Nästa Total War avtäckt!

Medlem

Jag vill se Total War: Angry Swedish Vikings vars spelidé är att anskaffa sig total svensk världsdominans.

Medlem

total war viking, istället för att ta över alla länder plundrar man skiten ur dom tills dom kollapsar xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Inte minsta förvånad, så här kort tid efter senaste stora spelet (Rome 2) så borde nästa titel vara en fortsättning på samma tema och det är precis vad de gör också.

Bra enligt mig, då Väst-Roms fall och händelserna kring detta är enligt mig mycket mer intressant än själva Republikens dagar.

Medlem

betalade pengar för Total war, ångrar det än idag...

Medlem
Skrivet av Oneone:

betalade pengar för Total war, ångrar det än idag...

Lättsamt liv du verkar ha. Grattulerar.

Medlem

Det bidde en tumme!

Medlem

Ganska ointressant för mig, men får väl se hur det blir. Hade hellre sett ett Empire 2

SoL
Medlem

Fan va många negativa kommentarer, vad vet ni om det här spelet igentligen? Det kan bli hur bra som helst. Rome total war e ju bland det bästa strategi spel som gjorts genom tiderna, do senare spelen i serien har jag inte spelat dock

Medlem
Skrivet av SoL:

Fan va många negativa kommentarer, vad vet ni om det här spelet igentligen? Det kan bli hur bra som helst. Rome total war e ju bland det bästa strategi spel som gjorts genom tiderna, do senare spelen i serien har jag inte spelat dock

Spelade man Rome II vid release (och även ett halvår efter release) så vet man att man inte ska ha så stora förhoppningar på nästa spel i serien. CA har gjort många bra spel förr men Rome II är ett svek mot fansen på flera plan.

Kommentarerna kring Warhammer etc kan jag dock inte försvara.

Medlem

Warhammer ser jävligt löjligt ut , tack gud att dom inte gjorde något sånt skit spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Helt klart taggad inför det här.

http://totalgamingnetwork.com/content.php?2100-Total-War-Atti...
Ser brunt och dystert ut med lite soldater som ser ut som vikingar?

Och var det bara jag som aldrig har haft några riktigt stora problem med Rome 2? Då har jag haft fler jobbiga stunder med Empire och Shogun 2.

Medlem

Tänk om de kunde snegla lite mot paradox spel. Ta crusader kings intrigerande och kombinera med tw medievals taktiska. Jag vill ha tillbaka karaktärerna med personlighet igen. Finns inget bättre än att lura iväg en odugling till son på korståg :).

Medlem

Som tidigare nämnts; de har en hel del att bevisa efter Rome 2.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vill ha nu pronto!

MEG
Medlem

Vilka fegisar Creative Assembly är, känns som de spelar med säkra kort....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Totalt ointressant spel. Var är Warhammer?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Propy:

Så detta är det nya Napoleon? Så då kommer nästa spel efter Attila vara riktigt bra och polerat?

Jag är inte alls sugen på detta. Jag vill ha Medieval (med vikingar) eller Victoria TW!

???

Ja, Napoleon TW var inte mycket att hänga i julgranen.. Varken content wise eller gameplay. Vad är det som gör dig så konfunderad?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Propy:

Så detta är det nya Napoleon? Så då kommer nästa spel efter Attila vara riktigt bra och polerat?

Jag är inte alls sugen på detta. Jag vill ha Medieval (med vikingar) eller Victoria TW!

???

Ja, Napoleon TW var inte mycket att hänga i julgranen.. Varken content wise eller gameplay. Vad är det som gör dig så konfunderad?

lol wut? Blandar du ihop det med Empire eller?

Medlem

Not fucking impressed. Not at all. Skit ner er CA.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

blir det första TW jag inte skaffar. Tidsperioden intresserar mig inte alls, Rome 2 var ingen hit samt att jag hade velat ha Medieval eller eventuellt Empire, Atila känns lite väl Rome 2 med utbytta texturer för att matcha de nya fraktionerna :/

Medlem

Total War dog för mig i och med Rome 2. Dags att begrava serien och börja på något nytt.

Medlem
Skrivet av eagiz:
Skrivet av SoL:

Fan va många negativa kommentarer, vad vet ni om det här spelet igentligen? Det kan bli hur bra som helst. Rome total war e ju bland det bästa strategi spel som gjorts genom tiderna, do senare spelen i serien har jag inte spelat dock

Spelade man Rome II vid release (och även ett halvår efter release) så vet man att man inte ska ha så stora förhoppningar på nästa spel i serien. CA har gjort många bra spel förr men Rome II är ett svek mot fansen på flera plan.

Kommentarerna kring Warhammer etc kan jag dock inte försvara.

