Spelindustrin fördömer hot om skolmassaker

Robot
Spelindustrin fördömer hot om skolmassaker

ESA ryter ifrån efter hot om "den dödligaste skolskjutningen i amerikansk historia" om Anita Sarkeesian föreläste.

#depression-quest, #activision, #ea, #capcom, #microsoft, #bandai-namco, #sony


Medlem
Spelindustrin fördömer hot om skolmassaker

Ni borde läsa nyhetstipsen så skulle ni få ut nyheterna någon dag tidigare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lite lustigt faktiskt att de väljer att hota med våld när det bland annat är våld (och självklart mansdominans) hon talar om.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja du, vad säger man. Orkar inte ens tänka på den efterföljande sandlådedebatten då både Sarkeesian och Quinn nämnts i samma artikel.

Antar att det är bra ju fler som höjer rösten, även om jag har svårt att se varför någon som är dum nog att framföra sådana hot helt plötsligt skulle ta sitt förnuft till fånga. Har man inte redan fattat hur fel det är så lär man knappast göra det heller.

Medlem

Tänka sig att en av ens fritidssysselsättning blivigt så nersmutsad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

att de orkar


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Man kan väl säga att de skjuter sig själv i foten när de hotar med våld


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dödshot är aldrig okej, och det var aldrig min mening att trivialisera dem heller. Jag är inte sämre än att jag kan rätta mig efter motargument, trots att jag inte har något till övers för Sarkeesian.

Vad förväntar hon sig egentligen? Hon spyr galla över gamers och klagar över mansdominans i spelindustrin. Istället för att starta ett eget spelföretag väljer hon att häva ur sig missinformation som får det att verka som att alla gamers är sexistiska svin. Klart att ett fåtal galningar kryper fram ur träverket och hotar henne till livet då. Jag förespråkar givetvis inte dödshot, men det här kommer hon ändå på något vis att vända emot alla gamers, precis som hon gjort förr.

Anita Sarkeesian är en provokativ bondfångare och ett infekterat sår på den offentliga diskussionens kropp. Hon är varken feminist eller gamer. Videon nedan ger lite ljus på situationen från en äkta feminists perspektiv. Ta en titt. Det är värt det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Som en gamergate anhängare sedan dag ett, kan jag säga att gamergate skiter fullständigt i kvinnors situation i spelvärlden, inte för att vi ogillar kvinnor utan snarare för att det är irrelevant till det vi försöker uppnå, en bättre förståelse mellan spelmedia och gamers.

Hot och förtal är något som aktivt motverkas inom communityt då det bara skadar oss i längden, det finns absolut inget att vinna på det. Är det någon som tjänar på att vara ett offer så är det våra självutnämda motståndare.

Jag är gamergate och jag skäms inte ett jävla dugg för det.

En ganska färsk video som förklarar läget ganska bra

Inaktiv

Känner ingen som helst sympati faktiskt för dessa människor. Saarkesian är ett skämt. Ett professionellt som gör karriär på att svärta ner en hel branch.

Medlem

Tycker det är rätt smaklöst att inte känna sympati för personer som får dödshot

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vad förväntar hon sig egentligen? Hon spyr galla över gamers och klagar över mansdominans i spelindustrin. Istället för att starta ett eget spelföretag väljer hon att häva ur sig missinformation som får det att verka som att alla gamers är sexistiska svin. Klart att ett fåtal galningar kryper fram ur träverket och hotar henne till livet då. Jag förespråkar givetvis inte dödshot, men det här kommer hon ändå på något vis att vända emot alla gamers, precis som hon gjort förr.

Fast om du läser vad denna person sa så skulle du snabbt förstå att det handlar om feminism och inte om gaming. Personen i fråga som hotade henne påstår att feminister har förstört dennes liv... känns som en extrem överdrift but who knows.

Men ja, hon är ett stort problem eftersom att folk lyssnar på henne utan att kolla hur större delen av verkligheten ser ut.

Sen känns det ganska självklart att beteende som detta fördöms, hade blivit förvånad om det inte blev det.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vad förväntar hon sig egentligen?

Att kunna uttrycka sin åsikt utan att bli mordhotad?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Har hon som leverne att reta upp folk för att sedan tjäna pengar på uppmärksamheten så får hon väl vara beredd på sådant (vilket jag tror hon är också).

Sedan att det är fel att hota är självklart, men det är viktigt att påpeka att det är långt ifrån alla gamers som skulle gå så långt. Än färre att gå från hot till handling. Man kan helt enkelt inte säga att en relativt sett liten del av en stor grupp människor representerar alla i gruppen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Har hon som leverne att reta upp folk för att sedan tjäna pengar på uppmärksamheten så får hon väl vara beredd på sådant

Nej conthox, det är oacceptabelt att bli mordhotad för att man har feministiska åsikter.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Rurounin:

Hot och förtal är något som aktivt motverkas inom communityt då det bara skadar oss i längden, det finns absolut inget att vinna på det. Är det någon som tjänar på att vara ett offer så är det våra självutnämda motståndare.

Det går inte så bra va?

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Hot och förtal är något som aktivt motverkas inom communityt då det bara skadar oss i längden, det finns absolut inget att vinna på det. Är det någon som tjänar på att vara ett offer så är det våra självutnämda motståndare.

Funkar lika bra som SDs nolltolerans mot rasism verkar det som

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Rurounin:

Hot och förtal är något som aktivt motverkas inom communityt då det bara skadar oss i längden, det finns absolut inget att vinna på det. Är det någon som tjänar på att vara ett offer så är det våra självutnämda motståndare.

Det går inte så bra va?

Jodå, vi har inga problem med att hålla oss i skinnet, men media svartmålar oss på ett sätt som får att framstå som monster, vi som ser det hela från första parkett blir mörkrädda över hur långt vissa är villiga att gå för att vi ska framstå som omänskliga monster utan någon som helst moral.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av conthox:

Har hon som leverne att reta upp folk för att sedan tjäna pengar på uppmärksamheten så får hon väl vara beredd på sådant

Nej conthox, det är oacceptabelt att bli mordhotad för att man har feministiska åsikter.

Det är oacceptabelt men fortfarande något man måste vara beredd på.

Skulle jag nå ut till tusentals personer och förklara hur fel det är att vara mörkhyad skulle jag också räkna med att bli hotad, men det skulle fortfarande vara oacceptabelt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av conthox:

Har hon som leverne att reta upp folk för att sedan tjäna pengar på uppmärksamheten så får hon väl vara beredd på sådant

Nej conthox, det är oacceptabelt att bli mordhotad för att man har feministiska åsikter.

Sarkeesian representerar feminister lika bra som mordhotargalningarna representerar gamers. Och så undrar folk varför det är så svårt att diskutera huvudfrågan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Rurounin:

Hot och förtal är något som aktivt motverkas inom communityt då det bara skadar oss i längden, det finns absolut inget att vinna på det. Är det någon som tjänar på att vara ett offer så är det våra självutnämda motståndare.

Funkar lika bra som SDs nolltolerans mot rasism verkar det som

Det du måste förstå är att gamergate är inte den som organiserar hotkampanjer, vi är bara gamers som är trött på korruption inom media, som jag skrev tidigare så skiter vi i kvinnor då det är irrelevant, att det verkar som att vi är emot kvinnor är helt och hållet medias förtjänst.

Medlem

Bryr mig inte ett skit om denna människa, inte ett dugg synd om henne.

Även fast dödshot är lite väl vad man än gjort, så skiter jag faktiskt i att hon fått det. Hon lär ju förmodligen sitta hemma och gråta över detta... not. Detta tjänar ju bara hon på.

Medlem

Inga länkar till thunderf00t än? Även om den där tanten som länkades tidigare är ungefär lika trovärdig.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Inaktiv

om man på fullt allvar försöker försvara dödshot för att någon uttrycker en kritisk åsikt behöver man nog tänka några varv till. att kritiken i det här fallet råkar vara väl underbyggd och helt självklar i de flesta andra sammanhang säger bara hur nödvändigt det är att den äntligen tagit sig fram även till detta hörn av världen. en förändring kan märkas bland spelutvecklare, men i många forum verkar ingenting ha hänt på tjugo år. den här byken har behövt tvättas så länge att man till viss del nästan kan förstå de vanvettiga reaktionerna som uppstår nu när det börjat skrubbas.

för övrigt, om man känner sig personligt utpekad som sexistiskt svin för att någon pekar på obestridliga förekomster av sexism i ett större sammanhang så är det stor risk att man är ett sexistiskt svin.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vad förväntar hon sig egentligen? Hon spyr galla över gamers och klagar över mansdominans i spelindustrin. Istället för att starta ett eget spelföretag väljer hon att häva ur sig missinformation som får det att verka som att alla gamers är sexistiska svin. Klart att ett fåtal galningar kryper fram ur träverket och hotar henne till livet då. Jag förespråkar givetvis inte dödshot, men det här kommer hon ändå på något vis att vända emot alla gamers, precis som hon gjort förr.

Anita Sarkeesian är en provokativ bondfångare och ett infekterat sår på den offentliga diskussionens kropp. Hon är varken feminist eller gamer. Videon nedan ger lite ljus på situationen från en äkta feminists perspektiv. Ta en titt. Det är värt det.

https://www.youtube.com/embed/9MxqSwzFy5w

Det är faktiskt fullständigt irrelevant vad hon tycker och tänker. Att hota med något så avskyvärt som massaker om någon säger vad hon tycker (oavsett hur dum i huvudet hon är) är definitivt inget att ta med en klackspark och se som ett litet "hyss".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Pjotor:

Vad förväntar hon sig egentligen?

Att kunna uttrycka sin åsikt utan att bli mordhotad?

Zing!

Skrivet av dexter jones:

för övrigt, om man känner sig personligt utpekad som sexistiskt svin för att någon pekar på obestridliga förekomster av sexism i ett större sammanhang så är det stor risk att man är ett sexistiskt svin.

+9000

Så jävla komiskt/tragiskt att den reflexartade reaktionen från så många antifeminister är att handla på ett sätt som bekräftar feministernas prat om misogyni.

Dags att spelbranschtopparna, som Arnroth ber om på ComputerSweden, går ut och fördömer detta betéende. Vad ska idioterna göra när både media och skaparna av deras älskningshobby ber dem dra åt helvete?

Medlem

Tur att de inte berömmer det då.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Snart går det att skylla våld på spel och ha rätt.

Kan inte anonymous ingå i ett samarbete med ESA, hitta alla dessa kukhuvuden och banna dem från alla spelservrar livet ut. Helst innan någon stryker med och innan vi normala människor som spelar spel får sota för det.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är faktiskt fullständigt irrelevant vad hon tycker och tänker. Att hota med något så avskyvärt som massaker om någon säger vad hon tycker (oavsett hur dum i huvudet hon är) är definitivt inget att ta med en klackspark och se som ett litet "hyss".

Du har givetvis rätt i det, och jag ber om ursäkt om mitt inlägg uppfattas som känslokallt. Jag vill bara belysa det faktum att hot som detta bara ger henne mer bränsle på elden. Det som upprör mig är att hon använder sjuka människors gärningar i sin agenda mot vanliga, manliga gamers, som mig själv.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skriv svar