Robot
Broforce

Den parodiska dudebro-festen Broforce får oss att dra på smilbanden, men levererar också underhållande arkadaction av grov kaliber.

#broforce, #free-lives


Medlem
Broforce

som en gammal gamer så får jag säga att detta spelet var riktigt kul. gammal känsla med "moderna" hjältar. enkelt snabbt exploisvt. Riktigt kul ser fram emot den färdiga versionen!

k3m
Medlem
Skrivet av wallde:

som en gammal gamer så får jag säga att detta spelet var riktigt kul. gammal känsla med "moderna" hjältar. enkelt snabbt exploisvt. Riktigt kul ser fram emot den färdiga versionen!

Kanske skulle ge det en chans då!?

Inaktiv

Detta spelet är så jävla underbart.

Medlem

Jag tycker "Retro" ofta används som en ursäkt för att göra riktigt snabb, enkel, och kantig pixel-grafik. Det verkar som att indie-utvecklare har svårt för att göra vacker grafik i spel. Det behöver inte vara kantigt och fult bara för att det är pixligt och "retro", SNES t.ex. hade många skitsnygga spel med mycket bättre grafik än Broforce.

Inaktiv
Skrivet av Gabula:

Jag tycker "Retro" ofta används som en ursäkt för att göra riktigt snabb, enkel, och kantig pixel-grafik. Det verkar som att indie-utvecklare har svårt för att göra vacker grafik i spel. Det behöver inte vara kantigt och fult bara för att det är pixligt och "retro", SNES t.ex. hade många skitsnygga spel med mycket bättre grafik än Broforce.

Pixelstilen ÄR ju ett inslag av retro.

Ungefär som H&M envisas med att sälja pastellfärgade kläder... *kräks*

Inaktiv

Definitivt amigafeel, och usa-flaggviftartemat är taget till sån överdrift att det närmast är oppositionellt.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

+1 för Dredd och Plissken.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varit sugen på detta ett tag, ska försöka hålla mig tills sommaren.

Medlem

Ett spel jag verkligen haft skitkul rätt igenom med. När man dör garvar man bara åt allt hysteriskt kaos och med 4 spelare som inte drar sig för att hinka ut mängder med bly så har man en helkväll.

Ända spelet jag någonsin backat innan det kom till Steam.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gabula:

Jag tycker "Retro" ofta används som en ursäkt för att göra riktigt snabb, enkel, och kantig pixel-grafik. Det verkar som att indie-utvecklare har svårt för att göra vacker grafik i spel. Det behöver inte vara kantigt och fult bara för att det är pixligt och "retro", SNES t.ex. hade många skitsnygga spel med mycket bättre grafik än Broforce.

Men nu tycker du Retro grafik är fult medans många andra gillar det. Ganska enkelt att göra när man kanske har budget för annat också!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gabula:

Jag tycker "Retro" ofta används som en ursäkt för att göra riktigt snabb, enkel, och kantig pixel-grafik. Det verkar som att indie-utvecklare har svårt för att göra vacker grafik i spel. Det behöver inte vara kantigt och fult bara för att det är pixligt och "retro", SNES t.ex. hade många skitsnygga spel med mycket bättre grafik än Broforce.

Snesspelen var ju AAAtitlar - detta är snäppet över mobiltitlar liksom. Det kostar inget att göra pixelart idag, du kan få ett bra spel gjort för nästan inget jämfört med att göra det i full bra 3d.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem
Skrivet av Gabula:

Jag tycker "Retro" ofta används som en ursäkt för att göra riktigt snabb, enkel, och kantig pixel-grafik. Det verkar som att indie-utvecklare har svårt för att göra vacker grafik i spel. Det behöver inte vara kantigt och fult bara för att det är pixligt och "retro", SNES t.ex. hade många skitsnygga spel med mycket bättre grafik än Broforce.

Detta predikar jag också om hela tiden. Pixligt betyder inte automatisk retro. Indiespelmakare tenderar att göra sina "retroskapelser" allt för grovpixliga/fulpixliga och så såg inte retrospelen ut (om man inte blickar åt tidiga Sierra spel såsom Kings quest, Police quest, Space quest). Se bara på pixliga spel såsom Turrican, Ruff & Tumble, Chaos Engine, Gods, Shadow of the beast. Det är gjort med stil och smak. Men det är nog grafik kunskaper som gått förlorat.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av wallde:

som en gammal gamer så får jag säga att detta spelet var riktigt kul. gammal känsla med "moderna" hjältar. enkelt snabbt exploisvt. Riktigt kul ser fram emot den färdiga versionen!

Kanske skulle ge det en chans då!?

gör de! du kommer inte ångra dig retro!

Medlem

kan ju även nämnas att man får med en level editor för dom som gillar att skapa sådant.


signatur

God is dead

Medlem

"The Expendables" finns redan som spel.


signatur

autograph

MEG
Medlem

Älskar detta spel, helt underbart. Lite kort bara men som det står i artikeln så är det ännu bara early access.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ska bli kul att testa när spelet är klart.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar