5 nya spelformer i Battlefield Hardline
Totalt blir det sju sätt att råna och haffa när tjuv & polis-Battlefield lanseras nästa år.
#battlefield-hardline, #visceral-games, #battlefield-bad-company
Efter att ha nått nivå 80 på BF4, så känns det här spelet varken nyskapande eller intressant längre. Man blir trött på att ständigt spela om samma saker, om och om igen.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
När dom nu ändå har några extra månader, varför inte designa lite fler kartor innan release? 9 låter ganska "fattigt" imho. 10-12 st hade vart bra mycket bättre. Men det är väl klart, det kommer väl säkert 4-5 DLC paket som man ska köpa för att få kartor som redan var färdiga innan launch.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Du får ju fler? DLC.
Får man DLC? Trodde i dom flesta fallen att man är tvungen att KÖPA DLC. Rätt fattigt att utvecklare/utgivare gör på detta vis. Istället för att släppa fler kartor vid launch, så släpper dom det successivt via DLCs och tar extra betalt för content som troligtvis redan finns innan launch.
Life's a giant party, and I'm not invited...
inget fel med 9 banor i mitt tycke, mitt största klagomål vid hl betan vart alla överdrivna vapen,dvs explosiva saker och minigun på bilarna.
Visst det är ett spel man vill inte vara för realistisk, som exempelvis alla länder skulle inte ha så många vapen i polis insatstyrkan, men det skulle göra det tråkigt.
Men att trycka på miniguns på bilar och terroristklass som spawnar med en rpg.
Nä det blir lite väl för explosivt för ett polis och tjuv lir, c4/granater köper jag men när det går över till rpg:s blir det för överdrivet tycker jag.
Och ja jag skulle vilja ha mer "competetive banor" som vart mer i counter-strike stuk. lite mindre inte så överdrivet stora.
När dom nu ändå har några extra månader, varför inte designa lite fler kartor innan release? 9 låter ganska "fattigt" imho. 10-12 st hade vart bra mycket bättre. Men det är väl klart, det kommer väl säkert 4-5 DLC paket som man ska köpa för att få kartor som redan var färdiga innan launch.
Antar att du inte vet hur lång ledtid det är på att faktiskt ta fram koncept, testa och därefter utveckla kartor och balansera det till ett sådant här spel?
Antar att du inte vet hur lång ledtid det är på att faktiskt ta fram koncept, testa och därefter utveckla kartor och balansera det till ett sådant här spel?
Antar att du vet, Professorn?
Kart-skapare och kod-knackare är inte samma personer.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Du får ju fler? DLC.
Får man DLC? Trodde i dom flesta fallen att man är tvungen att KÖPA DLC. Rätt fattigt att utvecklare/utgivare gör på detta vis. Istället för att släppa fler kartor vid launch, så släpper dom det successivt via DLCs och tar extra betalt för content som troligtvis redan finns innan launch.
Du FÅR kartor när du KÖPER DLC skulle min mening varit.
Antar att du inte vet hur lång ledtid det är på att faktiskt ta fram koncept, testa och därefter utveckla kartor och balansera det till ett sådant här spel?
Antar att du vet, Professorn?
Kart-skapare och kod-knackare är inte samma personer.
Jag gjorde faktiskt egna kartor till BF:V så jag vet lite om hur mycket man behöver tänka på. Det är inte att slänga ut lite resurser på en karta och sedan släppa det då det är så mycket mer man behöver tänka på för att en karta ska bli rolig att spela på.
9 kartor känns rätt lite fast det är väl vad de andra BF-spelen har haft innan dlc-kartorna.
Är ju rätt tragiskt att 9 banor är vad man får nuförtiden
Battlefield 1942 har 21 maps utan expansioner men jag tror några kan ha tillkommit i patcher. Dock ska vi inte jämföra arbetet och tiden mellan en bana till 1942 och en till BF4.