Största Titanfall-uppdateringen avtäcks i kväll
Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.
Du får en 3Tb hårddisk för under tusen spänn...
Så med 3TB hårddisk så laddas spelet ner snabbare?
Tänkte på brist av lagringsutrymme...
Men ok man glömmer ibland att bara för att man själv har haft 100Mbit Internet i herrans många år så har uppenbarligen inte alla svenska hem det.
Har själv suttit på 8 mbit fram till förra året (100 nu).
Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.
Men varför??? Den som lirar PC har väl asfeta hårddiskar nuförtiden? Och flera stycken väl, när de är så billiga och enkla att installera?
Nu är du bara löjlig
Snarare drygt att tanka ner 50gb.
Ja, om man sitter och stirrar på nedladdningen och väntar på den ska bli klar. Resten av oss bara startar den och gör något annan under tiden.
I drank what?
Snarare drygt att tanka ner 50gb.
Svårt att förstå detta med. Sätt på nerladdning, se på film/sov/ät/spela annat/whatever tills det är klart? Lättast är väl låta den ladda över natten bara?
Det finns fortfarande folk med adsl (t.ex. jag tills för ett par veckor sen). För mig hade det tagit över ett dygn att ta hem +50 GB, och även nu med bra 100 mbit-lina tar det gissningsvis 1-2 timmar. Då känns det jäkligt slappt att typ hälften är ljudfiler.
Fast nu är det ju inte 50gb som laddas ner när man skaffar spelet, och att jag på ett segt mobilt 3g nät fick hem spelet på under 5timmar, med en max hastighet på 500kb\s i vanliga fall.
Haha känns ju lite sådär att whina på att det är stort...
Som sagt, bara att sätta igång över natten, eller medans man är på jobbet eller kanske gör något annat.
Sen kan man ju tycka att det är onödigt stort men det har ju inget egentligen med spelupplevelsen att göra.
Har haft mycket kul pang pang med sonen när vi suttit och lanat i detta spel iaf. Snabba matcher, smidigt och snabbt att börja spela. Perfekt för en snabb gamesession.