Demo och trailer för Bayonetta 2

Robot
Medlem
Demo och trailer för Bayonetta 2

Har ingen Wii U
Känner ingen med Wii U

Jobbigt.

Medlem

För den som undrar kan jag tillägga att demot ligger på 728MB och kräver 1293MB ledigt utrymme. Demot är ungefär 10-15 minuter långt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ZF
Medlem
Citat:

Har du inte någon Wii U får du nöja dig med att spana in den nya trailern här nedanför.

jag har tydligen ingen videospelare längre. antar det funkar på WiiUn iaf.

#webstandard

Medlem

Fy satan vad jag är sugen på en Wii U!

Vilken version ska jag köpa? Är det värt att skaffa en premium eller vanlig?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det här blir nog första WiiU spelet i år jag köper.

Medlem

Precis testat demot, jävlar vad bra det är. Spelet ser riktigt mossigt ut på youtubevideos men det är supersnyggt.

Medlem

Nu har jag visserligen inte spelat första spelet, men tyckte det var lite mycket quick-time events i ett annars riktigt roligt hack'n'slash-spel (av demot att döma i alla fall). Var det mycket sånt i första spelet också?

I övrigt kan jag bara säga att spelet var riktigt, riktigt snyggt och det var väldigt trevligt att man kunde ändra till japanska röster, menyer och subtitles om man så önskar (tre separata settings).

Det blir nog ett köp sen när det har släppts.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fy satan vad jag är sugen på en Wii U!

Vilken version ska jag köpa? Är det värt att skaffa en premium eller vanlig?

Ska du ha någon tycker jag att du ska ha premium. 32gb utrymme är för lite egentligen, men det är allt du kan få inbyggt tyvärr. Jag köper mycket digitalt, och det fylls på snabbt tycker jag.


signatur

Videomupp

ZF
Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av marcus8958:

Fy satan vad jag är sugen på en Wii U!

Vilken version ska jag köpa? Är det värt att skaffa en premium eller vanlig?

Ska du ha någon tycker jag att du ska ha premium. 32gb utrymme är för lite egentligen, men det är allt du kan få inbyggt tyvärr. Jag köper mycket digitalt, och det fylls på snabbt tycker jag.

jo, så laddar man ner allt (eller bara mycket rent av) spelar det ingen större roll. nästan 100% av det lediga utrymmet även på 32G versionen kan ju i praktiken ätas upp av ett enda spel.

jag skulle säga att de verkliga anledningarna att välja 32an är för tillbehören, (laddstället är mer användbart än man kan tro, och sensorgrejen är säkert mer praktisk än att använda än kontrollen) och för 8an väljer man om det föredras den färgen. (tillbehören kan handlas in senare för mellanskillnaden i princip)

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av marcus8958:

Fy satan vad jag är sugen på en Wii U!

Vilken version ska jag köpa? Är det värt att skaffa en premium eller vanlig?

Ska du ha någon tycker jag att du ska ha premium. 32gb utrymme är för lite egentligen, men det är allt du kan få inbyggt tyvärr. Jag köper mycket digitalt, och det fylls på snabbt tycker jag.

jo, så laddar man ner allt (eller bara mycket rent av) spelar det ingen större roll. nästan 100% av det lediga utrymmet även på 32G versionen kan ju i praktiken ätas upp av ett enda spel.

jag skulle säga att de verkliga anledningarna att välja 32an är för tillbehören, (laddstället är mer användbart än man kan tro, och sensorgrejen är säkert mer praktisk än att använda än kontrollen) och för 8an väljer man om det föredras den färgen. (tillbehören kan handlas in senare för mellanskillnaden i princip)

Det går att spara spel på en extern HD?

Om man köper majoriteten av spelen på disk ska det väl inte vara några större problem? Och Wind Waker tar väl inte allt för mycket plats då man får med digital version av spelet när man köper Wii U Premium?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Efter att ha vant mig vid dynamiken i Kid Icarus Uprising och Monster Hunter kan jag inte låta bli att bli väldigt besviken på demon - det är så simpelt. Jag spelade aldrig ettan ska tilläggas.

Är det mer än undvik>witch time>button masha in så många träffar som möjligt?

ZF
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det går att spara spel på en extern HD?

japp, nedladdade spel. jag tror däremot inte spel, oavsett mediasort, speglas alls till SSD. eller i varje fall inte till nått av användaren överskådligt lagringsutrymme.

Citat:

Om man köper majoriteten av spelen på disk ska det väl inte vara några större problem?

nej, precis. om man helst gör så är det antagligen det enda man köper nedladdat VC-spel, för att de inte finns fysiskt. och dom tar inte mycket plats så det krävs en hel del för behov av expansion ska bli nödvändigt då.

Citat:

Och Wind Waker tar väl inte allt för mycket plats då man får med digital version av spelet när man köper Wii U Premium?

nedladdningsspel kan faktiskt ha rätt så ansenliga storlekar även på WiiU.

Zelda hör dock inte till den tyngre gruppen så det hade inte varit nått problem att "skicka med" det på 8-versionen av maskinen heller. (det tar strax under 2500MB)

1
Skriv svar