Inget Oculus-stöd i färdiga Alien: Isolation
E3-demonstrationen var bara en prototyp, inget VR-stöd inplanerat för fullversionen.
#creative-assembly, #alien-isolation, #sega
Lite tråkigt då många verkar finna Oculus Rift rolig att använda men tvekar inte en sekund på att någon moddare kommer fixa en hyfsad version för de som vill ha, så länge utvecklarna inte gör någonting taskigt vill säga.
Kan dock vara så att olika cinematics etc inte är gjorda med rift i åtanke, så man skulle se konstiga saker om man kollade runt under dem.
Väldigt synd då det känns som att detta hade gått hand i handske med Riften.
"It's a truly amazing experience though and brings the game to life in ways we could not have imagined when we started the project. It's one of the most terrifying demos you'll ever play."
Så varför i hela he*****e gör ni inte spelet med oculus rift stöd? konsument versionen släpps snart och om alien är så bra som dom säger kommer alla vilja ha med spelet till sin oculus.
"It's a truly amazing experience though and brings the game to life in ways we could not have imagined when we started the project. It's one of the most terrifying demos you'll ever play."
Så varför i hela he*****e gör ni inte spelet med oculus rift stöd? konsument versionen släpps snart och om alien är så bra som dom säger kommer alla vilja ha med spelet till sin oculus.
Släpps inte i år, så "snart" är väl relativt.
Lite tråkigt då många verkar finna Oculus Rift rolig att använda men tvekar inte en sekund på att någon moddare kommer fixa en hyfsad version för de som vill ha, så länge utvecklarna inte gör någonting taskigt vill säga.
Kan dock vara så att olika cinematics etc inte är gjorda med rift i åtanke, så man skulle se konstiga saker om man kollade runt under dem.
Väldigt synd då det känns som att detta hade gått hand i handske med Riften.
Det tycker dock jag är en väldigt dålig ursäkt. Då du helt enkelt kan temporärt ignorera headtrackingen för cinematics.
<gammal_surgubbe>
Finns ingen anledning för ett vinstorienterat företag baka in en banbrytande feature som inte utlovats från början gratis i ett spel när den kan stå på sina egna ben, med egen prislapp, i en uppföljare eller DLC.
Att visa upp en preview och bygga hype samtidigt som man förnekar några planer ens existerar är däremot fullt logiskt eftersom sälja ett spel där kunderna redan vet en förbättrad variant finns i framtiden till fullpris är väldigt svårt.
</gammal_surgubbe>
<gammal_surgubbe>
Finns ingen anledning för ett vinstorienterat företag baka in en banbrytande feature som inte utlovats från början gratis i ett spel när den kan stå på sina egna ben, med egen prislapp, i en uppföljare eller DLC.
Att visa upp en preview och bygga hype samtidigt som man förnekar några planer ens existerar är däremot fullt logiskt eftersom sälja ett spel där kunderna redan vet en förbättrad variant finns i framtiden till fullpris är väldigt svårt.
</gammal_surgubbe>
Jag försvarar inte Sega, men det är faktiskt en DevKit/prototyp som kommer ut till oss nu i Juli/Aug. Inte en färdig produkt. Smart strategi från Sega är att utveckla direkt för CV1, som dom säkert redan gör och som du säger kommer i en DLC eller Special edition).
Skulle vara konstigt om stora AAA titlar skulle lägga ner massor med arbete på att ha stöd för test/dev produkter (men däremot positivt att dom experimenterar med dom). Sega visade på E3 att dom inte är främmande för ny teknik, vilket är uppskattat. Är säker på att alla CV1 användare kommer att kunna spela Aliens : Isolation med sina VR hjälmar!
Med tanke på att spelet har ett spikat releasedatum och inte kodades med Rift i åtanke är det ganska naturligt att man inte väljer att skriva om spelet nu, särskilt som Oculus Rift faktiskt inte ens finns på marknaden än. Devkits är inte en konsumentprodukt.
Troligare är att ett ev. stöd kommer senare i form av en patch men Sega kan naturligtvis inte bekräfta något som inte existerar än och inte är en del av originalprodukten.
Jag ser inget konstigt alls med det här.