Battlefield 4: Naval Strike är nu tillgängligt till PC
Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.
Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.
Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.
Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.
Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.
Vill också veta. Alldeles för jobbigt att installera om det
Jag tycker det fungerar riktigt bra nu, vilket det inte gjorde tidigare för mig med krascher/looping sound mm. Och Mantle börjar för övrigt att flyta på fint för dom som har AMD kort. Det är bara att installera å lira på!
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.
Spelet flyter mycket sämre än innan. Kunde köra på ultra / high med mitt Gtx680 utan att det var dålig bilduppdatering. Nu måste jag köra på low för att få samma flyt. Skulle inte förvåna mig om det har med mantle lanseringen att göra
Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.
Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.
Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.
Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.
För att 10 tickrate innebär en server uppdatering på 1 gång varje 0.1 sekund, vilket är på tok för lite för en online pangare och resulterar i rubberbanding, desync, folk som man skjuter men inget händer.
Bf3 har 30 tickrate, cs har 60, i klanmatcher 128, för att det ska finnas precision i vad som händer på slagfältet.
Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.
Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.
Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.
Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.
Det har han också, 10 tickrate har inget med just "rubberbanding" att göra.
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
- Jo tack, jag har Premium, och håller på att ladda expansionen nu. Men det är inget jag känner mig stolt över...
Som jag skrivit tidigare så den enda skillnaden jag sett i BF4 hittills de senaste veckorna är att jag tycker att alla kartor blivit mindre än från början när BF4 släpptes. Och grafiken sedan länge blivit enklare, eller fulare. Eller inbillar jag mig? Det kraschar inte så ofta som i början! Det är väl det enda jag märkt.
Ska spela "Naval Strike" senare i kväll. Det jag sett och läst om det låter inget kul. Men jag har alltså inte spelat det förra gången i BF heller.
autograph
Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.
Vill också veta. Alldeles för jobbigt att installera om det
Otroligt mycket bättre.
Krashar aldrig, flyter på bättre än någonsin!
Laddar snabbare än någonsin! Otroligt kul spel!
Har AMD Radeon R9 270 Grafikkort.
Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.
De flesta problemen som fanns innan är borta, spelet crashar inte, och flyter på bra. Den skiten att alla skotten från en fiende landar på samma gång så man inte hinner reagera / blir dödad bakom skydd är kvar.
Tror de fixade killcam-buggen nu i denna patchen med, som infördes i förra.
Balanseringen börjar bli ok, liten väg kvar bara.
Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.
Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.
Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.
Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.
Det har han också, 10 tickrate har inget med just "rubberbanding" att göra.
Rubberbanding kan vara en direkt följd av låg "tickrate" och "packetloss", och bf4 har båda delarna.
Du vet den lilla rutan med tre fyrkanter som dyker upp hela tiden, signalerar "packetloss"
Och ifall spelet skickar få paket fram och tillbaka så är det klart att det påverkas betydligt mycket mer om "paket" går förlorade.
Motbevisa gärna tesen!
- Trist, men de här senaste årens "moderna" krigsspel börjar kännas gamla innan de släppts.
Det känns inte nytt eller kul längre. Same same.
Nu skulle det kännas kul och vågat med lite nya grepp och tänk.
- "Titanfall" kändes som ett tappert försök till nytänk, men blev nog tyvärr ändå för mycket av olika gamla spel i ett och samma spel, men med tjusig grafik och högt tempo. Fast jag gillar det!
autograph
Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.
Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.
Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.
Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.
För att 10 tickrate innebär en server uppdatering på 1 gång varje 0.1 sekund, vilket är på tok för lite för en online pangare och resulterar i rubberbanding, desync, folk som man skjuter men inget händer.
Bf3 har 30 tickrate, cs har 60, i klanmatcher 128, för att det ska finnas precision i vad som händer på slagfältet.
Tveksamt att rubberbandandet har med det att göra tycker jag. Så långt hinner man inte röra sig på 0.1s (speciellt inte om man ska drastiskt byta riktning) så att det blir märkbart efter lagcompensation.
Om rubberbandandet orsakas av lågt uppdateringsintervall på servern skulle det vara ständigt rubberbanding. Det är det inte. Tror snarare detta är gammal hederlig serverlag bara.
Dessutom, det är orättvist att jämnföra med cs. Det är inte svårt att anta att mängden data för att beskriva worldstaten är många gånger mer i BF4 än i CS.
EDIT: Att bli skjuten runt hörnor är en annan femma. Det kan jag tänka mig beror på låg tickrate. Men det är ju ett medvetet designval för att minska overhead och på så sätt hitta en medelväg för de som har bra uppkoppling och de som har dålig.
Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.
Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.
Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.
Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.
Det har han också, 10 tickrate har inget med just "rubberbanding" att göra.
Rubberbanding kan vara en direkt följd av låg "tickrate" och "packetloss", och bf4 har båda delarna.
Du vet den lilla rutan med tre fyrkanter som dyker upp hela tiden, signalerar "packetloss"
Och ifall spelet skickar få paket fram och tillbaka så är det klart att det påverkas betydligt mycket mer om "paket" går förlorade.
Motbevisa gärna tesen!
Om inte informationen från klienten kommer fram överhuvudtaget (packetloss) spelar det knappast någon roll hur ofta server beräknar staten, eller hur?