Nu kan det ju vara värt att nämna att trotts sina brister vid realease, så är rome 2 idag troligen det absolut bästa totatwar-spelet genom tiderna, grafiskt, tekniskt och innehållsmässigt. Vilken epok man gillar är naturligtvis subjektiv och får bedömas av var och en.
Jag tror det är viktigt att ha i åtanke att CA faktiskt jobbat hårt förra att rädda det sjunkande skeppet "rome 2", och i mina ögon faktiskt lyckats när man gör en bedömning av spelet. Nu har vi dessutom fått en ny kampanj, deras mest ambitiösa hittills om jag förstått det rätt utan kostnad vilket kan tyckas som lite goodwill från deras sida.

Lite offtopic - Personligen har är antiken min favoritepok och jag har haft 367 timmars nöje med rome 2.

Sen att dom släpper en sequel titel så snart in på releasen av deras mest påkostade totatwar-titel hittills är ju inte alls konstigt. Jag tror tvärt om att det kan bli jäkligt bra!

Medlem
Skrivet av zebtucker:
Skrivet av AmiZ:

Varför kan dom inte bara göra ett TW: Persia som handlar om persien och hur det skapades och föll

Vilket Persien det är inte bara en gång dom har varit en stormakt .

Första persiska riket! det skulle precis utspela sig efter att Cyrus tar makten från medierna så skulle man få kriga mot babylonerna och assyrerna lixom hur coolt some helt

Medlem

Att trailern är dålig är kanske ett gott tecken? Trailerna till Rome 2 peppade mig riktigt ordentligt och själva spelet var självklart en extrem anti-klimax. Nu är jag inte alls peppad fast jag tänker ändå skaffa spelet och kommer antagligen (eller förhoppningsvis...) bli positivt förvånad eftersom jag har så låga förväntningar.

Ändå sur över att trailern inte berättar ett smack om Atilla (vilket är ganska viktigt eftersom spelets titel inkluderar honom) utan han står bara där och babblar om hur han vill bråka med en.

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Propy:

Så detta är det nya Napoleon? Så då kommer nästa spel efter Attila vara riktigt bra och polerat?

Jag är inte alls sugen på detta. Jag vill ha Medieval (med vikingar) eller Victoria TW!

???

Ja, Napoleon TW var inte mycket att hänga i julgranen.. Varken content wise eller gameplay. Vad är det som gör dig så konfunderad?

lol wut? Blandar du ihop det med Empire eller?

NTW är ett enklare Empire. Visst, det är snyggare och mer polerat. Men mindre karta, färre nationer m.m. gör att jag aldrig riktigt fastnade för Napoleon.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Propy:

Så detta är det nya Napoleon? Så då kommer nästa spel efter Attila vara riktigt bra och polerat?

Jag är inte alls sugen på detta. Jag vill ha Medieval (med vikingar) eller Victoria TW!

???

Ja, Napoleon TW var inte mycket att hänga i julgranen.. Varken content wise eller gameplay. Vad är det som gör dig så konfunderad?

lol wut? Blandar du ihop det med Empire eller?

NTW är ett enklare Empire. Visst, det är snyggare och mer polerat. Men mindre karta, färre nationer m.m. gör att jag aldrig riktigt fastnade för Napoleon.

Empire har en mycket bättre Campaign map än Napoleon, inte tvärtom.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Propy:

Så detta är det nya Napoleon? Så då kommer nästa spel efter Attila vara riktigt bra och polerat?

Jag är inte alls sugen på detta. Jag vill ha Medieval (med vikingar) eller Victoria TW!

???

Ja, Napoleon TW var inte mycket att hänga i julgranen.. Varken content wise eller gameplay. Vad är det som gör dig så konfunderad?

lol wut? Blandar du ihop det med Empire eller?

NTW är ett enklare Empire. Visst, det är snyggare och mer polerat. Men mindre karta, färre nationer m.m. gör att jag aldrig riktigt fastnade för Napoleon.

Empire har en mycket bättre Campaign map än Napoleon, inte tvärtom.

ja...jag vet, det var därför jag skrev att en mindre karta gjorde att jag aldrig fastnade för Napoleon. Hur fick du det till att jag skulle tycka att NTW-kartan skulle vara bättre?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av AmiZ:

Varför kan dom inte bara göra ett TW: Persia som handlar om persien och hur det skapades och föll

Spelet skulle ju behöva täcka en enorm tidsperiod, från långt före kristus till 1970-talet

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av AmiZ:

Varför kan dom inte bara göra ett TW: Persia som handlar om persien och hur det skapades och föll

Spelet skulle ju behöva täcka en enorm tidsperiod, från långt före kristus till 1970-talet

Persiska riket föll med Islam! Spelet skulle vara från 550 till 330BC

Medlem
Skrivet av AmiZ:
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av AmiZ:

Varför kan dom inte bara göra ett TW: Persia som handlar om persien och hur det skapades och föll

Spelet skulle ju behöva täcka en enorm tidsperiod, från långt före kristus till 1970-talet

Persiska riket föll med Islam! Spelet skulle vara från 550 till 330BC

Kunde annars vara roligt att slåss mot Ayatollah Khomeni^^

123
Skriv svar