Ännu snyggare skuggor i nya Unreal Engine
UE4 kommer förmodligen att användas till FPS , där man springer skitsnabbt och skjuter på varandra och hinner aldrig njuta av den snygga grafiken, meningsfullt
Nja, kan direkt nämna två spel som utvecklas med UE4 som inte är FPS det minsta, nya Kingdom Hearts och sedan Obduction (det som Cyan Worlds, skaparna av Myst/Riven etc kickstartade och jobbar på). I just Obduction kommer du att mer promenera runt lungt och undersöka saker och platser i så osnabb takt du bara kan typ
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Blueprints, C++ hot reload, skalbar plattformsoberoende, prenumeration med full källkod, Unreal Engine 4 är helt fantastisk! Speltitlar som anammar mods och mod-communityn (modsamfund?) kommer få se mycket fantastiska skapelser.
För er som undrar vilka spel som kommer så finns det 9 intressanta intervjuer på youtube från EGX förra månaden, i Epic:s kanal.
https://www.youtube.com/watch?v=0p34P4R4pOs&list=PLZlv_N0_O1g...
Utöver dessa intressanta intervjuer finns det en stor lista på wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games#Unre...
ingenting med domdär skuggarna var nåt nytt... nej not impressed och ja det ser för jävligt ut.
När blev du senast imponerad? Stencilskuggorna i Doom 3? De första dynamiska ljusen med shadow maps? Implementationsmässigt så är detta kanske det största klivet framåt sedan dess.
Cryengine och frostbite2 imponerade mig senast. UT är gammal och bortglömd motor och förblir så förhoppningsvis.
jag hoppas verkligen att du trollar, annars om du är seriös så gjorde du bort dig totalt.