Dying Lights releasedatum dött

Robot
Dying Lights releasedatum dött

Dead Island-skaparnas nästa zombieapokalyps flyttas till nästa år.

#dying-light, #techland


Medlem
Dying Lights releasedatum dött

fan

Medlem

Det här liret ser tufft ut. Efter Mirrors Edge kände jag nästan att jag aldrig mer vill spela ett actionspel i first person som inte innehåller "parkour"-element, eller iallafall vertikalt tänk.

Klart grabbarna skall få göra färdigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Trist, men vad gör man?

Medlem

Gudarna ska veta att om det är en utvecklare som ALDRIG har putsat sitt spel nära nog vid release så är det Techland. Kanske även så med denna fördröjning.

Så låt det dröja, i hopp om att de fått in lite nytt folk på sitt QA department!

Medlem

Förseningar som den här tycks bli allt vanligare, vilket tycks betyda två saker:

1: att spelåroducenter på senare år haft en väldigt positiv syn på hur mycket tid ett spel behöver för att utvecklas och

2: att de nu förstått efter flertalet katastrofala releaser med medföljande PR-konsekvenser att de inte kan fortsätta såhär, speciellt inte med nya varumärken (Dying Light, Watch Dogs, ESO till konsol).

Egentligen är det ju en win-win i slutändan. Spelet blir (i teorin) bättre vid release, och utvecklarna plockar PR-poäng genom att visa sig ansvarsfulla. Å andra sidan kanske man kunde be dom att vara mer realistiska i framtiden men då spelcommunitien på sistone verkar ha blivit ganska otålig (pratas redan om "tappat intresse" för
Watch Dogs två år efter annonsering, uhm, HL3 någon? ) så kan jag inte säga att jag är förvånad över deras vilja att hålla releasen i sikte

Oops, här blev det visst mer än jag tänkt. Kanske skulle starta en blogg istället ;p

Redaktör
Skrivet av Biggles:

Förseningar som den här tycks bli allt vanligare,

Jag är inte så säker på det, faktiskt. Däremot verkar såna här genomarbetade förklaringar, där man försäkrar på heder och samvete att man gör allt för att ge spelarna den upplevelse de vill ha, bli vanligare.


signatur
Testpilot

2014 året då alla tillverkare inser att de bör skjuta på releasen av sina spel till 2015

Moderator | Testpilot

Jag klagar inte. Vare sig det talar sanning eller inte så får de lägga mer tid på spelet och det är väl aldrig dåligt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Förseningar som den här tycks bli allt vanligare, vilket tycks betyda två saker:

1: att spelåroducenter på senare år haft en väldigt positiv syn på hur mycket tid ett spel behöver för att utvecklas och

2: att de nu förstått efter flertalet katastrofala releaser med medföljande PR-konsekvenser att de inte kan fortsätta såhär, speciellt inte med nya varumärken (Dying Light, Watch Dogs, ESO till konsol).

Egentligen är det ju en win-win i slutändan. Spelet blir (i teorin) bättre vid release, och utvecklarna plockar PR-poäng genom att visa sig ansvarsfulla. Å andra sidan kanske man kunde be dom att vara mer realistiska i framtiden men då spelcommunitien på sistone verkar ha blivit ganska otålig (pratas redan om "tappat intresse" för
Watch Dogs två år efter annonsering, uhm, HL3 någon? ) så kan jag inte säga att jag är förvånad över deras vilja att hålla releasen i sikte

Oops, här blev det visst mer än jag tänkt. Kanske skulle starta en blogg istället ;p

Tror det beror en hel del på Kicstarter och liknande siter. Tror även det beror på att allt fler börjar bli väldigt "kräsna" med vad de köper då de redan äger många spel som de inte spelat. Själv har jag mer spel än jag kommer kunna spela under min livstid så jag har inget som helst behov av att köpa ett nytt spel. Med kommande Elite : Dangerous och Star Citizen DM och Wasteland 2 kommer jag ha fullt upp en bra tid framöver.

Angående Watch Dogs så har mitt intresse dalat rejält och det beror på att det ser väldigt enkelt ut. För att vara ett spel där man spelar en hacker ser det inte ut att vara så mycket "hackande". Jag kräver mer av ett spel än att klicka på en knapp för att ta mig förbi ett system. Förhoppningsvis kommer det finnas mer avancerade saker i spelet, som till exempel att en Mainframe är skyddad på ett helt annat sätt än till exempel en kamera.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Angående Watch Dogs så har mitt intresse dalat rejält och det beror på att det ser väldigt enkelt ut. För att vara ett spel där man spelar en hacker ser det inte ut att vara så mycket "hackande". Jag kräver mer av ett spel än att klicka på en knapp för att ta mig förbi ett system. Förhoppningsvis kommer det finnas mer avancerade saker i spelet, som till exempel att en Mainframe är skyddad på ett helt annat sätt än till exempel en kamera.

Hoppas jag också men det farliga med ett allt för avancerat system är att man tröttnar på samma moment gång på gång.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Risken med förseningar när det gäller spel är att dom har en förmåga av att smaka som en flaska mjölk som har passerat sitt bäst före datum.

Med så mycket gameplay walkthrough etc.. kändes det ju som det var nästan klart.. ingen liten försening heller. Mycket besviken!!.. vissa PS4 ägare som jag undrar säkert varför man skaffade en konsol som får stå o damma till nästa år..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar