Se det första uppdraget från nya Thief
Såg bättre ut än förväntat med inte allt för mycket konsoll-fördummning, men man vet om hur det blir med den saken när det släpps. Fast postivt överraskad, bara hoppas att det håller.
Dom 2 första thief e nog bland dom bästa spelen jag spelat (system shock 2 också då) hoppet lever
Ljudarbetet var jävligt opolerat. Rösterna lät sig inte påverkas av miljöer (t.ex. med ekon), ambient-ljuden var oproportionerliga och speciellt effektljuden var oförutsägbart för höga eller för låga, allt utan att AI'n plockade upp på skillnaderna.
Jag hade också förväntat mig mer av AI'n. Men den var massivt förutsägbar. Killen som får sin eld släckt står still, tar ett steg mot elden, glor på den en sekund, rycker in i en animation (lol) där han konstaterar att "det var nog inget..." varpå han ställer sig exakt där han stod innan.
Snubben såg sig inte ens omkring. Eller höjde blicken. Eller gjorde någon som helst animation som inte var nödvändig för att inte gå in i en T-pose. Samtidigt så hör han inte det mycket höga metalliska ljudet från klätter-yxan.
Samma problem hände med killen som gick och vaktade värdesaker i huset. Han pratade oprovocerat högt med sig själv hela tiden och sa saker som man aldrig skulle säga om man faktiskt "tänkte högt". Det var sjukt uppenbart att AI'n är döv.
Magkänslan lutar tyvärr lite åt det här hållet;
Tror inte det här kommer tilltala merparen av de som gillade gamla Thief. Spelet verkar som gjort för att tilltala de som aldrig spelat Thief men spelade men tyckte Dishonored var för begränsat.
Inget dag ett köp, frågan är om jag ens kommer köpa detta när spelet kostar under en hundring.
Jag avskyr denna typ av marknadsföring. Det är som att en film skulle visa de första 10-15 minuterna (istället spoilar de hela filmen med överförklarande trailers men det är ett annat problem). Vad får jag, som potentiell kund, ut av det här? Mer än att jag om jag väljer att kolla på videon (vilket jag inte tänker göra) så vet jag precis vad som händer i ett visst uppdrag. Vad fan är det för kul med det?
Om jag vill bli spoilad om någon story-del så vill jag ha ett regelrätt demo, där jag faktiskt kan få ut något: En självupplevd uppfattning om spelets faktiska gameplay. Men nej då, pumpa oss konsumenter fulla med hype-försök istället. Släpper man ett demo så finns ju risken att folk skaffar sig en egen uppfattning, och det vill man ju inte!
Fan ta PR-maskineriet. Och ja, jag är grinig, och just nu råkade Thief och Square Enix bli mitt offer.
Fy vad jag blir besviken. Inga dinosaurier igen, och sedan är "han" ingen kvinna, allt utspelas på natten, inga killstreaks eller coola vapen. Hade de slängt in en K-pist hade det blivit lite dynamik, eller varför inte handgranater...
Fy vad jag blir besviken. Inga dinosaurier igen, och sedan är "han" ingen kvinna, allt utspelas på natten, inga killstreaks eller coola vapen. Hade de slängt in en K-pist hade det blivit lite dynamik, eller varför inte handgranater...
Ja OMG, äntlig3n nånn som fatarr, ja e ju på prestig3 25 i Thief: Ancient Warfare 5 !!!!11
@ Katone
"Jag hade också förväntat mig mer av AI'n. Men den var massivt förutsägbar. Killen som får sin eld släckt står still, tar ett steg mot elden, glor på den en sekund, rycker in i en animation (lol) där han konstaterar att "det var nog inget..." varpå han ställer sig exakt där han stod innan"
Förvänta på bara, besvikelsen kommer att uppenbara sig som ett skenande tåg, det är 2014, nästa generations år av BS, besvikelser, Mikrotransaktionernas, Fee2Pay, skitspelens, girigheten och hypens spel.
Dagen då man förväntade sig något bra, glädjande och nöjsamt i dagens spelindustri är över.
Det handlar om att överraska, och det tror jag inte man längre är kapabla till.
Alla spel är skit fram till att motsatsen har bevisats!
Förvänta på bara, besvikelsen kommer att uppenbara sig som ett skenande tåg, det är 2014, nästa generations år av BS, besvikelser, Mikrotransaktionernas, Fee2Pay, skitspelens, girigheten och hypens spel.
Dagen då man förväntade sig något bra, glädjande och nöjsamt i dagens spelindustri är över.
Det handlar om att överraska, och det tror jag inte man längre är kapabla till.
Alla spel är skit fram till att motsatsen har bevisats!
Så sant, så sant.
Vi saknar dig i TESO-tråden. Bjud på lite konsumentmedveten cynicism där är du bussig!
walter..vart kommer all wisdom från..är du igentligen en grå herre med skägg
Jag är skåning min vän, vi har det redan från vaggan.
Ser ut exakt som första spelet förutom att grafiken är snyggare och att de implementerat några easy-mode-funktioner. Blir nog inget köp för min del. Hade förväntat mig att dom polerat upp spelmekaniken och patrull-AIn åtminstone sedan förra titeln. Jag menar, det är jävligt B är att hålla samma IQ på AI som ett spel från 90-talet.
I spel som detta hade inte ens goof-AI:n behövt rycka in för att göra bristen av mörker löjeväckande. :\
Jäkla Hollywood. (dock redan mediokert spel ändå men).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Ljudarbetet var jävligt opolerat. Rösterna lät sig inte påverkas av miljöer (t.ex. med ekon), ambient-ljuden var oproportionerliga och speciellt effektljuden var oförutsägbart för höga eller för låga, allt utan att AI'n plockade upp på skillnaderna.
Jag hade också förväntat mig mer av AI'n. Men den var massivt förutsägbar. Killen som får sin eld släckt står still, tar ett steg mot elden, glor på den en sekund, rycker in i en animation (lol) där han konstaterar att "det var nog inget..." varpå han ställer sig exakt där han stod innan.
Snubben såg sig inte ens omkring. Eller höjde blicken. Eller gjorde någon som helst animation som inte var nödvändig för att inte gå in i en T-pose. Samtidigt så hör han inte det mycket höga metalliska ljudet från klätter-yxan.
Samma problem hände med killen som gick och vaktade värdesaker i huset. Han pratade oprovocerat högt med sig själv hela tiden och sa saker som man aldrig skulle säga om man faktiskt "tänkte högt". Det var sjukt uppenbart att AI'n är döv.
Magkänslan lutar tyvärr lite åt det här hållet;
På det officiella forumet skriver Eidos Montreal att vissa ljud inte spelats in korrekt i denna videon, till exempel ska det höras fotsteg och åska. Jag vet dock inte om de bara är dessa två saker.
Jag avskyr denna typ av marknadsföring. Det är som att en film skulle visa de första 10-15 minuterna (istället spoilar de hela filmen med överförklarande trailers men det är ett annat problem). Vad får jag, som potentiell kund, ut av det här? Mer än att jag om jag väljer att kolla på videon (vilket jag inte tänker göra) så vet jag precis vad som händer i ett visst uppdrag. Vad fan är det för kul med det?
Om jag vill bli spoilad om någon story-del så vill jag ha ett regelrätt demo, där jag faktiskt kan få ut något: En självupplevd uppfattning om spelets faktiska gameplay. Men nej då, pumpa oss konsumenter fulla med hype-försök istället. Släpper man ett demo så finns ju risken att folk skaffar sig en egen uppfattning, och det vill man ju inte!
Fan ta PR-maskineriet. Och ja, jag är grinig, och just nu råkade Thief och Square Enix bli mitt offer.
Nu är det så att många på deras forum har efterfrågat gameplay utan kommentarer och annat över. I ett spel som detta är atmosfär allt och då vill man höra. Jag säger dock inte att du har fel rent allmänt.