Tuff verklighet för unga hbtq-spelare

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Så det är OK att kalla någon för äckel men inte bög!? Ha gärna en åsikt men sluta med dubbelmoralen.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Så det är OK att kalla någon för äckel men inte bög!? Ha gärna en åsikt men sluta med dubbelmoralen.

Äckel är väl ett ord med negativ innebörd, anser du att kalla någon bög är detsamma som att kalla någon äckel? Svara du ja, så är du en del av problematiken och just don't get it.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Så det är OK att kalla någon för äckel men inte bög!? Ha gärna en åsikt men sluta med dubbelmoralen.

Äckel är väl ett ord med negativ innebörd, anser du att kalla någon bög är detsamma som att kalla någon äckel? Svara du ja, så är du en del av problematiken och just don't get it.

Problemet är ju att bög är ett negativt ord. Anser du att det är ett positivt ord? Vad jag tycker är inte det viktigaste, det är vad allmänheten tycker. Det fungerar som ett skällsord.

Oavsett så är det väl ändå inte rätt att kalla någon äckel om man pratar om att inte kränka folk...vill du bli kallad det?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Rocky Dennis:

Asså, HBTQ-personer ska fan bara acceptera vad som än sägs om dem och hur de behandlas och porträtteras.

De som verkligen har rätt att bli sura är heteropersoner som måste LÄSA OM DET!!!!! X(

Bra exempel på retoriken. Håller man inte med så HATAR man alla olika personer.

Lite av ett svartvitt "är du inte med oss är du emot oss"-tänk. Det finns ganska mycket personer inte ska behöva acceptera. Men det finns även en hel del som bara är en olycklig del av livet.

Än värre är det att rapporten mer eller mindre skuldbelägger hela gamingcommunityn för något de flesta varken har en del av eller kan identifiera sig med. En community som i min erfarenhet är väldigt HBTQ-vänlig.

Haha va? Bolda gärna var jag anklagade någon för att hata någon annan. Jag påpekade ironin i att folk blivit skitsura för att de "tvingas" läsa om en utsatt minoritet och anklagar de för att vara de lättstötta.

Bolda gärna var någon skriver att denne är "skitsur".

(Ska förtydliga detta med att det är den typ av retorik som du använder i ditt sarkastiska inlägg som generellt antyder vad jag skrivit.)

Snyggt undvikande av frågan.

Många är uppenbarligen stötta av att det här ens tas upp. Läs tråden. Kolla alla andra trådar där HBTQ-frågor eller andra liknande ämnen tas upp på FZ. Dussintals kommentarer i den här tråden med andemeningen att HBTQ-människor ska sluta klaga och acceptera deras lott.

Jag skrev inte ett ord om att någon hatar någon annan utan påpekade det självblinda i att ifrågasätta någon annans lättstötthet när man själv blir upprörd för att frågan ens tas upp.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Ser att du lever som du lär.

Skägg.
10 Chambers

Tyck olika, diskutera gärna men fortsatta påhopp på person kommer att straffas.


signatur
Inaktiv

Ett par kommentarer:
Till att börja med så är det en väldigt liten population som studiens slutsatser utgår ifrån. 83 personer alltså? Av dessa har 56 % - alltså typ 47 personer - negativa upplevelser. Jaha.
Rapporten ifråga är sedan beställd av RFSL varför det var ganska uppenbart från början vad det skulle bli för resultat. Lite som om Moderaterna ska undersöka möjligheterna till skattesänkningar eller om Sverigedemokraterna beställer undersökningar om folks syn på invandring - resultaten är på förhand givna eftersom uppdragsgivaren har ett egetintresse.
Jag tycker sedan det är problematiskt att bunta ihop saker som "representation" i spel med online-klimatet i spelen, för mig är det exempelvis mycket angeläget att folk kan få spela utan att känna sig påhoppade eftersom de betalt för produkten och därmed också rimligen kan ställa sådana krav. Att utvecklare däremot ska pressas att slänga in fler homosexuella karaktärer i spelen är däremot en väldigt icke-angelägen fråga.

Va fan, Steve i Minecraft är ju gay, hur mycket mer representation än så kan man behöva...

Medlem

Varför hata? Vad tjänar man på att hata någon annan?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Varför hata? Vad tjänar man på att hata någon annan?

Nä inte mycket. Vissa folk alltså...


signatur

Wake me up for entertainment

Inaktiv

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Medlem
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Kunde inte sagt det bättre själv. Just när det kommer till artiklar om HBTQ, kvinnor och jämställdhet så tenderar FZ.se att framstå som ett syskon till avpixlat.

EDIT: Syftar naturligtvis till medlemmarna och tonen i forumet och ej artiklarna.

