Wolfenstein: The New Order

Robot
Wolfenstein: The New Order

Från pixlig smygaction i början av 80-talet, pionjär inom förstapersonspangare och ockult actiondängare – Wolfensteins 30-åriga resa är smått bisarr. Men i Machinesgames händer har de övernaturliga inslagen skalats bort till fördel för våldsorgier och kitsch-nazism.

#machinegames, #wolfenstein-the-new-order, #doom-ii-hell-on-earth


Medlem
Wolfenstein: The New Order

blir ju obligatoriskt test av detta oavsett


signatur

//monster

Medlem

en klar 4a oavsett vad FZ tycker, klart bästa WFS på mkt länge, roligt att man behållit delar från första spelet.

Är inne på +25 timmar nu, och då har jag inte löst alla pusselproblem som finns i spelet

Medlem

får inte mitt spel förrens imorrn. kuk.

Medlem

Det vart ju högre betyg än förväntat. Kanske värt att pröva när det gått ner i pris.

Medlem

Kommer definitivt att bli ett köp. Ser ju helskönt ut.

Medlem

Gillar:
+Protagonisten.
+Vapenkänslan.
+Fov-inställning till 100 är bra.
+Engagerande story.
+Dual wielding är sjukt kul!
+Bra variation i miljöerna.
+Fler grafikinställningar än vad rage hade vid släpp.

Ogillade:
-Checkpoints. Ge oss möjligheten till att VÄLJA checkpoints eller quicksave. Det är bara irriterande, inte utmanande att få spela om samma sak hela tiden (och ja, kör på uber för att få en genuin upplevelse). Se och lär av soldier of fortune. De gjorde ett bra saving-system.
-Höga laddningtider trots ssd och modern hårdvara (kan bero på dessa megatexturer igen?). Förhoppningsvis något de fixar i den nästkommande patchen.
-Trots spelets storlek är jag inte så imponerad av texturkvaliteten (ser för det mesta bra ut förutom vissa områden). Menar, quake II high texture mods ser bättre ut än detta ibland.
-"Dont turn off your machine while saving". Är de seriösa?
Spelar på en pc, inte en konsol.

Skulle nog ge spelet (3.5-4)/5 då det känns som att Machinegames gav mig en fullgod fps-upplevelse som vågar kliva utanför cod-världen och göra det den är bäst på.
Spelet är fortfarande betydligt bättre än många moderna fps som släpps nu för tiden, så det känns verkligen som en frisk fläkt, men samtidigt lider av konsolsjukdomar som inte borde finnas med i en pc-version.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Man måste ju bara för att!

MEG
Medlem

Hoppades att det skulle bli en 4-5poängare, får kolla in några fler recensioner och se om de stämmer någorlunda överens.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Klart man ska spela igenom detta

Medlem

Ungefär vad jag väntade mig. En ojämn upplevelse där höjdpunkterna är riktigt bra. Men det här får ändå vänta. Jag har redan en lång backlogg och Wolfenstein TNO ligger tyvärr ganska långt ner.

Medlem

På det man ser på de bilder som är med här så är det ett hysteriskt Dice-komplex där så mycket av allt ska tryckas in för att prioritera att det ska hända mycket (som motorn sen inte orkar driva). Det ska gnistra, fladdra, brinna och flyga runt skit överallt. "All hail teh grafiska framställning".

Är det sen tv-spelsrester ("can't polish a turd". TV-spel är fortfarande TV-spel även om man döper om det till "konsoll") av spelet så är det inte-köp på förhand.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ungefär det resultat jag väntade mig. Viss nostalgi till trots så får det här vänta.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Trenne:

Det vart ju högre betyg än förväntat. Kanske värt att pröva när det gått ner i pris.

Allkeyshop.com hittat Wolfenstein där för 25 euro och uppåt inte så farligt pris

Medlem

Spelade Wolfenstein 3D och Spear Of Destiny rätt mycket på 90-talet.
Spelade Return To Castle Wolfenstein från 2001 dagligen multiplay i 5år.
Spelade Wolfenstein från 2009 kanske en timme eller två.
The New Order lär inte bli mer än nån timme heller tyvärr. Verkar vara svårt att få tillbaks känslan, snabbheten och spelglädjen från RTCW. Har hittils inte hittat något som varit lika bra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:

Hoppades att det skulle bli en 4-5poängare, får kolla in några fler recensioner och se om de stämmer någorlunda överens.

Ser att det fått ganska många höga betyg, men de som ger något lägre klagar på samma saker som jag.


signatur
Medlem

Multiplayer?

Calle: Ja Polygon gav ett högt betyg, läste ett reportage på Polygon om deras besök på studion dock, och dom verkar kanske lite väl förtjusta i Machine Games. Joystiq gav en liknande recension som FZ. Verkar som typ 4/5 är snitt dock.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Preed:

Multiplayer?

Calle: Ja Polygon gav ett högt betyg, läste ett reportage på Polygon om deras besök på studion dock, och dom verkar kanske lite väl förtjusta i Machine Games. Joystiq gav en liknande recension som FZ. Verkar som typ 4/5 är snitt dock.

Preed - nicht multiplayer! Även om ett nytt Enemy Territory hade varit sjukt värt.


signatur

Det verkar vara precis så "avskalat" som man vill att spelet ska vara. Givet köp när det kostar 99:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bara tågscenen är ju värt ett köp.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

mja blir nog Vakthunden istället, o detta på rea senare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tycker helt klart spelet är värt ett köp, kul med ett spel som lägger krutet på en underhållande singelplayer kampanj.

Medlem

Tycker att det var en övergripande och bra recension. Tycker även att du skriver för få då de håller hög kvalitet! Dina kollegor tycker jag oftast missar att recensera det viktigaste: gameplay.

Om det är någonting så är det att du kanske lägger lite för stor vikt på story. Tittar du på de äldre spelen så handlade det mer om gameplay än story och denna jämförelse är något jag tycker du har missat. Är gameplay bra nog för att väga upp mot bristerna i storyn?

Tack för läsningen!

Medlem

Mästerlig recension!

Medlem

Det här verkar bra nog helt klart. Och jag må anta att du med "varva" menar att du spelat igenom spelet två gånger?

Inte så enkelt som folk tror


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:

Tycker att det var en övergripande och bra recension. Tycker även att du skriver för få då de håller hög kvalitet! Dina kollegor tycker jag oftast missar att recensera det viktigaste: gameplay.

Om det är någonting så är det att du kanske lägger lite för stor vikt på story. Tittar du på de äldre spelen så handlade det mer om gameplay än story och denna jämförelse är något jag tycker du har missat. Är gameplay bra nog för att väga upp mot bristerna i storyn?

Tack för läsningen!

Tack för berömmet! Som jag är inne på i recensionen finns det båda toppar och dalar vad det gäller gameplay. Det var länge sedan jag upplevde samma actionlycka som vissa passager bjuder på, andra fastnar blir lite tragliga när det bara öser på med fiender utan direkt finess. Vapnen är superba, så vill man bara panga loss i ett gäng timmar har man underhållning att hitta i The New Order.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paddington:

Det här verkar bra nog helt klart. Och jag må anta att du med "varva" menar att du spelat igenom spelet två gånger?

Inte så enkelt som folk tror

Så använde man inte uttrycket när jag växte upp. Varva = klara spelet. Däremot finns det två parallella historiespår jag ska utforska, ganska tidigt i spelet gör man ett val som påverkar vilka karaktärer som hänger med genom spelet. En genomspelning tog cirka 11-12 timmar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Paddington:

Det här verkar bra nog helt klart. Och jag må anta att du med "varva" menar att du spelat igenom spelet två gånger?

Inte så enkelt som folk tror

Så använde man inte uttrycket när jag växte upp. Varva = klara spelet.

Jag vet, därav tråden jag länkade. Man vet aldrig säkert vad folk menar när de skriver så


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Preed:

Multiplayer?

Calle: Ja Polygon gav ett högt betyg, läste ett reportage på Polygon om deras besök på studion dock, och dom verkar kanske lite väl förtjusta i Machine Games. Joystiq gav en liknande recension som FZ. Verkar som typ 4/5 är snitt dock.

Preed - nicht multiplayer! Även om ett nytt Enemy Territory hade varit sjukt värt.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Paddington:

Det här verkar bra nog helt klart. Och jag må anta att du med "varva" menar att du spelat igenom spelet två gånger?

Inte så enkelt som folk tror

Så använde man inte uttrycket när jag växte upp. Varva = klara spelet. Däremot finns det två parallella historiespår jag ska utforska, ganska tidigt i spelet gör man ett val som påverkar vilka karaktärer som hänger med genom spelet. En genomspelning tog cirka 11-12 timmar.

Skriv jättegärna med speltiden i recensionerna, det finns ingen större besvikelse än att köpa ett spel till fullpris för att sedan upptäcka att det tar slut bara 6 timmar senare, skitbra att Wolfenstein är längre, 11-15 timmar är alldelles lagom för en fps kampanj.

Kom inte Enemy Territory ett tag efter Return to Castle Wolfenstein släpptes? I så fall är det ju bara att hålla tummarna för att en ny version sitter och kodas as we speak.


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar