Första helgen i The Elder Scrolls Online – vad tycker du?

Medlem

Största mmo floppen sedan swtor imo. Kommer aldrig hålla inte en chans. när man levlat över lv 20 så börja det bli sjukt drygt och enformigt. quest på quest och du får inte xp på varje nej nej du måste klara en hel kedja innan du får ett skit. och då får du hålla tummarna sista delen inte e buggad som en del var för då har du slösat en 30 min eller så utan att få ett skit. Och Dunegons i ESO är ett skämt så sjukt kaos och ingen mmo känsla alls. Fan boys komemr hata mig för detta men detta är min uppfattning så långt. Spelet blir väldigt enformigt när du komemr upp en bit du grinda quest quest quest och ibland känns det som de inte räcker till så snacka inte om grindande i wow för du har grindande här med bara i quest väg. Tro mig inom 1 år så har folk glömt denna sorgliga ursäkt till mmo. Sedan bara att du ska köpa spelet för 500 vilket en gratis månad ingår men nej nej du måste sätta upp en sub för nästa månad där de drar nästa månad för dig redan nu och håller den. Det låter lite som de tvinga sina spelare o stanna. handla inte om pengar utan rätt och fel och det är inte rätt du ska kunanspela din gratis månad som kostade dig 500 utan att ens ge dem kreditkort eller annat innan du ens vet om du vill fortsätta. Jag har spelat mmos sedan ultima online för massa år sedan och skulle skulta spela för alltid om jag har fel i att detta inte floppa. Folk kommer dinga 50 o tröttna på o pvpa o sakna raids vilket ESO inte har de har en sorts raid men inte den vanliga som folk käner till med trash mobs och en 10-12 bossar. Folk e vana vid en spelstil o komma in som ESo gör och tro att folk ska älska det haha think again. Wildstar kommer bli 10 ggr större än ESO ens kommr nära att vara. Sorligt spel tyvärr hårda ord men så känenr jag

Medlem
Skrivet av Case21:

Största mmo floppen sedan swtor imo. Kommer aldrig hålla inte en chans. när man levlat över lv 20 så börja det bli sjukt drygt och enformigt. quest på quest och du får inte xp på varje nej nej du måste klara en hel kedja innan du får ett skit. och då får du hålla tummarna sista delen inte e buggad som en del var för då har du slösat en 30 min eller så utan att få ett skit. Och Dunegons i ESO är ett skämt så sjukt kaos och ingen mmo känsla alls. Fan boys komemr hata mig för detta men detta är min uppfattning så långt. Spelet blir väldigt enformigt när du komemr upp en bit du grinda quest quest quest och ibland känns det som de inte räcker till så snacka inte om grindande i wow för du har grindande här med bara i quest väg. Tro mig inom 1 år så har folk glömt denna sorgliga ursäkt till mmo. Sedan bara att du ska köpa spelet för 500 vilket en gratis månad ingår men nej nej du måste sätta upp en sub för nästa månad där de drar nästa månad för dig redan nu och håller den. Det låter lite som de tvinga sina spelare o stanna. handla inte om pengar utan rätt och fel och det är inte rätt du ska kunanspela din gratis månad som kostade dig 500 utan att ens ge dem kreditkort eller annat innan du ens vet om du vill fortsätta. Jag har spelat mmos sedan ultima online för massa år sedan och skulle skulta spela för alltid om jag har fel i att detta inte floppa. Folk kommer dinga 50 o tröttna på o pvpa o sakna raids vilket ESO inte har de har en sorts raid men inte den vanliga som folk käner till med trash mobs och en 10-12 bossar. Folk e vana vid en spelstil o komma in som ESo gör och tro att folk ska älska det haha think again. Wildstar kommer bli 10 ggr större än ESO ens kommr nära att vara. Sorligt spel tyvärr hårda ord men så känenr jag

Jag tror snarare att folk kommer hata dig för att du lägger upp en massiv sida av text utan vare sig sammanhang eller styckeindelningar.

Medlem

Riktigt kul spel som redan gett många timmar och kommer ge många timmar till

(Bara det går online snart igen då och patchningen inte tar "flera timmar" som det står på forumet...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av NTeC:
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av NTeC:

Kan inte spela för jag måste ha en annan kod än den jag fick när jag köpte spelet för att kunna sätta upp en subscription. Nån sån kod har jag inte så det var det spelet

om du köpte spelet digitalt och med pre release ska du ha fått riktiga cd nyckeln i mail i fredags när spelet officiellt släpptes.

Köpte från codesnstuff.se och jag har inte fått någon annan nyckel

Förbeställde digitalt jag med. Ingen nyckel eller något sånt. Men det ska inte behövas. Allt du ska behöva göra är att registrera en subscription-plan och sen får du dina 30 dagar.

Inaktiv
Skrivet av NTeC:
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av NTeC:

Kan inte spela för jag måste ha en annan kod än den jag fick när jag köpte spelet för att kunna sätta upp en subscription. Nån sån kod har jag inte så det var det spelet

om du köpte spelet digitalt och med pre release ska du ha fått riktiga cd nyckeln i mail i fredags när spelet officiellt släpptes.

Köpte från codesnstuff.se och jag har inte fått någon annan nyckel

¨
Logga in på deras hemsida och se om du har någon nyckel där du kan använda. Jag köpte från spelbutiken.se och var tvungen att logga in på mitt konto för att komma åt min nyckel.

Medlem
Skrivet av Gillette:
Skrivet av NTeC:
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av NTeC:

Kan inte spela för jag måste ha en annan kod än den jag fick när jag köpte spelet för att kunna sätta upp en subscription. Nån sån kod har jag inte så det var det spelet

om du köpte spelet digitalt och med pre release ska du ha fått riktiga cd nyckeln i mail i fredags när spelet officiellt släpptes.

Köpte från codesnstuff.se och jag har inte fått någon annan nyckel

¨
Logga in på deras hemsida och se om du har någon nyckel där du kan använda. Jag köpte från spelbutiken.se och var tvungen att logga in på mitt konto för att komma åt min nyckel.

Har loggat in å kollat men det finns inget där heller. Har mailat dom och hoppas dom förstår problemet

Gen
Medlem

Testade betan vid flera tillfällen men fastnade verkligen inte för det. Grafiken var en besvikelse och animationerna likaså. Spelet känns platt, livlöst och trist.

Stort plus dock för det smarta UI:t samt att craftingen verkade bra, lite för bra faktiskt. Mina bags var fulla med mats redan vid lvl 5-6.

Det var intressant att testa det men det räckte så, Zenimax får inte mina pengar.

Medlem
Skrivet av JohanB:
Skrivet av Case21:

crap x 100

Jag tror snarare att folk kommer hata dig för att du lägger upp en massiv sida av text utan vare sig sammanhang eller styckeindelningar.

Hata är lite starkt ord men de flesta kommer nog bara skrolla förbi allt hans trams. Jag orkade bara läsa igenom två meningar tills jag gav upp.

Medlem

Höhö, jag minns när FZ försvarade sin 1-5 betygsskala genom att säga att "1-3 är värdelöst", trots det är 3 bra, 2 tveksamt och 1 dåligt.

My job here is done! *poof*

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av rickuz:

Om någon säger F2P en gång till så kräks jag. Skippa ett besök på Burger King varje månad så har ni råd.

Nog om fattiglappar. Jag tycker spelet är riktigt bra, betydligt bättre än WoW och ett antal andra MMO jag spelat.

Så du menar att folk som vill äta inte förtjänar att spela varken EOS eller andra spel för att deras ekonomi inte räcker till eller att de kanske är studerande och inte har råd att lägga ut en månadsavgift? Jag hoppas själv att spelet blir F2P. Enligt mig är spelet inte värt att betala för och dom kan enkelt överleva på en Cashshop.

Gratis underhållning är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Case21:

Sedan bara att du ska köpa spelet för 500 vilket en gratis månad ingår men nej nej du måste sätta upp en sub för nästa månad där de drar nästa månad för dig redan nu och håller den. Det låter lite som de tvinga sina spelare o stanna. handla inte om pengar utan rätt och fel och det är inte rätt du ska kunanspela din gratis månad som kostade dig 500 utan att ens ge dem kreditkort eller annat innan du ens vet om du vill fortsätta.

Du har noll koll, du väljer hur du vill betala i framtiden, vill du inte betala väljer du hur du vill betala sen tar du bara cancell sub. så tvingas du inte betala ngt efter den free month man får med spelet.

Medlem
Skrivet av Stuntman:
Skrivet av JohanB:
Skrivet av Case21:

crap x 100

Jag tror snarare att folk kommer hata dig för att du lägger upp en massiv sida av text utan vare sig sammanhang eller styckeindelningar.

Hata är lite starkt ord men de flesta kommer nog bara skrolla förbi allt hans trams. Jag orkade bara läsa igenom två meningar tills jag gav upp.

Du har så rätt. Refererade till kommentaren att fanboys kommer hata honom!

Medlem

Jag tycker att det är intressant att med åren som gått har folk skapat en stor tolerans för buggar och anser att det är "okej" för att det precis varit launch.

Min mening är att allt detta ska vara åtgärdat bl.a. tack vare beta - innan spelet releasas för allmänheten.

Medlem

Redan ny content Craglorn på g, verkar riktigt grym!!! Dom visar en del av vad ett SUB spel kan åstadkomma och ska som jag verkligen gillar, det verkar som dom har lika mycket content i denna Adventure zone som en liten expansion innehåller :).

Inaktiv
Medlem

haha hata på fanboys tycker ändå det är sett riktigt skit spel i vlket fall och inte värt o kallas mmo det är ju pinsamt för de andra större titlarna

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av rickuz:

Om någon säger F2P en gång till så kräks jag. Skippa ett besök på Burger King varje månad så har ni råd.

Nog om fattiglappar. Jag tycker spelet är riktigt bra, betydligt bättre än WoW och ett antal andra MMO jag spelat.

Så du menar att folk som vill äta inte förtjänar att spela varken EOS eller andra spel för att deras ekonomi inte räcker till eller att de kanske är studerande och inte har råd att lägga ut en månadsavgift? Jag hoppas själv att spelet blir F2P. Enligt mig är spelet inte värt att betala för och dom kan enkelt överleva på en Cashshop.

Studenter är fattiga, men lång ifrån så fattiga att dem inte kan lägga 100kr/mån på nästan obegränsad underhållning. Ät matlådor en vecka istället för färdigmat, skippa spriten en fest eller köp en begagnad bok istället för en ny. Om du inte kan göra utrymme för 100kr underhållning i din budget så är ditt problem inte för lite pengar. 100kr/månad är billig underhållning. Spel är som en annan i tråden nämnde ingen mänsklig rättighet. Jag är själv studerande och visst finns det utrymme för spel i min budget.

ESO borde aldrig gå free2play. Det är ett spel med betydligt högre ambitionsnivå än så. Vill du tvunget spela free2play så finns det massor av skitspel att välja mellan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Problemet är väl inte att man är för fattig för att slänga ut 100 spänn i månaden - det är att spelet inte är värt den summan. Jag kan avstå 100 spänn i månaden, betyder det att jag köper skit för den summan, bara för att jag har råd? Hell no.

Kul att någon gillar smörjan, hoppas det blir tillräckligt få så Bethesda kan se en ekonomisk förlust utan att gå under - mitt hopp är att de då går tillbaka och gör lite riktiga spel i stället.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Gen:

Testade betan vid flera tillfällen men fastnade verkligen inte för det. Grafiken var en besvikelse och animationerna likaså. Spelet känns platt, livlöst och trist.

Stort plus dock för det smarta UI:t samt att craftingen verkade bra, lite för bra faktiskt. Mina bags var fulla med mats redan vid lvl 5-6.

Det var intressant att testa det men det räckte så, Zenimax får inte mina pengar.

Kände likadant då jag testade betan, jag såg fram emot ESO men blev bara riktigt besviken /sadpanda. Vill börja lira något bra mmo då WoW ger mig ingenting längre, spelat det sedan TBC och kommer förmodligen inte att köpa nya expansionen. WildStar släpps också snart, testade betan men tröttnade ganska fort...Man kanske har växt ifrån mmos helt o hållet?

Dilema, dilema... Va fan ska man spela?! Älskar Zelda spelen, spelat igenom de största Zelda titlarna och väntar på Zelda till WiiU... Bare with me, klockan är 04:20, trött och seg är man...

fy fan vilken speltorks man är, va fan ska man spela, mmos och rpgs är det ändå som stillar mitt spel hunger.

Need some guidance

tack

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av Gen:

Testade betan vid flera tillfällen men fastnade verkligen inte för det. Grafiken var en besvikelse och animationerna likaså. Spelet känns platt, livlöst och trist.

Stort plus dock för det smarta UI:t samt att craftingen verkade bra, lite för bra faktiskt. Mina bags var fulla med mats redan vid lvl 5-6.

Det var intressant att testa det men det räckte så, Zenimax får inte mina pengar.

Kände likadant då jag testade betan, jag såg fram emot ESO men blev bara riktigt besviken /sadpanda. Vill börja lira något bra mmo då WoW ger mig ingenting längre, spelat det sedan TBC och kommer förmodligen inte att köpa nya expansionen. WildStar släpps också snart, testade betan men tröttnade ganska fort...Man kanske har växt ifrån mmos helt o hållet?

Dilema, dilema... Va fan ska man spela?! Älskar Zelda spelen, spelat igenom de största Zelda titlarna och väntar på Zelda till WiiU... Bare with me, klockan är 04:20, trött och seg är man...

fy fan vilken speltorks man är, va fan ska man spela, mmos och rpgs är det ändå som stillar mitt spel hunger.

Need some guidance

tack

Mjotack den gamla "kommer förmodligen inte köpa nya expansionen" sen sitter man där med ett par hundra timmar till på wow

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av rickuz:

Om någon säger F2P en gång till så kräks jag. Skippa ett besök på Burger King varje månad så har ni råd.

Nog om fattiglappar. Jag tycker spelet är riktigt bra, betydligt bättre än WoW och ett antal andra MMO jag spelat.

Så du menar att folk som vill äta inte förtjänar att spela varken EOS eller andra spel för att deras ekonomi inte räcker till eller att de kanske är studerande och inte har råd att lägga ut en månadsavgift? Jag hoppas själv att spelet blir F2P. Enligt mig är spelet inte värt att betala för och dom kan enkelt överleva på en Cashshop.

Förtjäna? Kanske fel ord att välja i sammanhanget. Det handlar väl knappas om att förtjäna att få spela ett spel. Det är inte mänskliga rättigheter vi pratar om.

Personligen tycker jag att det är värt att lägga 100:- per månad om det jag får är ett bra MMORPG.

Det jag upplevt av F2P är att de helt enkelt inte blir bra av flera skäl som jag inte orkar rada upp här.

Förtjänar inte jag ett bra MMORPG-spel om jag har jobbat ihop pengar så att jag har råd till prenumerationen?;-)

12
Skriv svar