Xbox One hänger regionslås på marknadsplatsen *

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kleptoman:

Xone har för tillfället bättre spel än ps4 vilket är en(den enda?) anledningen till att köpa en just nu över ps4an.

Detta är ju dock en åsikt och inte fakta

Helt sant, men om man är av den åsikten är det förstås en mycket bra anledning att snegla på xbone.

Medlem

Det är inte Microsofts fel att européer inte får e-handla momsfritt i USA, det är EU som kräver momsen och antagligen får MS stå för kostnaden om de inte gör något åt saken.

Det är däremot riktigt uselt att låsa spelarna till ett visst språk och det kommer nog att stå dem dyrt om de inte fixar en alternativ lösning.

Medlem
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kleptoman:

Xone har för tillfället bättre spel än ps4 vilket är en(den enda?) anledningen till att köpa en just nu över ps4an.

Detta är ju dock en åsikt och inte fakta

Nej? Den har objektivt bättre spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

phi
Medlem

Microsoft kan verkligen konsten att komma fram till fullkomligt idiotiska beslut.

Medlem

Hahaha, vad fan håller Microsoft på med egentligen?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag kan förstå att låsa marknadsplatsen till det land konsolen är placerad i.

Men det jag inte förstår är att låsa fast språket. Inte alla som vill ha spel(som stödjer det) och menyer på svenska.

De som även använt Kinect för röststyrning kan inte längre göra det. Korkat.

Och som redan sagts, vilken konsol som har bäst spel, är en smaksak.

Inaktiv

Hmm. Som preview användare så skulle jag vilja veta var ni fått infon ifrån. Testade byta till engelska och det var inga problem. Inte heller har jag sett något på preview forumen om detta. När skulle detta träda i kraft?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

Har ett gäng exklusiva titlar som den där Outlook Express och Forza.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av mh76:

Jag kan förstå att låsa marknadsplatsen till det land konsolen är placerad i.

Men det jag inte förstår är att låsa fast språket. Inte alla som vill ha spel(som stödjer det) och menyer på svenska.

De som även använt Kinect för röststyrning kan inte längre göra det. Korkat.

Och som redan sagts, vilken konsol som har bäst spel, är en smaksak.

Smaksak, mja. One har ju faktiskt bäst lineup även objektivt sett, ÄN sålänge. Detta kan säkerligen kanske ändras men fn. Finns det nog ingen som inbillar sig att PS4 har bättre utbud av bra spel.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Hmm. Som preview användare så skulle jag vilja veta var ni fått infon ifrån. Testade byta till engelska och det var inga problem. Inte heller har jag sett något på preview forumen om detta. När skulle detta träda i kraft?

Jag undrar också vad FZ yrar om?

Jag har fortfarande min region inställd på UK, som jag alltid haft, med fungerande röstkommando på engelska.

Jag är INTE tvingad att ha mitt Xbox One inställd på svensk region med svenska som språk, skulle gärna vilja veta var FZ har fått detta i från?

Inaktiv
Skrivet av Spit:
Skrivet av the_o:

Hmm. Som preview användare så skulle jag vilja veta var ni fått infon ifrån. Testade byta till engelska och det var inga problem. Inte heller har jag sett något på preview forumen om detta. När skulle detta träda i kraft?

Jag undrar också vad FZ yrar om?

Jag har fortfarande min region inställd på UK, som jag alltid haft, med fungerande röstkommando på engelska.

Jag är INTE tvingad att ha mitt Xbox One inställd på svensk region med svenska som språk, skulle gärna vilja veta var FZ har fått detta i från?

Testade precis köpa ett spel (som ändå skulle inköpas i veckan) och deras nyhet är uppenbarligen kvalificerat bs. Eller klick bait alternativt så vet de något som vi andra inte fått veta.

Det är väl aldrig så att MS helt enkelt märkt att de bryter mot eula och flyttar boxen mellan regioner för att få billigare spel hela tiden?

Håller tummarna för att det är en felaktig nyhet för dt verkar så just nu.....

Medlem

Länka gärna till källan, FZ. Letar febrilt efter mer info kring detta. Om det stämmer med språklåset är det ett rejält klavertramp av MS. Gränsar till diskriminering.

Medlem

Trögt, drygt och sinnesjukt.

Bra sätt att få folk att köpa deras konsol. Nu kommer i.a.f. inte JAG göra det. Grattis, Microsoft!

