Medlem

Bra recension, jag slog till i söndags och förbokade ps+ versionen för 369, trots att jag avskyr kosmetisk skada och "reset to track" samt att man inte kan trimma /pilla med bilarna. Men men, kan säkert vara roligt någon timme här och där.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Bojkott:

The butthurt is strong over at Metacritic.

http://i.imgur.com/VW3K1jP.jpg

Och värre kommer det att bli.

vilken sandlåda lol

Ja tyvärr så är det så här med de flesta stora exklusiva titlarna, vilken plattform det än är till. Ser att många har registrerat sig på Metacritic bara för att ge Driveclub en 0:a. Någon hade till och med gett BF4 till Xbox One en 9:a men bara en 2:a till PS4.

Det vore bra om man på något sätt kunde se till att endast folk som verkligen spelat titlarna kan rösta, men det är ju inte direkt lätt.

Borde gå på något sätt. T.ex. att man kopplar sitt Metacritic-konto till sina olika speltjänster (Steam, Origin, Live, PSN osv). Problemet blir ju dock att äldre spel blir lidande.

Man kanske kan börja med auktoriserade användare? Där man antingen kan göra precis som nu eller på sättet jag beskrev ovanför där man får ett emblem vid sidan av sitt användarnamn som talar om att man är seriös och verkligen har spelat spelet.

Men Metacritic är väl för lat för att komma på någon smart lösning som minskar trollandet och fanboy-krig.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Sen kan man inte riktigt jämföra ett Arkad spel och ett simulator spel...

Bättre att jämföra med Grid eller NFS

Horizon 2 är en arcadracer också.

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Cybersoul:

30 eller 60 fps?

Ett seriöst svar är 30 FPS och det står i tredje stycket av recensionen.

Yup, 30 FPS, men deras anledningen är ju idiotisk.
Jag undrar om alla utvecklare är pantade nu för tiden, eller att dom tror att konsumenterna är idioter.

http://www.gamespot.com/articles/ps4-racer-driveclub-director...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Cybersoul:

30 eller 60 fps?

Ett seriöst svar är 30 FPS och det står i tredje stycket av recensionen.

Yup, 30 FPS, men deras anledningen är ju idiotisk.
Jag undrar om alla utvecklare är pantade nu för tiden, eller att dom tror att konsumenterna är idioter.

http://www.gamespot.com/articles/ps4-racer-driveclub-director...

Vad är det som är idiotiskt? Han förklarar ju att de inte kunde köra 60fps och 1080. De valde att göra så här och göra det bästa av det.

Vad är det som är fel med det? Hade de valt 60fps och 720 så hade folk gnällt över det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jävla EA...

Va?! Hur kom dom in i bilden?

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Hipshot:

Jävla EA...

Va?! Hur kom dom in i bilden?

Porsche


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Hipshot:

Jävla EA...

Va?! Hur kom dom in i bilden?

Porsche

saknar Porsche i Forza...Ruf är inte samma sak.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Hipshot:

Jävla EA...

Va?! Hur kom dom in i bilden?

Porsche

Aaah då är jag med. Ja det vore trevligt om dom släppte på den licensen. Dom använder den inte ens bra enligt mig iaf.

Medlem

Ai:n verkar riktigt dålig. Va fan hände på slutet där i videon när dom som låg 2a och 3a bara helt plötsligt fick afterburner och rammade spelaren precis innan mål linjen. Och den där hemska konvoj ai:n. Jag trodde vi var förbi den i bilspel. Dom kanske skulle kört 720p/30fps så de kunde lagt mer resurser på ai:n.

Redaktör
Skrivet av Pholiage:

Ai:n verkar riktigt dålig. Va fan hände på slutet där i videon när dom som låg 2a och 3a bara helt plötsligt fick afterburner och rammade spelaren precis innan mål linjen. Och den där hemska konvoj ai:n. Jag trodde vi var förbi den i bilspel. Dom kanske skulle kört 720p/30fps så de kunde lagt mer resurser på ai:n.

Det var egentligen mitt fel, körde in i en vägg strax före slutet (tänkte på annat). Jag testade att rädda förstaplatsen genom att preja dem, och det gick ju bevisligen. Men ai:n är ingen höjdare, särskilt inte senare i spelet - då blir de mer benägna att köra på räls och hålla sin plats.


signatur
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Cybersoul:

30 eller 60 fps?

Ett seriöst svar är 30 FPS och det står i tredje stycket av recensionen.

Yup, 30 FPS, men deras anledningen är ju idiotisk.
Jag undrar om alla utvecklare är pantade nu för tiden, eller att dom tror att konsumenterna är idioter.

http://www.gamespot.com/articles/ps4-racer-driveclub-director...

Vad är det som är idiotiskt? Han förklarar ju att de inte kunde köra 60fps och 1080. De valde att göra så här och göra det bästa av det.

Vad är det som är fel med det? Hade de valt 60fps och 720 så hade folk gnällt över det.

Du kan inte läsa antar jag ^^, eller förstår inte texten.
Och sen också så kan dom till och med köra ner det till 720p och köra 4x Anti-aliasing så skulle dom inte se någon direkt skillnad, för +60fps ökar känslan så himla mycket mer.
Och att dom måste lägga ner extra tid på att optimiera och fippla till att det inte blir något latency mellan dosan och konsollen, är ju väll bra, men skulle dom direkt ha det problemet om dom körde +60fps?, kanske, men inte på samma nivå.
Och sen på 30fps i bilspel, så brukar dom mata på med Blur, ... blur + låg fps är nog det hemskaste jag har varit med om.
Kolla bara på Dark Souls 2 till konsoll.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Cybersoul:

30 eller 60 fps?

Ett seriöst svar är 30 FPS och det står i tredje stycket av recensionen.

Yup, 30 FPS, men deras anledningen är ju idiotisk.
Jag undrar om alla utvecklare är pantade nu för tiden, eller att dom tror att konsumenterna är idioter.

http://www.gamespot.com/articles/ps4-racer-driveclub-director...

Vad är det som är idiotiskt? Han förklarar ju att de inte kunde köra 60fps och 1080. De valde att göra så här och göra det bästa av det.

Vad är det som är fel med det? Hade de valt 60fps och 720 så hade folk gnällt över det.

Du kan inte läsa antar jag ^^, eller förstår inte texten.
Och sen också så kan dom till och med köra ner det till 720p och köra 4x Anti-aliasing så skulle dom inte se någon direkt skillnad, för +60fps ökar känslan så himla mycket mer.
Och att dom måste lägga ner extra tid på att optimiera och fippla till att det inte blir något latency mellan dosan och konsollen, är ju väll bra, men skulle dom direkt ha det problemet om dom körde +60fps?, kanske, men inte på samma nivå.
Och sen på 30fps i bilspel, så brukar dom mata på med Blur, ... blur + låg fps är nog det hemskaste jag har varit med om.
Kolla bara på Dark Souls 2 till konsoll.

Läste om texten för att se om jag missat något. Nej, det har jag inte. Hittar inte det idiotiska.

De ger en bra förklaring på varför de valt att göra så här. Om de kan minimera latancy så är det väl bra? Hade de kört 60fps så hade du inte fått 720. Ingen accepterar ju 720 så det är väl inte svårt att förstå varför de valt att prioritera 1080.

Visst är det skönare med 60fps, men just nu är det överskattat. FM5 kör 60 och FH2 kör 30. Visst det är olika spel, men båda funkar bra.

Se till helheten istället. En kamera är inte bra för att den har 40mp...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Haha Driveclub uppskjutet pga multiplayer strular, vilken soppa...

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Cybersoul:

30 eller 60 fps?

Ett seriöst svar är 30 FPS och det står i tredje stycket av recensionen.

Yup, 30 FPS, men deras anledningen är ju idiotisk.
Jag undrar om alla utvecklare är pantade nu för tiden, eller att dom tror att konsumenterna är idioter.

http://www.gamespot.com/articles/ps4-racer-driveclub-director...

Vad är det som är idiotiskt? Han förklarar ju att de inte kunde köra 60fps och 1080. De valde att göra så här och göra det bästa av det.

Vad är det som är fel med det? Hade de valt 60fps och 720 så hade folk gnällt över det.

