Sir, You Are Being Hunted

Robot
Sir, You Are Being Hunted

Överlevnadsgenren präglas ännu av zombieapokalypsen, men bland nakna män och hjärnsugna lik finns det också utrymme för aristokratiska mördarrobotar.

#sir-you-are-being-hunted, #big-robot


Medlem
Sir, You Are Being Hunted

Jag älskar torr brittisk humor så jag har ju självklart haft ögonen på detta. Någon dag lär jag plocka upp det även om jag anser att perma-death passar genren bättre.

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag älskar torr brittisk humor så jag har ju självklart haft ögonen på detta. Någon dag lär jag plocka upp det även om jag anser att perma-death passar genren bättre.

Du kan väl bara låta bli att använda laddnignsfunktionen när du dör om du vill ha den funktionen?

Ett vettigt förslag jag läste på forumet var att lägga till en sparfunktion som låter en lämna spelet och komma tillbaka för att fortsätta, men att man inte kan använda sparningen när man dör. Som det är nu är det rätt meckigt att man måste till någon waypoint för att kunna sluta spela.

Medlem

Jag skulle också tilldela spelet antingen en stark trea eller en svag fyra.

Jag håller med synpunkterna om att svårighetsgraden inte är variabel nog; jag efterlöser en inställning med betydligt svårare chanser till enklare loot.

För alla som ska spela: välj Aristocrat som "klass" i början. Du kommer även som sådan få halvfullt inventory efter du besökt din första eller andra by, med lite normalmycket tur.

Humorn är mysig, och en aspekt som Mattias inte valde att nämna är musiken. Tyvärr spelas den inte ofta nog, men de få spår som inkluderats är kompetenta stämningssättare som dessutom förstärker "robot-känslan" i spelet.

Den oförlåtande save-mekaniken ger en behövd desperation i spelet, och jag upplever att man aldrig riktigt riskerar att bli "blåst" på speltid. Man får helt enkelt välja hur man vill ta sina risker, något som gör spelet mer spännande. Möjligheten att spara när som helst hade troligen dödat glädjen i spelet för mig.

Värt att notera: Den mystiska rösten i början är, mer eller mindre uppenbart, din butler som talar.

Och angående Mattias irrande: de små flygande blåa älvorna/fjärilarna (will-o-the-wisps) leder vägen till maskindelar. Samt att man kan hitta en detektor som också leder vägen till dessa (Inventor-klassen börjar med den).

Och bra att du nämner multiplayer! Utan att single playern är dålig så kommer det bli väldigt roligt med den möjligheten

Medlem

faktiskt så var spelet riktigt illa.

Medlem

Men skäms FZ! Det är inte en TRUMPET i första bilden! Det är en trombon!
Blir mäkta upprörd över okunskapen!

Redaktör
Skrivet av Fargo:

Men skäms FZ! Det är inte en TRUMPET i första bilden! Det är en trombon!
Blir mäkta upprörd över okunskapen!

Dumstrut på mig!


signatur
1
Skriv svar