Spel borttaget från Steam efter mordhot mot Gabe Newell
Jag förstår inte hur han tänker där. Så spelet råkade hamna under Early Access-bannern? Hur är det första steget i denna människas huvud inte "Jag borde kontakta Steam och be dem fixa det" utan "Jag ska mordhota Gabe?"
Kan man verkligen förvänta sig ett annat resultat än att Steam drar ned spelet helt? Jag skulle aldrig kränga ett spel från en utvecklare som skickade mordhot till någon på mitt företag.
Jag förstår inte hur han tänker där. Så spelet råkade hamna under Early Access-bannern? Hur är det första steget i denna människas huvud inte "Jag borde kontakta Steam och be dem fixa det" utan "Jag ska mordhota Gabe?"
Kan man verkligen förvänta sig ett annat resultat än att Steam drar ned spelet helt? Jag skulle aldrig kränga ett spel från en utvecklare som skickade mordhot till någon på mitt företag.
Kollade några tidigare av hans tweet och det må kanske vara en del strul med att få sitt spel på steam och få det som man vill ha det. Dock är det ju ingen anledning till att mordhota någon.
Folk som har tweetat han och sagt att de ska döda han, är ju lika intelligenta.
Inte första gången han pratar först och (kanske) tänker sedan.
Det började väl med att Paranautical Activity först las upp på Greenlight för att de sedan försökte kringgå det genom att skaffa en utgivare som lovade att få in spelet på Steam utan Greenlight vilket Valve sa nej till (sköttes inte så snyggt då vad jag minns).
Nästa grej kom när de tillkännagav att multiplayer-uppdateringen som de sagt att spelet skulle få inte kunde göras utan att stora delar av kodbasen behövde skrivas om. Många tolkade det tyvärr som att de gav upp på spelet och bara skulle släppa det som fanns som slutgiltig version vilket skapade rejäla klagomål och de bemöttes på ett liknande sätt.
Vill även minnas att många blev bannade från PAs Steam community när de rapporterade buggar under early access-tiden, samt att många möttes av total arrogans när de försökte framföra feedback.
Så ja, inte första gången det varit kontroverser kring Paranautical Activity, dock så hoppade Mike på någon som kunde ge igen på ett sätt som verkligen kändes den här gången jämfört med enstaka klagomål eller dåliga användarrecensioner.
Tyvärr så var Mike inte ensam med att skapa Paranautical Activity, och läser man Travis twitterflöde så känns det rätt hemskt att en person kan orsaka sådana skador för andra.
Jag brukar inte ifrågasätta folks logik men jag kan inte inte förstå hur man skulle kunna förvänta sig något annat slutresultat.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
"Istället för att kontakta Valve och ansvariga över Steam" stämmer inte med andra nyheter jag läst. Han kontaktade Valve support för att få det fixat, men tålamodet höll bara några timmar utan svar innan han gick bananas på twitter.
Rätt beslut av Valve och väldigt proffsigt svarat dessutom (deras mail finns i Eurogamers artikel)
Står detta på deras hemsida
(21 Oct. 14
Mike is leaving Code Avarice
By Mike
Yesterday, Paranautical Activity released out of steam Early Access, and following some confusion about the state of the game I became frustrated with Steam, and tweeted a series of angry tweets that ended in me sarcastically saying I was going to kill Gabe Newell. A statement I obviously didn’t mean but was regardless completely unacceptable.
As a result of my actions, Paranautical Activity, a game made by 4 or 5 people depending on who you count as team members, was removed from steam. I feel is it my responsibility to step down from Code Avarice completely so that Steam has no reason to harbor any more ill will towards the company, and maybe even if we can’t see Paranautical Activity restored, at least future Code Avarice games may be allowed onto the platform.
I’m really, deeply sorry that my short sighted, hot tempered actions resulted in not only my own dreams and aspirations being destroyed, but those of the entire team I worked with. I’m sorry that my statements made Valve and/or Gabe uncomfortable and upset (rightfully so).
My temper and tendency to use twitter to vent has been a consistent problem since I entered the games industry, and I just can’t do it. I don’t have the willpower necessary to be the “face” of a company. If I do continue to work in games it’ll be as an anonymous 1 of 1000 at some shitty corporation, not the most public figure of a single digit sized team.
I’ve sold my half of Code Avarice to Travis. Given up all my rights to CA as a company, and all it’s intellectual properties. I won’t receive any money from the sale of Paranautical Activity or any future games CA develops, I won’t be consulted on business decisions, and I won’t have any hand in development.
I’m out.)
Tror han inte förstår att sarkasm och ironi syns väldans svårt inom text fast ingen har ju sagt att han är smart, sen vet man ju inte hur mycket som är lögn i denna text alls.
Står detta på deras hemsida
(21 Oct. 14
Mike is leaving Code Avarice
By Mike
Yesterday, Paranautical Activity released out of steam Early Access, and following some confusion about the state of the game I became frustrated with Steam, and tweeted a series of angry tweets that ended in me sarcastically saying I was going to kill Gabe Newell. A statement I obviously didn’t mean but was regardless completely unacceptable.
As a result of my actions, Paranautical Activity, a game made by 4 or 5 people depending on who you count as team members, was removed from steam. I feel is it my responsibility to step down from Code Avarice completely so that Steam has no reason to harbor any more ill will towards the company, and maybe even if we can’t see Paranautical Activity restored, at least future Code Avarice games may be allowed onto the platform.
I’m really, deeply sorry that my short sighted, hot tempered actions resulted in not only my own dreams and aspirations being destroyed, but those of the entire team I worked with. I’m sorry that my statements made Valve and/or Gabe uncomfortable and upset (rightfully so).
My temper and tendency to use twitter to vent has been a consistent problem since I entered the games industry, and I just can’t do it. I don’t have the willpower necessary to be the “face” of a company. If I do continue to work in games it’ll be as an anonymous 1 of 1000 at some shitty corporation, not the most public figure of a single digit sized team.
I’ve sold my half of Code Avarice to Travis. Given up all my rights to CA as a company, and all it’s intellectual properties. I won’t receive any money from the sale of Paranautical Activity or any future games CA develops, I won’t be consulted on business decisions, and I won’t have any hand in development.
I’m out.)
Tror han inte förstår att sarkasm och ironi syns väldans svårt inom text fast ingen har ju sagt att han är smart, sen vet man ju inte hur mycket som är lögn i denna text alls.
"at some hitty corporation".
Skriver man sånt lär det bli svårare att få jobb i framtiden
Står detta på deras hemsida
(21 Oct. 14
Mike is leaving Code Avarice
By Mike
Yesterday, Paranautical Activity released out of steam Early Access, and following some confusion about the state of the game I became frustrated with Steam, and tweeted a series of angry tweets that ended in me sarcastically saying I was going to kill Gabe Newell. A statement I obviously didn’t mean but was regardless completely unacceptable.
As a result of my actions, Paranautical Activity, a game made by 4 or 5 people depending on who you count as team members, was removed from steam. I feel is it my responsibility to step down from Code Avarice completely so that Steam has no reason to harbor any more ill will towards the company, and maybe even if we can’t see Paranautical Activity restored, at least future Code Avarice games may be allowed onto the platform.
I’m really, deeply sorry that my short sighted, hot tempered actions resulted in not only my own dreams and aspirations being destroyed, but those of the entire team I worked with. I’m sorry that my statements made Valve and/or Gabe uncomfortable and upset (rightfully so).
My temper and tendency to use twitter to vent has been a consistent problem since I entered the games industry, and I just can’t do it. I don’t have the willpower necessary to be the “face” of a company. If I do continue to work in games it’ll be as an anonymous 1 of 1000 at some shitty corporation, not the most public figure of a single digit sized team.
I’ve sold my half of Code Avarice to Travis. Given up all my rights to CA as a company, and all it’s intellectual properties. I won’t receive any money from the sale of Paranautical Activity or any future games CA develops, I won’t be consulted on business decisions, and I won’t have any hand in development.
I’m out.)
Tror han inte förstår att sarkasm och ironi syns väldans svårt inom text fast ingen har ju sagt att han är smart, sen vet man ju inte hur mycket som är lögn i denna text alls.
"at some hitty corporation".
Skriver man sånt lär det bli svårare att få jobb i framtiden
precis, men han verkar ha förstånd nog att inse det
Står detta på deras hemsida
(21 Oct. 14
Mike is leaving Code Avarice
By Mike
Yesterday, Paranautical Activity released out of steam Early Access, and following some confusion about the state of the game I became frustrated with Steam, and tweeted a series of angry tweets that ended in me sarcastically saying I was going to kill Gabe Newell. A statement I obviously didn’t mean but was regardless completely unacceptable.
As a result of my actions, Paranautical Activity, a game made by 4 or 5 people depending on who you count as team members, was removed from steam. I feel is it my responsibility to step down from Code Avarice completely so that Steam has no reason to harbor any more ill will towards the company, and maybe even if we can’t see Paranautical Activity restored, at least future Code Avarice games may be allowed onto the platform.
I’m really, deeply sorry that my short sighted, hot tempered actions resulted in not only my own dreams and aspirations being destroyed, but those of the entire team I worked with. I’m sorry that my statements made Valve and/or Gabe uncomfortable and upset (rightfully so).
My temper and tendency to use twitter to vent has been a consistent problem since I entered the games industry, and I just can’t do it. I don’t have the willpower necessary to be the “face” of a company. If I do continue to work in games it’ll be as an anonymous 1 of 1000 at some shitty corporation, not the most public figure of a single digit sized team.
I’ve sold my half of Code Avarice to Travis. Given up all my rights to CA as a company, and all it’s intellectual properties. I won’t receive any money from the sale of Paranautical Activity or any future games CA develops, I won’t be consulted on business decisions, and I won’t have any hand in development.
I’m out.)
Tror han inte förstår att sarkasm och ironi syns väldans svårt inom text fast ingen har ju sagt att han är smart, sen vet man ju inte hur mycket som är lögn i denna text alls.
Hoppas steam tar tillbaka spelet då det inte är resten av spelets team fel att en person var idiotisk. Dessutom tyckte jag spelet verkade kul.
Killens arbetspartner har bett om ursäkt. Det kanske borde få en liten notis innan alla skrattar ihjäl sig över hur "rätt" det här beslutet är. Snubben jobbar inte kvar längre.
http://codeavarice.com/post/100614593088/formal-apology-from-...
Har han månne tagit PR-lektioner av Phil Fish?
Det här är mer åt Derek Smart hållet tycker jag själv.
Jag var tvungen att googla för att få reda på vem det var.
Smart said of his online persona: "Sometimes when I get online, and it's quiet, and I see something that attracts my attention, I'll post just to piss these guys off. That's why I do it. Because I'm in a good mood that day, I go in there and I start trouble."
Ett självutnämnt forumtroll och skitstövel alltså. Undra på att han inte är särskilt uppmärksammad som spelskapare.
Detta är ett bevis på det utbredda manshatet i spelbranschen.
Intressant nog så slapp vi kommentarer i stilen "Mordhot får man inte göra, men Gabe förtjänar det". Verkar som om det beror på hur mycket man idoliserar personen i fråga inverkar på hur många dödshot man får. Så hur reaktionerna ser ut runt omkring denna händelse kommer faktiskt att antyda om hur vida det finns ett generellt "manshat" eller inte.
Jag hoppas Valve väljer att inte släppa in dom igen, när jag läser ursäkten så ser jag någon som hoppas på att kunna fortsätta som vanligt utan att ändra sitt beteende. Jag kan ha fel men jag tror att det skulle kunna vara en ok avvägning. Om Valve släpper in dom igen nu på en gång så är de väldigt cyniska och ser bara profiten som skapas av dessa nyheter.