PS4 säljer bäst – för 6:e månaden i rad

Medlem
Skrivet av Girre:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Warfighter320:

Inte förvånad alls XboxOne kommer aldrig att komma ikapp Ps4, de visste vi alla redan frön början. Alla visste ju redan när konsolerna släppet att Ps4 var den stora vinnaren. Det är alltså på grund av att Ps4n har fler intressanta spel som avgör mest, sedan spelar prestandan in för de som verkligen bryr sig om hårdvara. Alla de misstagen de gjorde med XboxOne var också en av de anledningarna att de torskade på försäljningen nu ligger te tyvärr för lång efter så nu blir det ingen konkurrens med Ps4 tråkigt nog då Ps4 är överlägsen.

Kan man annat än skratta åt sådana hära 10-årings-skolgårdstrams-kommentarer...

Förstår inte riktigt vad du klassar som trams då allt han skrev stämmer. Microsoft ville ju så mycket med Xbone men de backade för allting för fansen blev så förbannade! Självklart bra att de lyssnade på fansen men hallå lite realistisk får man väl vara med sina idéer kring en konsol. Sen att inte släppa konsolen i alla länder samtidigt som ps4an gjorde är ju också ett sätt att skjuta sig själv i foten.

Men faktum är ju att PS4 endast har bättre prestanda, ser ingenstans att de har bättre exklusiva spel. Mobbarmentaliteten är det som gör att PS4 säljer mer( Xbone är för losers o ps4 är för coola p12:or för att de nu kan spela i "1080p" istället för för 972p) ;).

Avstängd
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Girre:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Warfighter320:

Inte förvånad alls XboxOne kommer aldrig att komma ikapp Ps4, de visste vi alla redan frön början. Alla visste ju redan när konsolerna släppet att Ps4 var den stora vinnaren. Det är alltså på grund av att Ps4n har fler intressanta spel som avgör mest, sedan spelar prestandan in för de som verkligen bryr sig om hårdvara. Alla de misstagen de gjorde med XboxOne var också en av de anledningarna att de torskade på försäljningen nu ligger te tyvärr för lång efter så nu blir det ingen konkurrens med Ps4 tråkigt nog då Ps4 är överlägsen.

Kan man annat än skratta åt sådana hära 10-årings-skolgårdstrams-kommentarer...

Förstår inte riktigt vad du klassar som trams då allt han skrev stämmer. Microsoft ville ju så mycket med Xbone men de backade för allting för fansen blev så förbannade! Självklart bra att de lyssnade på fansen men hallå lite realistisk får man väl vara med sina idéer kring en konsol. Sen att inte släppa konsolen i alla länder samtidigt som ps4an gjorde är ju också ett sätt att skjuta sig själv i foten.

Men faktum är ju att PS4 endast har bättre prestanda, ser ingenstans att de har bättre exklusiva spel. Mobbarmentaliteten är det som gör att PS4 säljer mer( Xbone är för losers o ps4 är för coola p12:or för att de nu kan spela i "1080p" istället för för 972p) ;).

Men faktum är ju att Xbox One har sämre prestanda, ser ingenstans att de har bättre exklusiva spel heller. See what I did there? Ps4an säljer bättre för att den har: Bättre prestanda, Lägre pris och fler spel. Och pga MS som sköt sig själv i foten några gånger om och om och om igen, samt att dom backat på allt vad gäller konsolen förutom dess existens. Om företaget bakom en produkt inte kan stå bakom valen dom gjort, varför ska då kunder göra det?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av crannky:

Blir en VIT PS4a till våren

Skrivet av Klaudia:

Det blir det för min del också! (y)

Huh? Vem tusan orkar vänta i nästan ett år när det kommer komma riktiga kalasspel redan till hösten?

Alla är olika och tänker olika!
Själv så köper jag nästan aldrig spel när dem kommer ut (:

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Sålde den t.o.m. med mer än Wii U under maj månad - och varför nämns inte Wii U i nyheten? Klassas det inte som en next-gen-konsol?

Hahahah, vänta.. Hahahah.. Nej.

jkw
Medlem

Om man som jag, var vaken för att se press-release på E3 förra året när både Microsoft och Sony hade sin konferens, så vet man varför PlayStation 4 piskar mattan med Xbox One på marknaden.

Några få notiser om varför Microsoft totalfailat:
* Det absolut största misstaget de gjorde var DRM-fanatiken de hade inhyst i sin konsoll i och med att du inte ens kunde låna ett spel av en kompis eller ens sälja det vidare, för var det en gång spelat på en konsoll så var det låst till den konsollen.

* Att kräva att kameran skulle vara inkopplad i konsollen för att den ens skulle fungera över huvudtaget.

* Konsollen är fortfarande inte lanserad i Sverige, bara JAG känner 10 personer som såg fram emot Xbox One, men har valt att köpa en PlayStation 4 just av denna anledning - att konsollen ligger efter snart 1 år på den svenska marknaden.

* Krav på en Xbox Live Gold prenumeration för att ens titta på Netflix eller dylikt.

* Deras hårdvara i konsollen är så klen att det förstör för PlayStation 4 marknaden. Utvecklare väljer aktivt att skala ner spel i både upplösning och fps för att inte "spelglädjen" ska skilja så mycket mellan konsollerna. Kolla på Destiny, Watch Dogs, Diablo 3, etc.

Notera: Mycket av ovanstående har blivit åtgärdat, utom det sistnämda.

TLDR;
PlayStation 4 är för gamers, Xbox One är för .. eh .. Mikrosaft fanb0iz?

jkw
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Sålde den t.o.m. med mer än Wii U under maj månad - och varför nämns inte Wii U i nyheten? Klassas det inte som en next-gen-konsol?

Nej, Wii U är ingen next-gen konsoll då den har grafik i klass med PlayStation 3 / Xbox 360, om ens det?

Medlem

Hysteriskt roligt hur många artiklar jag sett här på FZ om just det här. Skrattar alltid till när jag ser det. PS4 är skit, likaså X-box. Tacka gud vet jag PC.

Medlem
Skrivet av Keza:

Hysteriskt roligt hur många artiklar jag sett här på FZ om just det här. Skrattar alltid till när jag ser det. PS4 är skit, likaså X-box. Tacka gud vet jag PC.

Jag var förbi webhallen idag och sprang runt lite i Infamous Second Son. Det såg sjukt bra ut. Men du hade velat att gräset svajade också eller? För annars är det "skit"?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av chopper:

Skit i optimeringen det är ju företagens jobb. Jag pratar om färdiga spel och om det måste vara exklusiva släpp för att få ett färdigt optimerat spel då är det fel. Tycker du pratar strunt då du vill köpa konceptet exklusiva släpp som bara gynnar konsol tillverkaren inte oss spelare. Fast det är ju "bra" att vara ego i dag. Konsol exklusivt är bara skit för spelare synd du inte förstår det.

Konsoltillverkarna äger ju även studior som producerar spel. Menar du att dessa ska göra sina spel även till andra konsoler?

Sedan brukar ju främst Microsoft ägna sig åt att betala för att en del spel inte ska komma (eller komma senare) till konkurrenterna och där kan jag hålla med dig om att det inte känns speciellt nyttigt för spelbranschen.

Du inbillar väl dig inte att bara MS betalar för att konkurrenterna ska få spelet senare. Shit Sony är ingen ängel när det kommer till det. Och varje konsol utvecklare ska väl göra sina egna spel. Du fattar väl att sony inte gör jobbet åt micropytt eller tvärt om. Och skriv inte främst Microsoft gör Sony gör lika dant hylla inte någon innan du vet alla ful historier.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av Puscifer:

Sålde den t.o.m. med mer än Wii U under maj månad - och varför nämns inte Wii U i nyheten? Klassas det inte som en next-gen-konsol?

Nej, Wii U är ingen next-gen konsoll då den har grafik i klass med PlayStation 3 / Xbox 360, om ens det?

Fast det är väl inte grafiken/hårdvaran som avgör vilken generation en konsol tillhör?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av chopper:

Du inbillar väl dig inte att bara MS betalar för att konkurrenterna ska få spelet senare. Shit Sony är ingen ängel när det kommer till det. Och varje konsol utvecklare ska väl göra sina egna spel. Du fattar väl att sony inte gör jobbet åt micropytt eller tvärt om. Och skriv inte främst Microsoft gör Sony gör lika dant hylla inte någon innan du vet alla ful historier.

MS verkar i alla fall göra det oftare. Ett känt exempel är väl DLC till GTA4 där Rockstar har sagt att MS betalade så mycket pengar att det inte fanns någon som helst möjlighet att de skulle kunna tjäna pengar på affären. Ett exempel nyligen är Titanfall där koden innehöll referenser till både PS3 och PS4.

Om ett företag är med och betalar utvecklingen i ett tidigt skede ser jag inga problem med (tids)exklusivitet men MS betalar ju för att multiplattformsspel inte ska komma (eller komma senare) till konkurrenter.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av chopper:

Du inbillar väl dig inte att bara MS betalar för att konkurrenterna ska få spelet senare. Shit Sony är ingen ängel när det kommer till det. Och varje konsol utvecklare ska väl göra sina egna spel. Du fattar väl att sony inte gör jobbet åt micropytt eller tvärt om. Och skriv inte främst Microsoft gör Sony gör lika dant hylla inte någon innan du vet alla ful historier.

MS verkar i alla fall göra det oftare. Ett känt exempel är väl DLC till GTA4 där Rockstar har sagt att MS betalade så mycket pengar att det inte fanns någon som helst möjlighet att de skulle kunna tjäna pengar på affären. Ett exempel nyligen är Titanfall där koden innehöll referenser till både PS3 och PS4.

Om ett företag är med och betalar utvecklingen i ett tidigt skede ser jag inga problem med (tids)exklusivitet men MS betalar ju för att multiplattformsspel inte ska komma (eller komma senare) till konkurrenter.

