Stor uppdatering till Kerbal Space Program

Robot
Inaktiv
Stor uppdatering till Kerbal Space Program

En helt underbar uppdatering!

Nu har man tre olika speltyper man kan välja:

Career - Man måste utforska och skaffa sience och klättra i tech-trädet men med en budget.

Sience - Fritt att bygga för att hitta sience för att klättra i tech-trädet.

Sandbox - Allt är upplåst, bara att bygga!

Så nu finns det något för alla!

Medlem

Var ett tag sedan jag köpte den här pärlan nu, dags att damma av och ha kul igen.

Medlem

64-bit är verkligen uppskattat! Och kontrakt är ett roligt tillskott Nu väntar jag bara på lite visuella uppdateringar som är planerade. Bland annat städer, förbättrat ljus och skuggor, väder m.m.. Också så klart bättre fysik som ska förhindra känslan att delarna sitter ihop med hjälp av gummiband.

Medlem

Multiplayer coop or gtfo

Medlem

Ska helt klart testa det här någon gång!

Men jag håller med Bojkott, grafiken behöver verkligen en skjuts

Megadelux
Skrivet av Landelusen:

Multiplayer coop or gtfo

Kolla in DarkMultiPlayer på ksp's forum. Jag hostar en server för .24 uppdateringen. : )

Medlem

Härligt!
Blir o installera igen snart då


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det finns ju en del moddar som höjer grafiken några nivåer och 64bit borde fixa den gamla minnesbegränsningen.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det finns ju en del moddar som höjer grafiken några nivåer och 64bit borde fixa den gamla minnesbegränsningen.

Tips på sådana?

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Ahris:

Det finns ju en del moddar som höjer grafiken några nivåer och 64bit borde fixa den gamla minnesbegränsningen.

Tips på sådana?

Jag började med en sån här sida:
http://www.pcgamer.com/2013/11/23/the-best-kerbal-space-progr...

Men modsektionen på KSP's oficiella hemsida erbjuder en uppsjö av grejor. Främst är det texture packs som fixar biffen, men det finns realistiska volumetriska moln, förbättrade modeller, expanderad ansiktsvariation och simulerad markbelysning mm. Lite som en godisbutik.

Tidigare var problemet att KSP's minnesallokering begränsade hur många/stora moddar man kunde ha även om det inte var något problem att få det att se mycket tjusigare och mer realistiskt redan då.

Medlem

Hade en drös med moddar som inte fungerade, just startat en ny rymdstation med Habitat (inflateable crew compartment eller vad den heter) och den gamla hade komponenter från KSP Interstellar (Microwaver trancievers), som inte är kompatibla med 0.24 Inte kul, men som tur var så sparade jag en 0.23.5 installation i separat katalog som ej uppdateras av Steam.

Bra med 64 bit support, slipper köra ActiveTextureManagement som fryser spelet i 60 sekunder vid varje uppstart, men även med den har det funnits begränsningar på 3.5GB max i spel+MOD storlek vid startup.

Skrivet av KatOne:
Skrivet av Ahris:

Det finns ju en del moddar som höjer grafiken några nivåer och 64bit borde fixa den gamla minnesbegränsningen.

Tips på sådana?

1. MechJeb2 är väl den mod som de flesta uppskattar. Autopilot i princip (lika pålitbar som en modern GPS, dvs "ofta" pålitlit). Nuvarande versionen klagar när du kör den i 0.24, men den fungerar. Mycket användbar för dig som t.ex. har dockat 1249129237 gånger i KSP eller Orbiter Sim och bara inte oooooorrrrkar en gång till.

2. Chatterer lägger till lite random snack och *beeps*, men kan bli lite dryg i längden. Kör du med en probe istället för cockpit så hör du inget.

3. TAC Self destruct eliminerar problemet med nedskräpning genom att spränga stages som du kopplar bort. Bara att hänga på en och sätta den på stage (går också att koppla bort helt från staging så att du måste klicka på den manuellt).

Megadelux

[quote=Ichinin]Hade en drös med moddar som inte fungerade, just startat en ny rymdstation med Habitat (inflateable crew compartment eller vad den heter) och den gamla hade komponenter från KSP Interstellar (Microwaver trancievers), som inte är kompatibla med 0.24 Inte kul, men som tur var så sparade jag en 0.23.5 installation i separat katalog som ej uppdateras av Steam.

Bra med 64 bit support, slipper köra ActiveTextureManagement som fryser spelet i 60 sekunder vid varje uppstart, men även med den har det funnits begränsningar på 3.5GB max i spel+MOD storlek vid startup.

[quote=KatOne]

Skrivet av Ahris:

blah blah nerkortat:

3. TAC Self destruct eliminerar problemet med nedskräpning genom att spränga stages som du kopplar bort. Bara att hänga på en och sätta den på stage (går också att koppla bort helt från staging så att du måste klicka på den manuellt).

Men nu vill man ju landa grejjorna. Finns redan moddar som gör att man kan släppa av stages med fallskärmar på dom så man får refunds tillbaka.

Allt jag bygger numera har fallskärmar till 1000 på sig. Försöker landa / komma tillbaka med så stor del av skeppet som möjligt.

Medlem
Skrivet av renod:

Men nu vill man ju landa grejjorna. Finns redan moddar som gör att man kan släppa av stages med fallskärmar på dom så man får refunds tillbaka.

Allt jag bygger numera har fallskärmar till 1000 på sig. Försöker landa / komma tillbaka med så stor del av skeppet som möjligt.

Mmm.. men enda sättet att få allt att landa säkert är att sätta på probes på grejerna för att de inte ska räknas som debris, och följa skräpet ner till marken innan de går utanför 2.5 Km zonen där de despawnar.

Se Scotts video om 0.24 och recovery:

Jag launchar bara, sen tar jag ett "Science mission in space near Kerbin", vilket ger ca 30K cash och det tjänar jag in medans jag tar nästa uppdrag.

Megadelux
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av renod:

Men nu vill man ju landa grejjorna. Finns redan moddar som gör att man kan släppa av stages med fallskärmar på dom så man får refunds tillbaka.

Allt jag bygger numera har fallskärmar till 1000 på sig. Försöker landa / komma tillbaka med så stor del av skeppet som möjligt.

Mmm.. men enda sättet att få allt att landa säkert är att sätta på probes på grejerna för att de inte ska räknas som debris, och följa skräpet ner till marken innan de går utanför 2.5 Km zonen där de despawnar.

Se Scotts video om 0.24 och recovery:

https://www.youtube.com/embed/M3DyY3Y5G9E

Jag launchar bara, sen tar jag ett "Science mission in space near Kerbin", vilket ger ca 30K cash och det tjänar jag in medans jag tar nästa uppdrag.

http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/86677-0-24-StageR... Eller att installera dendär modden. Som kom typ 2h efter release av .24.

Medlem
Skrivet av renod:

http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/86677-0-24-StageR... Eller att installera dendär modden. Som kom typ 2h efter release av .24.

Fick den inte att funka, testade med en 3-stegs raket , fick två meddelanden (Grön mail icon uppe till höger där Mission completion är) om att "Part landed safely", men när efter spashdown och recovery så listade den inte mina SRBs som jag satt 2xRadiala paras på varje steg. Ska leka lite mer med modden och se om det var nåt jag missade. Tack för tipset iaf.

1
Skriv svar