Titanfall – bäst på Xbox One eller PC?

Inaktiv
Skrivet av jonis:

Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.

Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.

edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.

de flesta? jäkligt många som inte kör med SSD också, så det r nog snarare 50/50

Inaktiv

Hur långt är ett snöre?

Det beror väl helt på vilken PC man spelar på.

Medlem

varför jämför ni... ?

Inaktiv

Älskar jämförelser mellan olika plattformar där den ena har definitiva specs och den andra är ett blankt kort. Helt seriöst - vad säger de här skillnaderna egentligen? Spel kommer alltid i teorin vara snyggare på PC eftersom vissa PC-datorer har bättre hårdvara än vad en konsol har. Konsolerna kan bara vinna mot high end-burkar om utvecklarna medvetet väljer att förfula spelet på PC, alternativt kodar som krattor.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av koleny:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:

Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.

Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.

Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&...

Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)

Upplösningen gör ju stor skillnad bara inom fps med, jg sänker alltid grafiken då min dator är lite som den är. Sitter jag på 1366x768 så får jag smått fps drop, men sitter jag på 1280x720 så flyter det på bättre, i många spel kör jag på klassikern 1024x600 bara för det flyter på riktigt bra för mig då.
Grafiken är endast ett plus i kanten,men vill jag spela bra i spel så sänker jag alltid.

Jo självfallet! men har själv långt över 100 fps (har en 60hz skärm) allt maxat i just cs. Testade lägre upplösning men det var inte riktigt något för mig, ögonen blev så jäkla trötta men det kan vara en vanesak också

Medlem
Skrivet av anon_178365:

9 av 10 personer här verkar bara skriva "ser ungefär lika ut" men totalt ignorera att på konsol så går det inte att sikta/röra sig ens 1/100 så bra som det går på PC.

Förstår vad du menar, men poängen med jämförelsen här var ju just det visuella
Dissar inte på något sätt din åsikt om att tangentbord + mus är bättre, håller med dig att det överlägset när det gäller att sikta snabbt och precist. Men tycker ändå att det kan vara skönt att lira med handkontroll i FPS med, så länge alla spelar på samma villkor så anser inte jag det blir ett handikapp. Men börjar man blanda folk med handkontroll och kb+mus så skulle jag aldrig välja handkontroll.

Medlem

Ni går väl inte på detta hoppas jag, kör maxinställningar, inte 790 eller 900P. utan 1080P, 1980x1080 och allt godis på på PC kortet och rulla spelet i 60fps och inte SLOWMO, så skall vi se.

Detta gör man bara för att trösta X1orna så de inte skall ångra sitt köp och lämna tillbaks skiten så som jag gjorde.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Grattis en console kan äntligen köra en 7 år gammal motor i max 60fps i typ 900p upplösning eller vad de nu än är utan AA igång.

Att kalla en tungt modifierad motor som uppdaterats flertal gånger under dess livstid fast behållit namnet det först lanserades med gör inte motorn till "en 7 år gammal motor". Detta är varför de väljer att döpa Source motorn till Source Engine 2(eller vad det nu var), annars tycks folk inte förstå...

Medlem

Bara jag som märkte av extrem frame-tearing på Xbone?
Gick ju fan inte att missa.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

ZF
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bara jag som märkte av extrem frame-tearing på Xbone?

extrem är att ta i, det ser ut som det brukar. du får ju tänka på att det blir mer påtagligt i den kraftiga hastighetsnerdragning de kör med här.

förvånande att den förekommer alls dock, jag trodde det var låst uppdatering på detta.

Medlem

Nåja, man behöver ju knappast trycka ner konsoller i skorna, de är alla gjorde för spel, så vad är väl fel? Jag har en bra PC men jag hade nog gärna haft en konsoll om min ekonomi hade varit så illa att jag inte kunde ha denna bra PC. Man behöver ju inte känna sig direkt hotad av en konsoll, och för den delen, en konsoll är heller inte ute efter att mäta sig. De gör vad de gör. De funkar.

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av jonis:

Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.

Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.

edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.

Jag tror det där är absolut bullshit. När man spelat igenom kampanjen från båda sidor och spelat alla kartor inser man att alla strisljud är desamma från båda sidor, men skillnaden är de får minuter av prat som är din briefing i kampanjen. Knappast 30GB ljud där inte. Inte ens Star Wars: The Old Republic med all sin dialog når dit. Så, I call bullshit.