Du kan inte läsa antar jag ^^, eller förstår inte texten.
Och sen också så kan dom till och med köra ner det till 720p och köra 4x Anti-aliasing så skulle dom inte se någon direkt skillnad, för +60fps ökar känslan så himla mycket mer.
Och att dom måste lägga ner extra tid på att optimiera och fippla till att det inte blir något latency mellan dosan och konsollen, är ju väll bra, men skulle dom direkt ha det problemet om dom körde +60fps?, kanske, men inte på samma nivå.
Och sen på 30fps i bilspel, så brukar dom mata på med Blur, ... blur + låg fps är nog det hemskaste jag har varit med om.
Kolla bara på Dark Souls 2 till konsoll.

Läste om texten för att se om jag missat något. Nej, det har jag inte. Hittar inte det idiotiska.

De ger en bra förklaring på varför de valt att göra så här. Om de kan minimera latancy så är det väl bra? Hade de kört 60fps så hade du inte fått 720. Ingen accepterar ju 720 så det är väl inte svårt att förstå varför de valt att prioritera 1080.

Visst är det skönare med 60fps, men just nu är det överskattat. FM5 kör 60 och FH2 kör 30. Visst det är olika spel, men båda funkar bra.

Se till helheten istället. En kamera är inte bra för att den har 40mp...

60fps, Överskattat?
Det är snart 2015, om spel-utvecklare inte klarar av att optimera ett spel bra nog för att det ska klara av +60fps, högupplösning, bra texturer, då ska dom inte utveckla tycker jag, eller börja med 2D spel istället, Fixed res. och fpsen är inte så viktig på 2D spel.

Sen borde alla utvecklare ge en alternativ i spelet, som ett pc spel, vad vi vill ha igång.
t.ex. ställa om fpsen, stänga av önödiga effekter, för att t.ex. få en bättre upplevelse, men nej, det ska vara styrt för konsoll bondar klarar ju inte av att hantera sånt har jag hört... men då behöver dom väll inte röra inställningarna, men det är bra om det finns, så slipper man sånt här skit.
Som det är med nyaste Ass'Creed, att alla ska ha lika, det är bullshit också, ge oss inställningar så vi får bestämma.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Cybersoul:

30 eller 60 fps?

Ett seriöst svar är 30 FPS och det står i tredje stycket av recensionen.

Yup, 30 FPS, men deras anledningen är ju idiotisk.
Jag undrar om alla utvecklare är pantade nu för tiden, eller att dom tror att konsumenterna är idioter.

http://www.gamespot.com/articles/ps4-racer-driveclub-director...

Vad är det som är idiotiskt? Han förklarar ju att de inte kunde köra 60fps och 1080. De valde att göra så här och göra det bästa av det.

Vad är det som är fel med det? Hade de valt 60fps och 720 så hade folk gnällt över det.

Du kan inte läsa antar jag ^^, eller förstår inte texten.
Och sen också så kan dom till och med köra ner det till 720p och köra 4x Anti-aliasing så skulle dom inte se någon direkt skillnad, för +60fps ökar känslan så himla mycket mer.
Och att dom måste lägga ner extra tid på att optimiera och fippla till att det inte blir något latency mellan dosan och konsollen, är ju väll bra, men skulle dom direkt ha det problemet om dom körde +60fps?, kanske, men inte på samma nivå.
Och sen på 30fps i bilspel, så brukar dom mata på med Blur, ... blur + låg fps är nog det hemskaste jag har varit med om.
Kolla bara på Dark Souls 2 till konsoll.

Läste om texten för att se om jag missat något. Nej, det har jag inte. Hittar inte det idiotiska.

De ger en bra förklaring på varför de valt att göra så här. Om de kan minimera latancy så är det väl bra? Hade de kört 60fps så hade du inte fått 720. Ingen accepterar ju 720 så det är väl inte svårt att förstå varför de valt att prioritera 1080.

Visst är det skönare med 60fps, men just nu är det överskattat. FM5 kör 60 och FH2 kör 30. Visst det är olika spel, men båda funkar bra.

Se till helheten istället. En kamera är inte bra för att den har 40mp...

60fps, Överskattat?
Det är snart 2015, om spel-utvecklare inte klarar av att optimera ett spel bra nog för att det ska klara av +60fps, högupplösning, bra texturer, då ska dom inte utveckla tycker jag, eller börja med 2D spel istället, Fixed res. och fpsen är inte så viktig på 2D spel.

Sen borde alla utvecklare ge en alternativ i spelet, som ett pc spel, vad vi vill ha igång.
t.ex. ställa om fpsen, stänga av önödiga effekter, för att t.ex. få en bättre upplevelse, men nej, det ska vara styrt för konsoll bondar klarar ju inte av att hantera sånt har jag hört... men då behöver dom väll inte röra inställningarna, men det är bra om det finns, så slipper man sånt här skit.
Som det är med nyaste Ass'Creed, att alla ska ha lika, det är bullshit också, ge oss inställningar så vi får bestämma.

Om du vill ha grafik inställningar så kan du väl spela pc-spel? Men seriöst, förstår du inte att de är begränsade av hårdvaran? Jag kritiserar inte ps4:an, men de är tvungna att kompromissa. Det handlar inte valmöjligheter, vem skulle välja 30 om 60 finns? Poängen med en konsol är att alla ps4:or är likadana, du behöver inte ändra grafikinställningar för att få det att funka som på en PC.

Klart man kan ha åsikter om hårdvaran i ps4:an och xbone och vad de borde klara av, men dina argument är rena drömscenarion. Om de hade kunnat köra 1080 och 60fps så hade de gjort det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Skulle det inte släppas en gratis light version av spelet på ps+? Kollade igår och hitta bara spelet i en Ps+ utgåva som gav mer bilar och krimskrams.

Har jag fått gratis versionen om bakfull?

Medlem

Riktigt bra recension. Håller faktiskt med om allt, positivt och negativt! Pricksäkert!

En sak jag stört mig på mest såhär i början är just det som tas upp: varför är spelet så mörkt?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Bojkott:

The butthurt is strong over at Metacritic.

http://i.imgur.com/VW3K1jP.jpg

Och värre kommer det att bli.

vilken sandlåda lol

Ja tyvärr så är det så här med de flesta stora exklusiva titlarna, vilken plattform det än är till. Ser att många har registrerat sig på Metacritic bara för att ge Driveclub en 0:a. Någon hade till och med gett BF4 till Xbox One en 9:a men bara en 2:a till PS4.

Metacritic är ganska dåligt i allmänhet. Men deras user score är fullständigt värdelöst. Massa fanboys och sen folk som antinger ger 10 eller 0.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Skulle det inte släppas en gratis light version av spelet på ps+? Kollade igår och hitta bara spelet i en Ps+ utgåva som gav mer bilar och krimskrams.

Har jag fått gratis versionen om bakfull?

Dom har skjutit på den då deras servrar brakade på releasedagen. Den kommer när allt är ok igen. Jag kunde inte köra något online med min fullversion igår

Medlem

Kraschfester är det alltid i online-bilspel som inte är reglerade simracing-event.

Och inflationen är hög på dessa arkadbilspel. Jag väntar hellre på EN riktigt bra arkadracer och kör den än har fem olika titlar som gör ungefär samma sak. Grafik är inte allt, jag fortsätter hellre spela NFS: Hot Pursuit på PS3 än köper detta.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

BeW
Medlem

Även om det kanske inte är det viktigtaste i ett bilspel, så måste jag ju ändå säga att ett 100-tal designer på motiv att välja på bilen. Samt nummer, dekaler för upplåsningar och olika färgsättnigar av tidigare nämda motiv, kan i mina ögon inte ses som en "primitiv billackering".

Tycker spelet är underhållande och framförallt utmanande i sina högre klasser. Nu har det minst sagt haft en taskig release med sina serverproblem, så har inte blivit mycket mp vilket är synd. Så det är under all kritik.
Sen är frågan hur länge spelet håller, men det återstår att se!

Medlem

Många reviews klagar på AI, copy pastar ni varandra eller?

AI analyserad i Driveclub.
https://www.youtube.com/watch?v=OKNHjNDhwIo

12
Skriv svar