Garbage Pail Kids

Flakmonkey
Garbage Pail Kids

Risk för modeblogg nu men måste bara visa upp min nya t-shirt med motiv från Garbage Pail Kids. Kan tyckas konstigt för de som inte var med när det hände men när jag gick i tvåan (typ) var gpd det hetaste som fanns. Det var helt enkelt samlarbilder som man köpte i paket och sedan bytte med sina vänner. De kom i olika serier och korten var olika vanliga så jag antar att de var lite som hockeybilderna som kom senare.

Lustiga är att bilderna är på små tecknade barn som är förvridna på något sätt och då döpta till något lustigt och passande. Av någon anledning tror jag inte det skulle kunna bli stort 2014 eftersom det hade ansetts opassande men på det härliga 80-taler gick det mesta för sig

#blogg

Skribent
Garbage Pail Kids

Sjukt äckligt med garbage pail kids..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Sköna minnen med lite goresamlarbilder för kids

Medlem

Åhh, dessa samlade man friskt på när man gick i skolan.

Undrar hur mycket av föräldrarnas stålar som brändes på dessa bilder och maniklar...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Även jag samlade på dessa bilder!
Dock vet jag inte var dessa tog vägen sen =(


signatur
Medlem

Riktigt äckliga tuggummin dock.


signatur

Burn in the light.

Helt stört... Haha, speciellt den där vidriga bilden Frost lade upp. Tyckte föräldrar verkligen det var helt OK att kidsen sprang runt med såna där sjuka bilder förr? Jag är ju lite yngre så vi höll på med hockeykort istället... Det är jag glad för.

ZF
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt stört... Haha, speciellt den där vidriga bilden Frost lade upp. Tyckte föräldrar verkligen det var helt OK att kidsen sprang runt med såna där sjuka bilder förr?

det här var efter Seiwert Öholm men innan internet.

Skrivet av Sebastian Lind:

Jag är ju lite yngre så vi höll på med hockeykort istället... Det är jag glad för.

även hockey var iof äckligare runt den tiden.

perfekt ihop med hockepulver. (som naturligtvis också var rätt äckligt)

ha vilka minnen! minns jag hadde en drös sånna på sovrums dörren som lite kid


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar