Grafikporr – Half-Life 2 i 2014-skrud

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Vilket drygt svar på helt legitima frågor för den oinsatte.

tyckte med det.. men tänkte att jag inte orkade påpeka det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Fånigt att använda hårdkomprimerade jpegs för screens som... ...överhuvudtaget.
Ontopic: Urskiljer ändå kantighet i de s.k. "böjda" formerna här och var. (dock lättast på tåg-fönsterlisten närmast kameran).. så det så.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Fånigt att använda hårdkomprimerad jpeg till bilder som är tänkta för granskning.
Ontopic ...De föreställande böjda tåg-fönsterlist-hörnen med sina ~4cm sektioner tålde klart mer upplösning ..så det så.

Vad skulle du vilja se istället? Finns inte så många format att välja på som funkar på webben, om du inte tänker att det ska erbjudas nerladdningsbara bitmaps- eller kanske t.om. TIFF-filer.

Du kan även prova att klicka på länken som erbjuds i artikeln så kommer du direkt till originaltråden med högupplösta bilder.

Så det så.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Du kan även prova att klicka på länken som erbjuds i artikeln så kommer du direkt till originaltråden med högupplösta bilder.

Så det så.

TACK! (snabbläste bara artikeln denna gång).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Xzander:

Du kan även prova att klicka på länken som erbjuds i artikeln så kommer du direkt till originaltråden med högupplösta bilder.

Så det så.

TACK! (Valde att inte läsa artikeln denna gång. )

Alltid en bra idé att göra det om man ska kommentera! Varsågod!

Medlem
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av generalfil:

Är jag den enda som tyckte Half Life 1 hade bättre atmosfär en 2an? Gillar serien överlag, men tycker 2 drog ut på vissa saker lite för mycket

Ptja, jag tycker HL1 drogs ut rätt mycket också i och med Xen.
Dock håller jag med om att atmosfären som helhet var mycket bättre. Den bortglömda faciliteten under jorden som likt Area 51 är ett av statens hemliga projekt där det hela går snett. Trots trånga korridorer så gav spelet en helt annan känsla av frihet för sin tid.

Jag vill dock påstå att 2an i sin helhet är ett bättre spel. Visst, det var lite långkukigt med den satans svävaren, men bortsett från den satt jag som klistrad från början till slut. Dock kanske det beror på att jag är 90-talist och var väldigt liten när jag spelade HL1 på min brors dator när mina föräldrar inte såg på.

Oavsett - Half-Life är en spelserie som verkligen alla FPS-spelare bör ta sig igenom. Det finns ju en anledning till att spelet till dagens datum fortfarande nämns. Det finns en anledning till att halva reddit blir som galet när valve ens visar siffran 3. Det finns en anledning till att vi sitter här och drägglar framför bilder med snygg grafik från en tågstation vi har sett minst 10 gånger tidigare.

Indeed

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av joary639:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?

Det är nästan svårt att peka på en del av HL som gör det bra. Det är helheten som gör Half-Life 2. Storyn och (framförallt) karaktärerna, variationen i miljöer, de fysikbaserade pusslen, striderna, kofoten..

Jag skulle dra lite allmäna metaforer mellan bla filmer och spel för att försöka få folk att förstå vad som är bra med hl2 jämfört med dagens spel.

Att jämföra Half Life 2 med de flesta spel som kommer ut idag är som att jämföra:

Syndicate (Bullfrog) > Syndicate (Starbreeze)
Terminator 2 > Transformers
Alien > Alien 4
Predator > Alien vs Predator
The Matrix > The One
Gamla Star Wars > Nya Star Wars

Det är genuint och är inte skapat enbart för att säljas till mängden eftersom utvecklarna inte ägs av stora utgivare som kommersialliserar sönder produkterna.. Mystiken finns.. på ett snyggt sätt.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Det är inte grafiken som gör spelet bra, kan man bara spela spel om grafiken ser bra ut så bör man göra sig själv en egen tjänst och låta bli att spela.
Maken till lathet att inte njuta av handlingen ifall grafiken inte är i stil med bf

Medlem

Ser grymt ut! Och det kommer se helt galet grymt ut när han portat klart det till UE4 och gjort om materialen för att fungera med physically based shaders;

Medlem

Testade dammsuga hem filerna och det tog en stund installera allt men vilken skillnad det blev!
Ljudet är verkligen grymt!
Tråkiga är att save funktionen inte fungerar korrekt.
Vifting kofot!

Medlem

Tänk om Valve kunde göra en nyrelease av HL1 & 2 tillsammans med släppet av trean med en grafik liknande de på bilderna...
*drömmer mig bort

12
Skriv svar