanwhile the situation is more interesting on the Xbox One: the anti-aliasing solution remains unchanged, but we see the inclusion of what looks like a variable resolution framebuffer in some scenes, while some cut-scenes are rendered at a locked 900p, explaining the additional blur in some of our Xbox One screenshots.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-tomb-ra...

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Spit:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One?

Jo, det är Carl som skrivet nyheten som har fel för sig, Tomb Raider körs i native 1080p på Xbox One.

Inte alltid tydligen:

Citat:

PlayStation 4 users get a comfortably delivered 1080p presentation backed up with a post-process FXAA solution that has minimal impact on texture quality, sporting decent coverage across the scene, bar some shimmer around more finely detailed objects. Meanwhile the situation is more interesting on the Xbox One: the anti-aliasing solution remains unchanged, but we see the inclusion of what looks like a variable resolution framebuffer in some scenes, while some cut-scenes are rendered at a locked 900p, explaining the additional blur in some of our Xbox One screenshots.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-tomb-ra...

Näh, sant, men fortfarande missvisande att skriva att Xbox one-versionen körs i 720p, när spelet rullar på i 1080p forutom ett par mellansekvenser som är i 900p.

Medlem

Jag fattar inte någonting,, skulle vara kul ifall någon kunde ge en väldigt enkel liknelse, typ denna kossan äter gräs och producerar mjölk, medans denna kossan gör något annat. Någon som förstår hur jag menar?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

xbox one vet vi inte mer än att den ska klara av att skala upp till 4k däremot inte köra 4k nativt.

Hur det blir i slutändan vet vi inte ännu.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är pinsamt att en konsol år 2014 inte kör alla spel i 1080p vilket är standard.

Om man ska köra spel i 720p läge kan man ju lika bra ha en Xbox 360 !

Hur kan man ens släppa en konsol som kompromissar med sånna tveksamma prestanda.

Medlem

Xbox One är en flopp, har exakt samma upplägg som PS3, fast sonys burk var snyggare, X1 är det inte, till och med en VHS från 78 är sexigare.

PS3 Cellprocessor, skitsvår att progga
Xbox One - Nextgen, skitsvår att progga.

Ser ut som att Sony vinner stort denna gång.

Bye bye M$

Ledsen att jag inte gråter

Medlem

Ta mig inte fel nu, jag är en "PS4-kille". Och jag skulle välja det framför Xbone One vid varje tillfälle! Men är det bara jag som tänkt på hur FZ lägger upp artiklar som får Xbox att se värdelös ut på alla möjliga sätt, väldigt ofta?

Jag minns inte ens sist FZ lade upp en artikel som hade grov negativ kritik mot PS4:an. Och ifall det skulle finnas någon ynka artikel om det, så går det inte ens att jämföra mellan antalet artiklar.

Finns säkert en bra anledning bakom det, i vanlig ordning. Inväntar svar.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Det var mig ett jävla tjat om 4k upplösning. Ärligt talat spelar det någon jäkla roll? Att säga att 1080p är lågupplöst osv är inget annat än trams. Att det kommit att bli en standard betyder inte att det är dåligt. Jag spelar Bioshock Infinite på 1080p och en 24tum gamerskärm samt AA och jag kan inte se några pixliga kanter såvida inte jag stannar upp och trycker ansiktet mot skärmen. Samma blir när du sitter på 50tums tvn du sitter vid och next gen konsolen med 1080p. Du kommer inte kunna blotta det på normalt avstånd från tvn. Upplösning är inte allt. GTAV praktiskt taget skrek sug på den. Och det var inte 1080p. I grund o botten 720p eller 1080p gör detsamma bara detaljrikedomen och fps är bra.

Tack! Precis så är det. Skönt att någon annan fattar! 1080 hetsen är det nya pixel-racet. Alla ska ha det, få vet vad de pratar om.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fantastiskt vad många experter, proffs och förstå-sig-påare det finns på lilla FZ.

Medlem
Skrivet av Keza:

Ta mig inte fel nu, jag är en "PS4-kille". Och jag skulle välja det framför Xbone One vid varje tillfälle! Men är det bara jag som tänkt på hur FZ lägger upp artiklar som får Xbox att se värdelös ut på alla möjliga sätt, väldigt ofta?

Jag minns inte ens sist FZ lade upp en artikel som hade grov negativ kritik mot PS4:an. Och ifall det skulle finnas någon ynka artikel om det, så går det inte ens att jämföra mellan antalet artiklar.

Finns säkert en bra anledning bakom det, i vanlig ordning. Inväntar svar.

Gjorde en högst ovetenskaplig studie i mängden negativ kritik om ps4 versus xbox one...

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=negativ...

Finns 10ggr mer negativt skrivet om xbox one än ps4 efter min überkorrekta och seriösa analys! Så, ifall FZ skriver 10ggr mer negativt om xb1 än ps4, så är det tyvärr så verkligheten KAN se ut, att det finns helt enkelt mer negativt att skriva om xb1.

Notera att jag kommer köpa både nextgenkonsollerna när det väl finns vettiga spel.

Medlem

Gillar detta tjafs om ca 10-15 år gammal grafik teknologi. 2560x1600 skulle jag säga är en ganska vanlig standard för pc.Men det är roande att kolla på dessa 60 fps och upplösning diskussioner. Med lite tur så kan man njuta av detta "konsol tjafs" tills "nästa Gen".

Inaktiv
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Keza:

Ta mig inte fel nu, jag är en "PS4-kille". Och jag skulle välja det framför Xbone One vid varje tillfälle! Men är det bara jag som tänkt på hur FZ lägger upp artiklar som får Xbox att se värdelös ut på alla möjliga sätt, väldigt ofta?

Jag minns inte ens sist FZ lade upp en artikel som hade grov negativ kritik mot PS4:an. Och ifall det skulle finnas någon ynka artikel om det, så går det inte ens att jämföra mellan antalet artiklar.

Finns säkert en bra anledning bakom det, i vanlig ordning. Inväntar svar.

Gjorde en högst ovetenskaplig studie i mängden negativ kritik om ps4 versus xbox one...

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=neg...

Finns 10ggr mer negativt skrivet om xbox one än ps4 efter min überkorrekta och seriösa analys! Så, ifall FZ skriver 10ggr mer negativt om xb1 än ps4, så är det tyvärr så verkligheten KAN se ut, att det finns helt enkelt mer negativt att skriva om xb1.

Notera att jag kommer köpa både nextgenkonsollerna när det väl finns vettiga spel.

Man kan dock inte gå på det då många av dem svaren är långt ifrån neutrala och baserad på korrekt information utan fanboys som vill hacka ner på den ena eller den andra för att framhäva sitt val av konsol.

Nyhetsbaserade sidor som FZ eller IGN eller vad man nu väljer att läsa ska rapportera nyheter och inte vinkla dem så det spelar egentligen ingen roll vad andra skriver då det är nyheten i sig som ska stå i centrum,

Skrivet av Keza:

Ta mig inte fel nu, jag är en "PS4-kille". Och jag skulle välja det framför Xbone One vid varje tillfälle! Men är det bara jag som tänkt på hur FZ lägger upp artiklar som får Xbox att se värdelös ut på alla möjliga sätt, väldigt ofta?

Jag minns inte ens sist FZ lade upp en artikel som hade grov negativ kritik mot PS4:an. Och ifall det skulle finnas någon ynka artikel om det, så går det inte ens att jämföra mellan antalet artiklar.

Finns säkert en bra anledning bakom det, i vanlig ordning. Inväntar svar.

Jag har också märkt detta och påpekat det ett antal gånger men har alltid fått rätt hårda svar tillbaka att så absolut inte är fallet. Men när nyheter gång på gång kommer in med väldigt vinklade och negativt vridna nyheter om just Xbox One så börjar man undra vad som egentligen pågår.

Den enda nyheten på länge som inte var negativt vinklad var nyheten om uppdateringarna som var på gång.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Fantastiskt vad många experter, proffs och förstå-sig-påare det finns på lilla FZ.

så man måste vara dum och okunnig för att besöka fz?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av pubisboy:

Fantastiskt vad många experter, proffs och förstå-sig-påare det finns på lilla FZ.

så man måste vara dum och okunnig för att besöka fz?

wow, ja så kan man ju också tolka det jag skrev. Bra där,

Medlem

Oftast så är det ju så, att man lipar och bölar gärna när man inte är bra på något. Kanske är det samma fenomen här. Han som uttalar sig I frågan kanske är bra på det ena men inte det andra.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jäkla konsoller ska det vara så svårt att utveckla hårdvara så dom kan köra spel 1080 fullhd i 60fps? är det så för mycket begärt eller... fattar det inte en konsoll om nåt borde vara lättare då det inte behöver ett OS som en pc som kan sega ner som drar minne osv det är kasst vad dåliga konsoller är med en hyffsad pc idag...

Konsolerna säljs för typ 4,5k kr ute i butik. Dra bort vinsten som butiken ska göra + skatt/moms och transport. Då har du pengarna Sony får in.

På dom pengarna ska utveckling av hårdvara + mjukvara (os + sdk) täckas in, kontinuerlig uppdatering av dessa, tillverkning av hårdvaran och inte minst en vinst genereras.

Finns med andra ord inte marginaler att stoppa ett highendgraffe i en Box för den pengen, jämför man med pc så är det ju inte ovanligt att folk lägger lika mkt stålar bara på ett grafikkort som vad en hel konsol kostar..

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

Lol, vet du vad det kräver av hårdvaran att rendera spel i 4K-upplösning? Med tanke på att dagens värstinggrafikkort i datorer går på knäna i den upplösningen lär man få vänta innan du kan trycka in den upplösningen i vanliga konsoler.

Tänk lite innan du snackar.

"BORDE ha ett VISST stöd och för VISSA titlar" skrev jag. Tänkte mest på lättare arcade-spel, kanske filmer och ett gränssnitt som även kan renderas i 4K för att det ska se skarpt ut på framtidens TV.

"Tänk lite innan du snackar." Haha ta dina fjolliga påhopp nån annan stans!

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

konsolerna kostar 4-5 tusen, och presterar därefter.
4k kan du kyssa och säga farväl till med den budgeten.

Har en dator för 20k så jag klarar mig fint

Medlem
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

konsolerna kostar 4-5 tusen, och presterar därefter.
4k kan du kyssa och säga farväl till med den budgeten.

Har en dator för 20k så jag klarar mig fint

Dåså, då vet du ju vad det kostar också

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

konsolerna kostar 4-5 tusen, och presterar därefter.
4k kan du kyssa och säga farväl till med den budgeten.

Har en dator för 20k så jag klarar mig fint

Dåså, då vet du ju vad det kostar också

Har en dator för 5k som fungerar fint, haft den i ca 3 år nu. Dyra datorer är onödiga idag när allt är konsol portningar.
Sen ska man inte glömma bort om man köper ett pc spel så är det 200kr billigare och om man väntar ca 1-2 månader så blir det 400kr billigare.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

konsolerna kostar 4-5 tusen, och presterar därefter.
4k kan du kyssa och säga farväl till med den budgeten.

Har en dator för 20k så jag klarar mig fint

Dåså, då vet du ju vad det kostar också

Har en dator för 5k som fungerar fint, haft den i ca 3 år nu. Dyra datorer är onödiga idag när allt är konsol portningar.
Sen ska man inte glömma bort om man köper ett pc spel så är det 200kr billigare och om man väntar ca 1-2 månader så blir det 400kr billigare.

Jag spelar inte portningar atm, dayz mest och rome total war 2, och det mesta jag spelar annars är inte portningar heller det är ju dom spelen som varit sämst på senaste, det finns riktigt gott om spel som är exklusiva på pc.

Men, vi talade om 4k, och jag menade på att lycka till att kunna pressa ut ett spel med någorlunda prestanda i 4k med en burk för 5 tusen, bara ett av dom dubbla grafikkorten man generellt sett behöver för det, är dyrare än din burk.

Vad som är onödigt är relativt, alla bryr sig ju inte om att kunna pressa ut 120 fps i spelen man gillar eller kunna använda sig av 4k när tiden kommer, eller kunna köra på höga inställningar, andra gillar att fippla och bygga ihop ett monster till dator, och spenderar pengar på det som en hobby.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

konsolerna kostar 4-5 tusen, och presterar därefter.
4k kan du kyssa och säga farväl till med den budgeten.

