Cyrodiil under belägring i Elder Scrolls Online

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:

Det står inte att det bara är barn som valt att köpa det spelet någonstans eller?

Nej, det har ingen påstått.

Det är just min poäng. Att spelet sålt enormt många exemplar har jag aldrig förnekat.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Det ska bli spännande att se och höra om vem som blir "kung", för det fanns väl något sådant i ESO? Någon kunde bli överhuvud?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det ska bli spännande att se och höra om vem som blir "kung", för det fanns väl något sådant i ESO? Någon kunde bli överhuvud?

Om jag inte missuppfattat helt så är det den person som ligger i topp på pvp-rankingen som blir Emperor.

Edit: Det var nog inte hela sanningen, "a condition is that you need to be in a strong alliance that has enough power to capture and hold all 6 keeps."

Så den faction som håller 6 keeps och den som ligger i topp blir emperor.

Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av walter_iego:

Det ska bli spännande att se och höra om vem som blir "kung", för det fanns väl något sådant i ESO? Någon kunde bli överhuvud?

Om jag inte missuppfattat helt så är det den person som ligger i topp på pvp-rankingen som blir Emperor, så det är alltid någon.

Precis, det verkar unikt för MMO-genren, jag har aldrig hört talas om andra spel där det förekommer liknande, kanske i WoW?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Draug:

Visst är det lustigt att det inte alls ser ut så där in game?

*bild*
Pic totally related.

Jag måste missat vart det stod "Gameplay" någonstans i trailern...

Gillade inte spelet, svårt att sätta fingret på vad förutom att jag inte bara ville spela mer, tappade intresse. CGI'n är det inget fel på dock, Blizzard klass!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Är melee-combaten och animationerna lika dåliga som i betan?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av walter_iego:

Det ska bli spännande att se och höra om vem som blir "kung", för det fanns väl något sådant i ESO? Någon kunde bli överhuvud?

Om jag inte missuppfattat helt så är det den person som ligger i topp på pvp-rankingen som blir Emperor, så det är alltid någon.

Precis, det verkar unikt för MMO-genren, jag har aldrig hört talas om andra spel där det förekommer liknande, kanske i WoW?

Hade inte Vanguard - Saga of Heroes ett liknande system ?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:

Det står inte att det bara är barn som valt att köpa det spelet någonstans eller?

Nej, det har ingen påstått.

Det är just min poäng. Att spelet sålt enormt många exemplar har jag aldrig förnekat.

Nu förstår jag inte - vad är din poäng?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:

Det står inte att det bara är barn som valt att köpa det spelet någonstans eller?

Nej, det har ingen påstått.

Det är just min poäng. Att spelet sålt enormt många exemplar har jag aldrig förnekat.

Nu förstår jag inte - vad är din poäng?

Du skrev att det var populärt bland just kids.. det är väl inte mer populärt bland kids än något annat rollspel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kerrai:

Jag tycker både pvp och pve är tillfredsställande. Riktigt kul med lite nytänk i en bransch som stått still i flertalet år.

Vad är det som är nytänk i ESO? Det är ju bland de mest generiska MMO:na som finns med undandag för platsen det utspelar sig på.

Haha exakt, är helt sjukt hur det ens kunde gå igenom utveklings processen.

jag kan absolut inte förstå hur dom kom fram till att dom skulle kunna få tillbaka/tjäna pengar på åter igen ett generic MMO som blir F2P efter 4-5månader

Jag spelar inte spelet, jag tycker personligen inte om det. Men jag måste ändå säga att människorna här på FZ:a gråter och gråter över hur "generiskt" spelet är. Något jag lagt märkte till, är hur ni fortsätter använda just det ordet, men ni kommer aldrig med någon förklaring till varför ni tycker spelet är "generiskt".

Det är så enkelt att klanka ner på något, men att klanka ner på något och lämna ett spår av konstruktiv kritik, ja, det är en helt annan sak.

Och det är något som helt klart saknas här inne, det är en sak som är säker.

Hur som helst! Personligen så gillar jag inte spelet för att jag hade förväntat mig quests som skulle vara mer "Skyrim-esque". Fick bara en känsla av konstant quest-nötande, precis som i alla andra MMO:s. Jag tror att jag har grott ifrånt multiplayer helt enkelt och har börjat luta mer mot singleplayer-spel, som jag kan fördjupa mig i.

(Ser ni hur lätt det var att lämna en kommentar med en åtminstone lite konstruktiv forklaring? Istället för att sitta och skriva; "HÖH HÖH..... så jäkla generiskt... höh höh höh")

Medlem

Njuter som back in the old days!! Med UO och DAoC! Sjukt fett spel, och dessa VR man jobbar på nu och upptäcker hela Tamriel. Underbart.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:

Det står inte att det bara är barn som valt att köpa det spelet någonstans eller?

Nej, det har ingen påstått.

Det är just min poäng. Att spelet sålt enormt många exemplar har jag aldrig förnekat.

Nu förstår jag inte - vad är din poäng?

Du skrev att det var populärt bland just kids.. det är väl inte mer populärt bland kids än något annat rollspel.

Och då menar jag att försäljningssifforna pekar på att det är mer populärt bland kids än andra rollspel - eller inbillar du dig att det skulle sälja lika bra/dåligt bland kids som andra rollspel, och att det bara är vuxna som köper Skyrim?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:

Det står inte att det bara är barn som valt att köpa det spelet någonstans eller?

Nej, det har ingen påstått.

Det är just min poäng. Att spelet sålt enormt många exemplar har jag aldrig förnekat.

Nu förstår jag inte - vad är din poäng?

Du skrev att det var populärt bland just kids.. det är väl inte mer populärt bland kids än något annat rollspel.

Och då menar jag att försäljningssifforna pekar på att det är mer populärt bland kids än andra rollspel - eller inbillar du dig att det skulle sälja lika bra/dåligt bland kids som andra rollspel, och att det bara är vuxna som köper Skyrim?

Nej det gör jag inte - dock vill jag nog gärna se statistik på åldersgrupperna som köper det snarare än att dra slutsatser.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar