Förlorade i Call of Duty - skickade SWAT på motståndaren

Medlem

SunShine: Det finns folk i vårt samhälle som talar med "osynliga högre makter" och ber dessa hjälpa dem. Det finns också folk som samlas och gör det i grupp. Man bygger hyllningshus för den högre makten. En del hör röster och menar att de styrs eller väljer hur de ska göra genom den där högre makten. Samma typ av folk skriker ut sin kärlek till någon man själva säger dog för ett rejält tag sen och därmed får man väl också dra slutsatsen att de tror sig kunna tala med döda. I en hel del fall dödar eller skadar man till och med andra som tycker liknande men på sitt eget sätt.

Så att någon går ragemode över nåt som hänt på riktigt känns i det perspektivet inte så farligt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Kul i teorin, men i praktiken ett mycket dumt beteende och jag hoppas inga får några dumma idéer nu....(klart de får, och till er: väx upp!)

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Må vara sant, men det är fortfarande en väldigt allvarlig sak att göra. Detta skulle ha kunnat resultera i att en annan person som faktiskt var i nöd kunde ha blivit utan/fått sämre hjälp för att en pojke blev sur på en annan. IMO så borde det vara stränga böter på detta.

Dock så måste man även tänka på att ungen inte är myndig, vore ju synd om hela familjen ska få lida för att deras unge är en idiot.
Svårt att hitta rätt straff för sånt här när det är i de yngre åldrarna som det handlar om.

Tycker jag inte. Ungjävlarna måste väl få lära sig lite jävla konsekvenser också? Om hela familjen får sälja huset å flytta till en mindre lägenhet så går budskapet fram. För jävla mycket daltande idag... Du ansvarar ju för dina barn, så har det ju alltid varit. Jag skulle aldrig fått för mig att göra så här när jag var liten för att jag visste att då skulle jag få fan för det. Barnuppfostran kallas det. Många föräldrar som behöver lära sig det...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Xzander:

Tycker nog att det mest obehagliga med historien är att en person lyckades få tag i en annan persons fysiska adress, genom ip-adressen.

Låter jäkligt underligt, och om det nu verkligen är sant, jäkligt olustigt. Dock vet jag inte hur tillförlitlig en källa som "news.com" bör anses vara.

Har rapporterats av flera amerikanska medier, men samtidigt finns det en liten logisk lucka som tyder på att anmälaren kanske är bekant med den drabbade. Hur visste han att han bodde hemma hos sin mor, till exempel.

Det gör väl dom flesta som spelar Cod eller?:D

Medlem

Ja vad ska man säg. Only in America...

Medlem

Helvete vad rädd man blivit om insatsstyrkan sparkar upp dörren medan man lirar, men skulle ha blivit en intressant historia.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Må vara sant, men det är fortfarande en väldigt allvarlig sak att göra. Detta skulle ha kunnat resultera i att en annan person som faktiskt var i nöd kunde ha blivit utan/fått sämre hjälp för att en pojke blev sur på en annan. IMO så borde det vara stränga böter på detta.

Dock så måste man även tänka på att ungen inte är myndig, vore ju synd om hela familjen ska få lida för att deras unge är en idiot.
Svårt att hitta rätt straff för sånt här när det är i de yngre åldrarna som det handlar om.

Synd är det om familjen men en familj som inte klarar av att uppfostra barn kanske inte ska ha barn.

Att en unge gör något dumt är en sak men att swatta någon ligger på en helt annan nivå.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Må vara sant, men det är fortfarande en väldigt allvarlig sak att göra. Detta skulle ha kunnat resultera i att en annan person som faktiskt var i nöd kunde ha blivit utan/fått sämre hjälp för att en pojke blev sur på en annan. IMO så borde det vara stränga böter på detta.

Dock så måste man även tänka på att ungen inte är myndig, vore ju synd om hela familjen ska få lida för att deras unge är en idiot.
Svårt att hitta rätt straff för sånt här när det är i de yngre åldrarna som det handlar om.

Så du menar man ska bara se förbi det hela bara för att han kanske inte var myndig?

Medlem

Tur att man nästan bara spelar singelplayer spel då eller co-op så slipper man massa skitsnack om fusk m.m.


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Det är ju enkelt löst genom att specialstyrkorna och alla övriga myndigheter anger vad en utryckning kostar dem, och sedan fakturerar de som ropat varg rakt av...

( När olyckan väl är framme skall såklart staten betala ).

FM-guru
F.d. Sisyr

Vilken äcklig jävla unge.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Tycker nog att det mest obehagliga med historien är att en person lyckades få tag i en annan persons fysiska adress, genom ip-adressen.

Låter jäkligt underligt, och om det nu verkligen är sant, jäkligt olustigt. Dock vet jag inte hur tillförlitlig en källa som "news.com" bör anses vara.

www.ipfingerprints.com kan användas för att spåra en ip adress


signatur

Gradixio!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gradixio:
Skrivet av Xzander:

Tycker nog att det mest obehagliga med historien är att en person lyckades få tag i en annan persons fysiska adress, genom ip-adressen.

Låter jäkligt underligt, och om det nu verkligen är sant, jäkligt olustigt. Dock vet jag inte hur tillförlitlig en källa som "news.com" bör anses vara.

www.ipfingerprints.com kan användas för att spåra en ip adress

Ah näe, du får ju ingen personlig address. Enligt den där sidan bor jag inte ens i rätt stad...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Gradixio:
Skrivet av Xzander:

Tycker nog att det mest obehagliga med historien är att en person lyckades få tag i en annan persons fysiska adress, genom ip-adressen.

Låter jäkligt underligt, och om det nu verkligen är sant, jäkligt olustigt. Dock vet jag inte hur tillförlitlig en källa som "news.com" bör anses vara.

www.ipfingerprints.com kan användas för att spåra en ip adress

Ah näe, du får ju ingen personlig address. Enligt den där sidan bor jag inte ens i rätt stad...

aha, haha, Jag har inte testat den själv. (bara lite snabbt googlande)


signatur

Gradixio!

dmn
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Kan ge fyra års fängelse i Sverige, men visst...inte så allvarligt.

dmn
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur visste han att han bodde hemma hos sin mor, till exempel.

Barn som skriker i voicechatten i CoD brukar väl oftast bo hemma?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Kan ge fyra års fängelse i Sverige, men visst...inte så allvarligt.

Hur menar du nu?

Om killen som ringde får 4 års fängelse så får han det han förtjänar och är inte så allvarligt. Var ingen skarp situation men alla som ryckte ut fick träna sig mentalt inför en skarp situation.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

dmn
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Kan ge fyra års fängelse i Sverige, men visst...inte så allvarligt.

Hur menar du nu?

Om killen som ringde får 4 års fängelse så får han det han förtjänar och är inte så allvarligt. Var ingen skarp situation men alla som ryckte ut fick träna sig mentalt inför en skarp situation.

Falskt larm kan ge 4 års fängelse om brottet är grovt. Det är med andra ord ett rätt allvarligt brott.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Kan ge fyra års fängelse i Sverige, men visst...inte så allvarligt.

Hur menar du nu?

Om killen som ringde får 4 års fängelse så får han det han förtjänar och är inte så allvarligt. Var ingen skarp situation men alla som ryckte ut fick träna sig mentalt inför en skarp situation.

Falskt larm kan ge 4 års fängelse om brottet är grovt. Det är med andra ord ett rätt allvarligt brott.

Det är ett allvarligt brott men inte farligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är för mig helt oväsentligt om folk "talar med högre makter" eller samlas i grupp och gör det, så länge de inte uppträder hotfullt / aggressivt mot sin omgivning.
Jag syftar på när man agerar på ett sådant här sätt mot en annan medmänniska så har man grava problem med att behärska sig. Vad händer nästa gång han flippar ur.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Kan ge fyra års fängelse i Sverige, men visst...inte så allvarligt.

Hur menar du nu?

Om killen som ringde får 4 års fängelse så får han det han förtjänar och är inte så allvarligt. Var ingen skarp situation men alla som ryckte ut fick träna sig mentalt inför en skarp situation.

Falskt larm kan ge 4 års fängelse om brottet är grovt. Det är med andra ord ett rätt allvarligt brott.

Det är ett allvarligt brott men inte farligt.

Om jag har hela södra dalarnas brandkår + ambulans hemma hos mig samtidigt som en skola brinner i grannbyn.... men nej nej, det kan inte vara farligt.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptomaniac:

Och sen när detta väl har blivit så utbrett så kommer folk att vara griniga på polisen för att de inte rycker ut med full styrka när det faktiskt hänt någonting. Väldigt omoget.

Är nog inte så farligt var killen som ringde får betala räkningen och en straffavgift på det.

Kan ge fyra års fängelse i Sverige, men visst...inte så allvarligt.

Hur menar du nu?

Om killen som ringde får 4 års fängelse så får han det han förtjänar och är inte så allvarligt. Var ingen skarp situation men alla som ryckte ut fick träna sig mentalt inför en skarp situation.

Falskt larm kan ge 4 års fängelse om brottet är grovt. Det är med andra ord ett rätt allvarligt brott.

Det är ett allvarligt brott men inte farligt.

Om jag har hela södra dalarnas brandkår + ambulans hemma hos mig samtidigt som en skola brinner i grannbyn.... men nej nej, det kan inte vara farligt.

Om hela ditt kvarter ligger i lågor och hundratals grannar brinner inne medans brandkåren släcker en skola i grannbyn... men nej, nej...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Han fick 7 kills för att få chopper men hur många måste man "fraga" för att kunna bussa ett swat-team på någon?

Medlem

Om polisen kanske spårade samtalet innan de skickar sin arme in mot befolkningen.

Murricah.

Medlem

skicka fanskapet i fängelse utan att passera gå!

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Helvete vad rädd man blivit om insatsstyrkan sparkar upp dörren medan man lirar, men skulle ha blivit en intressant historia.

Fildela lite så är chansen genast stor.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Är det bara jag som är förbluffad över att en COD-kid lyckas göra en personlig IP-trace, samtidigt som uppenbarligen både polisen och 911 inte tänker på att göra det själva?

Med tanke på att det antagligen tar dem ungefär fem sekunder att med hjälp av GPS och telefonspårning ta reda på vems telefon som ringer och vart den är, så känns det sjukt konstigt att man inte försäkrar sig om att det inte är en busringning innan man skickar iväg hela poliskåren.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Xzander:

Tycker nog att det mest obehagliga med historien är att en person lyckades få tag i en annan persons fysiska adress, genom ip-adressen.

Låter jäkligt underligt, och om det nu verkligen är sant, jäkligt olustigt. Dock vet jag inte hur tillförlitlig en källa som "news.com" bör anses vara.

Har rapporterats av flera amerikanska medier, men samtidigt finns det en liten logisk lucka som tyder på att anmälaren kanske är bekant med den drabbade. Hur visste han att han bodde hemma hos sin mor, till exempel.

Misstänker nog att det ligger någon bekantskap bakom det hela, då det känns lite väl Hollywood att någon skulle kunna leta upp en helt främmande person via ip-adress endast. Brukar ju liksom ta stopp vid internetleverantören, i varje fall för privatpersoner.

Jag vet inte det, en italienska jag var bekant med ringde polisen å mina vägnar (det var en nödsituation, jag hade inte vunnit över henne^^) och hon kunde ge dem rätt adress utan att känna till den.

Medlem

Fucking amerikaner....

Medlem

Hmm, det där med ip-addresser, kommer ihåg i Windows XP tider, när man spelade Quake3 så ibland kollade man upp motståndarens skrivare address och skickade lappar till den mitt på natten. En gång efter en förlust, skickade jag "Jag vet vem du är, ha ha ha!" killen gick offline iaf

123
Skriv svar