Chivalry: Medieval Warfare till konsol i december

Robot
Chivalry: Medieval Warfare till konsol i december
Medlem
Chivalry: Medieval Warfare till konsol i december

Varför kan de inte bara fokusera på Ps4 och Xboxone nu när det går så dåligt?

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Varför kan de inte bara fokusera på Ps4 och Xboxone nu när det går så dåligt?

Går dåligt för vem?

Tror dom började jobba på ps3 versionen innan ps4 var ute och förmodligen därför den kommer ut nu.
Gissar också på att dom redan jobbar på en ps4 version som inte borde ta allt för lång tid, men att dom slänger in något nytt spektakulärt och kör på lite gratis next gen reklam.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"teamn" deathmatch ;D


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jag har aldrig spelat CTF i Chivalry faktiskt, och det är inte så konstigt för det finns snålt med servrar som kör det spelläget och dom få servrar som har det har inga spelare... 4st tomma servrar senast jag kollade! Tycker CTF är kul annars så det är synd.

Tycker Chivalry-teamet kan använda intäkterna till att utveckla en ny Unreal Engine 4 pc-variant istället Men man kan ju hoppas konsolerna ger bra med pengar så detta blir verklighet.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Jag har aldrig spelat CTF i Chivalry faktiskt, och det är inte så konstigt för det finns snålt med servrar som kör det spelläget och dom få servrar som har det har inga spelare... 4st tomma servrar senast jag kollade! Tycker CTF är kul annars så det är synd.

Tycker Chivalry-teamet kan använda intäkterna till att utveckla en ny Unreal Engine 4 pc-variant istället Men man kan ju hoppas konsolerna ger bra med pengar så detta blir verklighet.

Första stycken nämner du det stora problemet med att satsa just på en PC version. För lite spelare för att vara intressant. Att sedan satsa pengar på göra en ny PC version som kan gå samma öde till mötes är kanske inte världens bästa ide.
Är bra att dom testar konsolvärlden för att se hur det går. Kommer dock personligen stanna kvar på PC versionen även om jag inte har något större intresse för spelet just nu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar