Oculus vill bygga ett miljard-MMO med Facebook

Medlem

Ingen som orkar se videon?
Han spekulerar om framtiden!

Nej Oculus ska inte bygga ett Miljard MMO och kräva facebook inloggning!!! FFS, blir så less.

Medlem

Jaja bara det blir bra porr så.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Synd att deras dröm skiljer sig så avsevärt ifrån vad alla tidigare backers, utvecklare, nyfikna är intresserade av!!! Besviken på vilken riktning fokuset tycks ta och hoppas jag har fel....!!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Second Life.... the second!

Medlem

Endless possibilities

Medlem

Aaaaaaaaaaaand there it is.......

Medlem

Det mest intressanta är ju hur dom tror att 1 miljard människor kommer köpa en OR:VR. Jag ser inte hur den ens kommer sälja till 1 miljon.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Alltså... vad är problemet?
Vill ni inte använda facebook-MMO på eran oculus så låt bli?

MEN tänk er FÖRDELARNA av om de lyckas bygga sitt facebook-mmo med en miljard användare.
Det släpps så många spel till PC just för att det finns miljarder potentiella kunder eftersom alla har en dator hemma i västvärlden.

Om en miljard oculus-enheter säljs kan ni också räkna med att spelutbudet kommer öka; eftersom det finns en stor marknad att sälja spelen till.

Hade oculus fortsatt vara en nisch-produkt för hardcoregamers så hade risken varit att inga företag velat lägga pengarna på att utveckla spelen till det pga få som äger det, och sen ingen som vill köpa det pga få spel = ond spiral ner i helvetet.

Ni behöver inte älska facebook och vad de gör med VR; Men förfan måste ni ju förstå att det är en stor fördel med att sälja miljoner fler oculus rift-enheter?

Tack!
Jag tror det tyvärr är precis vad världen behöver för att kunna få in något nytt liv ordentligt i spelvärlden. Visst kan grafik- och fysikmotorer till spel förbättras, storylines skrivas och nya idéer till och från men en helt ny spelupplevelse är inte något jag tror är lätt att hosta upp.

Wii var väl häftigt men jag vill inte kalla det något direkt groundbreaking, Move ännu mindre. Kinect har förbättrats men det är fortfarande inget som det finns något större fokus på.

Ni PC användare, hur hårt håller ni fast vid er Mus och Tangentbord? Därför är det svårt och dyrt att försöka med något nytt, folk vägrar släppa taget om vad de redan har för att prova på något nytt - och därför lönar det sig inte.

Med folk som inte enbart är gamers med i loppet finns det plötsligt rum för att skapa och sälja utan en lika stor risk och för en ny generation av gamers.

Jag är absolut inte glad för Facebook MEN jag är glad att de är med och försöker göra en förändring. Sen får vi se hur det blir med just Oculus Rift men om det blir lyckat tvekar jag inte på att OR kommer få tung konkurans. Sonys Project Morpheus och det ryktade VR-headset:et från Microsoft är ju bara två kända som är påväg.

Medlem

skulle vara helt otroligt med en enooooorm karta med miljontals spelare men simpel grafik osv så alla ryms

Medlem

Hört att Steam ska / gör sin egen VR product samt att den varit massor lättare att bära, Oculus är bara början på vad som kommer va möjligt, det kommer bli som ett Beta test för framtida produkter.

Medlem

Nå, det kommer ju komma flertal VR enheter från olika tillverkare, som vanligt. OR råkade bara var störst först, men så var det ju när DVD kom också, sen tillverkar alla företag sina egna DVD spelare. Ingen fara på taket alltså. Det kommer en enhet för oss alla. Det behöver inte vara OR.

Medlem
Skrivet av sinan:

skulle vara helt otroligt med en enooooorm karta med miljontals spelare men simpel grafik osv så alla ryms

Mmmm, med daily quests man kan grinda i stil med "Cpt. Cornflakes wants you to look at 5 Cornflakes related commercials", där du kan tjäna Facebook Coins (FBC ™) som du kan använda till att köpa bort oönskad reklam.

Ljuva framtid.

Medlem

Först tog facebook död på det som kallas sociala medier (R.I.P.), sedan ger de sig på närmaste släktet till gaming (virtuella sociala världar eller vad det kallas).

Men kan man tjäna pengar på att folk isolerar sig.. då är allt ok.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av sinan:

skulle vara helt otroligt med en enooooorm karta med miljontals spelare men simpel grafik osv så alla ryms

Mmmm, med daily quests man kan grinda i stil med "Cpt. Cornflakes wants you to look at 5 Cornflakes related commercials", där du kan tjäna Facebook Coins (FBC ™) som du kan använda till att köpa bort oönskad reklam.

Ljuva framtid.

eller så köper man någon typ av prenumeration, det är ju trots allt ett "MMO"

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Alltså... vad är problemet?
Vill ni inte använda facebook-MMO på eran oculus så låt bli?

MEN tänk er FÖRDELARNA av om de lyckas bygga sitt facebook-mmo med en miljard användare.
Det släpps så många spel till PC just för att det finns miljarder potentiella kunder eftersom alla har en dator hemma i västvärlden.

Om en miljard oculus-enheter säljs kan ni också räkna med att spelutbudet kommer öka; eftersom det finns en stor marknad att sälja spelen till.

Hade oculus fortsatt vara en nisch-produkt för hardcoregamers så hade risken varit att inga företag velat lägga pengarna på att utveckla spelen till det pga få som äger det, och sen ingen som vill köpa det pga få spel = ond spiral ner i helvetet.

Ni behöver inte älska facebook och vad de gör med VR; Men förfan måste ni ju förstå att det är en stor fördel med att sälja miljoner fler oculus rift-enheter?

Nah kommer bergis gå mot smartphones och paddor.

Inaktiv

STORHETS-VANSINNE:O

123
Skriv svar