EA om Star Wars: "Vi ska göra som Batman Arkham"

Robot
EA om Star Wars: "Vi ska göra som Batman Arkham"

Inspirationen till sina Star Wars-spel hittar EA hos Rocksteadys briljanta Batman-tolkning.

#ea, #warner-bros-interactive, #rocksteady-studios, #disney-interactive-studios, #visceral-games, #bioware, #dice, #star-wars-battlefront


Medlem
EA om Star Wars: "Vi ska göra som Batman Arkham"

Jag tycker det är helt rätt! Hoppas man kommer kunna spela många fler saker än Jedi till exempel Bounty Hunter och Smugglare allt skräddat i en berättelse driven öppen värld.
Om det vore inbakat med VR teknologi skulle det vara ännu bättre

Medlem

Skippa Originkravet för pc versionerna, låt de mer erfarna utvecklarna göra spelen, lägg er inte i utvecklingen och för guds skull...säger utvecklarna att dom behöver mer tid på sig, ge dom då mer tid så vi slipper den urusla kvalité som Battlefield 4 fick genomlida.

Må kraften vara med er, Sith spit @ EA ledningen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sååå, Star Wars 1313?
Eller inte tillräckligt "open world?"

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Jag tycker det är helt rätt! Hoppas man kommer kunna spela många fler saker än Jedi till exempel Bounty Hunter och Smugglare allt skräddat i en berättelse driven öppen värld.
Om det vore inbakat med VR teknologi skulle det vara ännu bättre

Oculus Rift på pannan, sopkvasten i handen och mors trasiga porslin så får du kännslan av ett äkta SW game! ;D

".... the cat did it! *Waves with hand*"

Medlem
Skrivet av krqkan:
Skrivet av Gameboy:

Jag tycker det är helt rätt! Hoppas man kommer kunna spela många fler saker än Jedi till exempel Bounty Hunter och Smugglare allt skräddat i en berättelse driven öppen värld.
Om det vore inbakat med VR teknologi skulle det vara ännu bättre

Oculus Rift på pannan, sopkvasten i handen och mors trasiga porslin så får du kännslan av ett äkta SW game! ;D

".... the cat did it! *Waves with hand*"

Haha precis ! Även om jag hade tänkt gå lös med golfklubban som lightsaber men sopkvast blir nog lika bra

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av krqkan:
Skrivet av Gameboy:

Jag tycker det är helt rätt! Hoppas man kommer kunna spela många fler saker än Jedi till exempel Bounty Hunter och Smugglare allt skräddat i en berättelse driven öppen värld.
Om det vore inbakat med VR teknologi skulle det vara ännu bättre

Oculus Rift på pannan, sopkvasten i handen och mors trasiga porslin så får du kännslan av ett äkta SW game! ;D

".... the cat did it! *Waves with hand*"

Haha precis ! Även om jag hade tänkt gå lös med golfklubban som lightsaber men sopkvast blir nog lika bra

Omkretsen på sopkvasten är nog mer snarlik en ljussabel än en golfklubba.
Eller så va bara de Jedis och Siths vi fick se i filmerna "välhängda" ;D

Medlem
Skrivet av Javas:

Skippa Originkravet för pc versionerna, låt de mer erfarna utvecklarna göra spelen, lägg er inte i utvecklingen och för guds skull...säger utvecklarna att dom behöver mer tid på sig, ge dom då mer tid så vi slipper den urusla kvalité som Battlefield 4 fick genomlida.

Må kraften vara med er, Sith spit @ EA ledningen

tror du ärligt att EA skulle skippa Originkrav för sina egna spel?

Men varför är alla mot Origin? Folk gnällde på Steam i början, men det var nytt och hade vissa problem. Jag har inga problem med Origin så jag förstår inte riktigt vad problemet är. Bortser man från de löjliga priserna (som även Steam har) så funkar det bra.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av krqkan:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av krqkan:
Skrivet av Gameboy:

Jag tycker det är helt rätt! Hoppas man kommer kunna spela många fler saker än Jedi till exempel Bounty Hunter och Smugglare allt skräddat i en berättelse driven öppen värld.
Om det vore inbakat med VR teknologi skulle det vara ännu bättre

Oculus Rift på pannan, sopkvasten i handen och mors trasiga porslin så får du kännslan av ett äkta SW game! ;D

".... the cat did it! *Waves with hand*"

Haha precis ! Även om jag hade tänkt gå lös med golfklubban som lightsaber men sopkvast blir nog lika bra

Omkretsen på sopkvasten är nog mer snarlik en ljussabel än en golfklubba.
Eller så va bara de Jedis och Siths vi fick se i filmerna "välhängda" ;D

*Bevis på att det funkar**

Medlem

Låt Bioware göra KotOR 3 samt utveckla ett nytt Jedi Knight hos valfri studio. Gör ni det så är vi a ok EA.

Medlem

"EA:s lukrativa Star Wars-deal med Disney sträcker sig över tio år"
Jaha då är ett bra Star Wars spel långt borta.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

När jag läste rubriken tänkte jag på nyheten för ett tag sen på batman.

Vi vet att det finns gamebreaking buggar men vi är i full styrka för att släppa nästa dlc

Moderator | Testpilot

Det enda jag vill ha just nu är KOTOR3 samt en uppföljare till jedi knight serien.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är ju ett intelligent beslut. De bra Star Wars spelen som kommit tidigare har haft väldigt lite med filmerna att göra.

Medlem

Hmm, EA påstår att dem har lärt sig något för femhundrasjuttioelfte gången.

Måste fundera på detta ett tag, lite musik får mig att tänka bättre...

.
.
.

Vänta lite... EA lär sig ju aldrig...

It's a trap!

Medlem

Lycka till säger jag bara.
Som ni abdra säger: KotOR 3.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hoppas på KOTOR3... Men så blir det inte...

Medlem

ett star wars spel från EA som liknar det rocksteady gjort med Batman?
Yeah right! Tror det när jag ser det

Time will tell!

Medlem

Tycker det här skriker av potential. Om man bara tittar på batman spelen hur bra dom är

Medlem

Bra tänkt. Spel direkt baserade på filmer är i princip aldrig bra (finns det ens NÅGOT sådant spel som är riktigt bra?) att göra fristående berättelser i detta universum har alltid fungerat mycket mycket bättre (Kotor-spelen, Jedi Knight, X-Wing Alliance osv.), de bästa Star Wars-spelen är ju just sådana. Hoppas att de inte kopierar Arkham-spelens fightingsystem rakt av dock, variation är roligt.

Medlem

Typ som Force Unleashed alltså?

Medlem

Kan dom inte göra som med starwars 2441 eller vad årtalet nu var? Att ha en hjälte som inte är en jedu/sith och cirkulerar i en miljö som innehåller dessa gubbar som är sjukt OP.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Javas:

Skippa Originkravet för pc versionerna, låt de mer erfarna utvecklarna göra spelen, lägg er inte i utvecklingen och för guds skull...säger utvecklarna att dom behöver mer tid på sig, ge dom då mer tid så vi slipper den urusla kvalité som Battlefield 4 fick genomlida.

Må kraften vara med er, Sith spit @ EA ledningen

tror du ärligt att EA skulle skippa Originkrav för sina egna spel?

Men varför är alla mot Origin? Folk gnällde på Steam i början, men det var nytt och hade vissa problem. Jag har inga problem med Origin så jag förstår inte riktigt vad problemet är. Bortser man från de löjliga priserna (som även Steam har) så funkar det bra.

Med att slippa originkrav så menar jag att dom borde släppa sina spel till steam också (finns ett par stycken på steam OCH origin idag) så vi kunder kan få välja den plattform vi föredrar. Steam är överlägset origin idag med funktioner för den som gillar att pyssla med achievements, skriva recensioner, samla kort osv osv, Origin buggar dessutom ur för mig ibland vilket gör det rätt så påfrestande att tvingas använda plattformen när man föredrar Steam så mycket mer.

Men tyvärr så är EA all about the money, less about the satisfied customer


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har svårt att se hur man (och speciellt EA) skulle kunna göra det konceptet bra. Bara för att det fungerade bra för Batman betyder inte att det fungerar bra för Star Wars.

Förväntningsnivån är någonstans under fotvalvet.

Medlem

Göra om?

Då hoppas jag fan oxå att de som köpte skiten får denna version GRATIS!

Medlem

Ja tack EA
Lyckas ni med detta så är allt förlåtet

Medlem

EA presenterar stolt:

KOTOR 3 ! ... Till iPhone och android!

1
Skriv svar