Phil Fish hackad - säljer Fez och företaget

Inaktiv

Jag har sett anklagelsen att Quinn "Doxxat" andra utvecklare men jag har inte sett ett uns av bevis på att så faktiskt har skett. Tills dess att det faktiskt har bevisats så bör den anklagelsen inte ältas vidare av någon i mitt tycke.

Jag vet inget mer om kvinnan än det jag läst mig till idag. Som jag förstår det så har hon och en ex-pojkvän haft någon slags fejd där han valt att offentliggöra ett antal konversationer genom skärmdumpar (vars äkthet i princip är omöjliga att verifiera såvida inte hon själv går ut och bekräftar dem, vilket hon inte gjort) där det framgår att Quinn varit otrogen och haft ömhetsrelationer med journalister och andra spelmakare som sedan hjälpt att framhäva henne som spelmakare. Hon har kort och gott gått sängvägen till framgång enligt anklagelserna.

Vad som kortfattat kan konstateras är att Quinn knappast blivit varken rik eller särskilt känd (annat än i det här specifika sammanhanget) så om planen var att knulla sig till framgång så har den misslyckats. Jag tror för övrigt inte för en sekund att så är fallet, med tanke på vad för slags spel Quinn sysslat med samt med tanke på hur hon skriver på Twitter i kombination med de läckta chattloggarna så drar jag slutsatsen att hon, liksom Phil Fish, är en ganska mentalt ostabil person. Att en ung ostabil tjej har svårt med fungerande relationer är inte direkt häpnadsväckande (hennes ex verkar ju vara ett jävla skåp). Det man om något kan dra som slutsats är att den anglo-amerikanska speljournalistiken är en jäkla ankdamm.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag har sett anklagelsen att Quinn "Doxxat" andra utvecklare men jag har inte sett ett uns av bevis på att så faktiskt har skett. Tills dess att det faktiskt har bevisats så bör den anklagelsen inte ältas vidare av någon i mitt tycke.

Jag vet inget mer om kvinnan än det jag läst mig till idag. Som jag förstår det så har hon och en ex-pojkvän haft någon slags fejd där han valt att offentliggöra ett antal konversationer genom skärmdumpar (vars äkthet i princip är omöjliga att verifiera såvida inte hon själv går ut och bekräftar dem, vilket hon inte gjort) där det framgår att Quinn varit otrogen och haft ömhetsrelationer med journalister och andra spelmakare som sedan hjälpt att framhäva henne som spelmakare. Hon har kort och gott gått sängvägen till framgång enligt anklagelserna.

Vad som kortfattat kan konstateras är att Quinn knappast blivit varken rik eller särskilt känd (annat än i det här specifika sammanhanget) så om planen var att knulla sig till framgång så har den misslyckats. Jag tror för övrigt inte för en sekund att så är fallet, med tanke på vad för slags spel Quinn sysslat med samt med tanke på hur hon skriver på Twitter i kombination med de läckta chattloggarna så drar jag slutsatsen att hon, liksom Phil Fish, är en ganska mentalt ostabil person. Att en ung ostabil tjej har svårt med fungerande relationer är inte direkt häpnadsväckande (hennes ex verkar ju vara ett jävla skåp). Det man om något kan dra som slutsats är att den anglo-amerikanska speljournalistiken är en jäkla ankdamm.

Här har du vad dom hänvisar till när det gäller game-jam sabotaget. http://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/2e6piz/the_fine_you...

Medlem
Skrivet av nisp88:

Wow det var det vidrigaste och dummaste jag läst på FZ!

Låter som Phil Fish egna inlägg på twitter faktiskt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Phil Fish "hackade" sig själv det har blivit bevisat gång på gång, ändå väljer tex FZ.se och andra medier att inte bry sig.

Quinn har med hjälp av sex utnyttjat gaming median som har gått på 100% damage control, det är inte hon som är problemet här. Det är gaming journalistiken som är den stora boven. Att dölja, censurera och manipulera nyheter.

Den enda sidan som inte har damage control just nu är the escapist som faktiskt tillåter diskussionen i sitt forum. Medans Kotaku och andra sidor bara accepterar kommentarer dom tycker är okej.

Har sett massor med Feminism på FZ.se hoppas verkligen inte det kommer bli samma skit här.

https://www.youtube.com/watch?v=C5-51PfwI3M&list=UUWB0dvorHvk...

Skiten har pågått i 5 dagar nu och jag hoppas, kotaku, rockpapershotgun, the escapist och andra medier kommer nog få censuera och manipulera ett par dagar till minst.

Inaktiv
Skrivet av Droopydawg:
Skrivet av Mjauv:

Jag har sett anklagelsen att Quinn "Doxxat" andra utvecklare men jag har inte sett ett uns av bevis på att så faktiskt har skett. Tills dess att det faktiskt har bevisats så bör den anklagelsen inte ältas vidare av någon i mitt tycke.

Jag vet inget mer om kvinnan än det jag läst mig till idag. Som jag förstår det så har hon och en ex-pojkvän haft någon slags fejd där han valt att offentliggöra ett antal konversationer genom skärmdumpar (vars äkthet i princip är omöjliga att verifiera såvida inte hon själv går ut och bekräftar dem, vilket hon inte gjort) där det framgår att Quinn varit otrogen och haft ömhetsrelationer med journalister och andra spelmakare som sedan hjälpt att framhäva henne som spelmakare. Hon har kort och gott gått sängvägen till framgång enligt anklagelserna.

Vad som kortfattat kan konstateras är att Quinn knappast blivit varken rik eller särskilt känd (annat än i det här specifika sammanhanget) så om planen var att knulla sig till framgång så har den misslyckats. Jag tror för övrigt inte för en sekund att så är fallet, med tanke på vad för slags spel Quinn sysslat med samt med tanke på hur hon skriver på Twitter i kombination med de läckta chattloggarna så drar jag slutsatsen att hon, liksom Phil Fish, är en ganska mentalt ostabil person. Att en ung ostabil tjej har svårt med fungerande relationer är inte direkt häpnadsväckande (hennes ex verkar ju vara ett jävla skåp). Det man om något kan dra som slutsats är att den anglo-amerikanska speljournalistiken är en jäkla ankdamm.

Här har du vad dom hänvisar till när det gäller game-jam sabotaget. http://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/2e6piz/the_fine_you...

Okej, jag har svårt att se hur det bevisar att Quinn doxxat någon?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Droopydawg:
Skrivet av anon_98854:

Jag har sett anklagelsen att Quinn "Doxxat" andra utvecklare men jag har inte sett ett uns av bevis på att så faktiskt har skett. Tills dess att det faktiskt har bevisats så bör den anklagelsen inte ältas vidare av någon i mitt tycke.

Jag vet inget mer om kvinnan än det jag läst mig till idag. Som jag förstår det så har hon och en ex-pojkvän haft någon slags fejd där han valt att offentliggöra ett antal konversationer genom skärmdumpar (vars äkthet i princip är omöjliga att verifiera såvida inte hon själv går ut och bekräftar dem, vilket hon inte gjort) där det framgår att Quinn varit otrogen och haft ömhetsrelationer med journalister och andra spelmakare som sedan hjälpt att framhäva henne som spelmakare. Hon har kort och gott gått sängvägen till framgång enligt anklagelserna.

Vad som kortfattat kan konstateras är att Quinn knappast blivit varken rik eller särskilt känd (annat än i det här specifika sammanhanget) så om planen var att knulla sig till framgång så har den misslyckats. Jag tror för övrigt inte för en sekund att så är fallet, med tanke på vad för slags spel Quinn sysslat med samt med tanke på hur hon skriver på Twitter i kombination med de läckta chattloggarna så drar jag slutsatsen att hon, liksom Phil Fish, är en ganska mentalt ostabil person. Att en ung ostabil tjej har svårt med fungerande relationer är inte direkt häpnadsväckande (hennes ex verkar ju vara ett jävla skåp). Det man om något kan dra som slutsats är att den anglo-amerikanska speljournalistiken är en jäkla ankdamm.

Här har du vad dom hänvisar till när det gäller game-jam sabotaget. http://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/2e6piz/the_fine_you...

Okej, jag har svårt att se hur det bevisar att Quinn doxxat någon?

Nä, hela skandalen bygger i stort sätt bara på ord mot ord och pajkastning.

Medlem
Skrivet av Ender:

*snip*

TL;DR: Men snälla nån, det här har *INTE* med kön att göra. Om det så skulle vara en man, en kvinna, eller för all del, en gräsand, som köper sig till en bättre position (no pun intended, for real) hos exempelvis en recensent (oavsett om det betalas i pengar, natura eller skumtomtar) är *totalt irrelevant*.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Ender:

*snip*

TL;DR: Men snälla nån, det här har *INTE* med kön att göra. Om det så skulle vara en man, en kvinna, eller för all del, en gräsand, som köper sig till en bättre position (no pun intended, for real) hos exempelvis en recensent (oavsett om det betalas i pengar, natura eller skumtomtar) är *totalt irrelevant*.

TACK, äntligen. Skulle formulera något liknande men nu behöver jag det inte. Problemet ligger inte i Zoe Quinn personen, utan i spelmedia. Nathan Grayson på Kotaku ljuger och säger att de inledde en relation EFTER att han recenserat och lyft fram hennes spel, dock finns det bevis på att de träffats i form av en youtube video månader innan. Det är he said she said på hög nivå, så tröttsamt. Nu kommer jag inte posta mer om det här. Det var onödigt att jag skrev SJW och PK, ja. Men det är så det känns, för så fort man yttrar sig om någon som är kvinna, HBTQ eller något liknande så får man "mindre snälla" mothugg och tongång mot sig. Det kan aldrig vara deras fel - nej nej. Jag vet att sexism i spelvärlden existerar och är ett relevant problem - men sluta attackera de som faktiskt bryr sig och börja förstå att ALLA kan göra fel och förstöra för spelbranschen. Tack för mig och trevlig helg.

Skrivet av mapamapa:
Skrivet av palmtree:

Men hon är ingen politiker. Hon representerar ingen annan än sig själv, och hon har inget ansvar för nån annan än sig själv. Hon har gjort spel. Spel, som hon låter folk ladda ner gratis. Du har ingen rätt att avkräva henne ansvar. Du kan låta bli att spela hennes spel, ifall du ogillar henne så mycket, men hennes privatliv är just privat. Har hon gjort fel i sitt privatliv? Privat. Den enda skandalen här är hur hon blivit behandlad.

Det är verkligen inte den enda skandalen. Förstår inte varför du blundar för att hon har legat med folk som recenserat hennes spel.
Det är en skandal som påverkar folks trovärdighet till inblandade sidor som Kotaku.
Det var hennes ex som gjorde hennes privatliv offentligt. Inte schysst men med tanke på hur hon verkar ha behandlat honom så kan jag inte anklaga honom.

Skrivet av palmtree:

Vet du vad jag tycker är synd? Att ett gäng källarfascister med stenåldersvärderingar driver bort kvinnliga utvecklare från nätet och i förlängningen från spelbranschen. Kvinnor i spelindustrin får så mycket skit så det är inte klokt, anonymt twitterhat med våldtäktshot är vardag. För att de jobbar med spel. Du verkar tro att det som händer Zoe här är ett nytt fenomen, men nej, det här är bara toppen på det kvinnohatande isberget.

Vad exakt är det som är kvinnohatande?
Alla spelutvecklare som ligger sig till framgång kommer få hat, oavsett om de är män eller kvinnor.

Tack mamapapa! Trevlig helg!

Medlem

Hemskt oavsett vad man tycker. Fez är ett av de bästa indiespelen som finns. Fish är en tönt. Det rättfärdar inte hackarnas handlingar på något sätt alls, ingen förtjänar stt få sin privata information uthängd på nätet för allmän beskådan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av chiliboy:

Brukar tycka FZ generellt sett är bra men nu tycker jag ni hanterat en sak riktigt dåligt. Hur kan ni sätta nöjesguidens skitartikel (enligt mig) som sammanfattning för Zoe skandalen? Det är ingen häxjakt - det finns så absurt mycket bevis att det är larvigt. http://knowyourmeme.com/memes/events/quinnspiracy
Vem bryr sig om att hon legat med 5 killar - det handlar om vilka killarna är och deras positioner inom spelmedia. Dessutom censureringen av reddit.. Skärpning nu - vill inte sätta epitet på er men att ni använder nöjesguidens blask känns faktiskt lite för PK.

OnT: Phil fish beter sig som ett r*vh*l och någon får nog. Vad ska man säga? Onödigt att hacka och förstöra dock.

Det är ändå helt oförlåtligt att göra det som gjordes mot Zoe Quinn och tro att man har någon rätt att utöva "vigilante justice". Exakt vad har dessa devs gjort mot de fega anonyma som tar sig friheten att förstöra deras liv? Det finns liksom ingen proportion.

Jag är vanligtvis för ett anonymt och neutralt internet, men såna här historier får mig att fundera. Någon borde bunta ihop hela jälva lynchmobben och spärra in dem.

Sanningen finns säkert någonstans i gråzonen men jag tycker samtidigt att Nöjesguidens sammanfattning är den bästa som finns att läsa på svenska.

Det är ungefär som att tycka att en Fox News-sammanfattning om valfritt politiskt problem i USA är den bästa. Du visar sannerligen på den journalistiska kvaliteten på FZ. (Kommer du radera mitt inlägg även denna gång, precis som förra gången jag kritiserade er?)

Roligt också att som vanligt står feminist-bandwagon-krigarna för den klart sämsta människosynen.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag har sett anklagelsen att Quinn "Doxxat" andra utvecklare men jag har inte sett ett uns av bevis på att så faktiskt har skett. Tills dess att det faktiskt har bevisats så bör den anklagelsen inte ältas vidare av någon i mitt tycke.

Jag vet inget mer om kvinnan än det jag läst mig till idag. Som jag förstår det så har hon och en ex-pojkvän haft någon slags fejd där han valt att offentliggöra ett antal konversationer genom skärmdumpar (vars äkthet i princip är omöjliga att verifiera såvida inte hon själv går ut och bekräftar dem, vilket hon inte gjort) där det framgår att Quinn varit otrogen och haft ömhetsrelationer med journalister och andra spelmakare som sedan hjälpt att framhäva henne som spelmakare. Hon har kort och gott gått sängvägen till framgång enligt anklagelserna.

Vad som kortfattat kan konstateras är att Quinn knappast blivit varken rik eller särskilt känd (annat än i det här specifika sammanhanget) så om planen var att knulla sig till framgång så har den misslyckats. Jag tror för övrigt inte för en sekund att så är fallet, med tanke på vad för slags spel Quinn sysslat med samt med tanke på hur hon skriver på Twitter i kombination med de läckta chattloggarna så drar jag slutsatsen att hon, liksom Phil Fish, är en ganska mentalt ostabil person. Att en ung ostabil tjej har svårt med fungerande relationer är inte direkt häpnadsväckande (hennes ex verkar ju vara ett jävla skåp). Det man om något kan dra som slutsats är att den anglo-amerikanska speljournalistiken är en jäkla ankdamm.

https://www.youtube.com/watch?v=paTzrm7I0kw


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Han hittar säker på som vanligt bara för att få lite cash genom att sälja sitt skräp.
Ush vad jag hatar SJW

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

"I am the head mod over at /V/ and leader of 4chan.org and Anonymous."

Ingen säger /V/, det heter /v/
4chan har ingen "ledare", Moot är det närmsta som skapare
Anonymous har ingen ledare, och mottot är fel

Du verkar inte veta vad trollning är.. Bara slut citatet som han använder bevisar ju allt. Släpp ner axlarna och var inte så spänd hela tiden.

Medlem

Phil Fish är en enorm idiot. Skriv inte om honom igen.

Redaktör
Skrivet av jhgvggv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sanningen finns säkert någonstans i gråzonen men jag tycker samtidigt att Nöjesguidens sammanfattning är den bästa som finns att läsa på svenska.

Det är ungefär som att tycka att en Fox News-sammanfattning om valfritt politiskt problem i USA är den bästa. Du visar sannerligen på den journalistiska kvaliteten på FZ. (Kommer du radera mitt inlägg även denna gång, precis som förra gången jag kritiserade er?)

Roligt också att som vanligt står feminist-bandwagon-krigarna för den klart sämsta människosynen.

Vilken svensk sammanfattning av sörjan tycker du är bättre?


signatur
emj
Medlem

Det pytte lilla jag har läst av Phil Fish är underbart, det behövs mer folk som möter hat med hat, och som dessutom är lite humana.

Medlem

Phil Fish är inte den mest smidiga personen i världen. Men många hatar honom bara för idiotiska anledningar. Kan garantera att alla gömmer skelett i garderoben och har betett sig som idioter och fortfarande beter sig som idioter. Phil vågar iaf vara öppen om det och blir hatad för det. Själv gillar jag inte honom men jag hatar inte honom heller.

Sen är det ju så att han har gjort ett riktigt bra spel också. Fez är inget dåligt och man ska inte döma spelet pga. saker som phil har gjort

Ps. Tar tillbaka det mesta jag säger om honom. Han är väldigt osmidig och beter sig på ett väldigt dåligt vis. Det märks att han inte borde yttra sig om väldigt många saker. Tack o lov att jag gjorde lite research.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av jhgvggv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sanningen finns säkert någonstans i gråzonen men jag tycker samtidigt att Nöjesguidens sammanfattning är den bästa som finns att läsa på svenska.

Det är ungefär som att tycka att en Fox News-sammanfattning om valfritt politiskt problem i USA är den bästa. Du visar sannerligen på den journalistiska kvaliteten på FZ. (Kommer du radera mitt inlägg även denna gång, precis som förra gången jag kritiserade er?)

Roligt också att som vanligt står feminist-bandwagon-krigarna för den klart sämsta människosynen.

Vilken svensk sammanfattning av sörjan tycker du är bättre?

Varför måste det vara en svensk sammanfattning? Ni länkar dagligen till engelskspråkiga sidor. Vad är det som hindrar er nu?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

det gjorde min dag! gött

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av chiliboy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av chiliboy:

Brukar tycka FZ generellt sett är bra men nu tycker jag ni hanterat en sak riktigt dåligt. Hur kan ni sätta nöjesguidens skitartikel (enligt mig) som sammanfattning för Zoe skandalen? Det är ingen häxjakt - det finns så absurt mycket bevis att det är larvigt. http://knowyourmeme.com/memes/events/quinnspiracy
Vem bryr sig om att hon legat med 5 killar - det handlar om vilka killarna är och deras positioner inom spelmedia. Dessutom censureringen av reddit.. Skärpning nu - vill inte sätta epitet på er men att ni använder nöjesguidens blask känns faktiskt lite för PK.

OnT: Phil fish beter sig som ett r*vh*l och någon får nog. Vad ska man säga? Onödigt att hacka och förstöra dock.

Det är ändå helt oförlåtligt att göra det som gjordes mot Zoe Quinn och tro att man har någon rätt att utöva "vigilante justice". Exakt vad har dessa devs gjort mot de fega anonyma som tar sig friheten att förstöra deras liv? Det finns liksom ingen proportion.

Jag är vanligtvis för ett anonymt och neutralt internet, men såna här historier får mig att fundera. Någon borde bunta ihop hela jälva lynchmobben och spärra in dem.

Sanningen finns säkert någonstans i gråzonen men jag tycker samtidigt att Nöjesguidens sammanfattning är den bästa som finns att läsa på svenska.

slartibartfast: att läcka nakenbilderna på henne på nätet kan jag hålla med om är helt fel och vidrigt. Resten har hon gjort sig förtjänt av - har du ens koll på allt hon gjort? Hon har själv doxxat så många och förstört för minst 2 andra kvinnliga indie devs (kanske vågar fler berätta nu?) Se denna video för en bra objektiv video som behandlar ämnet bra:
https://www.youtube.com/watch?v=AXoZbESP90U

Jag håller med om att lynchmobben är brutal men i detta fall har jag ingen empati alls för zoe och hennes SJWs som skyddar henne. Mår illa bara jag tänker på hur folk skyddar skiten även fast det finns sida efter sida med äkta bevis.

Carl:
Nej, så är det inte. Sanningen finns på print och det finns längre inte en chans att Zoe är oskyldig, så det är bara att släppa den där vinkeln. Varför det inte finns någon bra sammanfattning på svenska kanske är för att ingen respektabel svensk spelmedia tar tag i saken? Gamesnosh + Totalbuscuit har fått så mycket skit från radikala SJWs bara för att de tagit bladet från munnen och berättat vad som hänt. USCH!

Pajkastningen och de uppenbara övertramp som gjorts har i alla fall fått mig att avstå från att rapportera om det. Att jag nämnde det här var bara för att det fanns ett samband till varför Fish blev angripen.

Ok, in i skiten bara. Du har nämligen tvärfel. Den där 8 minuter långa videon är journalistiskt sett överlägsen det du länkade till.

Det är solklart att Zoe får ha sex med hur många snubbar som helst och vara hur otrogen som helst. Men om hon knullar med en journalist så är det allmänsgods.

Du har gått bort dig i pk-fällan. Uppgifterna har total relevans.

Avstängd
Skrivet av Tompa:
Skrivet av jhgvggv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sanningen finns säkert någonstans i gråzonen men jag tycker samtidigt att Nöjesguidens sammanfattning är den bästa som finns att läsa på svenska.

Det är ungefär som att tycka att en Fox News-sammanfattning om valfritt politiskt problem i USA är den bästa. Du visar sannerligen på den journalistiska kvaliteten på FZ. (Kommer du radera mitt inlägg även denna gång, precis som förra gången jag kritiserade er?)

Roligt också att som vanligt står feminist-bandwagon-krigarna för den klart sämsta människosynen.

Vilken svensk sammanfattning av sörjan tycker du är bättre?

Vad snackar du om? Var kommer kravet på svenskhet plötsligt från? Nöjesguidens sammanfattning är ren skit - jag har rätt kompetens att bedöma det.

Kom igen nu, FZ ligger helt fel i denna fråga. Orsaken är sex, kvinna, feminist, pk. Håll er till fakta så klarnar detta.

Skrivet av Calez:

Men om hon knullar med en journalist så är det allmänsgods.

Nej det är det verkligen inte. Knulla är alltid privatliv, så länge det sker med samtycke mellan byxmyndiga parter.

Om man har så taskigt förtroende för sina speljournalister att man tror att de förlorar all objektivitet och professionalitet för att de har ett privatliv vid sidan av, då bör man hitta åsikter och nyheter om spel på annat håll än spelmedia. Anar du hur mycket spelutvecklare dagligen försöker påverka journalister? Med det skiter ni tydligen i, så länge utvecklaren inte är en kvinna som stuckit ut hakan och haft umgänge med journalister. Har ni någon aning om hur mycket vanligare det är att manliga utvecklare ligger med kvinnliga journalister? Varför blir det aldrig något ramaskri över det?

Du får ursäkta mig, men proportionerna som trakasserierna mot Quinn har tagit gör att det inte ser ut att vara något annat än klassiskt kvinnohat.

Avstängd
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Calez:

Men om hon knullar med en journalist så är det allmänsgods.

Nej det är det verkligen inte. Knulla är alltid privatliv, så länge det sker med samtycke mellan byxmyndiga parter.

Om man har så taskigt förtroende för sina speljournalister att man tror att de förlorar all objektivitet och professionalitet för att de har ett privatliv vid sidan av, då bör man hitta åsikter och nyheter om spel på annat håll än spelmedia. Anar du hur mycket spelutvecklare dagligen försöker påverka journalister? Med det skiter ni tydligen i, så länge utvecklaren inte är en kvinna som stuckit ut hakan och haft umgänge med journalister. Har ni någon aning om hur mycket vanligare det är att manliga utvecklare ligger med kvinnliga journalister? Varför blir det aldrig något ramaskri över det?

Du får ursäkta mig, men proportionerna som trakasserierna mot Quinn har tagit gör att det inte ser ut att vara något annat än klassiskt kvinnohat.

Det är lika illa om en journalist som bevakar spelbranschen knullar med en man, kvinna eller hen.

Medlem

Phil Fish var det bästa som hänt twitter, och nu är han borta igen. Thanks Internet.

Medlem
Skrivet av palmtree:
Skrivet av chiliboy:

Ang. häxjakten så tycker jag inte det är en häxjakt i den mån som nöjesguiden försökte få fram det som, det handlar inte om att det enbart är för att hon är kvinna. Det handlar om att hon gjort fel. Tänk också på att hon är en indie game developer. Hon är en publik figur och har ansvar att faktiskt upprätthålla ett sken av tillit för att hon representerar både feminism i spelvärlden och kvinnor i utvecklarsammanhang. Precis som en politiker som gjort något liknande så ger det ett sken av att man inte kan lita på personen! Hoppas ni förstår resonemanget!

Men hon är ingen politiker. Hon representerar ingen annan än sig själv, och hon har inget ansvar för nån annan än sig själv. Hon har gjort spel. Spel, som hon låter folk ladda ner gratis. Du har ingen rätt att avkräva henne ansvar. Du kan låta bli att spela hennes spel, ifall du ogillar henne så mycket, men hennes privatliv är just privat. Har hon gjort fel i sitt privatliv? Privat. Den enda skandalen här är hur hon blivit behandlad.

Citat:

Titta gärna på sista reddit länken ovan och lyssna på klippet. Jag postade även ett bra youtube klipp lite längre upp. Kolla på dessa, Zoe + de andra journalisterna + de som stöttar henne förstör väldigt mycket för de andra kvinnorna i spelindustrin just nu, det tycker jag är synd!

Vet du vad jag tycker är synd? Att ett gäng källarfascister med stenåldersvärderingar driver bort kvinnliga utvecklare från nätet och i förlängningen från spelbranschen. Kvinnor i spelindustrin får så mycket skit så det är inte klokt, anonymt twitterhat med våldtäktshot är vardag. För att de jobbar med spel. Du verkar tro att det som händer Zoe här är ett nytt fenomen, men nej, det här är bara toppen på det kvinnohatande isberget.

Citat:

Tänk gärna på er ton när ni skriver - jag lurkar mycket och ser väldigt ofta att båda ni har en jäkla ton mot folk som inte tycker som ni (Ender + Palmtree). Ni borde jobba lite på det - blir så tråkigt annars!

Jag är uppriktigt förbannad. Ingen människa förtjänar att utsättas för det här. Den här historien gör att jag skäms över min hobby och över att associeras med människor som håller på så här.

Du missar poängen helt. Det handlar om finansiella och sexuella tjänster i utbyte mot bra publicitet för ett spel. Det handlar om att journalistiska etiken hamnar i konflikt när du är finansiellt och sexuellt involverad med personen som är ansvarig för spelet du recenserar. Dessutom handlar det om olaglig utnyttjande av DMCA för att tysta ner dålig publicitet.

Resten är trams.

Redaktör
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av jhgvggv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sanningen finns säkert någonstans i gråzonen men jag tycker samtidigt att Nöjesguidens sammanfattning är den bästa som finns att läsa på svenska.

Det är ungefär som att tycka att en Fox News-sammanfattning om valfritt politiskt problem i USA är den bästa. Du visar sannerligen på den journalistiska kvaliteten på FZ. (Kommer du radera mitt inlägg även denna gång, precis som förra gången jag kritiserade er?)

Roligt också att som vanligt står feminist-bandwagon-krigarna för den klart sämsta människosynen.

Vilken svensk sammanfattning av sörjan tycker du är bättre?

Varför måste det vara en svensk sammanfattning? Ni länkar dagligen till engelskspråkiga sidor. Vad är det som hindrar er nu?

Inget. Jag svarade bara på diskussionen.

Jag har själv inte skrivit nyhet om detta eftersom det är väldigt svårt att veta vad som faktiskt har hänt. Kärnfrågan tycker jag är om det använts klandervärda metoder för att ge ett spel uppmärksamhet, och att få klarhet i det är synnerligen svårt. Eller har varit i veckan i alla fall. Övrigt - uthängningar, hackningar, pajkastning, otrohetsanklagelser osv osv - har inget på nyhetsplats att göra (om det inte ingår i känrfrågan).


signatur
Medlem
Skrivet av palmtree:
Skrivet av chiliboy:

Ang. häxjakten så tycker jag inte det är en häxjakt i den mån som nöjesguiden försökte få fram det som, det handlar inte om att det enbart är för att hon är kvinna. Det handlar om att hon gjort fel. Tänk också på att hon är en indie game developer. Hon är en publik figur och har ansvar att faktiskt upprätthålla ett sken av tillit för att hon representerar både feminism i spelvärlden och kvinnor i utvecklarsammanhang. Precis som en politiker som gjort något liknande så ger det ett sken av att man inte kan lita på personen! Hoppas ni förstår resonemanget!

Men hon är ingen politiker. Hon representerar ingen annan än sig själv, och hon har inget ansvar för nån annan än sig själv. Hon har gjort spel. Spel, som hon låter folk ladda ner gratis. Du har ingen rätt att avkräva henne ansvar. Du kan låta bli att spela hennes spel, ifall du ogillar henne så mycket, men hennes privatliv är just privat. Har hon gjort fel i sitt privatliv? Privat. Den enda skandalen här är hur hon blivit behandlad.

Citat:

Titta gärna på sista reddit länken ovan och lyssna på klippet. Jag postade även ett bra youtube klipp lite längre upp. Kolla på dessa, Zoe + de andra journalisterna + de som stöttar henne förstör väldigt mycket för de andra kvinnorna i spelindustrin just nu, det tycker jag är synd!

Vet du vad jag tycker är synd? Att ett gäng källarfascister med stenåldersvärderingar driver bort kvinnliga utvecklare från nätet och i förlängningen från spelbranschen. Kvinnor i spelindustrin får så mycket skit så det är inte klokt, anonymt twitterhat med våldtäktshot är vardag. För att de jobbar med spel. Du verkar tro att det som händer Zoe här är ett nytt fenomen, men nej, det här är bara toppen på det kvinnohatande isberget.

Citat:

Tänk gärna på er ton när ni skriver - jag lurkar mycket och ser väldigt ofta att båda ni har en jäkla ton mot folk som inte tycker som ni (Ender + Palmtree). Ni borde jobba lite på det - blir så tråkigt annars!

Jag är uppriktigt förbannad. Ingen människa förtjänar att utsättas för det här. Den här historien gör att jag skäms över min hobby och över att associeras med människor som håller på så här.

Du har dock inte ens kommit längre än toppen på isberget i detta heller. Det ligger mycket mer i grunden än rent kvinnohat. Om du verkligen tror att det är vad allt handlar om otroligt naiv, ytlig och okunnig. Hela det här spektaklet handlar inte om nedvärdera henne pga. att hon är kvinna. Det handlar om att hon ljuger och manipulerar saker o ting till hennes fördel. Om att hon använder sig vänner och sexuella relationer inom spel journalistiken och indie scenen för att svartmåla communitys, få igenom sitt spel på steam och mörklägga delar av incidenten.

Vi kan börja med att hon har hängt ut en community av folk vid namn Wizard Chan. Det är en community av otroligt deprimerade, svårt ångest drivna män. Hon påstår att dom har medvetet röstat ner hennes spel "Depression Quest" och trakasserat. Hennes påstående är en screencap av 2 inlägg som har bevisats är gjort av ett troll. Varav hon också påstår att hon blivit uppringd och att dom skulle göra en raid på henne. Samt att hon har bevis av inspelade samtal osv. Problemet ligger i att många av dom är otroligt deprimerade och lider av svår ångest av olika skäl. Dom är väldigt lugna människor och har ingen som helst anledning att göra något sånt.

Så när hennes spel inte gick igenom Steams Greenlight så ropade hon varg på twittrade. Som jag sa tidigare så påstår hon att hon blivit trakasserad av dom och att hon inte fick igenom spelet pga. dom. Detta ledde till att folk, som vi framöver kallar för SJWs (Social Justice Warriors), reagerade hennes twitter meddelande och screen capen. De kände behovet av att hjälpa henne även om det va så otroligt tunt material att gå efter. Men det skiter dom i oavsett för hon är den utsatta personen.

Detta ledde till att Wizard Chan blev utmålade som misogynister. Hela community blir svartmålade för att någon trollat. Frågan som måste ställas i detta fallet är vad gjorde hon på den community från första början? Det är väldigt suspekt att hon sitter på ett community som bara populeras av deprimerade män som får ångest av olika saker (inkluderat kvinnor).

Sen har hon ju också slängt upp DQ på Steam Greenlight igen och denna gången gick det jätte bra för hennes spel. Anledningen till att det gick så bra är pga. alla SWJare som kom till hennes undsättning. Dom röstade inte för att spelet va bra eller dåligt. Nej nej. För att hon är kvinna som blivit trakasserad. Det råkar bara inte vara så att hennes spel inte gick igenom pga. att det är genuint ointressant spel.

Hon har fått otroligt mycket täckning av spel journalistiken tack vare eventet. Där hon utmålas som jätte utsatt och WizardChan som dom mest vidriga personerna i världen. Fast än har vi inte sett skymten av några bevis annat än hennes screencap.

Spola fram en tid så har vi nu fått veta att hon har haft sexuella relationer med 5 väldig speciellt personer. 3 Är kända och 2 spekulerade. Men utav dom 3 som är kända så är en av dom Nathan G. Han skriver för Kotaku och Rock Paper Shotgun. Han är en av dom som skrivit om DQ händelsen. Det du nu ska fokusera på är inte att hennes privatliv är i rampljuset. Utan att hon har haft en sexuell relation med journalisten som skrivit en väldigt subjektiv artikel om henne.

Tittar man noga på hennes twitter så inser man snabbt att hon har otroligt många relationer till folk i indie scenen och spel journalistiken. Folk som inte bara stödjer henne baserat på lögner utan hjälper henne sprida dom lögnerna. Det finns bevis att hon kontaktat delar av Reddit, 4chan och andra communitys och bett dom tabort inlägg som har med detta att göra.

För att korta ner det lite så tänkte jag sluta här. Du får kolla upp mer själv. Det är som sagt fortfarande toppen av isberget. Finns jätte mycket av detta som kommer leda till den riktigt anledningen till varför det är så stort. Det är inte för kvinnohat eller något så ytligt. Det är för att delar av indie scenen och spel journalistiken är så jävla korrupt och incest belagt att det äcklar folk.

Det är faktiskt så pass stort att Communitys som generellt sett hatar varandra har lag ner stridsyxan för att uppnå samma mål. Och då pratar jag om Reddit, 4chan, tumbler, GamesFAQ och massa andra ställen. Alla är gemensamma om att det luktar skit.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

jösses...


signatur
Skriv svar