Hannibal bankar på Total War: Rome II:s dörr

Robot
Hannibal bankar på Total War: Rome II:s dörr

Hannibal at the Gates är namnet på det andra kampanjtillägget till Total War: Rome II.

#creative-assembly, #total-war-rome-ii-hannibal-at-the-gates, #total-war-rome-ii, #sega


Medlem
Hannibal bankar på Total War: Rome II:s dörr

"Är du så nöjd med hur utvecklarna patchat det svårt buggiga originalet att du vågar dig på ett köp?"

Kolla in det officiella forumet eller twcenter.com innan köp - spelet dras fortfarande med problem som gör att man måste ha en rätt speciell inställning (skygglappar) för att kunna njuta av det.

Trivia: 100% av mina kommentarer på fz är varningar för det här spelet.

Medlem
Skrivet av Vilhelmf:

"Är du så nöjd med hur utvecklarna patchat det svårt buggiga originalet att du vågar dig på ett köp?"

Kolla in det officiella forumet eller twcenter.com innan köp - spelet dras fortfarande med problem som gör att man måste ha en rätt speciell inställning (skygglappar) för att kunna njuta av det.

Trivia: 100% av mina kommentarer på fz är varningar för det här spelet.

ja orginalt så är de kasst.. men moddar man det så är det faktiskt rätt kul

Medlem

Bättre att njuta av de äldre spelen som faktiskt är spelbara.
Humble Bundle Weekly har SEGA-vecka så man kan kamma hem flertalet av de gamla spelen till en billig peng.

Länkar inte direkt till siten med risk för reklam, men Google is your friend


signatur

It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice

Medlem

Älskar The Creative Assembly och deras Total War-franchise men allt detta förändrades med Rome II. Hatade det verkligen, men nu tycker jag ändå de har kommit en bit med det. Det är inte alls samma pina att spela det idag som vid release. Men det finns fortfarande en hel del att arbeta med, framförallt den s.k. avancerade AI:n vilken de promotade benhårt för att sedan visa sig vara den sämsta någonsin.

Hur som helst, jag tycker de ska lägga mer krut på själva spelet istället för att släppa halvtaskiga DLC:s varje kvartal...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Borde släppa skiten gratis. Pröjsade och förbokade för ingenting. Spelet var riktigt trasigt, och även om det 'fungerar' nu så är jag ändå besviken på spelet.

Medlem

Har över 200 tim speltid i Shogun 2 medans knappt 20 i Rome 2. Vill inte upprepa det andra redan sagt men jag är - fortfarande - väldigt besviken på Rome 2.

Funderar på att installera det i helgen och se om alla patchar fixat till spelet - men jag är tveksam. Det kändes förenklat, nerdummat och menysystemet rent ut sagt dåligt - jämfört med Shogun 2. Någon som har kommentarer om spelets tillstånd idag?

Medlem

Svårt att bli hypad på trailern när man vet hur buggigt och fult spelet är "på riktigt".

Medlem

Har 297 timmar i Rome 2. Skygglapparna som jag köpte hette Tålamod. Kör med DeI atm, riktigt kul. Kommer dock inte köpa ett total war på release igen, men det är ju ganska generellt för alla spel nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Brona:

Har över 200 tim speltid i Shogun 2 medans knappt 20 i Rome 2. Vill inte upprepa det andra redan sagt men jag är - fortfarande - väldigt besviken på Rome 2.

Funderar på att installera det i helgen och se om alla patchar fixat till spelet - men jag är tveksam. Det kändes förenklat, nerdummat och menysystemet rent ut sagt dåligt - jämfört med Shogun 2. Någon som har kommentarer om spelets tillstånd idag?

Bättre än tidigare och jag råder dig till att använda moddar.

Medlem
Skrivet av Brona:

Har över 200 tim speltid i Shogun 2 medans knappt 20 i Rome 2. Vill inte upprepa det andra redan sagt men jag är - fortfarande - väldigt besviken på Rome 2.

Funderar på att installera det i helgen och se om alla patchar fixat till spelet - men jag är tveksam. Det kändes förenklat, nerdummat och menysystemet rent ut sagt dåligt - jämfört med Shogun 2. Någon som har kommentarer om spelets tillstånd idag?

Det är helt klart bättre nu än vid release men känslan lever kvar ändå. Spelet känns verkligen neddummat jämfört mer Shogun 2(som förövrigt är min favorit i spelserien). Multiplayer i Rome II är helt värdelöst också i min mening, men det där råder det ju delade meningar om. Vissa hatade hur det var i Shogun 2 och välkomnar systemet de har nu i Rome II, men jag tycker det är stelt och tråkigt. Finns ingen morot om man säger så att ödsla tid på multiplayer när deti nte går låsa upp eller få tag i prylar för att göra ens armé bättre.

Men ge det ett försök till, det tycker jag nog allt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Brona:

Har över 200 tim speltid i Shogun 2 medans knappt 20 i Rome 2. Vill inte upprepa det andra redan sagt men jag är - fortfarande - väldigt besviken på Rome 2.

Funderar på att installera det i helgen och se om alla patchar fixat till spelet - men jag är tveksam. Det kändes förenklat, nerdummat och menysystemet rent ut sagt dåligt - jämfört med Shogun 2. Någon som har kommentarer om spelets tillstånd idag?

Bättre än tidigare och jag råder dig till att använda moddar.

Vilka moddar rekommenderar du?

Medlem
Skrivet av Poison:

Bättre att njuta av de äldre spelen som faktiskt är spelbara.
Humble Bundle Weekly har SEGA-vecka så man kan kamma hem flertalet av de gamla spelen till en billig peng.

Länkar inte direkt till siten med risk för reklam, men Google is your friend

Jo apropå äldre spelen startade för ett tag sen en kampanj med EB.
De må vara gammalt, men duger åt mig.
Första Rome kommer aldrig överträffas för mig bevisligen. Man trodde ett tag att det fanns möjlighet med denna uppföljare, men icke.
Förstår inte hur CA kan tappa så mycket.
Nåväl, går ju som bekant inte att leva på gamla meriter.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar