GTA V-stämningen: "Lohan vill ha uppmärksamhet"

Robot
GTA V-stämningen: "Lohan vill ha uppmärksamhet"

Rockstar avfärdar Lindsay Lohans stämningsansökan som "frivol".

#rockstar, #grand-theft-auto-v, #take-2


Gen
Medlem
GTA V-stämningen: "Lohan vill ha uppmärksamhet"

Lacey ser åtminstone bra ut till skillnad från Lohan.

Medlem

Kan de släppa ett releasedatum någon gång eller?!

Medlem

Hon har väl slut på pengar till droger så hon greppar väl efter halmstrån. Tycker man får räkna med att bli lite hånad när man blivit världskänd, hur många gånger har kändisar inte blivit parodiserade i filmer och spel osv.?

Medlem

Istället för att se det som en kul sammanträffande så vill hon tjäna pengar....yay...

Medlem

Ja, hon kanske är lik, men man har väl inte ensamrätt till sitt utseende?

ZF
Medlem

att vem det nu än är som gör Rockstars laddningsskärmar snor kändisar likt en fiskmås snor glass är ingen nyhet.

hon får väll gå ihop med några andra som blivit fajsrapade och gruppstämma istället.

Skrivet av Zidious G:

Ja, hon kanske är lik, men man har väl inte ensamrätt till sitt utseende?

en intressant fråga iof. ritar man av nått är det en tolkning där eget skapande tillkommer, fotar man en sak har man praktiskt taget inte gjort nånting, men ändå anses det senare ofta inkräkta mer på rättigheter.

Jag tycker Rockstar ska böta,
1. De har råd med det eftersom de sålda för över 5 miljarder kr.
2. De har använt en Lohan i deras spel utan att fråga om lov.
3. De är engelsmän, I don't like them.

Skrivet av ZF:

att vem det nu än är som gör Rockstars laddningsskärmar snor kändisar likt en fiskmås snor glass är ingen nyhet.

hon får väll gå ihop med några andra som blivit fajsrapade och gruppstämma istället.

Skrivet av Zidious G:

Ja, hon kanske är lik, men man har väl inte ensamrätt till sitt utseende?

en intressant fråga iof. ritar man av nått är det en tolkning där eget skapande tillkommer, fotar man en sak har man praktiskt taget inte gjort nånting, men ändå anses det senare ofta inkräkta mer på rättigheter.

Du har ensam rätt till ditt utseende som kändis. Det räknas som trademark, allefall om man är artist, skådespelare eller tjänar pengar med sin röst och utseende.

ZF
Medlem
Skrivet av SirJeanPhilippe:

3. De är engelsmän, I don't like them.

jag hoppas de får böta för att det vore en sån kul parodi på GTA.

(och för att GTAV gör mig trött och irriterad)

ZF
Medlem
Skrivet av SirJeanPhilippe:

Du har ensam rätt till ditt utseende som kändis. Det räknas som trademark, allefall om man är artist, skådespelare eller tjänar pengar med sin röst och utseende.

jo det låter ju rimligt visserligen. men var går gränserna för likhet, vilket användande är ok, parodier eller hyllningar, eller som i detta falla bara "klippkonst" som inte sägs vara personen ifråga. (även om det är uppenbart.

Medlem

Ironin i denna artikel, är att FZ ger Lohan mer uppmärksamhet, genom att skriva om henne överhuvudtaget. Om media (i alla dess former) kunde en gång LÅTA BLI att skriva om "random kändis", så kanske några av dessa mindre omtyckta "kändisar" kunde försvinna tillbaka i folkmängden.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av SirJeanPhilippe:

Jag tycker Rockstar ska böta,
1. De har råd med det eftersom de sålda för över 5 miljarder kr.
2. De har använt en Lohan i deras spel utan att fråga om lov.
3. De är engelsmän, I don't like them.

Fattar liskom inte kommentarer som din när det tar 2 sek på google för att få fram sanningen.

Hon har tom fått betald av Rockstar för det (Shelby Welinder då alltså) :
http://www.nowgamer.com/news/1692068/gta_5_shelby_welinder_co...

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av SirJeanPhilippe:

Jag tycker Rockstar ska böta,
1. De har råd med det eftersom de sålda för över 5 miljarder kr.
2. De har använt en Lohan i deras spel utan att fråga om lov.
3. De är engelsmän, I don't like them.

Fattar liskom inte kommentarer som din när det tar 2 sek på google för att få fram sanningen.
http://static.comicvine.com/uploads/scale_super/10/101779/334...

Hon har tom fått betald av Rockstar för det (Shelby Welinder då alltså) :
http://www.nowgamer.com/news/1692068/gta_5_shelby_welinder_co...

Fast personen på bilden till höger är Kate Upton, inte Shelby Welinder.

Medlem

Lohan ser nog någon helt annan när hon tittar sig själv i spegeln. Är ju inte ens i närheten av lik.

ZF
Medlem
Skrivet av Thane:

Fast personen på bilden till höger är Kate Upton, inte Shelby Welinder.

vem det än är som modellat eller inte så är det uppenbart att bilderna ändras (kolla näsan) för att glida på likheter med annat än vad man menar är förlagorna.

men det kanske finns märkliga tillfällighter som gör att andra exempel bara råkar se ut som några mer kända kändisar också..

klart är iaf att illustratören inte skulle klara sig särskilt bra utan modeller att kalkera, även om inte det heller verkar hjälpa helt:

http://www.ewallpapers.eu/w_show/gta-4-girl-1920-1200-2206.jp...

Medlem

Ja Lohan är ju väldigt lik blonda kvinnan från GTA.

Medlem

Don't know and don't care.

Medlem
Skrivet av Thane:

Fast personen på bilden till höger är Kate Upton, inte Shelby Welinder.

Antager du menar personen till vänster då modellen till höger faställes genom att hon blivit betald och det finns bevis och således poängen med mitt inlägg.
Bilden googlade jag på Shelby Welinder och det är nog som du säger Kate Upton till höger, så jag får finna mig rättad
Den fyller ju dock fortfarande en funktion då den inte visar Lohan och således är ytterligare ett bevis på att hon knappast är den ända som passar in på bilden och således borde göra en stämmning väldigt svår att få igenom.

Edit : Förövrigt var jag ju tvungen att kolla upp bilden jag postade och om nån nu undra var den kommer från så verkar den komma från en användare på reddit : http://www.dailydot.com/gaming/gtav-grand-theft-auto-girl-bik...

Medlem
Skrivet av mh76:

Ja Lohan är ju väldigt lik blonda kvinnan från GTA.

http://fotoberuhmtheiten.com/bild/Lindsay-Lohan/73.jpg

KoP
Medlem

Så vitt jag vet är det väl inte olagligt att gör parodi på någon/något och kommer aldrig bli heller?

Vore ju tragiskt om hon mot all förmodan skulle vinna i rätten = RIP alla som i framtiden vill parodiera något.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Thane:

Fast personen på bilden till höger är Kate Upton, inte Shelby Welinder.

Antager du menar personen till vänster då modellen till höger /

Blev lite fel där ja

Medlem

@ mh76
Nej, hon är ju iaf inte lik på den bilden. Har dessutom för mig att hon i första hand inte syftar på just den bilden i sin stämningsansökan heller, utan mer på karaktären i spelet...var det något om röst och samma hotell eller nåt som hon brukar vara på?

Spelar ingen roll, vore ju helt sjukt ifall man skulle kunna stämma någon med motiveringen att "jag tycker att den karaktären är lik mig, sue!"

Medlem
Skrivet av SirJeanPhilippe:

Jag tycker Rockstar ska böta,
1. De har råd med det eftersom de sålda för över 5 miljarder kr.
2. De har använt en Lohan i deras spel utan att fråga om lov.
3. De är engelsmän, I don't like them.

Ja det var ju en sund syn på rätt å fel du verkar ha. Thanks for weighing in...

Medlem

Attention whore (förlåt uttrycket), men det är hon Fz.

Medlem

Enligt Celebrity Networth har on bara 500 000 dollar, så klart hon vill ha lite extra i fickan. Hon har ju snortat upp alla miljoner dollar hon har tjänat. Duktig flicka...

Medlem

Ja, Lohan har ju varit blond.

Medlem

Hon måste väl ha mer pengar till mer kola... Jäklar vad hon gått ner sig!

Medlem

"Lohan vill ha uppmärksamhet"

No shit Sherlock


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av JohntE:

Hon måste väl ha mer pengar till mer kola... Jäklar vad hon gått ner sig!

Jag förstår henne. Det är jävligt gott.

PS! Jag förstår att kola betyder kokain :).

12
Skriv svar