Medlem
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

fast nu överdriver du en smula...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

fast nu överdriver du en smula...

Knappast. Har hängt på fz.se länge, kommer ihåg diskussionerna kring många av Arnroths artiklar. Denna sida hade lika gärna kunnat vara nordisk eller avpixlat ofta när det kommer till kommentatorerna.

Inaktiv
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Skrivet av CptEight:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Kunde inte sagt det bättre själv. Just när det kommer till artiklar om HBTQ, kvinnor och jämställdhet så tenderar FZ.se att framstå som ett syskon till avpixlat.

EDIT: Syftar naturligtvis till medlemmarna och tonen i forumet och ej artiklarna.

Nämn gärna exempel på vad som uttryckts i tråden som är hatiskt och vad som är i klass med det som skrivs på avpixlat(vad nu det betyder).
Jag är antagligen för hemmablind för att se det eftersom jag hänger alldeles för mycket på internet (samt att jag aldrig besökt avpixlat) och är därför genuint intresserad av att veta vad som räknas som sådant.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Skrivet av CptEight:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Kunde inte sagt det bättre själv. Just när det kommer till artiklar om HBTQ, kvinnor och jämställdhet så tenderar FZ.se att framstå som ett syskon till avpixlat.

EDIT: Syftar naturligtvis till medlemmarna och tonen i forumet och ej artiklarna.

Nämn gärna exempel på vad som uttryckts i tråden som är hatiskt och vad som är i klass med det som skrivs på avpixlat(vad nu det betyder).
Jag är antagligen för hemmablind för att se det eftersom jag hänger alldeles för mycket på internet och är därför genuint intresserad av att veta vad som räknas som sådant.

Ett exempel:

Skrivet av SpajN:

MEN LÄGG NER MED BÖGERIET NU!! Fattar det finns bögar.. kul för dom.. vill aldrig höra mer om dom igen... ingen bryr sig att ni gillar knulla håriga rövhål annat än kanske tycka synd om er men sluta kräva uppmärksamhet nu tack.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Inaktiv
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Skrivet av CptEight:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Kunde inte sagt det bättre själv. Just när det kommer till artiklar om HBTQ, kvinnor och jämställdhet så tenderar FZ.se att framstå som ett syskon till avpixlat.

EDIT: Syftar naturligtvis till medlemmarna och tonen i forumet och ej artiklarna.

Nämn gärna exempel på vad som uttryckts i tråden som är hatiskt och vad som är i klass med det som skrivs på avpixlat(vad nu det betyder).
Jag är antagligen för hemmablind för att se det eftersom jag hänger alldeles för mycket på internet och är därför genuint intresserad av att veta vad som räknas som sådant.

Jag kan bara föreslå att du börjar läsa från första sidan, inte svårt att missa.

Inaktiv
Skrivet av Nowly:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Skrivet av CptEight:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

Kunde inte sagt det bättre själv. Just när det kommer till artiklar om HBTQ, kvinnor och jämställdhet så tenderar FZ.se att framstå som ett syskon till avpixlat.

EDIT: Syftar naturligtvis till medlemmarna och tonen i forumet och ej artiklarna.

Nämn gärna exempel på vad som uttryckts i tråden som är hatiskt och vad som är i klass med det som skrivs på avpixlat(vad nu det betyder).
Jag är antagligen för hemmablind för att se det eftersom jag hänger alldeles för mycket på internet och är därför genuint intresserad av att veta vad som räknas som sådant.

Ett exempel:

Skrivet av SpajN:

MEN LÄGG NER MED BÖGERIET NU!! Fattar det finns bögar.. kul för dom.. vill aldrig höra mer om dom igen... ingen bryr sig att ni gillar knulla håriga rövhål annat än kanske tycka synd om er men sluta kräva uppmärksamhet nu tack.

Den är inte speciellt trevlig då han uppmanar folk att lägga ner bögeriet. Men en kommentar av 130? Finns det fler?

Inaktiv
Skrivet av kanelbulle:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kanelbulle:

Ibland börjar jag fan undra varför man ens läser fz.se, dessa diskussioner blir ju alltid så vidriga. Sen att se dom mest hatiska inläggen ofta få så många tummar upp. Näe, dags att hitta en ny sida för att läsa spelnyheter.

fast nu överdriver du en smula...

Knappast. Har hängt på fz.se länge, kommer ihåg diskussionerna kring många av Arnroths artiklar. Denna sida hade lika gärna kunnat vara nordisk eller avpixlat ofta när det kommer till kommentatorerna.

Visst är det härligt att alla inte har samma åsikter om allt? Är emot homofobiska uttalanden och allt sånt men du borde lära dig att allt i världen inte är svart eller vitt. Sen fattar jag inte vad opixlat och ojämställdhet mot kvinnor har gemensamt. Eller måste alla tycka att Gudrun Schymans militanta politik är den enda rätta?

Medlem

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride

Om du inte tycker om när killar går runt i regnbågsfärgade stringkalsonger så behöver du inte titta.
Jag gör inte det och jag bryr mig inte om dom har pride eller inte.

Låt andra få klä sig som dom vill och göra som dom vill.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride

Men om bara "är" väldigt feminin då? Varför ska folk, oavsett sexuell läggning eller könsidentitet, behöva anpassa sitt beteende om det ändå inte skadar andra?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Oj, någon blev kränkt på internet..


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride

Ifall du får klä dig och vara precis som du vill, varför ska inte andra få göra detsamma? Man kan tycka och tänka en massa men jag förstår inte varför en del har så svårt att bara hålla käften ifall de inte har någonting att tillföra överhuvudtaget. Stör du dig till den graden att du har svårt att hålla tyst om hur andra människor klär sig också när de enligt dig klär sig konstigt, eller är det bara homosexuella?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride

Absolut, om du säger till att aldrig visar din heterosexualitet öppet, och säger till att heterosexualitet inte heller representeras inom media. Jag vill trots allt inte ha varken din eller andras heterosexualitet uppkörd i mitt ansikte. Speciellt om ni gör till er genom att ha vad ni anser är fina kläder och visa er utomhus. Det är oacceptabelt. Ni får helt enkelt stanna inomhus, det fungerar inte annars.

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Ricomaniac:

Alltså. .. jag skiter i vem som bonkar vem ... men när det kastas glamour och konstiga kläder i ens ansikte så är det svårt att hålla tyst. Måste homosexuella göra sig till så jävla mycket? Vissa beter sig mer kvinnligt än vad kvinnor gör. Gör ingen stor grej av det ... bara var. Alla är så känsliga. Spela ett mmo... skapa en ultragöbig avatar och lira. Men spela inte över a la pride

Ifall du får klä dig och vara precis som du vill, varför ska inte andra få göra detsamma? Man kan tycka och tänka en massa men jag förstår inte varför en del har så svårt att bara hålla käften ifall de inte har någonting att tillföra överhuvudtaget. Stör du dig till den graden att du har svårt att hålla tyst om hur andra människor klär sig också när de enligt dig klär sig konstigt, eller är det bara homosexuella?

Tyvärr fungerar det inte så, eftersom heterosnubbarna inte har en susning om vad privilegium och perspektiv är. Är man van vid att allting sker på ens egna villkor så är det inte så konstigt att dessa gnäller mest högljutt av alla när någon annan överhuvudtaget syns. Så synd om heterosnubbarna som är så överdrivet privilegierade att de inte riskerar att bli utsatta för hatbrott bara genom att existera i egenskap av deras sexualitet. (Nej, kom inte med skitsnacket om att det visst då kan hända, eftersom det händer inte i praktiken. Ska ni komma med det argumentet vill jag se länkar till artiklar som behandlar minst 10st över de senaste 10 åren också.) Och de får dessutom synas överallt hela tiden inom alla former av media. Det är så svårt och jobbigt att vara högst upp på samhällsstegen, självklart är det synd om heterosnubbarna när någon med KLÄDER som de inte tycker om visar sig utomhus.

Det här är helt jävla absurt. Trodde unga människor idag var mindre dumma i huvudet eftersom vi bokstavligt talat har tillgång till all information i hela världen, men icke sa nicke, de privilegierade är för dumma för att inse hur bisarrt det är att de gnäller så mycket över så löjliga saker. Det är så jävla synd om dem, stackars jävlar som tvingas förtrycka alla andra antingen passivt eller aktivt.

Medlem

Det är verkligen märkligt hur tonen blir så himla aggressiv så fort det påpekas att det finns ett utbrett hat/fördomar mot HBTQ-människor och kvinnor på nätet. Detta är ett faktum som inte förminskas av att även andra grupper blir näthatande och förtryckta men likväl måste det belysas.

Det finns inget som heter att man måste acceptera att det finns folk som hatar andra - tvärtom, det ska bemötas, diskuteras och upplysas kring. Bara för att det på något underligt vis är okej för många att det finns degenererade anonyma människor som sitter och hatar på nätet så förändrar det inte att det är för många ett problem.

Man kan och ska inte vifta bort det med "att folk ska tåla det" eller på något vis "acceptera det". Varför ska man acceptera att människor trycker ner andra människor bara för att det råkar vara på nätet? Varför ska man acceptera hat, förtryck och fördomar oavsett i vilken form det ter sig? Är det mindre hat, förtryck och fördomar bara för att det sker i textform och inte verbalt när du står framför den du ska trycka ner i skorna?

Jag är själv inte i riskzonen då jag är en vit man som är hetero men jag kan ändå se problematiken som finns oavsett om det gäller fördomar kring hbtq-människor, kvinnor, invandrare, muslimer eller vad det nu är.

Jag är förvisso av en äldre årgång än det generella snittet här men det känns ändå beklämmande hur "meh" bemötandet är i många sådana här viktiga frågor, att vi är på en spelbaserad sida gör oss inte befriade från den här typen av problematik.

Och nej, framför mig kommer det aldrig att vara okej att kalla folk för "jävla bög", "jävla hora" eller "jävla neger", det spelar ingen roll vad du "egentligen menar" eller vad för tyngd dom orden har för dig - det finns alltid människor som tar illa vid sig på grund utav sådana uttryck så varför ska man fälla dom kommentarerna?

Skrivet av Xepheros:

Så synd om heterosnubbarna som är så överdrivet privilegierade att de inte riskerar att bli utsatta för hatbrott bara genom att existera i egenskap av deras sexualitet.

De riskerar hatbrott av all annan art, o brott i allmänhet för den delen. Att du står här o kallar dem dumma i huvudet o dylikt just i egenskap av att de är heterosexuella är ju också något av ett hatbrott så du faller ju på eget svärd där också. Vå får ju nästan kvalificera detta som hatbrott du vi tydligen jämnställer att bli kallad bög online (quelle horreur) för hatbrott.

Skrivet av Xepheros:

Och de får dessutom synas överallt hela tiden inom alla former av media.

Ja det finns ju ganska många av den, inte så konstigt? Vad detta har o göra med spel och hur människor agerar online, det kan man begrunda

Skrivet av Xepheros:

men icke sa nicke, de privilegierade är för dumma för att inse hur bisarrt det är att de gnäller så mycket över så löjliga saker.

Gnälla över löjliga saker, ja du vem är det som gör det igentligen, det tål att reflekteras en hel del över. Lite självinsikt vore kanske på sin plats?

Nej du, sluta vara ett sånt överkänsligt offer.

Skrivet av Moohammer:

Det finns inget som heter att man måste acceptera att det finns folk som hatar andra

Jo, för tro det eller ej, alla älskar inte alla. Det är att vara naiv till den grad att man level i en Bamse värld om man tror annat. Deal with it.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Xepheros:

Så synd om heterosnubbarna som är så överdrivet privilegierade att de inte riskerar att bli utsatta för hatbrott bara genom att existera i egenskap av deras sexualitet.

De riskerar hatbrott av all annan art, o brott i allmänhet för den delen. Att du står här o kallar dem dumma i huvudet o dylikt just i egenskap av att de är heterosexuella är ju också något av ett hatbrott så du faller ju på eget svärd där också. Vå får ju nästan kvalificera detta som hatbrott du vi tydligen jämnställer att bli kallad bög online (quelle horreur) för hatbrott.

Skrivet av Xepheros:

Och de får dessutom synas överallt hela tiden inom alla former av media.

Ja det finns ju ganska många av den, inte så konstigt? Vad detta har o göra med spel och hur människor agerar online, det kan man begrunda

Skrivet av Xepheros:

men icke sa nicke, de privilegierade är för dumma för att inse hur bisarrt det är att de gnäller så mycket över så löjliga saker.

Gnälla över löjliga saker, ja du vem är det som gör det igentligen, det tål att reflekteras en hel del över. Lite självinsikt vore kanske på sin plats?

Nej du, sluta vara ett sånt överkänsligt offer.

Skrivet av Moohammer:

Det finns inget som heter att man måste acceptera att det finns folk som hatar andra

Jo, för tro det eller ej, alla älskar inte alla. Det är att vara naiv till den grad att man level i en Bamse värld om man tror annat. Deal with it.

Handlar inte om att vara naiv eller att acceptera att alla älskar inte alla. Att inte älska alla är inte likhetstecken med att börja hata andra människor och känna ett behov av att förtrycka dom, vara fördomsfull och liknande i negativ bemärkelse.

Bara för att man inte älskar alla så kan man ändå respektera andra människor.

Jag tänker inte acceptera att det ska vara öppet att hata andra människor - vilket jag däremot inte menar att du gör.

Skrivet av Moohammer:

Jag tänker inte acceptera att det ska vara öppet att hata andra människor - vilket jag däremot inte menar att du gör.

Trist att höra att du anser tankebrott vara något som bör existera.

Skriv svar