Unreal-kompositörer inblandade i nya UT

Robot
Unreal-kompositörer inblandade i nya UT

Duon bakom många omtyckta Unreal-toner vill hjälpa till med nästa Unreal Tournament.

#unreal-tournament, #unreal, #unreal-tournament-99, #age-of-wonders-3


Medlem
Unreal-kompositörer inblandade i nya UT

Musiken är ljuvlig i Unreal-spelen. Så, ja mer sånt tack!

Geeks Gaming

Aaaa nostalgin kanske kommer flöda igen

Medlem

ja jävlar detta tar mig tillbaka!

Medlem

blir ju bara bättre och bättre.

Medlem

Ja, där har man ju spenderat några timmar (uhm... veckor)

Medlem

Tack så jävla mycket.

Jag har sagt det innan och säger det igen, av alla osts så har kanske UT det bästa.

Kom igen, Mech 8 och Go down.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mina favoriter tror jag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tack så jävla mycket.

Jag har sagt det innan och säger det igen, av alla osts så har kanske UT det bästa.

Kom igen, Mech 8 och Go down.

https://www.youtube.com/embed/G3rUO0_L8pM

Jag kan bokstavligen höra laddningsljudet när jag spawnar in, följt av "Defend the flag!" när jag lyssnar på den här låten.

"AhhAhh!"
"Too easy"
"Die bitch."

Medlem
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tack så jävla mycket.

Jag har sagt det innan och säger det igen, av alla osts så har kanske UT det bästa.

Kom igen, Mech 8 och Go down.

Razorback, Save Me, Colossus och Ending Theme är några av mina favoriter =).

Jäkligt bra soundtrack! Full av energi, precis som spelet =D. Passar utmärkt att även lira till spel som Quake Live.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jäkligt bra soundtrack! Full av energi, precis som spelet =D. Passar utmärkt att även lira till spel som Quake Live.

Verkligen, jag har spelat så mycket Quake till denna musiken och byggt så mycket quake banor till denna musiken med.

Jag har fler ggr i mitt liv tyckt att Underworld är typ den bästa låten som gjorts, gillar typ egypt-tema på saker så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Micheil van den Bos var även kompositör till Deus Ex. Också ett spel med grymt soundtrack.

Jag brukar förövrigt också lyssna på UT-musiken när jag spelar Quake Live. Tycker Quake har mycket bättre gameplay men gillar UT99s art style, atmosfär och musik mycket mycket mer.
För mig skapar UT och Deus Ex soundtracks en speciell känsla, typ en känsla av hur Sci-FI gjordes runt år 2000.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Tycker Quake har mycket bättre gameplay men gillar UT99s art style, atmosfär och musik mycket mycket mer.

Jag gör i princip det med, men jag tror det är en dröm att få Quakes 3s gameplay och movement in i UT =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tack så jävla mycket.

Jag har sagt det innan och säger det igen, av alla osts så har kanske UT det bästa.

Kom igen, Mech 8 och Go down.

https://www.youtube.com/embed/G3rUO0_L8pM

https://www.youtube.com/embed/DmdWFQAD5ho

Riktigt bra låtar. Go Down är bara för bra!

Härlig nyhet! Kul att de vill återvända och komponera musiken.

Medlem

UT i all ära, men jag skulle mycket hellre se ett lir som absolut första Unreal med samma typ av musik och upplägg. Helt underbart spel, gillade mystiken massor och alla loggar man hittade och och hela världen var uppbyggd.

Sprang över denna också nu..

Medlem
Medlem

Kom ihåg musiken i första Unreal när man kom ut ur skeppet och såg planeten. My goood!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Micheil van den Bos var även kompositör till Deus Ex. Också ett spel med grymt soundtrack.

Bara den ena låten du länkade till är av Michiel van den Bos (UNATCO). Titellåten och dom flesta låtarna i spelet är av Alexander Brandon.

Håller dock med om att det är ett väldigt bra soundtrack

Saknar för övrigt tracker-musik i spel väldigt mycket. Väldigt sällan det används nu för tiden, fast intressant nog så gör Bejeweled 3 det (vilket Alexander Brandon komponerade till också).

1
Skriv svar