Får The Witcher 3 lägre upplösning till konsolerna?
"nya" generationens konsoler är som bf3 till bf4.. en lite uppdatering bara.
Kul att dom får det att rulla på som det ändå gör på dom klipp man sett från Xbone versionen.
Som konsolspelare så är jag bara väldigt glad att få spela deras spel alls. Då dom i mitt tycke är dom bästa spelutvecklarna när det kommer till att pressa till och med ninja pc´s, och deras spel är dessutom förbaskat bra, om inte bäst.
Långt mycket bättre är t.ex. Crytek är, då dom inte kan göra annat är snygga teknikdemos som går att spela.
“All thinking people are atheists.”
Ett dåligt optimerat spel sänker även en kraftfull PC. PC-burkar finns det ett stort antal konfigurationer av, Xbox One och PS4 är vad de är och alla konsolägare sitter med samma hårdvara. Blir allt lite förvånad och besviken om CD Project inte lyckas hitta en vettig mellanväg för att få Witcher 3 att rulla på i 30 fps och 1080p på åtminstone PS4. Vad det nu än blir så ser jag framemot att få spela Witcher 3 på min PS4:a
Börjar förövrigt bli sjukt trött på allt tjat om 1080p hit och 30/60 fps dit....
För min del går jag hellre ner ett hack i upplösning och får upp "effekterna" och flytet, så länge jag kan hålla en "korrekt" upplösning med skärpa. Mellanlägen där det "suddas" sträckningar är det värsta som finns.
För min del spelar jag nog på konsol av bekvämligheten i soffan och stor TV, och accepterar att jag inte kan opta som en PC.
Kan inte FZ börja skriva nyhetsartiklar när konsolerna faktiskt får 1080p 60fps istället för 900p 60fps / 1080p 30fps
De artiklarna lär vi få vänta på sisådär sex-sju år tills Xbox Two och PlayStation 5 lanseras. Förhoppningsvis är 2020 året då konsolerna överstiger sina skarpa 792p och silkesmjuka 30 fps.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Incoming PC masterrace comments in 3...2...1...
Vi har också stora bekymmer. Tex jag har svårt att bestämma mig om jag ska spela det här i 4k 60fps...
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/343/462/79a....
...eller 1440p 144fps.
har faktist samma problem, vet inte om jag ska spela spelet med dosa eller köra tbord å mus, kanske tillåmed joystick eller ratt.. Vi har juh så mycket att välja på, ska jag kanske köra spelet multimonitor också? kanske köra på projektor och sammtidigt ha en mindre 24" skärm brevid som visar spelet för någon i rummet brevid kanske, humm.. Spelet kanske får lite lägre fps då, Men jag vet.. jag byter bara ut min hårdvara så fixar det biffen =D
Inte för att vara den som är den, men har någon faktiskt trott att X1 och Ps4 skulle klara av det till att börja med?
finns säkert folk som tror det, för microsoft och sony försöker få det att låta som att deras maskiner är "nextgen" och det bästa man kan få inom spel, och dom mindre bildade inom allt hårdvarumässigt tror på dom.
För min del går jag hellre ner ett hack i upplösning och får upp "effekterna" och flytet, så länge jag kan hålla en "korrekt" upplösning med skärpa. Mellanlägen där det "suddas" sträckningar är det värsta som finns.
För min del spelar jag nog på konsol av bekvämligheten i soffan och stor TV, och accepterar att jag inte kan opta som en PC.
måste bara fråga för detta citat kommer upp ofta när någon pratar konsol istället för PC..
"spelar jag nog på konsol av bekvämligheten i soffan och stor TV" är detta något som bara konsol spelar kan göra?
nä visst ja det går lika enkelt att stoppa in dosan i PC'n och koppla in stor TV'n och börja lira också ^^
Ett dåligt optimerat spel sänker även en kraftfull PC. PC-burkar finns det ett stort antal konfigurationer av, Xbox One och PS4 är vad de är och alla konsolägare sitter med samma hårdvara. Blir allt lite förvånad och besviken om CD Project inte lyckas hitta en vettig mellanväg för att få Witcher 3 att rulla på i 30 fps och 1080p på åtminstone PS4. Vad det nu än blir så ser jag framemot att få spela Witcher 3 på min PS4:a
Börjar förövrigt bli sjukt trött på allt tjat om 1080p hit och 30/60 fps dit....
Nu är The Witcher allt annat än 'dåligt optimerat' men, eller nej inga men, det var nog det enda jag hade på hjärtat.
Om du blir besviken över optimeringsresultatet och bryr dig om både bildrutor per sekund samt upplösning så bör du spela på en PC, och inte ett PS4. Det är min personliga åsikt i alla fall.
Inte för att vara den som är den, men har någon faktiskt trott att X1 och Ps4 skulle klara av det till att börja med?
Jag hade då stenhårt trott att hårdvara skulle match nuvarande pc-standard någorlunda - så de kommande åren då pc drar ifrån av naturliga skäl med utbytbar hårdvara inte blir för stor.
Efter launch vart ju besvikelsen stor vaklart. Svårt att förstå vitsen varför man skall byta upp sig alls. Så långt släpps alla majortitlar till 360/ps3 också - och jag förstår spelutvecklarna - varför släppa till några miljoner konsoller om man kan släppa till 10-tals miljoner konsoller. Det är väl knappt en handfull titlar som är exklusivt nextGen så långt - i alla fall majortitlar. Det som finns är mest portningar från nuvarande gen och förbättringen kanske inte är så stor så det påverkar spelupplevelsen nämnvärt.
Hela vitsen och förhoppningen man hade var ju att nextgen med takhöjd skulle köra 1080p i 60 fps.
En groende känsla finns att det kanske finns kort i rockärmen - att det kommer powerkonsoller som är uppåtkompatibla inom något år eller två för de som är beredda att betala mer. Nu försöker man få upp volym och spelutveckling till plattformarna och överkomliga konsoller prismässigt.
Allt av intresse släpps än så länge på 360/ps3 också.
PC-spelare lägger för mycket vikt vid grafiken. Bryr man sig ens 30 minuter in i spelandet?
Det är som att gå på 3D-bio, först är det häftigt, sen tänker man inte ens på det och på samma gång märker man att filmen också var dålig.
Sen ångrar man att man lade en massa pengar på det. (datorkomponeterna alltså)