Robot
PES 2015

EA och Fifa vann förra fotbollsgenerationen. Men med den bästa bollfysiken någonsin är PES 2015 och Konami tillbaka på banan.

#konami, #fifa-15, #nhl-15, #nba-2k15, #pes-2015


Medlem
PES 2015

Jaha ska man prova på PES igen då efter 8års uppehåll

Medlem

Lite tråkig att ni inte ens nämner manager mode eller vad de nu heter. Är oftast det enda jag kör i fifa/pes spelen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kul! Pekar assisterande domaren åt rätt håll vid inkast?


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Skippade FIFA i år på grund av deras Ultimate Team-inriktning (och plockar borta andra spelmoment för att vi ska spela UT och slösa pengar), men PES känns inte som ett alternativ så länge polarna fortsätter med FIFA. Kul ändå att PES återhämtar sig, rockade på PES 6-tiden!

För övrigt FZ: var är Football Manager 2015-recensionen?


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skribent

Testade Fifa 15 och tyckte det kändes enorm trött. Sen var ju AI-spelarna bedrövliga. PES 15 står högt upp på listan om jag blir sugen på fotboll framför tvn.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Trist att PC-versionen av spelet inte får samma grafikmotor som Xbox One och PS4. Vore intressant att höra en andra åsikt från FZ om PC-versionen! Tänker på PCGamers recension som var väldigt nedlåtande...

Medlem
Skrivet av starboy83:

Trist att PC-versionen av spelet inte får samma grafikmotor som Xbox One och PS4. Vore intressant att höra en andra åsikt från FZ om PC-versionen! Tänker på PCGamers recension som var väldigt nedlåtande...

Är antagligen 1% om inte mindre som kör fifa på Pcn...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag spelade Pes 3 - Pes 6 enormt mycket. Älsade det ändlöst. Men har sedan dess mest spelat Fifa. Och finner det så konstigt, hur de bara inte kan se sina egna tillkortakommanden.

pes-teamet skulle kunna ta vilken svensk art director som helst som skulle göra hela den grafiska identiteten och gränssnittet så mycket bättre. Och fixa till allt krimskrams som alltid varit dåligt. Och Fifa-teamet, ni behöver "bara" fixa bollkänslan, tyngden i spelarna och bollen. Dessa saker har alltid varit de olika spelens svagheter och styrker. Visst är det underligt?

Medlem

Hmm hehe, läste precis recensionen i PC gamer om samma spel där det total sågades.

Edit: Fast det var ju iofs PC versionen.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Trist att PC-versionen av spelet inte får samma grafikmotor som Xbox One och PS4. Vore intressant att höra en andra åsikt från FZ om PC-versionen! Tänker på PCGamers recension som var väldigt nedlåtande...

Jag tycker faktiskt att PC-versionen är rätt bra, visst suger det att vi inte får samma grafikmotor, men det är ett jävla flyt i rörelser och rälseffekter som både fifa och pes haft tidigare kändes helt borta. Inte lirat jättemycket, men körde ett femtimmarspass med svågern i fredags och det var inte en enda grej jag störde mig på. Vilket är ett bra betyg åt ett fotbollsspel. Bollfysiken är klockren och vändningar och mottagningar sitter verkligen.

Medlem

4/5 är ett helt rättvist betyg.

PES är mycket bättre än FIFA i år, men det har sina skavanker för att kunna få full pott.

Ska man bara köpa ett sportspel i år, så är PES 2015 det självklara valet.

PS. PS4 är 1080p och Xbox1 är bara 720p Ds.

Medlem

Jag vet inte men i PES stör de mig enormt mycket att man inte har alla "riktiga" lag , och namnen på lagen , så som North London , Merseyside Red osv... Liten grej må tyckas men man tappar känslan helt

Medlem
Skrivet av naess91:

Jag vet inte men i PES stör de mig enormt mycket att man inte har alla "riktiga" lag , och namnen på lagen , så som North London , Merseyside Red osv... Liten grej må tyckas men man tappar känslan helt

Felet där är tyvärr EA/FIFAs pga att de har snott åt sig nästan alla licenser.

Fast namn och dräkter är ju inga problem att ändra i PES.
Saken är den, att till skillnad från FIFA som har de rätta dräkterna och namnen och stadium så spelar North London (Arsenal) och Merseyside red (Liverpool) såsom de gör i verkligheten i PES 2015. I FIFA är det bara en kosmetisk skillnad.

Så frågan är om man vill spela som t.ex. liverpool eller Barca (PES) eller bara bära deras kläder (FIFA)

Fast jag håller egentligen med, det är irriterande att behöva hålla på att ändra samt att kommentarerna inte ändras...för att inte tala om varför man inte kan ha riktiga landslagsfärger åtminstone. (Sverige har vit och gul (!) hemmadräkt, wtf?!?)

Medlem
Skrivet av naess91:

Jag vet inte men i PES stör de mig enormt mycket att man inte har alla "riktiga" lag , och namnen på lagen , så som North London , Merseyside Red osv... Liten grej må tyckas men man tappar känslan helt

Känslan kan återfås genom att gå in och tanka ner en patch (pc) eller optionfil. Många är sjukt ambitiösa, till PC blir det som ett helt nytt spel.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Trist att PC-versionen av spelet inte får samma grafikmotor som Xbox One och PS4. Vore intressant att höra en andra åsikt från FZ om PC-versionen! Tänker på PCGamers recension som var väldigt nedlåtande...

Engelska PCgamers recension var klart positiv och på metacritic hittat jag bara bra omdömen...

Medlem

Blir nog till att testa PC-versionen ändå, efter att ha läst era kommentarer. Tack för det!

Medlem

Det är rätt kämpigt med licenserna och spelarna. Jag har Las Palmas och St Pauli bland favoritlagen och de hittar jag bara i Fifa... men all heder att Fifa börjar få en utmanare igen!

1
Skriv svar