Diskussion: Vad tror du om nya Unreal Tournament?

Medlem

Ge mej en ps4 vers en svävandebräda några fräcka fordon och vapen så är jag med annars så får det vara finns så många spel idag så man kan ju vara rätt så kräsen

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag minns dom gamla UT som dom största, snyggaste och bäst optimerade spelen som fanns då. Det kommer detta inte bli. Jag hade hellre pyntat 600 spänn för ett AAA utvecklat UT som var snyggare och grymmare och tightare än alla andra tillsammans.
Sen finns ju det här med för många kockar också. Att låta forumen bestämma allt, det är inte alltid en jättebra idé.
That being said, om dom får ihop det här ändå, och det faktiskt blir bra, då blir jag överlycklig. Men jag är skeptisk.

Vad är det som säger att det inte kommer bli störst, snyggast och tightast? Vad Unreal Engine klarar av vet vi så snyggast har det potential att bli. Hur mycket energi och kunskap communityn har vet vi, så störst kan det också bli. Vad tightast innebär kan ju diskuteras men om det blir något i stil med UT99 så kissar jag på mig av glädje.

Vad innebär AAA? Fet budget, stort utvecklingsteam, mycket kunskap, grandiosa visioner. Känns som att det mesta finns för att det här ska bli ett AAA-spel.

Det här med att lyssna på för många åsikter i forum har ju bevisats hundra gånger om att det inte funkar. Alla har olika uppfattningar om hur ett bra spel ska va och när man försöker kompromissa mellan dom olika så blir det ofta bara skit. Mycket bättre med ett team med en gemensam vision som dom får genomföra själva.
Hittills har F2P varit synonymt med ful grafik och lågt produktionsvärde. Jag hoppas också att detta ska vara spelet som vänder den trenden. Jag hoppas... men jag tror inte det tyvärr.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Redan skrivits att det inte är ett pay-2-play eller pay-2-win utan helt enkelt ett Gratis spel.

Men ingen jobbar gratis vettu. Nånstans ska folk ha betalt och dom pengarna måste komma nånstans ifrån. Det faktum att dom ännu inte avslöjat exakt hur dom tänker tjäna pengar på det här gör mig ännu mer orolig. Verkar det för bra för att vara sant är det oftast det med...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Redan skrivits att det inte är ett pay-2-play eller pay-2-win utan helt enkelt ett Gratis spel.

Men ingen jobbar gratis vettu. Nånstans ska folk ha betalt och dom pengarna måste komma nånstans ifrån. Det faktum att dom ännu inte avslöjat exakt hur dom tänker tjäna pengar på det här gör mig ännu mer orolig. Verkar det för bra för att vara sant är det oftast det med...

De har ju berättat hur de ska tjäna pengar dock. De tar en del av kakan när moddare och skapare av content säljer sina alster. Det som släpps gratis dock är och förblir gratis.

Medlem

Hoppas musiken blir bra, UT har typ det bästa OSTt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tror/hoppas det här blir väldigt bra. Att det communityn tillsammans med utvecklarna som gör detta spelet är inte något negativt utan snarare så som det var förr. De som gnäller på att det inte inte kostar 600 spänn och AAA utvecklas inhouse, verkar inte känna till att det som gjorde UT stort var alla moddar och kartor som INTE gjordes av utvecklarna, utan av communityn. Tänk lowgravity, Instagib, Jättekartorna där man var stor som en myra m.m.
Det var inte EPIC som gjorde dem, utan communityn. (Allt kunde laddas hem gratis, DLC var helt okänt på den tiden och det var inte en negativ sak utan tvärtom.)

Det finns oerhört stor kompetens och visioner därute. Det finns massor med skickliga 3d artister och programmerare som inte jobbar för just EPIC eller ens håller på med spel, utan kanske med film, reklam samt alla unga oupptäckta talanger som lär sig genom modverktygen.

Minecraft hade inte varit Minecraft utan användarna och UT hade inte varit UT utan Moddarna, skin och kartmakarna.

Det jag hoppas på mest är att vi får de klassiska banorna i upphottade UE4 versioner, dedikerade servrar och framför allt INSTAGIB!

