Far Cry 4 – utvecklardagbok från Nepal

Robot
Medlem
Far Cry 4 – utvecklardagbok från Nepal

Att välja Nepals miljöer som bakgrund till ett spel var inte dumt tänkt!

Men jag tror inte jag vågar lita på gameplayen fullt ut. Gillade vare sig FC2 eller FC3 särskilt mycket (gameplaymässigt).

Medlem

FC3 var helt ok, det kändes unikt, om FC4 kunde leverera lite mer variation än vad 3an gjorde så kan det nog bli ett bättre spel.

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

Dom reste till Rom eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

För det är ju inte alls ganska viktigt för ett land ska kunna skildras på ett trovärdigt och fängslande vis att utvecklingsteamet faktiskt vet hur det ser ut? Få saker känns så "disconnected" och plastigt som när miljöer skildras baserat på foton, videos, och lösa beskrivningar.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

För det är ju inte alls ganska viktigt för ett land ska kunna skildras på ett trovärdigt och fängslande vis att utvecklingsteamet faktiskt vet hur det ser ut? Få saker känns så "disconnected" och plastigt som när miljöer skildras baserat på foton, videos, och lösa beskrivningar.

Är inte det här samma killar som åkte till afrika för att fixa inspiration till Far Cry 2 som sedan blev en taskig utpost-similator? Lite av ett tower defence där man åkte igenom utposter mellan uppdragen där rebeller och soldater försökte panga sönder bilen...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

För det är ju inte alls ganska viktigt för ett land ska kunna skildras på ett trovärdigt och fängslande vis att utvecklingsteamet faktiskt vet hur det ser ut? Få saker känns så "disconnected" och plastigt som när miljöer skildras baserat på foton, videos, och lösa beskrivningar.

Är inte det här samma killar som åkte till afrika för att fixa inspiration till Far Cry 2 som sedan blev en taskig utpost-similator? Lite av ett tower defence där man åkte igenom utposter mellan uppdragen där rebeller och soldater försökte panga sönder bilen...

Så som FC3 var och FC4 kommer bli alltså?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag känner mig tvingad att köpa FC4 nu. Längtar tillbaka till Nepal, så vackert och så många vänliga människor där. Hoppas att de kan få till gameplayen så att man orkar spela igenom det

Off-topic: Avataren jag har är ifrån Himalaya bergen ganska nära Mount Everest.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

Dom reste till Rom eller?

Rome 2 ...De åkte dit igen?

Medlem
Skrivet av Olidion:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

Dom reste till Rom eller?

Rome 2 ...De åkte dit igen?

Kanske fanns det inte pengar att åka dit första gången? Så dom kanske bara lyssnade på When In Rome i stället?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

k3m
Medlem
Skrivet av KatOne:

Att välja Nepals miljöer som bakgrund till ett spel var inte dumt tänkt!

Men jag tror inte jag vågar lita på gameplayen fullt ut. Gillade vare sig FC2 eller FC3 särskilt mycket (gameplaymässigt).

Vad är gameplay för något?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

För det är ju inte alls ganska viktigt för ett land ska kunna skildras på ett trovärdigt och fängslande vis att utvecklingsteamet faktiskt vet hur det ser ut? Få saker känns så "disconnected" och plastigt som när miljöer skildras baserat på foton, videos, och lösa beskrivningar.

Är inte det här samma killar som åkte till afrika för att fixa inspiration till Far Cry 2 som sedan blev en taskig utpost-similator? Lite av ett tower defence där man åkte igenom utposter mellan uppdragen där rebeller och soldater försökte panga sönder bilen...

Jag är osäker på vad spelens miljöer har med det du skrev att göra?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av humancentipede:

jaha, så dom slösar upp spelbudgeten genom att åka jorden runt, precis som creative assembly när dom gjorde rome 2..

För det är ju inte alls ganska viktigt för ett land ska kunna skildras på ett trovärdigt och fängslande vis att utvecklingsteamet faktiskt vet hur det ser ut? Få saker känns så "disconnected" och plastigt som när miljöer skildras baserat på foton, videos, och lösa beskrivningar.

Är inte det här samma killar som åkte till afrika för att fixa inspiration till Far Cry 2 som sedan blev en taskig utpost-similator? Lite av ett tower defence där man åkte igenom utposter mellan uppdragen där rebeller och soldater försökte panga sönder bilen...

Jag är osäker på vad spelens miljöer har med det du skrev att göra?

Varför åker man till ett land för att samla inspiration till ett spel om man inte använder det till designen av spelet?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:

Varför åker man till ett land för att samla inspiration till ett spel om man inte använder det till designen av spelet?

Det har de ju gjort i form av miljöerna i spelen? Vad har det med funktioner att göra?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

Varför åker man till ett land för att samla inspiration till ett spel om man inte använder det till designen av spelet?

Det har de ju gjort i form av miljöerna i spelen? Vad har det med funktioner att göra?

Så du menar att dom lyckats fånga afrikas miljöer med utposter i varje korsning med soldater och rebeller?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

Varför åker man till ett land för att samla inspiration till ett spel om man inte använder det till designen av spelet?

Det har de ju gjort i form av miljöerna i spelen? Vad har det med funktioner att göra?

Så du menar att dom lyckats fånga afrikas miljöer med utposter i varje korsning med soldater och rebeller?

Ja dom har lyckats fånga afrikas miljöer i vegetationen.
Det du snackar om är gameplay design vilket vi alla vet att ubisoft suger ap-balle på.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

Varför åker man till ett land för att samla inspiration till ett spel om man inte använder det till designen av spelet?

Det har de ju gjort i form av miljöerna i spelen? Vad har det med funktioner att göra?

Så du menar att dom lyckats fånga afrikas miljöer med utposter i varje korsning med soldater och rebeller?

Vad Loltron sa.

1
Skriv svar