Vet du om att MS och Sony kom övrens om att inte gör inte göra nextgen konsolerna bakåtkomplativa. men när MS visade sina planer och fick massiv kritik så drog sig Sony ur och slapp få kritik för det. Smart av sony MS fick stå med skammen själv. Så båda företagen är är inte änglar gentemot oss kunder.

Kommer troligen skaffa båda konsolerna för att kunna spela det jag vill. Det känns fel bättre då med multiplattform spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Vet du om att MS och Sony kom övrens om att inte gör inte göra nextgen konsolerna bakåtkomplativa. men när MS visade sina planer och fick massiv kritik så drog sig Sony ur och slapp få kritik för det. Smart av sony MS fick stå med skammen själv. Så båda företagen är är inte änglar gentemot oss kunder.

Kommer troligen skaffa båda konsolerna för att kunna spela det jag vill. Det känns fel bättre då med multiplattform spel.

Nu förstår jag inte ens vad du pratar om? Kom de överens om att konsolerna inte skulle vara bakåtkompatibla men Sony drog sig ur? Är PS4 bakåtkompatibel?

Vad har detta med den tidigare diskussionen att göra?

Har du någon länk där man kan läsa om denna överenskommelse eller vad det nu är du menar? Jag har aldrig hört talas om något dylikt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av chopper:

Vet du om att MS och Sony kom övrens om att inte gör inte göra nextgen konsolerna bakåtkomplativa. men när MS visade sina planer och fick massiv kritik så drog sig Sony ur och slapp få kritik för det. Smart av sony MS fick stå med skammen själv. Så båda företagen är är inte änglar gentemot oss kunder.

Kommer troligen skaffa båda konsolerna för att kunna spela det jag vill. Det känns fel bättre då med multiplattform spel.

Nu förstår jag inte ens vad du pratar om? Kom de överens om att konsolerna inte skulle vara bakåtkompatibla men Sony drog sig ur? Är PS4 bakåtkompatibel?

Vad har detta med den tidigare diskussionen att göra?

Har du någon länk där man kan läsa om denna överenskommelse eller vad det nu är du menar? Jag har aldrig hört talas om något dylikt.

Undrar samma sak. Pic or it didn't happen.

jkw
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Fast det är väl inte grafiken/hårdvaran som avgör vilken generation en konsol tillhör?

Ska vi börja tänka som du skriver så är det PlayStation 4th gen, Xbox 3rd gen och Nintendo 7th gen med andra ord?
Vad definerar då "next-gen"? Googla lite på 'next-gen consoles', ser du Wii U där någonstans?

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av Puscifer:

Fast det är väl inte grafiken/hårdvaran som avgör vilken generation en konsol tillhör?

Ska vi börja tänka som du skriver så är det PlayStation 4th gen, Xbox 3rd gen och Nintendo 7th gen med andra ord?
Vad definerar då "next-gen"? Googla lite på 'next-gen consoles', ser du Wii U där någonstans?

Hur menar du med "Ska vi börja tänka som du"? Jag har inte skrivit någonstans hur jag tänker, så den logiken är tagen ur luften. Vilken generation skulle du påstå att Wii U tillhör om den nu inte är "Next-Gen"? "Pre-Gen", kanske? Tillhör den fortfarande samma generation som Nintendo Wii?

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(...
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UsefulNotes/TheEighthGe...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

jkw
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur menar du med "Ska vi börja tänka som du"? Jag har inte skrivit någonstans hur jag tänker, så den logiken är tagen ur luften. Vilken generation skulle du påstå att Wii U tillhör om den nu inte är "Next-Gen"? "Pre-Gen", kanske? Tillhör den fortfarande samma generation som Nintendo Wii?

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(...
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UsefulNotes/TheEighthGe...

Wii U lanserades 2012 och är i klass med Xbox 360/PlayStation 3. Så last-gen kanske?

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av Puscifer:

Hur menar du med "Ska vi börja tänka som du"? Jag har inte skrivit någonstans hur jag tänker, så den logiken är tagen ur luften. Vilken generation skulle du påstå att Wii U tillhör om den nu inte är "Next-Gen"? "Pre-Gen", kanske? Tillhör den fortfarande samma generation som Nintendo Wii?

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(...
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UsefulNotes/TheEighthGe...

Wii U lanserades 2012 och är i klass med Xbox 360/PlayStation 3. Så last-gen kanske?

Ok, men då är det ganska imponerande hur en Last-Gen-konsol kan konkurrera med två Next-Gen-konsoler?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av chopper:

Vet du om att MS och Sony kom övrens om att inte gör inte göra nextgen konsolerna bakåtkomplativa. men när MS visade sina planer och fick massiv kritik så drog sig Sony ur och slapp få kritik för det. Smart av sony MS fick stå med skammen själv. Så båda företagen är är inte änglar gentemot oss kunder.

Jag antar att någon länk till mer info om detta inte kommer från dig men jag skulle gärna få svar på en sak:

Hur får du din historia att gå ihop med det faktum att Sony visade upp PS4 och det stod klart att den inte var bakåtkompatibel flera månader innan Microsoft avtäckte Xbox One?

12
Skriv svar