Final Fantasy XIII ute till PC – låst till 720p

Medlem

En undran, varför skriver man 720p när det handlar om ett pc spel istället som brukligt är tex 1024*768?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Och jag som tyckte squarenix hade gett ut bra PC ports och så kommer det här! Dom lär ju patcha spelet med tiden för att stödja 1080p men ändå, skamligt!

Medlem
Skrivet av IceMan:

En undran, varför skriver man 720p när det handlar om ett pc spel istället som brukligt är tex 1024*768?

1280x720 (HD) 16:9 widescreen 1024x768 (XGA) 4:3 ej wide screen. Ja hade upplösningen varit låst till 1024x768 då hade jag förståt allas ilska då widescreen är en standard idag. Skulle även inneburit att utvecklarna sänkt upplösning från orginalet.

Medlem
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av IceMan:

En undran, varför skriver man 720p när det handlar om ett pc spel istället som brukligt är tex 1024*768?

1280x720 (HD) 16:9 widescreen 1024x768 (XGA) 4:3 ej wide screen. Ja hade upplösningen varit låst till 1024x768 då hade jag förståt allas ilska då widescreen är en standard idag. Skulle även inneburit att utvecklarna sänkt upplösning från orginalet.

Skrev; tex. Dvs tillexempel.
Nä men seriöst skriv den riktiga upplösningen så som vi pc ägare alltid har gjort. 800x640, 1280x720 osv.,


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av IceMan:

En undran, varför skriver man 720p när det handlar om ett pc spel istället som brukligt är tex 1024*768?

1280x720 (HD) 16:9 widescreen 1024x768 (XGA) 4:3 ej wide screen. Ja hade upplösningen varit låst till 1024x768 då hade jag förståt allas ilska då widescreen är en standard idag. Skulle även inneburit att utvecklarna sänkt upplösning från orginalet.

Skrev; tex. Dvs tillexempel.
Nä men seriöst skriv den riktiga upplösningen så som vi pc ägare alltid har gjort. 800x640, 1280x720 osv.,

Skulle gissa att man väljer att skriva 720p, 1080p osv. för att det är lättare i allmänhet då det mesta kör efter dessa standarder så då är det lättare att köra med samma på alla format så är alla med på noterna.

Medlem

ush... gillar inte att det inte är 1998 längre


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Är ju kul att alla FF-spel kommer till Steam.
Men det var ju på tiden.

Medlem
Skrivet av tjockjävel:
Skrivet av Morlizer:

Det finns ett sett att visa sitt missnöje, låt bli att köpa halvfabrikat...

precis så kanske de slutar göra pc spel överhuvudtaget

Nej, bara bojkotta de som hindrar oss PC spelare att få ut maximal prestanda av våra dyrt införskaffade grafikkort ;-). Att släppa spel idag, 2014 låsta till 30fps eller har upplösningar på 720 borde vara förbjudet. Det finns ingen anledning att det inte skulle finnas inställningar för oss PC spelare att själva avgöra hur vi vill avnjuta spelen. Annars köper vi hårdvara som inte kan nyttjas. Som sagt, bojkotta de oseriösa spelföretagen och sluta köpa deras produkter så ska vi se hur länge de kan överleva. Köp hellre spel från seriösa företag, som sätter spelaren i främsta rummet och tar oss på allvar! Citerar det seriösa företaget Bioware, med sitt Dragon Age: Inquisition på PC: "Bioware is a developer whose roots are in PC gaming, you can bet this version of Inquisition is the real deal. It's fine-tuned for excellent mouse and keyboard play; it's got dozens of visual and interface options to tweak; and, of course, it's got 4K resolution and AMD Mantle support for the hardcore rig-building crowd.The PC version of Inquisition gives you complete control over the look and feel of the game - a true testament to Bioware's love for PC gaming."
Det kan man kalla att bry sig om sina fans/kunder!!

Medlem

Jag tycker det är sorgligt att min nuvarande dator från 2010 fungerar än idag utan större problem i moderna titlar. Jag vill känna suget att uppgradera min dator!

Sitter nu på en i5 760, 4 GB ram och ett GTX 460.
Denna fungerar hur bra som helst än, vilket jag tycker är helt orimligt!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av SWEBarb:

Alltså jävla japaner dom kanske ska sluta släppa spel till pc, det verkar inte direkt vara deras starka sida... alltid är det jävla fps caps och annat trams som drar ner.

Ajajaj dra 127 miljoner Japaner över en kam

Japanerna är mästare på göra riktigt bra rpgn, tactical espionage action, ävetyr och platformspel, men dom kan inte göra spel till datorn för fem öre.

Square däremot har inte själva släppt ett bra RPG på mycket länge. De är mästare på att distribuera riktigt bra RPG:n :>. Och Hideo Kojima har alltid skrivit rolig story, spelen tycker jag har varit lite hit and miss men om inte storyn har varit bra så har den varit överdriven och fånig i stora lass :).

12
Skriv svar