Har en dator för 20k så jag klarar mig fint

Dåså, då vet du ju vad det kostar också

Har en dator för 5k som fungerar fint, haft den i ca 3 år nu. Dyra datorer är onödiga idag när allt är konsol portningar.
Sen ska man inte glömma bort om man köper ett pc spel så är det 200kr billigare och om man väntar ca 1-2 månader så blir det 400kr billigare.

Jag spelar inte portningar atm, dayz mest och rome total war 2, och det mesta jag spelar annars är inte portningar heller det är ju dom spelen som varit sämst på senaste, det finns riktigt gott om spel som är exklusiva på pc.

Men, vi talade om 4k, och jag menade på att lycka till att kunna pressa ut ett spel med någorlunda prestanda i 4k med en burk för 5 tusen, bara ett av dom dubbla grafikkorten man generellt sett behöver för det, är dyrare än din burk.

Vad som är onödigt är relativt, alla bryr sig ju inte om att kunna pressa ut 120 fps i spelen man gillar eller kunna använda sig av 4k när tiden kommer, eller kunna köra på höga inställningar, andra gillar att fippla och bygga ihop ett monster till dator, och spenderar pengar på det som en hobby.

Jag kan erkänna att jag kör 1920x1080 och jag nöjer mig med ca 55fps och aldrig under 45, och min rigg för ca 5k räcker med detta och högsta inställningar i allt förutom anti aliasing som jag använder om jag kan(för jag tycker den techen är inte alltid så snyggt). Även om jag la ut ca 12k som räcker utmärkt till en riktigt bra dator så skulle jag jag spara pengar mot en konsol, för spelen är så mycket billigare(när jag köper dem, man kan titta på nya spel med ser hittar titanfall för 310kr till pc , medans xboxone 498kr blir mycket pengar efter ett ta).

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

konsolerna kostar 4-5 tusen, och presterar därefter.
4k kan du kyssa och säga farväl till med den budgeten.

Har en dator för 20k så jag klarar mig fint

Dåså, då vet du ju vad det kostar också

Har en dator för 5k som fungerar fint, haft den i ca 3 år nu. Dyra datorer är onödiga idag när allt är konsol portningar.
Sen ska man inte glömma bort om man köper ett pc spel så är det 200kr billigare och om man väntar ca 1-2 månader så blir det 400kr billigare.

Jag spelar inte portningar atm, dayz mest och rome total war 2, och det mesta jag spelar annars är inte portningar heller det är ju dom spelen som varit sämst på senaste, det finns riktigt gott om spel som är exklusiva på pc.

Men, vi talade om 4k, och jag menade på att lycka till att kunna pressa ut ett spel med någorlunda prestanda i 4k med en burk för 5 tusen, bara ett av dom dubbla grafikkorten man generellt sett behöver för det, är dyrare än din burk.

Vad som är onödigt är relativt, alla bryr sig ju inte om att kunna pressa ut 120 fps i spelen man gillar eller kunna använda sig av 4k när tiden kommer, eller kunna köra på höga inställningar, andra gillar att fippla och bygga ihop ett monster till dator, och spenderar pengar på det som en hobby.

Jag kan erkänna att jag kör 1920x1080 och jag nöjer mig med ca 55fps och aldrig under 45, och min rigg för ca 5k räcker med detta och högsta inställningar i allt förutom anti aliasing som jag använder om jag kan(för jag tycker den techen är inte alltid så snyggt). Även om jag la ut ca 12k som räcker utmärkt till en riktigt bra dator så skulle jag jag spara pengar mot en konsol, för spelen är så mycket billigare(när jag köper dem, man kan titta på nya spel med ser hittar titanfall för 310kr till pc , medans xboxone 498kr blir mycket pengar efter ett ta).

Japp du har helt rätt i vad du säger, i slutändan är det ju en smaksak och en pengafråga hur mycket man vill lägga ut, och vad man vill ha, framför allt hur mycket man har råd med att lägga ut. Håller även med om att man sparar pengar med tanke på prisskillnader på spelen.

12
Skriv svar