Din syftning gick aningen förlorad känner jag. Vad är bullshit här? Det är väl rätt klart att en installation är X GB iaf. Utvecklarna påstår att majoriteten av denna installation är ljud, men skillnaden till andra titlar (t ex SW:TOR) är att alla ljud är helt okomprimerade. Om stämmer så kan de mycket väl ta upp galet mycket plats.

Om de dessutom inte ens brytt sig att låta olika språk ärva gemensamma resurser (vapenljud, bakgrundsljud etc), utan låter alla ha varsin full uppsättning så blir installationen snabbt rejält stor.

Det borde i PC-installationen funnits alternativ för val av språk (åtminstone!), men även alternativ beroende på prestanda att installera komprimerade ljud eller okomprimerade.

Platsbrist har återigen blivit en seriös faktor att ha i åtanke. Det var inte länge sen SSDer ofta låg på 40-120GB, om ett spel då tar upp 50GB så ryker allt rätt snabbt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av jonis:

Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.

Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.

edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.

Jag tror det där är absolut bullshit. När man spelat igenom kampanjen från båda sidor och spelat alla kartor inser man att alla strisljud är desamma från båda sidor, men skillnaden är de får minuter av prat som är din briefing i kampanjen. Knappast 30GB ljud där inte. Inte ens Star Wars: The Old Republic med all sin dialog når dit. Så, I call bullshit.

Din syftning gick aningen förlorad känner jag. Vad är bullshit här? Det är väl rätt klart att en installation är X GB iaf. Utvecklarna påstår att majoriteten av denna installation är ljud, men skillnaden till andra titlar (t ex SW:TOR) är att alla ljud är helt okomprimerade. Om stämmer så kan de mycket väl ta upp galet mycket plats.

Om de dessutom inte ens brytt sig att låta olika språk ärva gemensamma resurser (vapenljud, bakgrundsljud etc), utan låter alla ha varsin full uppsättning så blir installationen snabbt rejält stor.

Det borde i PC-installationen funnits alternativ för val av språk (åtminstone!), men även alternativ beroende på prestanda att installera komprimerade ljud eller okomprimerade.

Platsbrist har återigen blivit en seriös faktor att ha i åtanke. Det var inte länge sen SSDer ofta låg på 40-120GB, om ett spel då tar upp 50GB så ryker allt rätt snabbt.

Men hur de ljuden kan ta upp SÅ stor plats, även okomprimerade låter som en helt felt ursäkt tycker jag. Det ÄR inte så många ljud i spelet. Det ÄR inte någon vidare lång briefing innan kampanjmissions. Jag tror det är något annat gömt där, någon annan förklaring. Det är knappast studiokvalitet på ljuden. Det är helt vanlig kvalitet. Något är fuffens.

35 GB ljud i 192 k 24 bit blir ju 9 timmar ljud. 9 hela timmar...

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Men hur de ljuden kan ta upp SÅ stor plats, även okomprimerade låter som en helt felt ursäkt tycker jag. Det ÄR inte så många ljud i spelet. Det ÄR inte någon vidare lång briefing innan kampanjmissions. Jag tror det är något annat gömt där, någon annan förklaring. Det är knappast studiokvalitet på ljuden. Det är helt vanlig kvalitet. Något är fuffens.

35 GB ljud i 192 k 24 bit blir ju 9 timmar ljud. 9 hela timmar...

Jag håller med dig, det där låter konstigt. Du har dessutom betydligt mer info. Hur kan ett sånt här spel annars ta upp 50GB? Helt galet på alla tänkbara sätt.

edit: http://www.vg247.com/2014/03/11/titanfall-pcs-48gb-install-si...

Citat:

Speaking with Eurogamer, Respawn’s lead engineer Richard Baker explained that 35GB of that total install size is to do with uncompressed audio.

Läst det tidigare, men måste se själva installationen för att tro på det.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Wintermist:

Men hur de ljuden kan ta upp SÅ stor plats, även okomprimerade låter som en helt felt ursäkt tycker jag. Det ÄR inte så många ljud i spelet. Det ÄR inte någon vidare lång briefing innan kampanjmissions. Jag tror det är något annat gömt där, någon annan förklaring. Det är knappast studiokvalitet på ljuden. Det är helt vanlig kvalitet. Något är fuffens.

35 GB ljud i 192 k 24 bit blir ju 9 timmar ljud. 9 hela timmar...

Jag håller med dig, det där låter konstigt. Du har dessutom betydligt mer info. Hur kan ett sånt här spel annars ta upp 50GB? Helt galet på alla tänkbara sätt.

edit: http://www.vg247.com/2014/03/11/titanfall-pcs-48gb-install-si...

Citat:

Speaking with Eurogamer, Respawn’s lead engineer Richard Baker explained that 35GB of that total install size is to do with uncompressed audio.

Läst det tidigare, men måste se själva installationen för att tro på det.

Yep, nåt är ju helt vridet med det. Jag tror de ljuger om det faktiskt. Så länge jag har utrymme så klagar jag inte, men min SSD gnäller lite ändå. Jag är bara mest nyfiken på vad som är gömt, egentligen. Framtida DLC?

ZF
Medlem

handlar nog inte bara om mängden "olika" ljud utöver att de inte är komprimerade. om vi leker med tanken på att man inte heller vill använda kraft på DSP-behandling av dessa ljudfiler så kryper det upp kraftigast pga det.

#maskingevär 1M
#maskingevär 10M
#maskingevär 20M
#maskingevär 50M
#maskingevär bakgrund
#maskingevär inomhus
#maskingevär utifrån

# kulträff metall
# kulträff vatten
# kulträff trä
# kulträff tyg
# kulträff kevlar

osv.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Yep, nåt är ju helt vridet med det. Jag tror de ljuger om det faktiskt. Så länge jag har utrymme så klagar jag inte, men min SSD gnäller lite ändå. Jag är bara mest nyfiken på vad som är gömt, egentligen. Framtida DLC?

Mycket möjligt. Detta är ju gamla CoD-teamet trots allt.

Det är dock lite irriterande hur "stor"spelen nästan parallellt med SSDernas intåg gått till orimliga storlekar. Blir lite lätt irriterad när gång på gång läser intervjuer med utvecklare som alla säger nått i stil med "it's a big install, but drive space is cheap nowadays as we all know".

Det var inte länge sen man inte ens kunde splitta en Steam-installation...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelet är roligt men efter några timmar så har man låst upp det mesta och spelet har förlorat sin glans, Det enda som riktigt stod ut var Last Titan Standing där man hade 1 liv och 1 titan att spela med. Dog sin titan så kunde man ändå vara med och spela tills man dog vilket var en trevlig upplevelse när man sprang och jagade titaner.

Jag tyckte personligen att det var för mycket loading screens i spelet för att kunna avnjutas i en längre tid, Vissa matcher är grymt korta så laddnings skärmar och ett långt osocialt lobbyväntande innan varje spel tar en oerhört lång tid vilket får en att förlora lusten att spela spelet. man hinner många gånger knappt att sätta sig in i spelet innan man sitter där i lobbyn och väntar på ett nytt spel igen..

Medlem

Ok, konsoler har begränsningar. We get it.

Medlem

känns lite fail och jämföra maskin för 4.000 vs en annan för 10.000


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Ase
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

känns lite fail och jämföra maskin för 4.000 vs en annan för 10.000

Är rädd att man inte behöver lägga så mycket mer än 4k på sin pc för att komma upp i samma eller bättre prestanda på sin pc. Inet datorpaket för 5k AMD eller Intel som ett ex.+ 2-3 spel ingår.(usch reklam finns även andra tillverkare av datorer.)
Ett AMD kort med inbyggd grafik vad kostar det (kommer att kosta när samma som sitter i konsollerna kommer ut 1000-1500 kr? eller en dual core med separat grafikkort i lägre prisklassen. behöver ej bli så dyrt.
visst lite dyrare än en konsoll men går att använda till så mycket mer. går ju att uppgradera också när spelen kräver det. Fast med den hårdvara konsollerna sitter med idag, så kommer det väl inte behövas dom närmaste 4-5 åren, eftersom utvecklare ger ut spel till flera plattformar.

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:

känns lite fail och jämföra maskin för 4.000 vs en annan för 10.000

Är rädd att man inte behöver lägga så mycket mer än 4k på sin pc för att komma upp i samma eller bättre prestanda på sin pc. Inet datorpaket för 5k AMD eller Intel som ett ex.+ 2-3 spel ingår.(usch reklam finns även andra tillverkare av datorer.)
Ett AMD kort med inbyggd grafik vad kostar det (kommer att kosta när samma som sitter i konsollerna kommer ut 1000-1500 kr? eller en dual core med separat grafikkort i lägre prisklassen. behöver ej bli så dyrt.
visst lite dyrare än en konsoll men går att använda till så mycket mer. går ju att uppgradera också när spelen kräver det. Fast med den hårdvara konsollerna sitter med idag, så kommer det väl inte behövas dom närmaste 4-5 åren, eftersom utvecklare ger ut spel till flera plattformar.

finns ingen anledning att snåla när man köper pc.
lägger du 4-5k på en pc kan du räknar med att hårdvaran kommer vara outdated inom ett halvår..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Ase
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:

känns lite fail och jämföra maskin för 4.000 vs en annan för 10.000

Är rädd att man inte behöver lägga så mycket mer än 4k på sin pc för att komma upp i samma eller bättre prestanda på sin pc. Inet datorpaket för 5k AMD eller Intel som ett ex.+ 2-3 spel ingår.(usch reklam finns även andra tillverkare av datorer.)
Ett AMD kort med inbyggd grafik vad kostar det (kommer att kosta när samma som sitter i konsollerna kommer ut 1000-1500 kr? eller en dual core med separat grafikkort i lägre prisklassen. behöver ej bli så dyrt.
visst lite dyrare än en konsoll men går att använda till så mycket mer. går ju att uppgradera också när spelen kräver det. Fast med den hårdvara konsollerna sitter med idag, så kommer det väl inte behövas dom närmaste 4-5 åren, eftersom utvecklare ger ut spel till flera plattformar.

finns ingen anledning att snåla när man köper pc.
lägger du 4-5k på en pc kan du räknar med att hårdvaran kommer vara outdated inom ett halvår..

Men detta gäller även konsollerna, sorgligt nog så verkar dom vara för klena redan vid släpp, så om man inte kräver mer än vad en konsoll kan leverera, så klarar man sig nog lika länge på en klen pc, eftersom spelen utvecklas/släpps för alla plattformar.

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:

känns lite fail och jämföra maskin för 4.000 vs en annan för 10.000

Är rädd att man inte behöver lägga så mycket mer än 4k på sin pc för att komma upp i samma eller bättre prestanda på sin pc. Inet datorpaket för 5k AMD eller Intel som ett ex.+ 2-3 spel ingår.(usch reklam finns även andra tillverkare av datorer.)
Ett AMD kort med inbyggd grafik vad kostar det (kommer att kosta när samma som sitter i konsollerna kommer ut 1000-1500 kr? eller en dual core med separat grafikkort i lägre prisklassen. behöver ej bli så dyrt.
visst lite dyrare än en konsoll men går att använda till så mycket mer. går ju att uppgradera också när spelen kräver det. Fast med den hårdvara konsollerna sitter med idag, så kommer det väl inte behövas dom närmaste 4-5 åren, eftersom utvecklare ger ut spel till flera plattformar.

finns ingen anledning att snåla när man köper pc.
lägger du 4-5k på en pc kan du räknar med att hårdvaran kommer vara outdated inom ett halvår..

Men detta gäller även konsollerna, sorgligt nog så verkar dom vara för klena redan vid släpp, så om man inte kräver mer än vad en konsoll kan leverera, så klarar man sig nog lika länge på en klen pc, eftersom spelen utvecklas/släpps för alla plattformar.

för klena?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Ase
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:

känns lite fail och jämföra maskin för 4.000 vs en annan för 10.000

Är rädd att man inte behöver lägga så mycket mer än 4k på sin pc för att komma upp i samma eller bättre prestanda på sin pc. Inet datorpaket för 5k AMD eller Intel som ett ex.+ 2-3 spel ingår.(usch reklam finns även andra tillverkare av datorer.)
Ett AMD kort med inbyggd grafik vad kostar det (kommer att kosta när samma som sitter i konsollerna kommer ut 1000-1500 kr? eller en dual core med separat grafikkort i lägre prisklassen. behöver ej bli så dyrt.
visst lite dyrare än en konsoll men går att använda till så mycket mer. går ju att uppgradera också när spelen kräver det. Fast med den hårdvara konsollerna sitter med idag, så kommer det väl inte behövas dom närmaste 4-5 åren, eftersom utvecklare ger ut spel till flera plattformar.

finns ingen anledning att snåla när man köper pc.
lägger du 4-5k på en pc kan du räknar med att hårdvaran kommer vara outdated inom ett halvår..

Men detta gäller även konsollerna, sorgligt nog så verkar dom vara för klena redan vid släpp, så om man inte kräver mer än vad en konsoll kan leverera, så klarar man sig nog lika länge på en klen pc, eftersom spelen utvecklas/släpps för alla plattformar.

för klena?

http://cdn.memearcade.com/2014/1/28/84971a098e484f12c2451b4bf...

http://i.imgur.com/34TFZlz.jpg

Ja eftersom dom verkar ha bekymmer att köra spel som ändå är specialanpassade/exklusiva för konsollen så ja.
Har sett många vackra bilder i spel / motorer både från mässor & reklamsnuttar sen visar det sig inte vara lika snyggt i spelet själv.

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ase:
Skrivet av WarpGuN:

känns lite fail och jämföra maskin för 4.000 vs en annan för 10.000

Är rädd att man inte behöver lägga så mycket mer än 4k på sin pc för att komma upp i samma eller bättre prestanda på sin pc. Inet datorpaket för 5k AMD eller Intel som ett ex.+ 2-3 spel ingår.(usch reklam finns även andra tillverkare av datorer.)
Ett AMD kort med inbyggd grafik vad kostar det (kommer att kosta när samma som sitter i konsollerna kommer ut 1000-1500 kr? eller en dual core med separat grafikkort i lägre prisklassen. behöver ej bli så dyrt.
visst lite dyrare än en konsoll men går att använda till så mycket mer. går ju att uppgradera också när spelen kräver det. Fast med den hårdvara konsollerna sitter med idag, så kommer det väl inte behövas dom närmaste 4-5 åren, eftersom utvecklare ger ut spel till flera plattformar.

finns ingen anledning att snåla när man köper pc.
lägger du 4-5k på en pc kan du räknar med att hårdvaran kommer vara outdated inom ett halvår..

Men detta gäller även konsollerna, sorgligt nog så verkar dom vara för klena redan vid släpp, så om man inte kräver mer än vad en konsoll kan leverera, så klarar man sig nog lika länge på en klen pc, eftersom spelen utvecklas/släpps för alla plattformar.

för klena?

http://cdn.memearcade.com/2014/1/28/84971a098e484f12c2451b4bf...

http://i.imgur.com/34TFZlz.jpg

Ja eftersom dom verkar ha bekymmer att köra spel som ändå är specialanpassade/exklusiva för konsollen så ja.
Har sett många vackra bilder i spel / motorer både från mässor & reklamsnuttar sen visar det sig inte vara lika snyggt i spelet själv.

dom är från retail versionen

kommer blir sköj o lira inFAMOUS: Second Son på fredag!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ZF
Medlem
Skrivet av Ase:

Ja eftersom dom verkar ha bekymmer att köra spel som ändå är specialanpassade/exklusiva för konsollen så ja.
Har sett många vackra bilder i spel / motorer både från mässor & reklamsnuttar sen visar det sig inte vara lika snyggt i spelet själv.

Titanfall är knappast specialanpassat alls för XBO. spel som anpassas hårt för en maskin tar stor nytta av dess unika komponenter (i XBOS fall speciellt CPU-minnet) och det finns inget som tyder på att det gjorts nått sånt. hela spelets upplägg är först och främst gjort för att kunna funka hjälpligt på även 360, och den tekniska biten för att funka på en rad olika tillgångar av minne och processorkraft. för att inte tala om portabilitet.

herre vilka slowdowns..

eller är det min PC som inte klarar av den där giffen tro?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Ase:

Ja eftersom dom verkar ha bekymmer att köra spel som ändå är specialanpassade/exklusiva för konsollen så ja.
Har sett många vackra bilder i spel / motorer både från mässor & reklamsnuttar sen visar det sig inte vara lika snyggt i spelet själv.

Titanfall är knappast specialanpassat alls för XBO. spel som anpassas hårt för en maskin tar stor nytta av dess unika komponenter (i XBOS fall speciellt CPU-minnet) och det finns inget som tyder på att det gjorts nått sånt. hela spelets upplägg är först och främst gjort för att kunna funka hjälpligt på även 360, och den tekniska biten för att funka på en rad olika tillgångar av minne och processorkraft. för att inte tala om portabilitet.

herre vilka slowdowns..

eller är det min PC som inte klarar av den där giffen tro?

Troligtvis, vilken browser använder du?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ZF
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Troligtvis, vilken browser använder du?

"trolligtvis".

men FF. jag gissar att det går i samma fart även med Opera.

Medlem

Hur kan det vara så dålig kantutjämning (anti-aliasing) på en next-gen konsol? Är det ingen alls eller bara väldigt lite? Fan det finns anti-aliasing till Neverwinter Nights (PC) och det är över 10 år gammalt. Dungeon Keeper 2?

Nej ni, sånt där kan dem fan mig styra upp i pixel shadern. Det måste inte vara grafikkortet som styr upp det.

123
Skriv svar