Medlem

Min xbone fungerar fortfarande som jag vill iaf men de strypte Xbox Store för en del andra regioner i våras så det kan ju vara så att det är på gång för Sverige nu också när vi har fått en officiel lansering.

http://www.gamepur.com/news/13547-microsoft-quietly-region-lo...
http://wccftech.com/microsoft-quietly-regionlocks-digital-xbo...

Det verkar inte som att de gick ut med någon officiell information då heller.

/ LordDaimos

Medlem

hmm kan inte köpa på storen när jag har den på us, men har inga problem att köra engelska i systemspråket.

Men inte fnulat vidare, antog detta skulle komma förr eller senare, spelen funkar som vanligt dom man redan köpt digitalt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

hmm kan inte köpa på storen när jag har den på us, men har inga problem att köra engelska i systemspråket.

Men inte fnulat vidare, antog detta skulle komma förr eller senare, spelen funkar som vanligt dom man redan köpt digitalt

US är lite av en stretch när det gäller region. Kör själv UK! Billigare men inte superbilligt

Medlem

Ursäkta men vilken lallar-nyhet! Kör U.K på min och engelska funkar utan problem som röstkommando.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Ursäkta men vilken lallar-nyhet! Kör U.K på min och engelska funkar utan problem som röstkommando.

Skönt och höra, är inte hemma så har inte kunnat testa än.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av FZ:

Marknadsplatsen blir härmed låst till den region där maskinen är fysiskt placerad. Microsoft passar även på att låsa systemspråket till regionen, vilket innebär att vi inte längre kan använda engelska i menyer. Även vissa spel, främst barnspel och sociala spel, blir låsta till svenska. Det påtvingade språkbytet innebär också att vi inte längre kan använda röstkommandon för att navigera i konsolen – funktionen finns ännu inte på svenska.

Detta är helt felaktigt! Jag kör UK-region med engelska röstkommandon, där är ingen uppdatering som tvingar på dig ett språkbyte.

Mattias Frost var har du fått detta i från? Det stämmer inte alls!

=/

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

För mig är det så här: jag har inte xbone eller ps4 än men jag vill gärna köpa xbone, bara det att microsoft gör allt de kan för att tvinga mig till ps4. Anledningarna till att jag vill ha xbox one just nu är att jag gillar handkontrollen bättre, halo, 1 år exklusivt nästa tomb raider och sen är jag allmänt mer intresserad av alla spel som är exklusiva till xbone. PS4 har säkert många bra exklusiva titlar, men jag är inte det minsta intresserad av någon av dem, kanske little big planet och spel som "The last of us".
Skulle gärna skaffa PS4 om de hade fler spel-serier som jag vill spela och om jag kunde köra den med xbone kontrollen.
Ja, det var det, är fortfarande väldigt osäker på vad jag ska skaffa och microsoft gör det bara svårare och svårare för mig hela tiden.
För tillfället så kan man även hitta XBL guld för bättre pris än PS plus.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

Några från toppen av högen (kontra en konkurrent)

Bättre online, flera mil förbi t om.
Bättre handkontroll (spakarnas grepp frasar exempelvis inte sönder, batteritiden är inte fem minuter etc. )
Flera bättre spel
Bättre media möjligheter (även där flera mil före)
Bättre funktioner ex via kinect.

Inaktiv
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

För mig är det så här: jag har inte xbone eller ps4 än men jag vill gärna köpa xbone, bara det att microsoft gör allt de kan för att tvinga mig till ps4. Anledningarna till att jag vill ha xbox one just nu är att jag gillar handkontrollen bättre, halo, 1 år exklusivt nästa tomb raider och sen är jag allmänt mer intresserad av alla spel som är exklusiva till xbone. PS4 har säkert många bra exklusiva titlar, men jag är inte det minsta intresserad av någon av dem, kanske little big planet och spel som "The last of us".
Skulle gärna skaffa PS4 om de hade fler spel-serier som jag vill spela och om jag kunde köra den med xbone kontrollen.
Ja, det var det, är fortfarande väldigt osäker på vad jag ska skaffa och microsoft gör det bara svårare och svårare för mig hela tiden.
För tillfället så kan man även hitta XBL guld för bättre pris än PS plus.

De gör det inte svårare nu. denna nyhet stämmer inte. Inte för mig och flera andra iallafall.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

Några från toppen av högen (kontra en konkurrent)

Bättre online, flera mil förbi t om.
Bättre handkontroll (spakarnas grepp frasar exempelvis inte sönder, batteritiden är inte fem minuter etc. )
Flera bättre spel
Bättre media möjligheter (även där flera mil före)
Bättre funktioner ex via kinect.

Håller med, väljer också xboxen för spelen och framförallt handkontrollen som är överlägsen playstations omöjliga ergonomi. ( har inte testat ps4, bara ps3)

Sen att microsoft ställt in en guldfiskskål för att sköta marknadsavdelningen är ju bara för sorgligt..

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

Några från toppen av högen (kontra en konkurrent)

Bättre online, flera mil förbi t om.
Bättre handkontroll (spakarnas grepp frasar exempelvis inte sönder, batteritiden är inte fem minuter etc. )
Flera bättre spel
Bättre media möjligheter (även där flera mil före)
Bättre funktioner ex via kinect.

Håller med, väljer också xboxen för spelen och framförallt handkontrollen som är överlägsen playstations omöjliga ergonomi. ( har inte testat ps4, bara ps3)

Sen att microsoft ställt in en guldfiskskål för att sköta marknadsavdelningen är ju bara för sorgligt..

Rätt stor skillnad på PS4a kontrollen dock, även fast den ser rätt likadan ut.

Jag har båda konsollerna men föredrar för helhetens skull Xboxen eftersom den verkligen har allt.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

För mig är det så här: jag har inte xbone eller ps4 än men jag vill gärna köpa xbone, bara det att microsoft gör allt de kan för att tvinga mig till ps4. Anledningarna till att jag vill ha xbox one just nu är att jag gillar handkontrollen bättre, halo, 1 år exklusivt nästa tomb raider och sen är jag allmänt mer intresserad av alla spel som är exklusiva till xbone. PS4 har säkert många bra exklusiva titlar, men jag är inte det minsta intresserad av någon av dem, kanske little big planet och spel som "The last of us".
Skulle gärna skaffa PS4 om de hade fler spel-serier som jag vill spela och om jag kunde köra den med xbone kontrollen.
Ja, det var det, är fortfarande väldigt osäker på vad jag ska skaffa och microsoft gör det bara svårare och svårare för mig hela tiden.
För tillfället så kan man även hitta XBL guld för bättre pris än PS plus.

De gör det inte svårare nu. denna nyhet stämmer inte. Inte för mig och flera andra iallafall.

Skönt att höra, jag undrar varför denna nyhet har poppat up här och där isåfall, måste väll finnas någon sanning I det, man kan alltså fortfarande ha vilken språk man vill och använda marknadsplatsen samtidigt? Om det inte har kommit någon till uppdatering så ser jag inte riktigt hur det skulle fungera isåfall, med tanke på att det inte finns någon språkinställning(?)
Eller har ni inte fått uppdatering än kanske?

Medlem
Skrivet av seppuko:
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

Några från toppen av högen (kontra en konkurrent)

Bättre online, flera mil förbi t om.
Bättre handkontroll (spakarnas grepp frasar exempelvis inte sönder, batteritiden är inte fem minuter etc. )
Flera bättre spel
Bättre media möjligheter (även där flera mil före)
Bättre funktioner ex via kinect.

Håller med, väljer också xboxen för spelen och framförallt handkontrollen som är överlägsen playstations omöjliga ergonomi. ( har inte testat ps4, bara ps3)

Sen att microsoft ställt in en guldfiskskål för att sköta marknadsavdelningen är ju bara för sorgligt..

Rätt stor skillnad på PS4a kontrollen dock, även fast den ser rätt likadan ut.

Jag har båda konsollerna men föredrar för helhetens skull Xboxen eftersom den verkligen har allt.

Jo jag har också testat båda kontrollerna på elgiganten, De enda problemen jag har med ps4 kontrollen är att man inte kan styra med vänster spak och trycka på d-pad samtidigt, och sen att om man försöker hålla på LT,LB,RT,RB samtidigt så tappar man nästan ps4 kontrollen.
Båda dessa situationer fungerar däremot på xbone kontrollen, annars är det inget fel alls på ps4 kontrollen nu, jätteskön att hålla i vanligt läge.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

Spelen bara typ. För mig var det det iaf.

Inaktiv

Har faktiskt varit lite småsugen på en Xbone då jag gillade Forza Horizon skarpt och tvåan ser ju härlig ut, samt då att Sunset Overdrive verkar väldigt intressant. Men varje gång det börjar klia i köpnerven så lyckas Microsoft hitta på något nytt hyss som får mig att glömma de planerna.

Medlem

Jävlar vad långt ner på listan den lådan ramlade.Ju mer man hör desto sämre verkar det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar