Rysk dokumentär misstog Team Fortress 2-bild för propaganda

Robot
Rysk dokumentär misstog Team Fortress 2-bild för propaganda
MEG
Medlem
Rysk dokumentär misstog Team Fortress 2-bild för propaganda

HAHAHAA för underbart, kommentarer överflödiga


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det är mycket klipp från Day of Defeat med =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Haha! Oh, Heavy Weapons Guy... <3

Påminner om det här (35 sek in för den som är otålig):

Medlem

Haha, underbart, det är inte direkt en subtil affisch eller.

Medlem

In soviet russia, documentaries document YOU!

Medlem

Soldier Eats Babies! ENTIRE TEAM IS BABIES

Medlem

Hahaha, rysk dokumentär som godkänts att sändas på rysk TV, som dessutom handlar om världskrig ryssland varit högst involverat i.

Inte sagt att smutskastningen inte gick långt på samtliga sidor av konflikterna (precis som alltid), men med tanke på ovanstående - föga förvånande att källkritiken totalhavererat

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hahaha, rysk dokumentär som godkänts att sändas på rysk TV, som dessutom handlar om världskrig ryssland varit högst involverat i.

Inte sagt att smutskastningen inte gick långt på samtliga sidor av konflikterna (precis som alltid), men med tanke på ovanstående - föga förvånande att källkritiken totalhavererat

Varför skulle Rysslands källkritik vara värre än t.ex USA eller Storbritannien? Alla tre vann ju både första och andra världskriget och som vi allla vet skriver vinnarna alltid historien.

Nog vet jag att Ryssland inte är något paradis, men jag blir alltid lika besviken när folk tror att väst på något sätt är bättre bara för att de är mer raffinerade med sitt smygslaveri.

Medlem
Medlem
Skrivet av humpydumpf:
Skrivet av KatOne:

Hahaha, rysk dokumentär som godkänts att sändas på rysk TV, som dessutom handlar om världskrig ryssland varit högst involverat i.

Inte sagt att smutskastningen inte gick långt på samtliga sidor av konflikterna (precis som alltid), men med tanke på ovanstående - föga förvånande att källkritiken totalhavererat

Varför skulle Rysslands källkritik vara värre än t.ex USA eller Storbritannien? Alla tre vann ju både första och andra världskriget och som vi allla vet skriver vinnarna alltid historien.

Nog vet jag att Ryssland inte är något paradis, men jag blir alltid lika besviken när folk tror att väst på något sätt är bättre bara för att de är mer raffinerade med sitt smygslaveri.

Exakt, håller helt med dig. Man ser inte "propagandan" som kommer ifrån det egna landet, för vi tror vi är så mycket bättre än de andra.

Sen är det nog tyvärr för få som vet att vinnarna skriver historien utan tror att det är sanningen berättad objektivt.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av humpydumpf:

Varför skulle Rysslands källkritik vara värre än t.ex USA eller Storbritannien? Alla tre vann ju både första och andra världskriget och som vi allla vet skriver vinnarna alltid historien.

Nog vet jag att Ryssland inte är något paradis, men jag blir alltid lika besviken när folk tror att väst på något sätt är bättre bara för att de är mer raffinerade med sitt smygslaveri.

Exakt, håller helt med dig. Man ser inte "propagandan" som kommer ifrån det egna landet, för vi tror vi är så mycket bättre än de andra.

Sen är det nog tyvärr för få som vet att vinnarna skriver historien utan tror att det är sanningen berättad objektivt.

Missförstå mig rätt.

Jag har aldrig påstått att rysslands källkritik skulle vara värre än "USAs" eller "Storbrittaniens" - ett konstigt påstående, som verkar antyda att dessa paraplytermer för stora geografiska områden vore monolitiska agenter som agerar som en, istället för vad de faktiskt (precis som Ryssland) är - bestående av oräkneliga små fakulteter och kongregationer av olika slag. Med, i det stora hela, klart varierande motiv.

Jag kan hålla med om att Ryssland inte är något paradis, men det är inte jag som ställt upp denna diktonomi. Antyder du med detta att västmakterna är "paradis"? En antydan jag inte på rak arm är villig att instämma i.

Jag tror inte "väst" är automatiskt bättre än "öst". "De" är båda rätt fulla med skit, vad lilla jag vet.

Jag är VÄL medveten om både västs och östs propaganda, både av autodidaktik men också från ett rent akademiskt universitetsengagemang på ämnet. Man KAN påpeka att den ena är dålig utan att med det stödja de andra.

I det här fallet var det en rysk dokumentär som slog rejält fel. Nästa gång FZ skriver en nyhet om en amerikansk, eller marsiansk för den delen, dokumentär som slår fel så ska jag vara framme och häckla även där.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av humpydumpf:
Skrivet av KatOne:

Hahaha, rysk dokumentär som godkänts att sändas på rysk TV, som dessutom handlar om världskrig ryssland varit högst involverat i.

Inte sagt att smutskastningen inte gick långt på samtliga sidor av konflikterna (precis som alltid), men med tanke på ovanstående - föga förvånande att källkritiken totalhavererat

Varför skulle Rysslands källkritik vara värre än t.ex USA eller Storbritannien? Alla tre vann ju både första och andra världskriget och som vi allla vet skriver vinnarna alltid historien.

Nog vet jag att Ryssland inte är något paradis, men jag blir alltid lika besviken när folk tror att väst på något sätt är bättre bara för att de är mer raffinerade med sitt smygslaveri.

Exakt, håller helt med dig. Man ser inte "propagandan" som kommer ifrån det egna landet, för vi tror vi är så mycket bättre än de andra.

Sen är det nog tyvärr för få som vet att vinnarna skriver historien utan tror att det är sanningen berättad objektivt.

Nu blir det lite off topic, men även om den stora gruppen som man brukar kalla "väst" (och då oftast USA i synnerhet) har väldigt mycket att arbeta med inom flera områden (tycker KatOne sammanfattade det bra) så brukar Ryssland hamna längre ner i de flesta mätningar som fokuserar på till exempel pressfrihet och mänskliga rättigheter, så en viss skillnad kan jag tycka att det är. Men som sagt, skit finns överallt.

Ontopic: extremt kul tabbe:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Förklara gärna på vilket vis "Ryssland vann 1:a världskriget".

har massa vänner i ukraina,
ni kan ju tänka er vilken propaganda dom får i sig varje dag och vilka meddelanden dom skriver om hur hemska ryssarna är ..

Medlem

oooh Russians ^^

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av humpydumpf:
Skrivet av KatOne:

Hahaha, rysk dokumentär som godkänts att sändas på rysk TV, som dessutom handlar om världskrig ryssland varit högst involverat i.

Inte sagt att smutskastningen inte gick långt på samtliga sidor av konflikterna (precis som alltid), men med tanke på ovanstående - föga förvånande att källkritiken totalhavererat

Varför skulle Rysslands källkritik vara värre än t.ex USA eller Storbritannien? Alla tre vann ju både första och andra världskriget och som vi allla vet skriver vinnarna alltid historien.

Nog vet jag att Ryssland inte är något paradis, men jag blir alltid lika besviken när folk tror att väst på något sätt är bättre bara för att de är mer raffinerade med sitt smygslaveri.

Exakt, håller helt med dig. Man ser inte "propagandan" som kommer ifrån det egna landet, för vi tror vi är så mycket bättre än de andra.

Sen är det nog tyvärr för få som vet att vinnarna skriver historien utan tror att det är sanningen berättad objektivt.

Nu blir det lite off topic, men även om den stora gruppen som man brukar kalla "väst" (och då oftast USA i synnerhet) har väldigt mycket att arbeta med inom flera områden (tycker KatOne sammanfattade det bra) så brukar Ryssland hamna längre ner i de flesta mätningar som fokuserar på till exempel pressfrihet och mänskliga rättigheter, så en viss skillnad kan jag tycka att det är. Men som sagt, skit finns överallt.

Ontopic: extremt kul tabbe:)

Här tar du upp något som är en viktig del i information/propaganda. Här måste man ställa frågorna, Vem mäter?, Vad mäter de?, och Vem har beställt mätningen?
Det tycker jag är ganska viktigt att tänka på när man tar del av något. Att vara kritisk i sitt tänkande.

Om t ex. Anti Piratbyrån har gjort en undersökning som visar att det behövs högre skatter på bredband för att piratkopieringen har ökat pga detta.

Piratbyrån har också gjort en undersökning och den visar på det motsatta.

Båda organisationerna har intresse av att deras undersökning är rätt. Så det är ganska svårt att se det ena eller det andra som en sanning. Sanningen ligger någonstans där emellan. (Nu vet jag att det inte är så att man får göra undersökningen själv för att vara objektiv. Men man kan ju påverka resultatet genom att välja vem som ska göra undersökningen)

En annan sak som är lite lustig är konflikten mellan Apple och Samsung. Apple stämmer Samsung i USA och Samsung stämmer Apple i Korea.I USA blev det fördel Apple medan i Korea så blev det fördel för Samsung. Nu kommer inte jag ihåg hur det slutade, tror att det slutade med en överenskommelse mellan Apple och Samsung.

Det jag vill säga med det här är att man måste ha ett kritiskt tankesätt om man vill få fram sanningen. Eller ja...sanningen ligger oftast begravd, men man kan ju komma närmare i alla fall.

Medlem

Som någon annan skrev, sen när blev Ryssland en av segermakterna i första världskriget? Är lite oroad över kunskapsnivån här.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Förklara gärna på vilket vis "Ryssland vann 1:a världskriget".

Genom att bli sovjet ryssland? Win win enligt dem.

Medlem
Skrivet av humpydumpf:
Skrivet av KatOne:

Hahaha, rysk dokumentär som godkänts att sändas på rysk TV, som dessutom handlar om världskrig ryssland varit högst involverat i.

Inte sagt att smutskastningen inte gick långt på samtliga sidor av konflikterna (precis som alltid), men med tanke på ovanstående - föga förvånande att källkritiken totalhavererat

Varför skulle Rysslands källkritik vara värre än t.ex USA eller Storbritannien? Alla tre vann ju både första och andra världskriget och som vi allla vet skriver vinnarna alltid historien.

Nog vet jag att Ryssland inte är något paradis, men jag blir alltid lika besviken när folk tror att väst på något sätt är bättre bara för att de är mer raffinerade med sitt smygslaveri.

Väst har då aldrig plågats av kommunism/diktatur-regimer,
aldrig haft så stor korruption som Ryssland idag har.
Ryssland är en smutsig kall håla.

1
Skriv svar