[N/A]Haplo

Skribent
Skrivet av Hapl0:

Jag tror/hoppas det här blir väldigt bra. Att det communityn tillsammans med utvecklarna som gör detta spelet är inte något negativt utan snarare så som det var förr. De som gnäller på att det inte inte kostar 600 spänn och AAA utvecklas inhouse, verkar inte känna till att det som gjorde UT stort var alla moddar och kartor som INTE gjordes av utvecklarna, utan av communityn. Tänk lowgravity, Instagib, Jättekartorna där man var stor som en myra m.m.
Det var inte EPIC som gjorde dem, utan communityn. (Allt kunde laddas hem gratis, DLC var helt okänt på den tiden och det var inte en negativ sak utan tvärtom.)

Det finns oerhört stor kompetens och visioner därute. Det finns massor med skickliga 3d artister och programmerare som inte jobbar för just EPIC eller ens håller på med spel, utan kanske med film, reklam samt alla unga oupptäckta talanger som lär sig genom modverktygen.

Minecraft hade inte varit Minecraft utan användarna och UT hade inte varit UT utan Moddarna, skin och kartmakarna.

Det jag hoppas på mest är att vi får de klassiska banorna i upphottade UE4 versioner, dedikerade servrar och framför allt INSTAGIB!

[N/A]Haplo

Du har visserligen rätt i mycket du säger. Men det var ändå EPIC som skapade själva spelet för att sen låta moddare modifiera spelet. Här så ska communityn vara med och skapa spelet, problemet som kan bli är att det blir alldeles för många viljor och åsikter. Det är många som har stora visioner och det finns stor kompetens, men det behövs en ledning som jobbar åt ett håll och inte försöker göra alla röster som hörs nöjda. Det är här det kan falla, spelet blir någon mellan mjölk för att de ska göra så många röster som möjligt nöjda.

Men tar man hjälp av communityn samtidigt som man jobbar mot en satt vision. Då kan den här formen av utveckling bli riktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:
Skrivet av Hapl0:

Jag tror/hoppas det här blir väldigt bra. Att det communityn tillsammans med utvecklarna som gör detta spelet är inte något negativt utan snarare så som det var förr. De som gnäller på att det inte inte kostar 600 spänn och AAA utvecklas inhouse, verkar inte känna till att det som gjorde UT stort var alla moddar och kartor som INTE gjordes av utvecklarna, utan av communityn. Tänk lowgravity, Instagib, Jättekartorna där man var stor som en myra m.m.
Det var inte EPIC som gjorde dem, utan communityn. (Allt kunde laddas hem gratis, DLC var helt okänt på den tiden och det var inte en negativ sak utan tvärtom.)

Det finns oerhört stor kompetens och visioner därute. Det finns massor med skickliga 3d artister och programmerare som inte jobbar för just EPIC eller ens håller på med spel, utan kanske med film, reklam samt alla unga oupptäckta talanger som lär sig genom modverktygen.

Minecraft hade inte varit Minecraft utan användarna och UT hade inte varit UT utan Moddarna, skin och kartmakarna.

Det jag hoppas på mest är att vi får de klassiska banorna i upphottade UE4 versioner, dedikerade servrar och framför allt INSTAGIB!

[N/A]Haplo

Du har visserligen rätt i mycket du säger. Men det var ändå EPIC som skapade själva spelet för att sen låta moddare modifiera spelet. Här så ska communityn vara med och skapa spelet, problemet som kan bli är att det blir alldeles för många viljor och åsikter. Det är många som har stora visioner och det finns stor kompetens, men det behövs en ledning som jobbar åt ett håll och inte försöker göra alla röster som hörs nöjda. Det är här det kan falla, spelet blir någon mellan mjölk för att de ska göra så många röster som möjligt nöjda.

Men tar man hjälp av communityn samtidigt som man jobbar mot en satt vision. Då kan den här formen av utveckling bli riktigt bra.

jag håller helt och hållet med dig, "Ju fler kockar..". Men som jag uppfattade det så är det en mindre kärna av EPIC utvecklare som ska skapa själva grundspelet DM, TDM, CTF m.m. (med input från communityn) men där communityt ska skapa resterande moddar, kartor, skins.

Så jag gissar på att EPIC gruppen (lead designern) kommer att ta intryck av vissa förslag och förkasta andra. Det hindrar ju dock inte att moddare implementerar det de vill ändå, det var ju precis så som UT funkade också. Det fanns ju massor av skräp bland allt det bra.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Redan skrivits att det inte är ett pay-2-play eller pay-2-win utan helt enkelt ett Gratis spel.

Men ingen jobbar gratis vettu. Nånstans ska folk ha betalt och dom pengarna måste komma nånstans ifrån. Det faktum att dom ännu inte avslöjat exakt hur dom tänker tjäna pengar på det här gör mig ännu mer orolig. Verkar det för bra för att vara sant är det oftast det med...

De har ju berättat hur de ska tjäna pengar dock. De tar en del av kakan när moddare och skapare av content säljer sina alster. Det som släpps gratis dock är och förblir gratis.

Ah det har jag missat. Ja vi får hålla tummarna. Som sagt jag skulle inget hellre än att detta blev asbra. Men när nån knallar upp å säger att vi ska göra ett spel och det kommer inte kosta något så blir man alltid lite misstänksam. Stor satsning från Epic att göra. Gäller ju att det finns mycket folk därute som e beredda att pröjsa för moddar osv. Moddarnas starkaste sida har ju länge varit att dom vart gratis. Jag har en sjuhelvetes massa moddar till skyrim. Vettefan om någon av dom e så pass bra att jag hade betalat för dom.

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Jag tror/hoppas det här blir väldigt bra. Att det communityn tillsammans med utvecklarna som gör detta spelet är inte något negativt utan snarare så som det var förr. De som gnäller på att det inte inte kostar 600 spänn och AAA utvecklas inhouse, verkar inte känna till att det som gjorde UT stort var alla moddar och kartor som INTE gjordes av utvecklarna, utan av communityn. Tänk lowgravity, Instagib, Jättekartorna där man var stor som en myra m.m.
Det var inte EPIC som gjorde dem, utan communityn. (Allt kunde laddas hem gratis, DLC var helt okänt på den tiden och det var inte en negativ sak utan tvärtom.)

Det finns oerhört stor kompetens och visioner därute. Det finns massor med skickliga 3d artister och programmerare som inte jobbar för just EPIC eller ens håller på med spel, utan kanske med film, reklam samt alla unga oupptäckta talanger som lär sig genom modverktygen.

Minecraft hade inte varit Minecraft utan användarna och UT hade inte varit UT utan Moddarna, skin och kartmakarna.

Det jag hoppas på mest är att vi får de klassiska banorna i upphottade UE4 versioner, dedikerade servrar och framför allt INSTAGIB!

[N/A]Haplo

Det har du rätt i, och denna gången förlitar ju sig Epic på att folk ska betala för dom här moddarna för att få in pengar. Och hur det slutar är en helt annan femma. Så här enkelt är det. Någonstans måste dom få in pengar, och dom pengarna förväntas i slutändan komma från dig och mig. Dom har sagt att dom tar en del av kakan från när moddare tar betalt för sina grejjer. Så det blir som DLC fast att dom inte behöver utveckla det själva. Eller inte. Jag vet inte. Jag vet bara att Epic är ett företag och att tjäna pengar är deras främsta mål. Och någonstans i den här kakan av ordvrideri och dyra löften så finns det en plan för hur våra pengar ska hamna på deras bankkonton. Och innan den biten är tydligare så är jag aningen skeptisk.

Och säg inte att det är som det var förr, för ingenting av det här är som det var förr. Branschen har förändrats, allt är hundra gånger större idag, det är mycket mer pengar i svängarna, mycket mer som står på spel för dom här företagen. Så det är inte som förr och det kommer det aldrig att bli igen. Men Epic försöker verkligen få det att verka som om det är som förr... ända tills man kommer in i huvudmenyn på spelet och ser att där finns en "store"

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Hapl0:

Jag tror/hoppas det här blir väldigt bra. Att det communityn tillsammans med utvecklarna som gör detta spelet är inte något negativt utan snarare så som det var förr. De som gnäller på att det inte inte kostar 600 spänn och AAA utvecklas inhouse, verkar inte känna till att det som gjorde UT stort var alla moddar och kartor som INTE gjordes av utvecklarna, utan av communityn. Tänk lowgravity, Instagib, Jättekartorna där man var stor som en myra m.m.
Det var inte EPIC som gjorde dem, utan communityn. (Allt kunde laddas hem gratis, DLC var helt okänt på den tiden och det var inte en negativ sak utan tvärtom.)

Det finns oerhört stor kompetens och visioner därute. Det finns massor med skickliga 3d artister och programmerare som inte jobbar för just EPIC eller ens håller på med spel, utan kanske med film, reklam samt alla unga oupptäckta talanger som lär sig genom modverktygen.

Minecraft hade inte varit Minecraft utan användarna och UT hade inte varit UT utan Moddarna, skin och kartmakarna.

Det jag hoppas på mest är att vi får de klassiska banorna i upphottade UE4 versioner, dedikerade servrar och framför allt INSTAGIB!

[N/A]Haplo

Det har du rätt i, och denna gången förlitar ju sig Epic på att folk ska betala för dom här moddarna för att få in pengar. Och hur det slutar är en helt annan femma. Så här enkelt är det. Någonstans måste dom få in pengar, och dom pengarna förväntas i slutändan komma från dig och mig. Dom har sagt att dom tar en del av kakan från när moddare tar betalt för sina grejjer. Så det blir som DLC fast att dom inte behöver utveckla det själva. Eller inte. Jag vet inte. Jag vet bara att Epic är ett företag och att tjäna pengar är deras främsta mål. Och någonstans i den här kakan av ordvrideri och dyra löften så finns det en plan för hur våra pengar ska hamna på deras bankkonton. Och innan den biten är tydligare så är jag aningen skeptisk.

Och säg inte att det är som det var förr, för ingenting av det här är som det var förr. Branschen har förändrats, allt är hundra gånger större idag, det är mycket mer pengar i svängarna, mycket mer som står på spel för dom här företagen. Så det är inte som förr och det kommer det aldrig att bli igen. Men Epic försöker verkligen få det att verka som om det är som förr... ända tills man kommer in i huvudmenyn på spelet och ser att där finns en "store"

Jag håller inte riktigt med, jag säger inte att du har fel men jag tror du missar lite av poängen med detta projekt.

EPIC skulle utan vidare kunna avsätta en större del av sitt team för att skapa ett nytt AAA UT som säljs för 600 spänn med månatliga DLC (läs mappacks, med 4 kartor) och mjölkande till förbannelse för att tjäna pengar.
Alternativet är att gå F2P med microtransaktioner och "hattar" m.m. om målet var att dra in pengar.

Varför gör de inte det då om det övergripande målet är att tjäna pengar på UT? IPet är trots allt ett av de mest ikoniska i spelhistorien, med massvis av fans fortfarande.

Det jag tror du missar är att det är en mindre grupp från EPIC som ska jobba med det här, vilket innebär att de inte behöver dra in så mycket pengar på själva spelet för att täcka kostnaderna. Det här liknar mer ett indie/crowd projekt som är sponsrat av EPIC än ett fullskale AAA projekt.

Det spelar ingen roll att "branschen" har förändrats, har spelarna verkligen gjort det?
Se bara på Star Citizen, Elite, Minecraft + alla retrospel.

De finns dessutom en hel del andra sätt att tjäna pengar på än att sälja spelet i sig.

1. Licenspengar på UE4. Att modda eller bygga till UT innebär att man hyr UE4 för 19$/19€. per månad. Det finns massor med personer, inklusive mig, som gärna betalar för att trixa med detta.

2. Reklam för UE4. Ju fler som kan det, desto mer dominerande blir motorn, desto fler tillverkare köper in det. (Se bara på Photoshop och samtliga av Adobes program)

3. Procent på försäljning av Moddar som blir riktiga spel. T.ex. CS eller D.O.D. eller varför inte Red Orchestra. De är inga små förändringar av själva grundspelet utan helt egna fristående.

m.m.

De moddare som vill ta betalt för kartor/skins m.m. kommer med största sannolikhet inte få ett öre eller väldigt lite. Vilket var även fallet i UT.
Därför tror jag inte att det som du betecknar som DLC kommer vara något som EPIC tjänar pengar på eller att det ens kommer att kosta.
För varje moddare som tror sig kunna tjäna pengar på sin grej går det hundra andra som gör det för äran eller för att det är kul.

Det jag tror de menar att moddare kan sälja och som EPIC kan ta en del av vinsten på är när moddare säljer till andra moddare såsom texturer, 3d objekt m.m. och kanske, kanske något helt outstanding mappack i EPICS affär.

Låt Activision släppa sina COD kloner med tillhörande DLC varje år. Alla är inte EA/Activision

Jag lirar hellre ett UT (skulle gladeligen betalat för det) eller star citizen eller elite eller......som är gjort för gamers av gamers.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har väl redan skrivit ungefär vad jag tycker och tror i tidigare trådar men om ni insisterar så får jag väl försöka sammanfatta min åsikt även här.

Jag tror på det här projektet. Just att det är en liten grupp utvecklare ser jag inte som någon nackdel. De har redan en spelmotor som är klar och som fungerar bra. De har utvecklingsverktygen. De har en community som mer än gärna hjälper till med allt från kartor och 3D-modeller till musik och texturer. Det som behövs är en stark röst i utvecklingsteamet som kan ta alla delar och pussla ihop allt till en fungerande symbios så att det inte blir pannkaka av allt. Det tror jag att Epic har.

Gällande F2P-modellen så är den lysande. Inga betalväggar, inga fördelar som du kan betala för, inga krav. Gillar du spelet så betalar du en rimlig peng för att stödja utvecklaren. Om du inte vill så är spelet gratis. Finns inget bättre sätt om ni frågar mig. Det är ungefär som en omvänd kickstarter. En kickstarter vill ha pengar för att uppfylla en vision. Epic vill ha vår hjälp för att uppfylla en vision och tar våra pengar sen om vi gillar resultatet.

Jag tror det här kan bli bra. Och jag ser fram emot att få min rumpa smiskad av en odräglig tonåring med för mycket fritid. Och jag kommer troligtvis ha skitkul när det händer.

Håller helt med dig

Medlem

Jag tror det här kommer bli skit. Jag hade hellre sett en AAA satsning bakom, men då hade det väl slutat med ett nytt UT3 med mikrotransaktioner eller något annat bjäfs.

Blir gärna glatt överraskad dock.

Ase
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ge mej en ps4 vers en svävandebräda några fräcka fordon och vapen så är jag med annars så får det vara finns så många spel idag så man kan ju vara rätt så kräsen

Vad ska du ha en ps4 version till är ett FPS spel ,vill ha ett snyggt bra spel ,inte massa vapen & bilar & annat bling
utan en bra grund med variation

Medlem

Jag är övertygad om att detta kommer bli hur bra som helst och alla har vinning av att det blir som så. Epic för att det är en helt fenomenal PR-kampanj som gynnas om spelet blir så bra det bara kan bli genom att skylta med sin UE4-motor. Spelare genom påverkan, bidrag i utvecklingsprocessen som i slutändan ger ett spel som de vill spela.

Det ska bli spännande att se vad det blir av detta, men jag ser det som en form av "spelantropi".

Go Epic, keep it Unreal!

Medlem

det kommer bli epic!

Inaktiv

ETT ÄLDRE NAMN SOM HAR SPELAT UT SIN ROLL-GAMMAL SKÅPMAT SOM INTE KOMMER GÅ RUNT EKONOMISKT:down:

Medlem

Steam har rea på Unreal spelen fram till 14-15 maj. UT 2004 är lätt värt fullpris och jag hade inte tvekat om jag inte redan ägde två utgåvor.

Medlem
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Hapl0:

Jag tror/hoppas det här blir väldigt bra. Att det communityn tillsammans med utvecklarna som gör detta spelet är inte något negativt utan snarare så som det var förr. De som gnäller på att det inte inte kostar 600 spänn och AAA utvecklas inhouse, verkar inte känna till att det som gjorde UT stort var alla moddar och kartor som INTE gjordes av utvecklarna, utan av communityn. Tänk lowgravity, Instagib, Jättekartorna där man var stor som en myra m.m.
Det var inte EPIC som gjorde dem, utan communityn. (Allt kunde laddas hem gratis, DLC var helt okänt på den tiden och det var inte en negativ sak utan tvärtom.)

Det finns oerhört stor kompetens och visioner därute. Det finns massor med skickliga 3d artister och programmerare som inte jobbar för just EPIC eller ens håller på med spel, utan kanske med film, reklam samt alla unga oupptäckta talanger som lär sig genom modverktygen.

Minecraft hade inte varit Minecraft utan användarna och UT hade inte varit UT utan Moddarna, skin och kartmakarna.

Det jag hoppas på mest är att vi får de klassiska banorna i upphottade UE4 versioner, dedikerade servrar och framför allt INSTAGIB!

[N/A]Haplo

Det har du rätt i, och denna gången förlitar ju sig Epic på att folk ska betala för dom här moddarna för att få in pengar. Och hur det slutar är en helt annan femma. Så här enkelt är det. Någonstans måste dom få in pengar, och dom pengarna förväntas i slutändan komma från dig och mig. Dom har sagt att dom tar en del av kakan från när moddare tar betalt för sina grejjer. Så det blir som DLC fast att dom inte behöver utveckla det själva. Eller inte. Jag vet inte. Jag vet bara att Epic är ett företag och att tjäna pengar är deras främsta mål. Och någonstans i den här kakan av ordvrideri och dyra löften så finns det en plan för hur våra pengar ska hamna på deras bankkonton. Och innan den biten är tydligare så är jag aningen skeptisk.

Och säg inte att det är som det var förr, för ingenting av det här är som det var förr. Branschen har förändrats, allt är hundra gånger större idag, det är mycket mer pengar i svängarna, mycket mer som står på spel för dom här företagen. Så det är inte som förr och det kommer det aldrig att bli igen. Men Epic försöker verkligen få det att verka som om det är som förr... ända tills man kommer in i huvudmenyn på spelet och ser att där finns en "store"

Jag håller inte riktigt med, jag säger inte att du har fel men jag tror du missar lite av poängen med detta projekt.

EPIC skulle utan vidare kunna avsätta en större del av sitt team för att skapa ett nytt AAA UT som säljs för 600 spänn med månatliga DLC (läs mappacks, med 4 kartor) och mjölkande till förbannelse för att tjäna pengar.
Alternativet är att gå F2P med microtransaktioner och "hattar" m.m. om målet var att dra in pengar.

Varför gör de inte det då om det övergripande målet är att tjäna pengar på UT? IPet är trots allt ett av de mest ikoniska i spelhistorien, med massvis av fans fortfarande.

Det jag tror du missar är att det är en mindre grupp från EPIC som ska jobba med det här, vilket innebär att de inte behöver dra in så mycket pengar på själva spelet för att täcka kostnaderna. Det här liknar mer ett indie/crowd projekt som är sponsrat av EPIC än ett fullskale AAA projekt.

Det spelar ingen roll att "branschen" har förändrats, har spelarna verkligen gjort det?
Se bara på Star Citizen, Elite, Minecraft + alla retrospel.

De finns dessutom en hel del andra sätt att tjäna pengar på än att sälja spelet i sig.

1. Licenspengar på UE4. Att modda eller bygga till UT innebär att man hyr UE4 för 19$/19€. per månad. Det finns massor med personer, inklusive mig, som gärna betalar för att trixa med detta.

2. Reklam för UE4. Ju fler som kan det, desto mer dominerande blir motorn, desto fler tillverkare köper in det. (Se bara på Photoshop och samtliga av Adobes program)

3. Procent på försäljning av Moddar som blir riktiga spel. T.ex. CS eller D.O.D. eller varför inte Red Orchestra. De är inga små förändringar av själva grundspelet utan helt egna fristående.

m.m.

De moddare som vill ta betalt för kartor/skins m.m. kommer med största sannolikhet inte få ett öre eller väldigt lite. Vilket var även fallet i UT.
Därför tror jag inte att det som du betecknar som DLC kommer vara något som EPIC tjänar pengar på eller att det ens kommer att kosta.
För varje moddare som tror sig kunna tjäna pengar på sin grej går det hundra andra som gör det för äran eller för att det är kul.

Det jag tror de menar att moddare kan sälja och som EPIC kan ta en del av vinsten på är när moddare säljer till andra moddare såsom texturer, 3d objekt m.m. och kanske, kanske något helt outstanding mappack i EPICS affär.

Låt Activision släppa sina COD kloner med tillhörande DLC varje år. Alla är inte EA/Activision

Jag lirar hellre ett UT (skulle gladeligen betalat för det) eller star citizen eller elite eller......som är gjort för gamers av gamers.

Jag hoppas du har rätt. Den som lever får se!

12
Skriv svar