Gameplay-premiär för Satellite Reign

Robot
Medlem
Gameplay-premiär för Satellite Reign

Oj, musiken.
Vilken stämning..


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Oj, musiken.
Vilken stämning..

"pre-alpha"

Medlem

Ser fint ut o bra musik...Vet inte riktigt om det är som det man spelade på amiga en gång i tiden...https://www.youtube.com/watch?v=BtGGLvFh01Q

Upplevde Syndicate som väldigt rått och grymt

Medlem

Åh, älskar att se sånt här! Tycker fler utvecklare skulle våga visa upp sitt spel i en så tidig fas, men jag antar att många gärna slipper kommentarer som:

"Ugly graphixzz, 1/10 wouldnt play" eller "Whai iz everryting so lame?!1!1!?!"

Fastän man klart och tydligt påpekat att det är tidigt i utvecklingen och att det inte ser ut som tänkt. Än.

FM-guru
F.d. Sisyr

Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.

phi
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.

Räkna inte med det. Det hör till spelets estetik.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.

Det hoppas jag verkligen inte, kantigt > runt!
Jag hoppas däremot på färre gula lampor, tycker inte det ser så bra ut, en mörkare orange eller bara vita hade nog varit snyggare!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av haiko:

Ser fint ut o bra musik...Vet inte riktigt om det är som det man spelade på amiga en gång i tiden...https://www.youtube.com/watch?v=BtGGLvFh01Q

Upplevde Syndicate som väldigt rått och grymt

Jag hoppas detta blir det med, det är ju en alfa så man har ju inte sett allt, men första syndicate är typ ett av de bästa topdownspelen som gjorts när det kommer till stil och känsla - och gameplay så klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av phi:
Skrivet av Sisyr:

Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.

Räkna inte med det. Det hör till spelets estetik.

På vilket sätt hör det till spelets estetik? Den typen av design bryter av immersion och är allt annat än estetiskt tilltalande...

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sisyr:

Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.

Det hoppas jag verkligen inte, kantigt > runt!
Jag hoppas däremot på färre gula lampor, tycker inte det ser så bra ut, en mörkare orange eller bara vita hade nog varit snyggare!

Ser förjävligt ut när bilarna ska ta "kurvorna". Om det är någon form av retrodesign är den duktigt malplacerad.

phi
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av phi:
Skrivet av Sisyr:

Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.

Räkna inte med det. Det hör till spelets estetik.

På vilket sätt hör det till spelets estetik? Den typen av design bryter av immersion och är allt annat än estetiskt tilltalande...

De har valt ett visst formspråk för Satellite Reign. Kollar man på deras concept art så har de inga som helst "runda kurvor" någonstans, därför hör de kantiga kurvorna till spelets estetik och kommer med största sannolikhet att finnas i slutproduktionen.

Bilarnas fysik är inte på något sätt färdiga. Det står klart och tydligt att det är en pre-alpha och de har även sagt att de kommer att jobba mer på just det.

Men du är välkommen att starta en tråd i backerforumet och förklara att du stör dig på kantiga kurvor om du backat spelet dvs.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av phi:

De har valt ett visst formspråk för Satellite Reign. Kollar man på deras concept art så har de inga som helst "runda kurvor" någonstans, därför hör de kantiga kurvorna till spelets estetik och kommer med största sannolikhet att finnas i slutproduktionen.

Skillnaden är att medan "kantigheten" i allmänhet ser naturlig ut ser den helt onaturlig och malplacerad ut vad gäller vägarna. För att förtydliga vad jag menar så syftar jag alltså på de skarpa kanter som löper längs krökande vägar, inte de i korsningarna.

Skrivet av phi:

Bilarnas fysik är inte på något sätt färdiga. Det står klart och tydligt att det är en pre-alpha och de har även sagt att de kommer att jobba mer på just det.

Ja, det var ju det jag påpekade i mitt första inlägg? Att jag "räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten" är ju just för att spelet är i pre-alpha. Detsamma gäller bilarnas fysik. Duh.

Skrivet av phi:

Men du är välkommen att starta en tråd i backerforumet och förklara att du stör dig på kantiga kurvor om du backat spelet dvs.

Det enda spelet jag har backat är Kingdom Come, och så lär det förbli ett bra tag framöver, är jag rädd. Som jag skrev i mitt första inlägg räknar jag kallt med att det är fixat i fullversionen, jag tvivlar på att en tråd om ämnet behövs för att uppmärksamma utvecklaren.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Sisyr:

Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.

Räkna inte med det. Det hör till spelets estetik.

Så där jobbar man bara på Dice!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Äntligen ett riktigt Syndicate igen, wunderbaar.

Trots att det är tidigt i utvecklingen tycker jag känslan är perfekt. Musiken är klockren t ex.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Blir nog ett köp på detta

Medlem

Känslan infinner sig helt klart redan!

Medlem

Glad att jag Kickstartade detta spel, ju mer man ser från det ju mer taggad blir jag.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det luktar Syndicate

Medlem

Oh, detta blir ett köp!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Varför gick han loss på tunnan där? :S

SoL
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Oj, musiken.
Vilken stämning..

De e en snubbe från dom gamla syndicate wars spelen som jobbar med soundtracket

Medlem

Hoppas de fixar till så att det inte går att springa runt med en stor gatling mitt i rusningstrafik utan att någon reagerar(om det nu inte ingår i var mans personliga utrustning).


signatur

Styret upp och däcken ner

1
Skriv svar