Se dogfighting i Star Citizen

Medlem

största floppen sen duke nukem meets the old republic

Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

G-krafter i rymden?...

There you go ^^

Newton's first law of motion:
"Objects in motion tend to stay in motion, and objects at rest tend to stay at rest unless an outside force acts upon them."

This is where the concept of inertia originated.

Basically, if you have a change in speed (an acceleration) you are going to experience g-forces. (G-forces are simply the relation of your acceleration to the acceleration of gravity on Earth. So if you go from 0 meters per second to 100 m/s in 2 seconds, you will have accelerated at a rate of 50 meters per second squared, which is 5 times the acceleration of Earth's gravity, so you would have experienced 5g's.)

o där

The only way to completely rid oneself of gravitational forces would be leaving the universe, a topic which I will leave to the theoretical physicists and science fiction writers. The gravitational force exerted between two objects is described by the equation

F= (GMm)/(r^2)

where:
"F" is the gravitational force
"G" is the gravitational constant, 6.67x10^-11
"M" and "m" are the masses of the objects
"r" is the distance between them

The weightlessness of objects in orbit is due to the fact that they are effectively in constant freefall around the object they are orbiting–Earth, in most cases. According to the weak equivalence principle, this freefall is indistinguishable from weightlessness.

Hmm du har ju nästan rätt med det du copy paste. Korrekt är dock newtons andra lag F=ma som avgör att om vill ändra sin hastighet dvs riktning och/eller storlek måste då tillföra en kraft. Sen kommer skeppet som ändra riktning ändra din riktning genom att "tvinga" dig att accelerera. Denna acceleration upplever som g-krafter. Jmf med att du sitter i en bil som svänger.

Thx 4 the heads up - Och mycket riktigt copy paste rakt av : )
Google is your friend ^^

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

G-krafter i rymden?...

Haha, fan va konstigt att du ens kan skriva och inte är analfabet?! Vilken värld kommer du ifrån? Eller är svenska skolan så dålig?! Tror du att jorden är platt också?

Vilken trevligt typ du var då. Han kan ha fått en tillfällig hjärnfis. Du ser sämre ut med den attityden.

Hahaha, hjärnfis
Okej va nog lite hård, men tyckte det va så kul att han skrev det som att kritisera sen så kunde han inte ens fysik som man lär sig i grundskolan.

k3m
Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Eight08:

Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute

Jag tänkte det samma

Har vi inte kommit förbi stadiet då vi sätter stämpeln Nörd på någon som är entusiastisk över teknik? Eller är det inte coolt att vara annat än likgiltig över det mesta?

Faktist inte. Att man är cool betyder just att man visar ett lugn(likgiltighet) i situationer som rör upp känslor. Många har missuppfattat att vara cool faktist betyder behärskad/lugn, och inte häftig.

Inaktiv

Tänk vad man kan få för 40 miljoner dollar, en X-wing Alliance-kopia

Närå, det ser coolt ut. Hoppas det blir bra.

Medlem

Jag finner det lite distraherande att hans röst påminner om Lumpy Space Princess...

Medlem

Det är såhär jag önskat att EVE Online sett ut.

Inaktiv
Skrivet av ELF:

En person med ett fixerat intresse är en nörd. Datornörd, fotbollsnörd, båtnörd, o.s.v.

Jag håller med ELF. Personligen kan jag känna att det negativa ordet nörd som kanske var nära förknippat med ordet tönt börjar försvinna och nu är synonymt med entusiast såsom fotbollsnörd, datornörd, legonörd m.m.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

är det peter griffin soms spelar:P

Det är Chris Roberts som talar, buga och mässa "I''m not worthy" om och om igen

123
Skriv svar