Oklart om CoD: Advanced Warfare körs i 1080p

Robot
Oklart om CoD: Advanced Warfare körs i 1080p

60 bilder per sekund utlovas, men ännu okänt i vilken upplösning.

#activision, #call-of-duty-advanced-warfare, #microsoft, #sledgehammer-games


Medlem
Oklart om CoD: Advanced Warfare körs i 1080p

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Medlem

Det är väl bara att uppdatera sitt grafikkort så löser man detta problem? Eller vänta...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

jag har redan förhandsbokat spelet men bryr mig inte om 1080p eller nåt 720 sånt bara löjligt faktiskt jag kör spel men tänker knappast på 720p 1080p samma på xbox titanfall ser ganska bra ut och det räker för mig har kört beta på desteny ser bra ut samma med Call of Duty: Advanced Warfare och massa andra spel

Medlem
Skrivet av StarFox9:

jag har redan förhandsbokat spelet men bryr mig inte om 1080p eller nåt 720 sånt bara löjligt faktiskt jag kör spel men tänker knappast på 720p 1080p samma på xbox titanfall ser ganska bra ut och det räker för mig har kört beta på desteny ser bra ut samma med Call of Duty: Advanced Warfare och massa andra spel

word.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

haha, är det Titanfall eller?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Titanfall med SP samt nya gamemodes

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Titanfall med SP samt nya gamemodes

haha ja, likt hardline och BF4. Man kan nästan tro att den gamla och nya COD studion satt i samma hus när de skrev koden.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Yes det gör det! Men dock kanske inte 60 fps

Medlem

Hoppas det är 720p. Mycket, mycket, mycket skönare

Medlem
Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Bojkott:

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Yes det gör det! Men dock kanske inte 60 fps

Killzone, Infamous och MGS kör i 1080p@60 och ser enligt mig bättre ut. Har även för mig att AssCreed Unity siktar in sig på 1080p@60, och även det ser bättre ut.

Geeks Gaming

Enda som kan få mig ens börja bli intresserad för detta spelet är om dom släpper riktiga dedikerade servrar och server browser. Inte för jag tänker köpa de men för då kan jag slänga upp en server för min community.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Det är väl bara att uppdatera sitt grafikkort så löser man detta problem? Eller vänta...

Haha som nybliven PC gamer (dumpat konsol) så satte jag i halsen. Sen kom jag på att det blir precis hur snabbt å snyggt jag vill

Medlem
Skrivet av robbah99:
Skrivet av MiLeS:

Det är väl bara att uppdatera sitt grafikkort så löser man detta problem? Eller vänta...

Haha som nybliven PC gamer (dumpat konsol) så satte jag i halsen. Sen kom jag på att det blir precis hur snabbt å snyggt jag vill

funkar inte riktigt så grabbet
spelmotorn sätter gränserna inte du.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så länge jag får 60 FPS så kan det vara 480p for all I care.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbah99:
Skrivet av MiLeS:

Det är väl bara att uppdatera sitt grafikkort så löser man detta problem? Eller vänta...

Haha som nybliven PC gamer (dumpat konsol) så satte jag i halsen. Sen kom jag på att det blir precis hur snabbt å snyggt jag vill

funkar inte riktigt så grabbet
spelmotorn sätter gränserna inte du.

Här trodde jag att hårdvaran satte gränserna. Så då kan man köra fetaste spelmotorn på en sunkig hårdvara XBone i 1080P på alla titlar alltså, eftersom alla spelmotorer kan köra i det.
Jag kommer inte kunna köra i nya CoD i QHD/120hz med dubbla Titan?
Grejen är väl att hårdvaran "aldrig" är begränsningen om man köpt bra grejer.
Såklart fattar jag att jag inte kan ställa in 20000x20000 i 800hz på vilka spel som helst. Men dagens konsoler klara knappt 1080p i 60hz... Ett skämt alltså!

Medlem
Skrivet av robbah99:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbah99:
Skrivet av MiLeS:

Det är väl bara att uppdatera sitt grafikkort så löser man detta problem? Eller vänta...

Haha som nybliven PC gamer (dumpat konsol) så satte jag i halsen. Sen kom jag på att det blir precis hur snabbt å snyggt jag vill

funkar inte riktigt så grabbet
spelmotorn sätter gränserna inte du.

Här trodde jag att hårdvaran satte gränserna. Så då kan man köra fetaste spelmotorn på en sunkig hårdvara XBone i 1080P på alla titlar alltså, eftersom alla spelmotorer kan köra i det.
Jag kommer inte kunna köra i nya CoD i QHD/120hz med dubbla Titan?
Grejen är väl att hårdvaran "aldrig" är begränsningen om man köpt bra grejer.
Såklart fattar jag att jag inte kan ställa in 20000x20000 i 800hz på vilka spel som helst. Men dagens konsoler klara knappt 1080p i 60hz... Ett skämt alltså!

Du kan inte få ett 10 år gammalt spel snyggare för att du har en fantastisk dator nu. Samma åt andra hållet.

Men jag antar att du fattar vad WarpGuN menade och bara skulle vara spydig?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ser kul ut och hoppa runt och äga... som sagt kan detta spelet sluta med att folk hittar saker som är OP.. vi få la se hur det är när det släpps.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Bojkott:

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Yes det gör det! Men dock kanske inte 60 fps

Killzone, Infamous och MGS kör i 1080p@60 och ser enligt mig bättre ut. Har även för mig att AssCreed Unity siktar in sig på 1080p@60, och även det ser bättre ut.

Killzone och Infamous är 30fps.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Bojkott:

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Yes det gör det! Men dock kanske inte 60 fps

Killzone, Infamous och MGS kör i 1080p@60 och ser enligt mig bättre ut. Har även för mig att AssCreed Unity siktar in sig på 1080p@60, och även det ser bättre ut.

Killzone och Infamous är 30fps.

Actually i MP " The single-player does indeed run at full 1080p (albeit with an unlocked framerate and a recently added option to lock it at 30 FPS), but multiplayer does not. Instead, it uses a framebuffer of 960x1080 -- as opposed to the standard 1080p resolution of 1920x1080 -- that allows it to average about 50 FPS.

"Shadow Fall uses a horizontal interlace, with every other column of pixels generated using a temporal upscale - in effect, information from previously rendered frames is used to plug the gaps," the report explains. "The fact that few have actually noticed that any upscale at all is in place speaks to its quality, and we can almost certainly assume that this effect is not cheap from a computational perspective."

Inaktiv
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Bojkott:

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Yes det gör det! Men dock kanske inte 60 fps

Killzone, Infamous och MGS kör i 1080p@60 och ser enligt mig bättre ut. Har även för mig att AssCreed Unity siktar in sig på 1080p@60, och även det ser bättre ut.

Killzone och Infamous är 30fps.

Actually i MP " The single-player does indeed run at full 1080p (albeit with an unlocked framerate and a recently added option to lock it at 30 FPS), but multiplayer does not. Instead, it uses a framebuffer of 960x1080 -- as opposed to the standard 1080p resolution of 1920x1080 -- that allows it to average about 50 FPS.

"Shadow Fall uses a horizontal interlace, with every other column of pixels generated using a temporal upscale - in effect, information from previously rendered frames is used to plug the gaps," the report explains. "The fact that few have actually noticed that any upscale at all is in place speaks to its quality, and we can almost certainly assume that this effect is not cheap from a computational perspective."

Exakt! Spelet levererar bara det ena eller det andra, men inte båda samtidigt.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Bojkott:

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Yes det gör det! Men dock kanske inte 60 fps

Killzone, Infamous och MGS kör i 1080p@60 och ser enligt mig bättre ut. Har även för mig att AssCreed Unity siktar in sig på 1080p@60, och även det ser bättre ut.

Killzone och Infamous är 30fps.

Både Killzone och Infamous går att köra med upplåst fps. Dock så ligger ingen utav dem på stabila 60 fps, utan snittar väl på runt 40 fps och kommer upp i 60 fps i lättdrivna miljöer.

Killzone MP ligger dock i stabila 60 fps, men körs istället i 960x1080.

Vilket som så borde AW inte ha några problem med 1080p@60 (stabila) om de ger det lite tid.

Inaktiv

Jag vill inte erkänna det men jag tyckte faktiskt att det såg rätt så skoj ut.


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Bojkott:

Allt hänger på hur bra utvecklarna är och hur mycket tid de får på sig. Finns ju snyggare spel som körs i 1080p, så de kan inte direkt skylla på hårdvaran.

Yes det gör det! Men dock kanske inte 60 fps

Killzone, Infamous och MGS kör i 1080p@60 och ser enligt mig bättre ut. Har även för mig att AssCreed Unity siktar in sig på 1080p@60, och även det ser bättre ut.

Killzone och Infamous är 30fps.

Både Killzone och Infamous går att köra med upplåst fps. Dock så ligger ingen utav dem på stabila 60 fps, utan snittar väl på runt 40 fps och kommer upp i 60 fps i lättdrivna miljöer.

Killzone MP ligger dock i stabila 60 fps, men körs istället i 960x1080.

Vilket som så borde AW inte ha några problem med 1080p@60 (stabila) om de ger det lite tid.

Det händer inte ens nåt på skärmen här, så att marknadsföra det som 60fps bara för att man inte har låst fps:en är skitsnack. Ligger under 40 bara av att stå och snurra i ett tomt rum.

Här har du gameplay, tycker du att det borde marknadsföras som 60fps? Det är nere på 28fps, och för det mesta ser man siffran 32 hänga där. Nä du, där får du nog ta och ge dig.

Medlem

Alla som säger att det kan vara 120p, 240p, 480p osv. är bara bakåtsträvande i min mening. Det finns enligt mitt tycke inget gångbart resonemang till att acceptera suddigare texturer för att kunna köra på 1080p och inte heller lägre utlösning för att kunna köra med klarare texturer och mer ögongodis.

Vi borde inte ha denna diskussion egentligen med denna generations konsol. Ansvaret ligger hos Microsoft och Sony som väljer att inte satsa fullt ut på hårdvara som klarar 1080p utan kompromisser.

Själv har jag nyligen beställt en Sony 4K-TV som jag nu kommer att koppla ihop med datorn för att spela i den upplösningen framöver. Har dock inte hårdvara i datorn som klarar det utan problem men när nVidia väl släpper Maxwell då smäller det ordentligt. 4K är inte framtiden, det är nutiden och där känns min PS4 redan föråldrad.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Jag vill inte erkänna det men jag tyckte faktiskt att det såg rätt så skoj ut.

Var inte orolig.. vi är minst två Jag har ju till och med förbokat ...

Medlem

Åh gud vad tråkigt det ser ut... Och snabbt går det. Suck.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Killzone, Infamous och MGS kör i 1080p@60 och ser enligt mig bättre ut.

Jävla skitsnack! Killzone är inte ens nära stabila 60fps, och inFamous är sällan över 40fps.

1
Skriv svar