Beyond Good & Evil, fortfarande spelbart?

Medlem
Beyond Good & Evil, fortfarande spelbart?

Hallå. Jag har ett längre tag varit sugen på att testa BG&E som sägs vara ett helt fantastiskt lir och nu när en tvåa officiellt är på väg så känns det som rätt tillfälle. Jag tänkte att jag skulle köpa det via Good old Games och undrar då om det fortfarande går att spela och ha njuta av?

Många spel åldras ju dåligt, även på bara några få år så tänkte höra om det är någon som lirat det nyligen på PC och om det fortfarande gick med ett hyfsat tempo istället för segt och fullt med lidande!


signatur
Medlem

Jag tycker verkligen att du ska testa det, jag körde det för ett par månader sen och älskade det .

Btw, det finns på steam för 4,99€ http://store.steampowered.com/app/15130/

Medlem
Skrivet av Plozz:

Btw, det finns på steam för 4,99? http://store.steampowered.com/app/15130/

Jag har dålig koll på hur Steam gör med gamla spel, men kan jag lira det på Vista tror du?


signatur
Medlem

Hmm, på steam står det OS: Windows® 2000/XP (only) såg jag nu :S

Så det är kanske säkrast att köpa det på GoG
.

Inaktiv

Beyond Good & Evil är fortfarande otroligt bra, det har åldrats väl. Så rekomenderar det starkt.

Det är fortfarande bra, tyvärr är inte PC-versionen så lysande. Det har en hel del slowdowns mm. vad jag minns, och en del andra problem på det.

Men har du inte lirat det ännu borde du trotsa buggarna och sätta tänderna i ett av de bättre spelen som släppts på tio år.

Medlem

Älskade BG&E
Ska se om man hittar skivan igen x3

Hade lite problem med spelet, ett var att ljudet inte var synkade med spelet och att allt var speedad
Men det finns ett sätt att lösa det :3
När man har startat spelet så tabar du ner den och öppnar aktivitetshanteraren -> Processer -> Spelets exe fil höger klicka på den, sedan klickar man på "ange processortilldelning" och klicka av CPU1.
Sen tabar man upp spelet igen och då ska det flytta på fint
Och detta är dock till XP

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Det är fortfarande bra, tyvärr är inte PC-versionen så lysande. Det har en hel del slowdowns mm. vad jag minns, och en del andra problem på det.

Men har du inte lirat det ännu borde du trotsa buggarna och sätta tänderna i ett av de bättre spelen som släppts på tio år.

Jasså?
Själv körde jag igenom det på pc för ca ett år sen. Hade inga som helst problem överhuvudtaget. Grymt underskattat spel.

1
Skriv svar