Assassin's Creed och Far Cry 4 borttagna från Steam

Skrivet av Devan:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Gubbar och kvinnor sluta förboka digitala spel, är helt meningslöst och i slutändan blir det bara du som blir bränd när du köpt ett spel som kanske är dåligt .. kolla resentioner först sen köp!

https://www.youtube.com/embed/ytPjClyQGo8

behöver inte nån recention för att veta om ett spel är bra. Nu förtiden släpps det game play långt innan ett spel släpps och det brukar räcka för att jag ska veta om det ser kul ut. Förbokar alltid spel.
Det enda spel jag ångrat är far cry 2 haha

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ELF
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ingen direkt nyhet , köpt mina Ubisoft spel länge utanför Steam då Steam-priserna varit helt sjukt höga.
Har tjänat minst 25% eller mer på att köpa icke-steam varianterna av Ubisofts spel.

Om det nu beror på Ubisoft så borde de kölhalas. Jag gillar att ha spelen samlade på Steam.

Men somsagt , med dessa priskillnader då kan jag stå ut med att spelen inte körs i Steam.

Har du tjänat på det?
What the.... Berätta mer tack. kan man bli rik på det?

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

troll.sluta.förboka.spel.ni.förstör.för.alla.

Skrivet av Pjotor:

Adjöken, sa fröken.

Åttio procent av mina spelköp sker under Steamrean, inte en chans att jag kommer att börja bevaka Uplay för att se när deras, ofta mediokra, titlar går på rea.

ubisoft och codspel brukar kosta 59.99 euro i flera år efter release.,iaf på stem.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Pjotor:

Adjöken, sa fröken.

Åttio procent av mina spelköp sker under Steamrean, inte en chans att jag kommer att börja bevaka Uplay för att se när deras, ofta mediokra, titlar går på rea.

ubisoft och codspel brukar kosta 59.99 euro i flera år efter release.,iaf på stem.

Jag köpte Assassin's Creed: Black Flag för nåt mellan 30 och 40 euro på Steams vinterrea 2013. Ingen fantastisk rabatt, men jag hade sett fram emot det, så det var värt det.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

AC: Unity är tillbaks på steam, likaså FC 4 och The Crew

Medlem

Orkar inte med att ha flera tjänster och konton och hålla på. Finns det inte på Steam så hoppar jag personligen över, det är bara ett spel i mängden och känns inte som att det är värt det.

signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Spelen är tillbaka på steam nu

Medlem

Det som vi kanske får veta är att Steam tar en "stor" procent av försäljningspriset? Varför skulle de annars inte vilja ha sina spel på den största distrubitionstjänsten?!?

Gillar inte att ha massa olika! Men samtidigt kanske Steam kan får en monopolstatus.

Medlem

Kommer inte köpa farcry 4 pågrund av att jag måste använda uplay för att spela. Finns flertal spel jag undvikit för att de kräver uplay eller origin.

Medlem

Edit: Nornvik hann före!

Medlem

Jadu tycker det var dåligt av dem. De kunde lika gärna behållit dessa spel på steam. Men de vill väl öka försäljnings /användnings siffrorna för Uplay.

Medlem

nu är farcry 4 tebaka på steam. Men detta får en ändå att tänka till lite.

På ett sätt förstår jag rent objektivt ur Ubisofts sida; att skulle de dragit bort spelen på steam så är det i ett försök att pusha sin tjänst.
Men det konstiga vore ju att Ubisoft helt enkelt vill sälja spelen.
Ju fler plattformar det finns tillängligt på, desto bättre kan man tycka.

Däremot, gällande Steam priserna, så är många gånger priserna höga på särskilt spelserier som CoD, Far Cry och AssCreed, och om det är Steams "fel" eller utgivarna själva är svårt att veta.

Valve vet att storspel, får spelare att komma till deras tjänst. Och dom vet att dom flesta vill samla upp spelen i deras tjänst, och gör möjligen vad de kan för att få in såna titlar.

Detta kan medföra att utgivarna (trots att dessa har egna tjänster, som uplay exempelvis) ändå säljer på Steam, men tvingar de att öka marginalerna på spelen där; för att dels få Valves tjänst i dålig dager, och sedan ändå tvinga spelare att använda Uplay i slutändan.

Men spelare är vanemänniskor.
- Jag har allt på Steam, och finns det inte där, då skiter jag i det!
Så säger många, men så köper de spelen till slut i alla fall.

I Far Crys fall så ser det ut som ett riktigt bra spel. Och för mig så känner jag att communityt och möjligheten att ha Far Cry på steam är skönt....men inte viktigt.

Dessutom, apropå ingenting....Se på Origin; som idag knyter sina större releaser som Mass Effect 3, kommande Dragon Age och andra stora titlar till sin tjänst. Fast de tidigare utgåvorna märkligt nog ändå finns på Steam.

Jag tror så här.
Tanken hos Valve är självklart att tjäna pengar. Som företag så vore det konstigt annars.

Men, deras ideologiska grund har alltid varit transparant. Öppenhet för input från användare är något som Valve ändå varit bra på att föra in på Steam.

De försöker vara innovativa (ja menar, för tio års sen släppte de Steam, och visst hade det buggar, och många hånlog åt idén om att ha sina spel bara digitalt), och pushar hela tiden fram, med en egen vilja.

Vad gäller priserna, så är det ett onödigt ont skulle jag tro. Valve vet att stora franchises betyder fler användare.
Valve vet också att utgivarna kan lägga stora krav på dom, prismässigt och kompabilitets mässigt när det gäller spel. Och vem vet....kanske de större utgivarna med flit väljer att se till att deras spel Är dyrare på Steam; för de vet precis som vi.

Att de flesta vill ändå ha sina spel, på något sätt kopplade till Steam.

Jag har känslan att allt detta handlar om maktkamper mellan utgivare; där Valve dras med i farten, då utgivarna självklart säljer sina spel på Steam, men vill statuera att det blir dyrare och därmed skapa en känsla av "Varför köpa på Steam det är bara dyrare", och sedan försöka få spelare att använda deras tjänster.

Ja, jag vet folk kommer klanka ner på detta inlägg.
Men det känns bara som att alla vill ha kakan (utgivarna) och Steam vill bara servera den.

signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Gubbar och kvinnor sluta förboka digitala spel, är helt meningslöst och i slutändan blir det bara du som blir bränd när du köpt ett spel som kanske är dåligt .. kolla resentioner först sen köp!

https://www.youtube.com/embed/ytPjClyQGo8

Håller med! Jag gör dock vissa undantag för vissa utvecklare. Dagen då Half-Life 3 utannonseras kommer jag nog fan i mig förhandsboka skiten ur det.

Medlem

Ubisoft skjuter sig bara själva i foten, pissar i medvinden och bär på kejsarens nya kläder, allt på samma gång.

För saken med pc-spel är ju att man vill slippa all sån här skit, jag vill ha ett enda stort bibliotek med alla mina spel, där jag kan köpa allt nytt, ta del av mods, ha en grym säkerhet på mitt konto, spela med mina vänner etc etc etc. Steam tillhandahåller allt detta, vilket varken Uplay, Origin eller Blizzards launcher gör.

För fan, gå tillsammans och skapa ett stort jävla nätverk/butik tillsammans istället era fånar. Jag vill inte ha 10+ olika program för att spela mina spel.

Medlem

OjOjOj... Finns inte spelen på Steam då vill inte jag vara med längre. Fan vad korkat. Som sagt så måste du logga in på Uplay och vem fan bryr sig? Tydligen så finns det några. Hmmm.

Skrivet av FZappa:

OjOjOj... Finns inte spelen på Steam då vill inte jag vara med längre. Fan vad korkat. Som sagt så måste du logga in på Uplay och vem fan bryr sig? Tydligen så finns det några. Hmmm.

Haha ja det låter som världens slöaste grej "måste starta en till klient och det orkar jag inte, nä då skippar jag spelet"

Om det är det som väger över om du inte vill spela ett spel kan du inte ha varit så intresserad i vilket fall...

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

misstänker att far cry 4 kommer bli kasst ..alla karaktärer ser ut som 12 år .. eller som tolvåringar med lösskägg .. och animatörerna har använt småbarns rörelseschema som referens. precis som bf

Medlem

Hur är uplay nu för tiden?

Jag undvek Heroes 6 för att jag hört att uplay strulat väldigt mycket. Har emellertid aldrig haft problem med Origin som även det har fått ta emot mycket kritik.

Medlem
Skrivet av andkem:

Hur är uplay nu för tiden?

Jag undvek Heroes 6 för att jag hört att uplay strulat väldigt mycket. Har emellertid aldrig haft problem med Origin som även det har fått ta emot mycket kritik.

Uplay fungerar fint, problemet är som sagt att det är otroligt innehållsfattigt jämfört med STEAM. Lägg där till det faktum att det är oerhört irriterande att behöva starta flera olika program för att spela ett spel. Först STEAM, sen Uplay och sedan själva spelet. Därför förlorar EA, Ubisoft och Activision/Blizzard på walkover direkt. Bara en liten sak som att kunna söka på spel genom metacritic betyg eller andra användares recensioner, för att inte säga det massiva stödet för mods direkt inbyggt i programmet, bara att abonnera och köra på.

STEAMS nackdel är dock alla tusentals indie spel jag är totalt ointresserad och som tyvärr inte går att klicka bort på något sätt. Ibland känns det som att leta efter en nål i en höstack när man kollar in nya släpp, 1000 indietitlar och 2 vanliga spel i listan är rätt tröttsamt. Sen är STEAM rätt segt och fortfarande funkar inte back/fram pilen som den gör på vanliga internetläsare. Spelen har blivit en hel del dyrare dessutom, nästan billigare att köpa en fysisk kopia numera. Så allt är inte guld och gröna skogar där heller.

12
Skriv svar